Transporter t3 1.6td-->1,9td -89 Ehostusrojektia
Transporter t3 1.6td-->1,9td -89 Ehostusrojektia
Uutena huutelen tällä foorumilla.
Tuossa loppuvuuesta -12 sain haltuuni tuollaisen rääpäleen kun oli leimavanhaksi päässyt ja vaati vähän ehostusta.
Ei mulla tällasista ennen kokemusta ole ollut, mutta varmaan nää toimii niinku muutkin autot. Syö polttoainetta ja menee eteenpäin ja välillä taaksekin niin sehän riittää.
Kävin sitte hakemassa vikalistan ja siinä ny muutamia rivejä tietty olikin. Takana joustintukien yläpäät oli hapertunut irti kokonaan Piti sinne tehdä paikat ja muutama muukin ruostevauriokorjaus piti napsia. Sitte takalaakerit uusiksi (ei vaikutusta noilla laakerirakenteilla, klappaa edelleen uusillakin) etujarrujen herkistelyä kun laahasivat (jälkitarkastuksessa laahasi yhtä paljon Nyt on uuet paketissa hallilla) jotain palloniveliä ja perus kuluvaa osaa piti vaihdella.
Noh, leima sitten tuli vihdoinkin niin samaisena päivänä päätin alkaa ehostamaan tuosta itselle roudausautoa, kun nyt on ollut käytössä Transit Connect ja on tuo niin onnettoman kokoinen kunnei mahdu kunnolla edes konepelti sisälle. Ajattelin ensin että tuo ois hyvä maalaamon roudausautoksi mutta kakat.
Lähtökohta korin puolesta ei ollut kovinkaan hääppönen. Auto on maalattu vihreällä akryylilla paksulla maalilla, pienillä paineilla ja liian kuivaa kerrosta, Aivan hirveän näköinen kampe.
Konttorilta hallille tosiaan ja osia irti pikkuhiljaa. Ikkunat poistin ensitöinä ja luukkuja irti samaa tahtia. Mukavaa puuhaa kun tietää mitä odottaa Oli kyl vähän enempi ylläreitä kuin osasi olettaa.
Oikean takasen alareuna oli kokonaan irtipuhki.
Löyty vanha korjauskappala helmapeltiä niin sai vähän ensiapua:
Tankin täyttöaukon upotus oli aivan entinen kun otti muovin pois siitä:
Päätin toteuttaa tuon pinta-asennuksena vastasuudessa
Vähän räkimistä tuo on kun pelli on vähän huokoista paikkapaikoin. Saumat on koko autossa aika heikossa hapessa alaosista. Osa menee kun laikalla hioo maalit ja massat pois ja siitä etiepäin, mutta noi etusaumat hitsaan umpeen ja tasottelen sitten ku pohjatöitä tekkeepi.
Vasen helma oli aika heikossa hapessa myös
Vanha pois ja uutta paikalle:
Samalla sitte etuloksun reunan purin pois ja tein sisäloksuun uuden takaosan kun tuo irtosi naputtamalla.
Sen jälkeen lokarinnurkka kasaan osittain uutta pelli käyttäen
Tuossa loppuvuuesta -12 sain haltuuni tuollaisen rääpäleen kun oli leimavanhaksi päässyt ja vaati vähän ehostusta.
Ei mulla tällasista ennen kokemusta ole ollut, mutta varmaan nää toimii niinku muutkin autot. Syö polttoainetta ja menee eteenpäin ja välillä taaksekin niin sehän riittää.
Kävin sitte hakemassa vikalistan ja siinä ny muutamia rivejä tietty olikin. Takana joustintukien yläpäät oli hapertunut irti kokonaan Piti sinne tehdä paikat ja muutama muukin ruostevauriokorjaus piti napsia. Sitte takalaakerit uusiksi (ei vaikutusta noilla laakerirakenteilla, klappaa edelleen uusillakin) etujarrujen herkistelyä kun laahasivat (jälkitarkastuksessa laahasi yhtä paljon Nyt on uuet paketissa hallilla) jotain palloniveliä ja perus kuluvaa osaa piti vaihdella.
Noh, leima sitten tuli vihdoinkin niin samaisena päivänä päätin alkaa ehostamaan tuosta itselle roudausautoa, kun nyt on ollut käytössä Transit Connect ja on tuo niin onnettoman kokoinen kunnei mahdu kunnolla edes konepelti sisälle. Ajattelin ensin että tuo ois hyvä maalaamon roudausautoksi mutta kakat.
Lähtökohta korin puolesta ei ollut kovinkaan hääppönen. Auto on maalattu vihreällä akryylilla paksulla maalilla, pienillä paineilla ja liian kuivaa kerrosta, Aivan hirveän näköinen kampe.
Konttorilta hallille tosiaan ja osia irti pikkuhiljaa. Ikkunat poistin ensitöinä ja luukkuja irti samaa tahtia. Mukavaa puuhaa kun tietää mitä odottaa Oli kyl vähän enempi ylläreitä kuin osasi olettaa.
Oikean takasen alareuna oli kokonaan irtipuhki.
Löyty vanha korjauskappala helmapeltiä niin sai vähän ensiapua:
Tankin täyttöaukon upotus oli aivan entinen kun otti muovin pois siitä:
Päätin toteuttaa tuon pinta-asennuksena vastasuudessa
Vähän räkimistä tuo on kun pelli on vähän huokoista paikkapaikoin. Saumat on koko autossa aika heikossa hapessa alaosista. Osa menee kun laikalla hioo maalit ja massat pois ja siitä etiepäin, mutta noi etusaumat hitsaan umpeen ja tasottelen sitten ku pohjatöitä tekkeepi.
Vasen helma oli aika heikossa hapessa myös
Vanha pois ja uutta paikalle:
Samalla sitte etuloksun reunan purin pois ja tein sisäloksuun uuden takaosan kun tuo irtosi naputtamalla.
