2.5TDI moottoriswappia
Re: 2.5TDI moottoriswappia
Ei mitään käsitystä, hyvinhän tuo on jo kestänyt kaikenlaiset tähänastiset kokeilut
Veikkaan että 300nm ei mee rikki vakiosuuttimilla savuttomana maltillisilla ahdoilla (~1bar), no sehän nähdään kohta kun käydään ottamassa katsastuslappu dynolla.
Veikkaan että 300nm ei mee rikki vakiosuuttimilla savuttomana maltillisilla ahdoilla (~1bar), no sehän nähdään kohta kun käydään ottamassa katsastuslappu dynolla.
< 15kWh/100km
Re: 2.5TDI moottoriswappia
Tyhjäkäyntilogiikka hiottu softasta, nyt vetää vieläkin paremmin tyhjäkäynnillä rynkyttelemättä. Uutta pumppua vieläkin odotellaan, mutta tuolla pystyy kyllä ajelee.
Vielä pitäis huomen aamulla ennen töitä naputella jonkinlainen pohjapanssari autoon ja sitten iltapäivällä testitapahtumaan
Hehkutkin voisi kytkeä, mutta laakista lähtee -7C:ssä ilman niitäkin, joten ei vielä kiirettä..
Vielä pitäis huomen aamulla ennen töitä naputella jonkinlainen pohjapanssari autoon ja sitten iltapäivällä testitapahtumaan
Hehkutkin voisi kytkeä, mutta laakista lähtee -7C:ssä ilman niitäkin, joten ei vielä kiirettä..
< 15kWh/100km
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: 2.5TDI moottoriswappia
Joko on avaimet käteen -paketin hinta selvillä?
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: 2.5TDI moottoriswappia
Kovistelkaas tota piirilevysuunnittelijaherraa (http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/mem ... file&u=439) niin eiköhän sieltä saada tuotetta ulos.
Kallein kustannuserä taitaa kyllä olla johtosarjan liitin.
Kallein kustannuserä taitaa kyllä olla johtosarjan liitin.
< 15kWh/100km
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: 2.5TDI moottoriswappia
Voi en minä näin vähällä aikonut selvitä vaan koko rumbasta oli kyse
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: 2.5TDI moottoriswappia
Hanttapuli kirjoitti:Voi en minä näin vähällä aikonut selvitä vaan koko rumbasta oli kyse
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: 2.5TDI moottoriswappia
Tällä käytiin heittämässä onnistuneesti useamman sadan kilometrin reissu, odotuksista huolimatta ainoat vauriot oli moniurahihnan kiristimen jousi, joka napsahti poikki, mutta hyvin tuo moniurahihna vetää ihan nippusiteellä pingoitetulla kiristimellä.
Ja pumppu näköjään taas ryöminyt myöhäisemmälle tai muuten vaan kulahtanut lisää, ihmettelinkin kun tuntui alavääntö vähän puuttuvan jossain kohtaa..
Ja pumppu näköjään taas ryöminyt myöhäisemmälle tai muuten vaan kulahtanut lisää, ihmettelinkin kun tuntui alavääntö vähän puuttuvan jossain kohtaa..
< 15kWh/100km
Re: 2.5TDI moottoriswappia
Tänään siirsin pumppua hampaan aikaisemmalle, nyt sai ennakot säädettyä tyhjäkäynnillä 5 astetta ja kerroksilla 18 astetta, eli ei nyt ihan optimi, mutta toimi paremmin hetken aikaa. Kunnes alkoi kauhea raksutus koneen käydessä ja ketuttaa kun en keksi mistä se voi tulla.. ihan kun olis nostajat sököt, mutta tuskin ne kaikki yhtäaikaa hajoais ja öljyäkin tuntui koneessa olevan.
