Kirjoittaja miksi » 01.03.2018 18:59
Kylmässä startatessa, siis jossain -15 ja sitä kylmemmissä oireili yks kulkine silleen että akusta riitti kerran tai kaks pyöräyttää konetta. Lohkossa jos oli niin ei mitään probleemaa. Lämpösellä kelillä ja koneella ei mitään oiretta mihinkään. Takuuseen meni kaks tai kolme isoa akkua kun ne oikeasti kuoli kerta käynnistyksellä. Startti oli 3kk vanha joten en sitä edes osannut epäillä ensin. Sitten kerran se teki taas tuon tempun ja keli oli nollan tuntumassa, niin rupes ketuttaan huolella ja nykäsin startin pöydälle. Startti jota ei muka voinut purkaa purkaantui helposti ja ihmetys oli äärimmäinen, maattohiiliä ei ollut koko laitteessa, piuhat oli ankkuria vasten jäljellä. Pikkasen ihmetytti ko tapaus, koitin saada kuitilla takuuseen mutta ei suostunut nin hain toisen startin. Hiiliä ei siihen mopoon saanut ja ei siinä olis kestänyt. Ankkuri oli pykälillä kuin jyrsimen terä ja se on varmaan syönyt hiilet nopeasti.
Lämpösessä startissa on joskus se hela tai bendix rattaan holkki jumittanut urakalla. Välillä toimii kuin enkeli ja toisena kuin....
Ja autolla ei todellakaan ajettu lyhyttä ajoa, kolme starttia vuorokaudessa ja 10tkm kuukaudessa, eli akut piti olla virroissaan kyllä.