Sen jälkeen lokarinnurkka kasaan osittain uutta pelli käyttäen
Re: Transporter t3 1.6td-->1,9td -89 Ehostusrojektia
Terapiaahan tää on tähän asti ollut, en tähän liian suurella vakavuudella pyri suhtautumaan, jotta homma pysyisi hauskana. Työpäivän kun tekee samojen ovien sisällä ja sen jälkeen jää tätä tahimaan niin kyllä siinä huumoria vaaditaan
Tokikin koitetaan laatua tehdä ilman muuta. Tosin teen tästä nyt helmojen yläpuolisen alueen läpikotasin. Pohjanpuolelle teen vain ne mitä katsastaja käskee ;D
Tuossa kattelin joitain muita rojekteja niin siellä oli heilutettu tinojakin jo :O Itse teen ihan perus polyesteritasotteilla
Tarkistin sitten kans nuo saumat läpi, tosiaan metristä alaspäin kaikki saumat on ruostuneet. Päätin siinä kohtaa että koko auto vedetään pellille katttoa vailla. Aloinkin sitte hiomaan p40abranetilla ja puleerauskoneella kylkiä puhtaiksi. Yhden paneelin jälkeen pyörsin ajatuksen koko auton pellille hinkkaamisesta. En kovan työn takia, vaan sen takia että pelli siellä on aikalailla virheetöntä :O
Siinä sitten kun tuulilasin potkin alas (alunperin lasissa kaksi poretta. Varovaisen irrotteluyrityksen jälkeen oli kakskytä lisää kun ne karkasi) niin löytyi sisäpuolelta myös ruostehia. Ajattelin ensin rääpiä ne paineilmaviilalla auki ja maalata penslaamalla, mutta sitten lähtikin se kuuluisa mopedi niinkuin piipariseltakin...
Purin sitten kojelaudan pois kokonaan ja nyttemmin koko sisusta on poistettu paitsi nuo kojelaudan hilppeet ja kuskin penkki koska joutuu siirtelemään vielä tämän tästä autoa.
Noh, siinä kun kojelauta oli irti niin ajattelin tehdä värimallin samaan syssyyn:
Väri on siis Ral 140-m, tikkurilan teollisuuskartoista. Koko auto tullaan toteuttamaan teollisuusepoksein sekä teollisuuspolyuretaanein, kun on kolme vuotta ollut 7 litraa tuota pintamaalia ylimääräsenä niin nyt löyty käyttökohde sillekin.
Alle Tikkurilan Temacoat GPL-S epoksi, väliin pohjat siten, että jokaisen kittauskerran jälkeen väliin tulee pakkelien päälle sekä pellipaljaille kohdille epoksit niskaan.
Tuon epoksin hyvä ominaisuus on järjettömän tartunnan ja korroosionkeston lisäksi myös se, että se on ensimmäisen viikon sisällä äärettömän helppo hiottava, joten se toimii salamma sekä pohjamaalina, että hiomamaalina pohjien jälkeen.
Värikerros tehdään Tikkurilan Temadur 50:lla, joka on puolikiiltävä teollisuuspolyuretaanipintamaali. Antaa kolmella ruiskutuskerralla 1.3mm suuttimen läpi noin 120-140 mikrometriä kuivakalvoa, joka on aikas paljon.
Päälle tulee Tikkurilan Temadur Clear, kaksi kerrosta päälle niin saadaan vielä lisää kalvovahvuutta, ja UV kesto jotta väri säilyisi. Lakan seassa on parikymmentä grammaa keltaista kuivahelmiäistä lisäämässä efektiä.
Jotkut automaalaripuritaanit varmaan oksentaa verta tämän luettuaan, mutta noin siitä saadaan kestävä jos vaan on ruosteet alta pois. Ja kun kerran tuota on ylimääräisenä niin mikä ettei
Vaikka märkäkalvoa tuleekin samaan aikaan 5 kerrosta, tulee lopputuloksesta silti ihan kivan näköinen. Tuotteet on kehitetty märkää märälle toistensa päälle, joten haihtumarakkuloilta vältytään kun tehdään ohjeaikojen sisällä ruiskutukset. Lakka on 90 kiiltoasteeltaan, eli hullunkiiltävää ei tästä saa kuin myllyttämällä. Mutta pakuluokat täyttyy takuulla.
Sisustaan tulee alkuperäiset ruskeat/peessit penkit, ne on paria tupakanpolttamaa lukuunottamatta hyväkuntoiset. Pilarit nahoitetaan rusehtavalla nahalla ja takaseinään tulee rusehtava huopa. katto jää orggikseksi.
Takaloosteriin tulee sama väri kuin uloskin, poisluettuna tuo helmiäislakka.
Tuossa luppoajalla tuli rääpittyä pikku/irto-osia pellipaljaaksi ja epokseihin:
Ja seuraavana päivänä mustaa akryyliä ylle:
Takapäässä tulikin sitten myös haperoa vastaan, Takapellin alahelma oli sitten niin onnettomassa jamassa, että oli vaihdettava. Takakehikkoja ei saanut tarvikeosana, niin piti säveltää.
Takapelli alkujaan:
Helmaosa pois:
Uuden osan valmistus. Löysin romulavalta sopivan soiron 1.5mm peltiä kuin tilauksesta. Sopivan mittanen joka suuntaan. Kävin tekemässä siihen muutaman kanttauksen. Kantit tein ylikulmiin, koska seuraavaksi kappale sitten piti valssata, jotta saa vähän jousipyssyn muotoa siihen. Valssauksessa kantit tietty vähän antaa periksi niin tulikin sopivaksi kulmat.
Uusi osa sitten paikkaan napsien.
Ihan kelpo siitä tuli kuitenkin
Sitten takanurkkien kimppuun.
Kunto kuvan vastaava. Saa taas improvisoida...
Tänään tilasin uudet takaloksut, kun ovat aika huonossa hapessa niin suosiolla uudet vain paikkaan, samalla saa varmistettua että on varmasti tervettä peltiä mitä vasten lähtee tekemään sitten noita takanurkkia.
