2.5TDI moottoriswappia

Projektikertomus alue jossa voit kertoa autosi rakentelusta. Section for your project

Re: 2.5TDI moottoriswappia

ViestiKirjoittaja ketsa » 30.10.2017 20:52

Tuttu ilmiö madalletusta IRS-kuplasta. Rajun madallyksen jälkeen kun heittää takatukivarret ristiin, niin ylipisitiivinen kampperi korjaantuu.
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki
ketsa
AktiVWisti
 
Viestit: 298
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Re: 2.5TDI moottoriswappia

ViestiKirjoittaja dmn » 30.10.2017 21:00

Olipa mukava huomata sen jälkeen kun on kone paikoillaan että jarrunestettä tippuu lattialle vaihdelaatikon päältä.. No vialliseksi paljastui ilmeisesti T-kappale, jota en uusinut jarruputkia vaihdettaessa. Erittäin mukava vaihtaa vaihdelaatikko paikoillaan :-)
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
 
Viestit: 2292
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina

Re: 2.5TDI moottoriswappia

ViestiKirjoittaja Osku » 30.10.2017 21:09

Välillä olen huomannut että eri valmistajat tekee noi jaruputkien päiden palat eri pitusilla kierteillä kuten myös ne t kappaleen reiät. Ja kun valitsee sopivasti ristiin noi palat niin ei kiristä putkea kunnolla kiinni vaan kiristyykin mutteri pohjaan. Ei siksi että vaikka näin olisi homma olisi yhtään helpompi korjat, kunhan huomautin mihin kannattaa kiinnittää huomiota vikaa etsiessä.
Osku
AktiVWisti
 
Viestit: 941
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: 2.5TDI moottoriswappia

ViestiKirjoittaja dmn » 30.10.2017 21:15

Nyt kun sanoit niin jotain tälläistä saattoi olla, nimittäin kiristäessä tuntui että putki vaan heiluu vaikka nippa pistää jo vastaan.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
 
Viestit: 2292
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina

Re: 2.5TDI moottoriswappia

ViestiKirjoittaja dmn » 14.11.2017 14:50

Kuva

Pari yötä 20% fosforihappoliotuksessa tekee ihmeitä lähes 60v vanhoille juniksen konehuoneen ritilöille. Pitää laittaa näitä myös lisää ilmanottoa varten toiselle puolelle.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
 
Viestit: 2292
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina

Re: 2.5TDI moottoriswappia

ViestiKirjoittaja AT5nok » 20.11.2017 23:57

Osku kirjoitti:Välillä olen huomannut että eri valmistajat tekee noi jaruputkien päiden palat eri pitusilla kierteillä kuten myös ne t kappaleen reiät. Ja kun valitsee sopivasti ristiin noi palat niin ei kiristä putkea kunnolla kiinni vaan kiristyykin mutteri pohjaan. Ei siksi että vaikka näin olisi homma olisi yhtään helpompi korjat, kunhan huomautin mihin kannattaa kiinnittää huomiota vikaa etsiessä.

dmn kirjoitti:Nyt kun sanoit niin jotain tälläistä saattoi olla, nimittäin kiristäessä tuntui että putki vaan heiluu vaikka nippa pistää jo vastaan.


Vajaa vuosi sitten kun Simoon uusin takapään putkia, Motonetin haaraa ei saanut tiiviiksi mutta ihan saman näköinen Fixuksesta ostettu piti liemet sisällä. Simossa T-haara on nyt poikkipalkin etupuolella.
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7069
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: 2.5TDI moottoriswappia

ViestiKirjoittaja dmn » 06.12.2017 17:58

Projekti laitettu pyörilleen ja todettu että kulkupuoli on aikatavalla kateissa.

Onneksi syylliseksi selvisi muovipussi, jolla olin tukkinut ahtoputket asennuksen ajaksi. Ja onneksi tämä oli ennen cooleria, niin löytyi helposti.