< 15kWh/100km
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 2.5TDI moottoriswappia
Dieselkonttuurilla on naamakirjassa tällainen näytillä
Re: 2.5TDI moottoriswappia
No toi setuppi on rikottu jo kauan sittenT3Syncro kirjoitti:Dieselkonttuurilla on naamakirjassa tällainen näytillä
< 15kWh/100km
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 2.5TDI moottoriswappia
Niin muistelin, mutta oli helppo tunnistaa
Re: 2.5TDI moottoriswappia
Tuossa vähän kultakorville ääninäytettä. Veikkaan että jako hypännyt tai jotenkin siirtynyt, niin että venttiilit hiplaa mäntiä. Tai sitten on joku totaalinen öljynkierron puutos nostajissa. Vai joku muu ?
< 15kWh/100km
-
- AktiVWisti
- Viestit: 143
- Liittynyt: 24.02.2012 17:05
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: 2.5TDI moottoriswappia
Mulla kuulosti teenelkku juuri tuolta kun öljypumpussa tuli kilsat täyteen...
Juna, pallo sekä pari älteetä.
(Sekä muita kuin hyötyautoja)
(Sekä muita kuin hyötyautoja)
Re: 2.5TDI moottoriswappia
Täytyypä tarkistaa, pitikö vaan ääntä vai hävittikö paineet myös. Painetta tuossa on nyt ainakin 0.3bar edestä..romunkerääjä kirjoitti:Mulla kuulosti teenelkku juuri tuolta kun öljypumpussa tuli kilsat täyteen...
< 15kWh/100km
-
- AktiVWisti
- Viestit: 143
- Liittynyt: 24.02.2012 17:05
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: 2.5TDI moottoriswappia
Paineet hukkui ainakin yläkierroksilla, tuo keksintöhän ei varoita alhaisista paineista alle 2000 kierroksella ollenkaan.
Mutta kyllä nostajat naulas tyhjäkäynnilläkin siinä määrin, että tuskin hirveästi oli painetta silloinkaan.
Hiljeni heti kun laittoi miljoona kilsaa vähemmän ajetun pumpun.
Mutta kyllä nostajat naulas tyhjäkäynnilläkin siinä määrin, että tuskin hirveästi oli painetta silloinkaan.
Hiljeni heti kun laittoi miljoona kilsaa vähemmän ajetun pumpun.
Juna, pallo sekä pari älteetä.
(Sekä muita kuin hyötyautoja)
(Sekä muita kuin hyötyautoja)
Re: 2.5TDI moottoriswappia
Pitipä kuvata uudella suurnopeuskameralla vielä ja hidastaa hieman lisää niin pystyi laskemaan kilkatukset vs. nokka-akselin kierrokset. Näyttäisi että tulee 5 ääntä jokaista nokka-akselin kierrosta kohta, ja öljyäkin tuntuu pursuvan normaalisti.. Ennakkoa koitin laittaa myöhäiselle, mutta ei se ainakaan siitä johtunut.
< 15kWh/100km
Re: 2.5TDI moottoriswappia
Ei kyllä mun järjen lahjoilla avaudu tuon äänen lähde. No ajetaan auto tallille huomenna ja toivotaan ettei leviä matkalla.. Tallilla sitten kaikki jakopään osat auki ja suuttimet testiin..
< 15kWh/100km
Re: 2.5TDI moottoriswappia
Kuuluuko se selvästi kannen puolelta? Ettei olis alakerrasta, kiertokangenlaakeri tms?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
-
- Getriebe Gott
- Viestit: 221
- Liittynyt: 22.02.2012 19:25
Re: 2.5TDI moottoriswappia
Jos se viidesti nappaa yhdellä nokan kierroksella, niin todennäköisesti on jako päässyt siirtymään sen verran että männät saattelee pakoventtiilit kiinni napauttamalla... laittelin joskus yhdestä viisimukisesta jaon hampaan tai kahden verran pieleen niin kone kyllä kävi melkein normisti, mutta rapina oli kyllä häiritsevää. Jako kohdalleen ja sen jälkeen pelasi taas ihan hienosti, eli varsinaista vahinkoa ei siinä tapauksessa tapahtunut. Kampuran keskipultin löystyminen ilmenee alkuvaiheessaan myös outoina ääninä, jotka syntyy venttiilien ja mäntien varovaisesti hakiessa kontaktia toisistaan.