Huomenna Nakoraudasta hakemaan millistä peltiä muutama arkillinen niin saa homma jatkoa taas jahka saa nuo takakaaretkin haltuun.
Siinä tähänastinen edistymä pähkinänkuoressa. Risuja ja ruusuja saa heittää matkan varrelle ihan kuinka vain.
Tokikin koitetaan laatua tehdä ilman muuta. Tosin teen tästä nyt helmojen yläpuolisen alueen läpikotasin. Pohjanpuolelle teen vain ne mitä katsastaja käskee ;D
Tuossa kattelin joitain muita rojekteja niin siellä oli heilutettu tinojakin jo :O Itse teen ihan perus polyesteritasotteilla
Tarkistin sitten kans nuo saumat läpi, tosiaan metristä alaspäin kaikki saumat on ruostuneet. Päätin siinä kohtaa että koko auto vedetään pellille katttoa vailla. Aloinkin sitte hiomaan p40abranetilla ja puleerauskoneella kylkiä puhtaiksi. Yhden paneelin jälkeen pyörsin ajatuksen koko auton pellille hinkkaamisesta. En kovan työn takia, vaan sen takia että pelli siellä on aikalailla virheetöntä :O
Siinä sitten kun tuulilasin potkin alas (alunperin lasissa kaksi poretta. Varovaisen irrotteluyrityksen jälkeen oli kakskytä lisää kun ne karkasi) niin löytyi sisäpuolelta myös ruostehia. Ajattelin ensin rääpiä ne paineilmaviilalla auki ja maalata penslaamalla, mutta sitten lähtikin se kuuluisa mopedi niinkuin piipariseltakin...
Purin sitten kojelaudan pois kokonaan ja nyttemmin koko sisusta on poistettu paitsi nuo kojelaudan hilppeet ja kuskin penkki koska joutuu siirtelemään vielä tämän tästä autoa.
Noh, siinä kun kojelauta oli irti niin ajattelin tehdä värimallin samaan syssyyn:
Väri on siis Ral 140-m, tikkurilan teollisuuskartoista. Koko auto tullaan toteuttamaan teollisuusepoksein sekä teollisuuspolyuretaanein, kun on kolme vuotta ollut 7 litraa tuota pintamaalia ylimääräsenä niin nyt löyty käyttökohde sillekin.
Alle Tikkurilan Temacoat GPL-S epoksi, väliin pohjat siten, että jokaisen kittauskerran jälkeen väliin tulee pakkelien päälle sekä pellipaljaille kohdille epoksit niskaan.
Tuon epoksin hyvä ominaisuus on järjettömän tartunnan ja korroosionkeston lisäksi myös se, että se on ensimmäisen viikon sisällä äärettömän helppo hiottava, joten se toimii salamma sekä pohjamaalina, että hiomamaalina pohjien jälkeen.
Värikerros tehdään Tikkurilan Temadur 50:lla, joka on puolikiiltävä teollisuuspolyuretaanipintamaali. Antaa kolmella ruiskutuskerralla 1.3mm suuttimen läpi noin 120-140 mikrometriä kuivakalvoa, joka on aikas paljon.
Päälle tulee Tikkurilan Temadur Clear, kaksi kerrosta päälle niin saadaan vielä lisää kalvovahvuutta, ja UV kesto jotta väri säilyisi. Lakan seassa on parikymmentä grammaa keltaista kuivahelmiäistä lisäämässä efektiä.
Jotkut automaalaripuritaanit varmaan oksentaa verta tämän luettuaan, mutta noin siitä saadaan kestävä jos vaan on ruosteet alta pois. Ja kun kerran tuota on ylimääräisenä niin mikä ettei
Vaikka märkäkalvoa tuleekin samaan aikaan 5 kerrosta, tulee lopputuloksesta silti ihan kivan näköinen. Tuotteet on kehitetty märkää märälle toistensa päälle, joten haihtumarakkuloilta vältytään kun tehdään ohjeaikojen sisällä ruiskutukset. Lakka on 90 kiiltoasteeltaan, eli hullunkiiltävää ei tästä saa kuin myllyttämällä. Mutta pakuluokat täyttyy takuulla.
Sisustaan tulee alkuperäiset ruskeat/peessit penkit, ne on paria tupakanpolttamaa lukuunottamatta hyväkuntoiset. Pilarit nahoitetaan rusehtavalla nahalla ja takaseinään tulee rusehtava huopa. katto jää orggikseksi.
Takaloosteriin tulee sama väri kuin uloskin, poisluettuna tuo helmiäislakka.
Tuossa luppoajalla tuli rääpittyä pikku/irto-osia pellipaljaaksi ja epokseihin:
Ja seuraavana päivänä mustaa akryyliä ylle:
Takapäässä tulikin sitten myös haperoa vastaan, Takapellin alahelma oli sitten niin onnettomassa jamassa, että oli vaihdettava. Takakehikkoja ei saanut tarvikeosana, niin piti säveltää.
Takapelli alkujaan:
Helmaosa pois:
Uuden osan valmistus. Löysin romulavalta sopivan soiron 1.5mm peltiä kuin tilauksesta. Sopivan mittanen joka suuntaan. Kävin tekemässä siihen muutaman kanttauksen. Kantit tein ylikulmiin, koska seuraavaksi kappale sitten piti valssata, jotta saa vähän jousipyssyn muotoa siihen. Valssauksessa kantit tietty vähän antaa periksi niin tulikin sopivaksi kulmat.
Uusi osa sitten paikkaan napsien.
Ihan kelpo siitä tuli kuitenkin
Sitten takanurkkien kimppuun.
Kunto kuvan vastaava. Saa taas improvisoida...
Tänään tilasin uudet takaloksut, kun ovat aika huonossa hapessa niin suosiolla uudet vain paikkaan, samalla saa varmistettua että on varmasti tervettä peltiä mitä vasten lähtee tekemään sitten noita takanurkkia.