Uusi nokka-akseli tuntuu kyllä perstuntumalta auttavan kierroksilla hengittämiseen, syöttöjä softassa 4800rpm asti. Tosin nyt oli lunta maassa, niin ei pidosta tietoakaan millään vaihteella..
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
 
Viestit: 2292
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina

Re: 2.5TDI moottoriswappia

ViestiKirjoittaja TT| » 10.12.2017 15:09

Tulikos sinne nyt joku virinokka?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6024
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 2.5TDI moottoriswappia

ViestiKirjoittaja dmn » 10.12.2017 20:42

Jep, Hemi Motors hio vanhasta, ainakin nostoa taisi olla melkein pari milliä enempi, muuten en osaa muutoksista sanoa.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
 
Viestit: 2292
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina

Re: 2.5TDI moottoriswappia

ViestiKirjoittaja dmn » 28.12.2017 21:11

Nyt on joulun pyhinä vähän niputettua autoa kasaan ja tehty pieniä lisäyksiä, ja jos vaikka ennen vuoden vaihdetta kokeilisi katsastaa.

Mm.:
- Dieselin kierroslukumittariin tehty ohjaus 5-sylinterisen signaalille (jännänä yksityiskohtana näyttää jäljellä hehkutusajan viisarin asennolla).
- Ahtoilman lämpömittari ja ohjelmoitavat on/off lämpötilat coolerin flektille.
- TDI lämpömittarin luku ecuun, ja ecusta lähtevä "tölkin anturia" emuloiva ulostulo.
- Vinssin jumitunut releboksi korjattu varasalla
- Hehkutus kytketty, eipä kyllä ole tarvittu näillä keleillä..
- Auraus säädetty.
- Turbon ohjauskartta ajettu "takapihan dynossa" kohdillen.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
 
Viestit: 2292
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina

Re: 2.5TDI moottoriswappia

ViestiKirjoittaja dmn » 29.12.2017 21:45

Ja leima saati pienillä nuhteilla, mittarivalaistus ja jarruvalo - molemmat toki toimivat tallin pihalta lähdettyä. Mittarivalaistus saatiin kuntoon laittamalla palanen katsastusaseman käyntikorttia mittarin piirilevyfolion alle, ja jarruvalokin alkoi toimimaan kun rapsutti korroosion pois kannasta.

Imuäänen vaimenninta / parempaa filtteriä kaipaisi kyllä, 20km lenkin aikana ehti jo kyllästyä puhinaan ja pihinään.

Ja vikojakin tuli ilmi:
- vasemmalle käännyttäessä vetari naputtaa (kumpikohan ulompi vetari se mahtaa olla?)
- joku ihme kitinä kuuluu koneen käydessä, veikkailin että se tuli ennen viallisesta kiristimestä, mutta nyt sitä ei ole käytössä. Taitaa olla laturi?
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
 
Viestit: 2292
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina

Re: 2.5TDI moottoriswappia

ViestiKirjoittaja Jouni » 31.12.2017 22:59

dmn kirjoitti:- joku ihme kitinä kuuluu koneen käydessä, veikkailin että se tuli ennen viallisesta kiristimestä, mutta nyt sitä ei ole käytössä. Taitaa olla laturi?

Laturin hihnapyörän vapaakytkimen jumittaessa kuuluu vaikka minkälaisia kummallisia vikinöitä ja kitinöitä. Kauan piti emännän audista ettiä äänien aiheuttajaa ennenkuin tuon hoksasin vaihtaa.
Avatar
Jouni
AktiVWisti
 
Viestit: 388
Liittynyt: 29.04.2012 15:26
Paikkakunta: Inari

Re: 2.5TDI moottoriswappia

ViestiKirjoittaja TT| » 01.01.2018 22:28

Olisko noin vanhassa koneessa ollut vapaakytkintä? Rivi4 koneisiin tuli ainakin vasta -96 jälkeen.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6024
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 2.5TDI moottoriswappia

ViestiKirjoittaja dmn » 01.01.2018 22:37

Ei oo vapaakytkintä, ihan aataminaikaisen boschin laturin näköinen rungoltaan, tosin taitaa sentään joku 120A tms olla, harmillisesti kaikki merkinnätkin kuluneet pois, ettei voi valmiiksi etsiä laakereita.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
 
Viestit: 2292
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina

Edellinen

Paluu Projektit - Projects

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: keikaloine ja 2 vierailijaa