Huomenna Nakoraudasta hakemaan millistä peltiä muutama arkillinen niin saa homma jatkoa taas jahka saa nuo takakaaretkin haltuun.
Siinä tähänastinen edistymä pähkinänkuoressa. Risuja ja ruusuja saa heittää matkan varrelle ihan kuinka vain.
Re: Transporter t3 1.6td-->1,9td -89 Ehostusrojektia
Vähän joutu improvisoimaan ja luomaan uutta, mutta ihan ok siitä tuli Ittesä näkönen ainaki kai?
Ja nuo saumat tuosta ympäriltä tasottelen muutenkin tasasiksi, että kylkiin jää vain pystysaumat.
Ja nuo saumat tuosta ympäriltä tasottelen muutenkin tasasiksi, että kylkiin jää vain pystysaumat.
Re: Transporter t3 1.6td-->1,9td -89 Ehostusrojektia
oikean takanurkan tein samalla reseptillä kuin vasurinkin, heitetään ny kuvilla kun niitä tuli napsittua.
Pikku palapeliä..
liukukiskon päässä oli kans tommoi 3x4 cm reikä päässy syöpymään, minkä tahin kuntoon kans.
Etuloksussa oli pikkunen läpisyöpymä minkä hitsasin ja. Astinlauta olikin ihan ok kunnossa, sen rääpin pellille sitte ku pohjia tehään.
Turvavyön alakiinnikkeen tein uuden kans sekä takaloosterin reikiä paikkailin myös, näistä ei tohdi kuvaa laittaa koska on piilopaikkoja ja on korjattu ei niin orggislookkiin
Muutaman tunnin hitsausurakka ois vielä korin puolesta, sitte pääsee hieroon pohjia. Luukut teen vasta kun koppa on värjätty. pittää saaha koppa pois hallista sitte jo jaloista pois
Semmosia tällä erää. Turhia postauksia taas, mutta menkööt.
Pikku palapeliä..
liukukiskon päässä oli kans tommoi 3x4 cm reikä päässy syöpymään, minkä tahin kuntoon kans.
Etuloksussa oli pikkunen läpisyöpymä minkä hitsasin ja. Astinlauta olikin ihan ok kunnossa, sen rääpin pellille sitte ku pohjia tehään.
Turvavyön alakiinnikkeen tein uuden kans sekä takaloosterin reikiä paikkailin myös, näistä ei tohdi kuvaa laittaa koska on piilopaikkoja ja on korjattu ei niin orggislookkiin
Muutaman tunnin hitsausurakka ois vielä korin puolesta, sitte pääsee hieroon pohjia. Luukut teen vasta kun koppa on värjätty. pittää saaha koppa pois hallista sitte jo jaloista pois
Semmosia tällä erää. Turhia postauksia taas, mutta menkööt.
Re: Transporter t3 1.6td-->1,9td -89 Ehostusrojektia
Tuli maalikaupan sedältä puhelua, että ameriikoista on vihdoin saapunu gallonan paketeissa uutta oikeesti tehokasta maalinpoistoainetta. EU:n säädökset kun on liuottanu nitromorssit ja kumppanit niin laimeiksi, että maali vaan pehmeää pinnastaan eikä irtoa ollenkaan.
No mikä sen parempi oiska ku Portteriin tuota testata.
Tuote on hiukan hyytelömäinen, eli juuri sopivaa levitettäväks massaruiskulla. Sillä sai tasasimman tuloksen pinnalle, sivelyllä ei oikein onnistunut ku niin vetelää tavaraa.
Levityksen jälkeen laitoin peittomuovin päälle ja puolen tunnin päästä muovi pois ja kittilastalla kaapimaan pintaa pois. Kahteen kertaan sai levittää ja sitte lähti pellille. Seuraavana päivänä, kun aine oli kuivunut kunnolla otin puleerauskoneella p40 paperilla loput pois.
Tosiaan nää on taas näitä "ei mun edes pitäny oikeesti"-juttuja. Mutta empiiristen kokeitten nimissä.
Ekassa kuvassa juuri ruiskutettuna pinnalle. Yhestä valumakohdasta lähti minuutissa kuplimaan maali irti.
Tämän jälkeen tosiaan kaks levitystä ja puoli tuntia muovin alla vaikuttamassa. Muovin avulla saa vielä levityksen viimesteltyä kun silittää muovin kiinni pintaan.
Muovi siis tässä tapauksessa estää liuottimien haihtumisen maalinpoistoaineesta, jotenka vaikutusaika ja tunkeutumisaika on huomattavasti pidempi.
Seuraavassa sitte pinta putsattuna:
Ja toista puolta:
Levityksiin kului pari litraa tavaraa. Kätevää kamaa tuo on, kun vaikutusaikojen välit pystyy tekemään muita juttuja, eikä tarvitse pöllyttää niin paljoa loppupeleissä. Se on niin inhottavaa touhua kun kaikki paikat on täynnä pölyä.
Tänään sitte vielä iltapäivällä levitin parit satsit kittiä niille alueille missä on tervettä peltiä. En nyt malttanut epoksoida aluksi, vaikka niin pitikin tehdä. Ei se ehjällä pellillä komlikaatioita tee, kun kuitenkin epoksi tulee päälle sulkemaan kitit pellin ja maalin väliin.
kaaren etualahelman kohdan sauman epoksoin, kun siinä ei ollut alkujaan niin tervettä peltiä kuin muualla niin varmuuden vuoksi.
Oikea takanurkka lukuunottamatta ikkunanpokaa ois aikalailla tasoteltuna sen, mitä tarviikin.
Piti vaan testata juttuja mutta lapasesta taas
No mikä sen parempi oiska ku Portteriin tuota testata.
Tuote on hiukan hyytelömäinen, eli juuri sopivaa levitettäväks massaruiskulla. Sillä sai tasasimman tuloksen pinnalle, sivelyllä ei oikein onnistunut ku niin vetelää tavaraa.
Levityksen jälkeen laitoin peittomuovin päälle ja puolen tunnin päästä muovi pois ja kittilastalla kaapimaan pintaa pois. Kahteen kertaan sai levittää ja sitte lähti pellille. Seuraavana päivänä, kun aine oli kuivunut kunnolla otin puleerauskoneella p40 paperilla loput pois.
Tosiaan nää on taas näitä "ei mun edes pitäny oikeesti"-juttuja. Mutta empiiristen kokeitten nimissä.
Ekassa kuvassa juuri ruiskutettuna pinnalle. Yhestä valumakohdasta lähti minuutissa kuplimaan maali irti.
Tämän jälkeen tosiaan kaks levitystä ja puoli tuntia muovin alla vaikuttamassa. Muovin avulla saa vielä levityksen viimesteltyä kun silittää muovin kiinni pintaan.
Muovi siis tässä tapauksessa estää liuottimien haihtumisen maalinpoistoaineesta, jotenka vaikutusaika ja tunkeutumisaika on huomattavasti pidempi.
Seuraavassa sitte pinta putsattuna:
Ja toista puolta:
Levityksiin kului pari litraa tavaraa. Kätevää kamaa tuo on, kun vaikutusaikojen välit pystyy tekemään muita juttuja, eikä tarvitse pöllyttää niin paljoa loppupeleissä. Se on niin inhottavaa touhua kun kaikki paikat on täynnä pölyä.
Tänään sitte vielä iltapäivällä levitin parit satsit kittiä niille alueille missä on tervettä peltiä. En nyt malttanut epoksoida aluksi, vaikka niin pitikin tehdä. Ei se ehjällä pellillä komlikaatioita tee, kun kuitenkin epoksi tulee päälle sulkemaan kitit pellin ja maalin väliin.
kaaren etualahelman kohdan sauman epoksoin, kun siinä ei ollut alkujaan niin tervettä peltiä kuin muualla niin varmuuden vuoksi.
Oikea takanurkka lukuunottamatta ikkunanpokaa ois aikalailla tasoteltuna sen, mitä tarviikin.
Piti vaan testata juttuja mutta lapasesta taas
Re: Transporter t3 1.6td-->1,9td -89 Ehostusrojektia
Peittaushapot:
Hapotettua:
[imghttps://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1187306_10151832335274393_2015652736_n.jpg][/img]
Hapot pois teräsharjaten ensin ja vielä kolmeen kertaan tiskipesuaineliuoksella huuhtelu ja harjaus ja siihen päälle rautafosfatointi:
Jännästi vaihtoi hapettuneet paikat väriä mustaks
"Keulan vaurioita vähän hapottelin kun ei varmaan uskalla hiekkapuhaltaakaan noita isommilla laitteilla ja omat pienet laitteet tekee vaan kiukkuseks."
Kuin helekutin tyhmä sitä onkaan ajatella noin kunnei ole edes kokeillut...
Tunnin hiekkapuhallukset pikku puhalluskoneilla:
Ruosteet tipotiessään. Ja noiden takia homma on seissyt kun oottanut saumaa päästä vanhalle työpaikalle puhaltamaan. Ttu että nerokas olo...
Auto takasin sisälle ja puhallettujen alueiden hionta ja tarkastus. Samalla vähän saumoja auki:
Sitten epoksointi saumoille sekä keulan alaosalle. Pensselillä vedin ohentamattomana kaks kerrosta. Ompahan ainakin kalvoa alla ennen hiontaa ja kittailuja.
Tosiaan huomenna sitte hioten uusiks noi epoksialueet.
Luonnollisesti sieltä mihen ei hiomapaperi osu ei myöskään hio, eli ruostehuokoset ja lommopaikat tulee esille kun hioo pellille tuon. Ne alueet, joihin jää maalia niin niille alueille levitetään pakkelit ja tasoitellaan suoraksi.
Hapotettua:
[imghttps://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1187306_10151832335274393_2015652736_n.jpg][/img]
Hapot pois teräsharjaten ensin ja vielä kolmeen kertaan tiskipesuaineliuoksella huuhtelu ja harjaus ja siihen päälle rautafosfatointi:
Jännästi vaihtoi hapettuneet paikat väriä mustaks
"Keulan vaurioita vähän hapottelin kun ei varmaan uskalla hiekkapuhaltaakaan noita isommilla laitteilla ja omat pienet laitteet tekee vaan kiukkuseks."
Kuin helekutin tyhmä sitä onkaan ajatella noin kunnei ole edes kokeillut...
Tunnin hiekkapuhallukset pikku puhalluskoneilla:
Ruosteet tipotiessään. Ja noiden takia homma on seissyt kun oottanut saumaa päästä vanhalle työpaikalle puhaltamaan. Ttu että nerokas olo...
Auto takasin sisälle ja puhallettujen alueiden hionta ja tarkastus. Samalla vähän saumoja auki:
Sitten epoksointi saumoille sekä keulan alaosalle. Pensselillä vedin ohentamattomana kaks kerrosta. Ompahan ainakin kalvoa alla ennen hiontaa ja kittailuja.
Tosiaan huomenna sitte hioten uusiks noi epoksialueet.
Luonnollisesti sieltä mihen ei hiomapaperi osu ei myöskään hio, eli ruostehuokoset ja lommopaikat tulee esille kun hioo pellille tuon. Ne alueet, joihin jää maalia niin niille alueille levitetään pakkelit ja tasoitellaan suoraksi.
Re: Transporter t3 1.6td-->1,9td -89 Ehostusrojektia
6 litraa epoksia myöhemmin. (+kovetteet ja ohenteet)
Nyt on niska jumissa.
Re: Transporter t3 1.6td-->1,9td -89 Ehostusrojektia
Alle musta temadur 20 polyuretaani antamaan kunnon tartunta ja tasainen sävypohja pintaa varten.
Päälle kaks kerrosta pintaa ja aika höpölle näyttää
Ny ei oikein malttas pysyä tosta erossa ja antaa maalin kuivua Viikonloppuna katto väreihin.
Re: Transporter t3 1.6td-->1,9td -89 Ehostusrojektia
Sitte yks kärpänen ikuisti ittensä pintaan myös. Jäljelle jäi varaosat.
Ja vänkärin etukulmassa oli letkun kontaktipaikka. Sain sen aika hyvin häipymään onneksi.
Noinikkään. Nyt pittää hetki ootella että maali kuivaa katolla, kun ei oikein varmaan muutamaan päivään voi teipata kattoa, kun aika pehmoosta on pari päivää. Niin paljon kalvoa päällä.
Pikkuhiljaa. Siitä hyvä tulee
Re: Transporter t3 1.6td-->1,9td -89 Ehostusrojektia
No olihan se kovettunu teippikelposeks.
Mielestäni onnistuin tekemään saumoista ihan siistit. Ainaki siistimmät ku tehtaan jäljiltä ;D
Yks sauma unohtu kokonaan, vänkärin takaikkunan takanen sauma, siinä vähä häirittee silmää kun ei ole siistitty, muttei sitä huomaa jossei eti.
Pinta on tommoi vähä röpönen ku teollisuuspurreilla mennään, mutta täyttää pakumaalausluokat helposti. Ihan nätti siittä tuloo
Mielestäni onnistuin tekemään saumoista ihan siistit. Ainaki siistimmät ku tehtaan jäljiltä ;D
Yks sauma unohtu kokonaan, vänkärin takaikkunan takanen sauma, siinä vähä häirittee silmää kun ei ole siistitty, muttei sitä huomaa jossei eti.
Pinta on tommoi vähä röpönen ku teollisuuspurreilla mennään, mutta täyttää pakumaalausluokat helposti. Ihan nätti siittä tuloo
Re: Transporter t3 1.6td-->1,9td -89 Ehostusrojektia
Paperit pois ja romut pihalle.
Sit kävi vähä aurinkoki esiintymässä
Viimesessä näkyy toi sauma ku on rumilus. Pitänee josain kohtaa kaivaa auki ja fiksailla jos alkaa häiritteen enempikin..
Ovien kanssa vietin vähän laatuaikaa tännään.
Seuraan liitty myös liukukiskon peitelevy.
Tosta sitte ku noiki saa pintoihin ni saa laittaa vaikka ovet paikoillesa pikkuhiljaa.
Sivuoven hiekkapuhalsin tännään ja aikamoiselta näyttää.. Reikää ikkunanpokassa ja alareuna ruosteessa. Ei kyllä läpi menny alareunasta onneksi, joten luulen että koitan parsia ikkunanpokasta kasaan vielä.
Sit kävi vähä aurinkoki esiintymässä
Viimesessä näkyy toi sauma ku on rumilus. Pitänee josain kohtaa kaivaa auki ja fiksailla jos alkaa häiritteen enempikin..
Ovien kanssa vietin vähän laatuaikaa tännään.
Seuraan liitty myös liukukiskon peitelevy.
Tosta sitte ku noiki saa pintoihin ni saa laittaa vaikka ovet paikoillesa pikkuhiljaa.
Sivuoven hiekkapuhalsin tännään ja aikamoiselta näyttää.. Reikää ikkunanpokassa ja alareuna ruosteessa. Ei kyllä läpi menny alareunasta onneksi, joten luulen että koitan parsia ikkunanpokasta kasaan vielä.
Re: Transporter t3 1.6td-->1,9td -89 Ehostusrojektia
Lukkopesissä oli niin paljon vihreetä maalisumua, että annoin niitten olla paikallaan ja päästin värit niskaan Tuo mitään haitanne.
Re: Transporter t3 1.6td-->1,9td -89 Ehostusrojektia
Maali loppu
Onneks isoja pintoja maalaamatta on enää takaluukku, eli ei haittaa jos joku pikkunen sävyheitto tulee, kun ei siinä ole ku muutama sentti näkyvää eri maalilla tehtyä pintaa. Tuo kun oli sävytetty 7.5 litran kippoon ja seuraavaa tarvii 0.75 kipollisen niin voi ilmetä pientä sävyheittoa.
Kabiinin ruostepaikat rääpin kuosiin ja tein uuen muuterihärpättimen kuskin turvavyön alakiinnikkeelle.
Keulaa kasailin vähän etiepäin siinä vielä sitten. En tällä kertaa keulan ritilöitä ja peilejä maalannut. Ne sitten myöhemmin. Kunhan tuon saisi ajoon nyt, kun alkaa ilmetä tarvetta autolle pikkuhiljaa
Mustaks vaan aikomus ruiskuttaa noi maskit ja peilit, eli ihan vaan tehostus vanhalle värille, joka on haalistunut vuosien saatossa.
Muutama tilannekatsausfoto:
Tummennus ja uus tiiviste ja uus maalipinta. Toimii.
Vanhan liukuoven ikkunanpoka
Uus liukuovi oottaa pakkelin kovettumista ja pohjamaaleja.
Kaboom ja siinä onki jo pinnat.
Liukukiskon peitelevy ja liukuoven härpätin taustalla.
Siinä vähän eiliseltä auringonlaskulta kuvaa
Siittä hyvä jatkaa.
Onneks isoja pintoja maalaamatta on enää takaluukku, eli ei haittaa jos joku pikkunen sävyheitto tulee, kun ei siinä ole ku muutama sentti näkyvää eri maalilla tehtyä pintaa. Tuo kun oli sävytetty 7.5 litran kippoon ja seuraavaa tarvii 0.75 kipollisen niin voi ilmetä pientä sävyheittoa.
Kabiinin ruostepaikat rääpin kuosiin ja tein uuen muuterihärpättimen kuskin turvavyön alakiinnikkeelle.
Keulaa kasailin vähän etiepäin siinä vielä sitten. En tällä kertaa keulan ritilöitä ja peilejä maalannut. Ne sitten myöhemmin. Kunhan tuon saisi ajoon nyt, kun alkaa ilmetä tarvetta autolle pikkuhiljaa
Mustaks vaan aikomus ruiskuttaa noi maskit ja peilit, eli ihan vaan tehostus vanhalle värille, joka on haalistunut vuosien saatossa.
Muutama tilannekatsausfoto:
Tummennus ja uus tiiviste ja uus maalipinta. Toimii.
Vanhan liukuoven ikkunanpoka
Uus liukuovi oottaa pakkelin kovettumista ja pohjamaaleja.
Kaboom ja siinä onki jo pinnat.
Liukukiskon peitelevy ja liukuoven härpätin taustalla.
Siinä vähän eiliseltä auringonlaskulta kuvaa
Siittä hyvä jatkaa.
Re: Transporter t3 1.6td-->1,9td -89 Ehostusrojektia
jokunen kuva tuosta missä ny mennään
Vaatii vähän pölynpoistoa ja muovihoitoa maskeihin jahka siihen vaiheeseen päästään
Vaatii vähän pölynpoistoa ja muovihoitoa maskeihin jahka siihen vaiheeseen päästään
Re: Transporter t3 1.6td-->1,9td -89 Ehostusrojektia
Otti niin paljon päähän, että oli otettava maskiritilät ja peilit työn alle ja suhia mustaksi.. Tuli ihan höpön näkönen.
Ilta jatku sitte siten, että laitoin liukuoveen tuon tummennetun lasin paikkaan ja sitte nostettiin liukuovi paikoilleen. Joka rullan alla on hyvästi vaseliinia.
Luurista loppu ruuti kesken ennen ku kerkes ottamaan kuvia, mutta tuo vänkärin puoli ny alkaa näyttämään aika valmiilta ja hyvän näkönenhän se on. Ei oo täysin pläkä muttei tarvi ollakaan.
Muutama kuva:
Tein vielä sitte sellasta mokkoa että oksat pois. Sekotin maalipurkkiin (kuivuneeseen siis ;D ) hyvällä suhteella eli puolet ja puolet kunnon konepajavaseliinia klönttinä ja Dinitrolin ML- kotelosuoja-ainetta. Tuli niin paksua mokkoa, että oli laitettava vielä 10 prossaa tinneriä sekaan niin alko tulla massaruiskusta läpi kovin.
Tuossa ideana se, että tuo mössö jää paremmin aukinaiseksi ja tunkeutuu paremmin kuin perus kotelomassa joka menee kyllä väleihin ja sitte kovettuu sinne eikä toimi niin kauaa kuin olis suotavaa. Tuo vaseliini auttaa tunkeutumaan ja menee syvemmälle huokosiin ja ruosteeseenkin sulkemalla hapelta tien ja hidastaa tehokkaammin ruostumista. Syrjäyttää kosteuttakin tehokkaammin.
Pellavaöljy ja vaseliini toimii myös komiasti.
Ilta jatku sitte siten, että laitoin liukuoveen tuon tummennetun lasin paikkaan ja sitte nostettiin liukuovi paikoilleen. Joka rullan alla on hyvästi vaseliinia.
Luurista loppu ruuti kesken ennen ku kerkes ottamaan kuvia, mutta tuo vänkärin puoli ny alkaa näyttämään aika valmiilta ja hyvän näkönenhän se on. Ei oo täysin pläkä muttei tarvi ollakaan.
Muutama kuva:
Tein vielä sitte sellasta mokkoa että oksat pois. Sekotin maalipurkkiin (kuivuneeseen siis ;D ) hyvällä suhteella eli puolet ja puolet kunnon konepajavaseliinia klönttinä ja Dinitrolin ML- kotelosuoja-ainetta. Tuli niin paksua mokkoa, että oli laitettava vielä 10 prossaa tinneriä sekaan niin alko tulla massaruiskusta läpi kovin.
Tuossa ideana se, että tuo mössö jää paremmin aukinaiseksi ja tunkeutuu paremmin kuin perus kotelomassa joka menee kyllä väleihin ja sitte kovettuu sinne eikä toimi niin kauaa kuin olis suotavaa. Tuo vaseliini auttaa tunkeutumaan ja menee syvemmälle huokosiin ja ruosteeseenkin sulkemalla hapelta tien ja hidastaa tehokkaammin ruostumista. Syrjäyttää kosteuttakin tehokkaammin.
Pellavaöljy ja vaseliini toimii myös komiasti.
Re: Transporter t3 1.6td-->1,9td -89 Ehostusrojektia
Jeejee!! Viimoset irto-osat ois ny värjättynä! Jos viikonloppuna pääsisi tosissaan kasaushommien ja kotelomassausten pariin vihdoinkin
Löysin äiteen ja isin tyköä tommosen wanhan kapistuksen, minkä olin unohtanut varastoon vanhasta projektista kun jäi ylimääräseks. Tajusin siinä, että olinkin poistanut antennin kokonaan ja jotain pitäis keksiä jos joskus haluis raadiota kuunnella.
Vähä pientä fiilistelyä kun uudet maalit ja rosteriruuvit ;D Kaikissa mahollisissa pintaliitoskohdissa on vasukat välissä
Mietin noita takaloosterin muoveja, jos ois ne vetänyt mustiksi, mutta voi olla että olis tullu vähän turhan ronski kontrasti ja tylsän näkönen. Se ois niin perusratkasu ku vaan voi olla.
Siinä hetken pähkäillessä ja hyllyjä tutkiessa tulikin ahaa-elämys: Siellä hyllyillä vanhoja purkkeja tuollaista muoviosien erikoispinnotukseen tarkotettua polyuretaanituotetta, joita kolmea eri sävyä ja metallisävyä sekottaen sai värin aika likelle. Vähän vielä akryylilinjasta okran väristä sekotusväriä sekaan ja tulikin jo aika hyvä väri. Silmämääräsesti ei kovin kaukana ole, riittävän likellä, sanotaan näin.
Pinnasta jää semmonen täysin matta, vähä mokkamaisen vaikutelman antava pinta. Komia.
Sitte siinä vähä pikkuosia kattelin kuosiin ja fiksailin niitä näitä. Tuli testattua samoin tein että mitä muutama täppä mustaa spraytä saa aikaseks ja äkkiä läjään.
Toi vanha vihree tuolla vähä muistuttelee, mutta ne jää sinne piiloon ja kertoo auton historiasta vain
Katsastukseenkin tuli kutsu. Joulukuussa viimestään pitäis mennä näyttämään konttorille. Ennen sitä pitäis nuo riiselisuuttimet vaihtaa, tuo nimittäin merkkaa jo minuutin tyhjäkäynnillä reviirinsä todella tehokkaasti... Ei kiva.
Näitä taas.. Josko sen ensviikolla sais viimestään läjään, kun viikonloppuna onkin sitte ne festit, mitkä mielessä otinkin tuon kirin projektin kanssa.
Löysin äiteen ja isin tyköä tommosen wanhan kapistuksen, minkä olin unohtanut varastoon vanhasta projektista kun jäi ylimääräseks. Tajusin siinä, että olinkin poistanut antennin kokonaan ja jotain pitäis keksiä jos joskus haluis raadiota kuunnella.
Vähä pientä fiilistelyä kun uudet maalit ja rosteriruuvit ;D Kaikissa mahollisissa pintaliitoskohdissa on vasukat välissä
Mietin noita takaloosterin muoveja, jos ois ne vetänyt mustiksi, mutta voi olla että olis tullu vähän turhan ronski kontrasti ja tylsän näkönen. Se ois niin perusratkasu ku vaan voi olla.
Siinä hetken pähkäillessä ja hyllyjä tutkiessa tulikin ahaa-elämys: Siellä hyllyillä vanhoja purkkeja tuollaista muoviosien erikoispinnotukseen tarkotettua polyuretaanituotetta, joita kolmea eri sävyä ja metallisävyä sekottaen sai värin aika likelle. Vähän vielä akryylilinjasta okran väristä sekotusväriä sekaan ja tulikin jo aika hyvä väri. Silmämääräsesti ei kovin kaukana ole, riittävän likellä, sanotaan näin.
Pinnasta jää semmonen täysin matta, vähä mokkamaisen vaikutelman antava pinta. Komia.
Sitte siinä vähä pikkuosia kattelin kuosiin ja fiksailin niitä näitä. Tuli testattua samoin tein että mitä muutama täppä mustaa spraytä saa aikaseks ja äkkiä läjään.
Toi vanha vihree tuolla vähä muistuttelee, mutta ne jää sinne piiloon ja kertoo auton historiasta vain
Katsastukseenkin tuli kutsu. Joulukuussa viimestään pitäis mennä näyttämään konttorille. Ennen sitä pitäis nuo riiselisuuttimet vaihtaa, tuo nimittäin merkkaa jo minuutin tyhjäkäynnillä reviirinsä todella tehokkaasti... Ei kiva.
Näitä taas.. Josko sen ensviikolla sais viimestään läjään, kun viikonloppuna onkin sitte ne festit, mitkä mielessä otinkin tuon kirin projektin kanssa.
Re: Transporter t3 1.6td-->1,9td -89 Ehostusrojektia
Tahiminen jatkuu.
Vänkärin puolen ovenläpi ja vähä muuta sisältä maalailtu. Huomenna kuskin puoli sitte.
Tuli tehtyä kaikki loput tummennukset takaloosterin laseihin ja samalla tein vähä laittomuuksia, elikkäs tuulilasin yläreunaan vedin 15cm pätkän tummennuskalvoa.
Takaloosteriin laitoin vähä noita muoveja paikoilleen kunnes loppu ruuvit.... Peltiruuvit koska wanhassa versiossa oli pikkuset poraruuvit pyöritetty ympäri asti eikä ne ottanu kiinni ku joka toinen.
Perse se on komian näkönen ny! Me likey,
Fiilistelyä:
Tämä tästä tähän.
Vänkärin puolen ovenläpi ja vähä muuta sisältä maalailtu. Huomenna kuskin puoli sitte.
Tuli tehtyä kaikki loput tummennukset takaloosterin laseihin ja samalla tein vähä laittomuuksia, elikkäs tuulilasin yläreunaan vedin 15cm pätkän tummennuskalvoa.
Takaloosteriin laitoin vähä noita muoveja paikoilleen kunnes loppu ruuvit.... Peltiruuvit koska wanhassa versiossa oli pikkuset poraruuvit pyöritetty ympäri asti eikä ne ottanu kiinni ku joka toinen.
Perse se on komian näkönen ny! Me likey,
Fiilistelyä:
Tämä tästä tähän.
Re: Transporter t3 1.6td-->1,9td -89 Ehostusrojektia
Noh, uus lasi tilattu ja tulloo vissiin tiistaina varaosamyyjälle. Täsähän tulee pian kiire ku viikon päästä tähän aikaan pitäis roudata jo.
Vähä päästy eteenpäin. Takaloosterin ikkunat paikoillaan ja takaluukku kunnossa oottamassa nostoa paikoilleen.
Siinä vanha tuulilasi alla mikä potkittiin irti ja uus tuulilasi päällä vähä surevan olosena
Kuskin puolen ovenläven tein kuntoon ja, ja sitte ku maali ol kuivannut tarpeeks niin tulikin ryhdyttyä takaseinän kimppuun. Vähä alottelin sitä tänään ja jos vaikka huomenna menis jatakamaan jossei tää flunssa tästä pahene.
Vähä jäykkää tuo huopa, mutta eiköhän se sinne jotenkin taivu. Vähä jyrkissä pokkauksissa jää ilmaa kankaan ja pellin väliin, mutta kyllä sen uskois siellä pysyvän kun niin laajalta alalta kiinni tulee. Perus kontaktiliimalla tätä laittaen. Tämä paha? 10cm kerrallaan voi edetä ylöspäin kunnes liima jäsähtää eikä sitte enää ota kiinni. Molempiin pintoihin liimaa läästin, peltiin eka ja sitte huopaan sen mitä se vastaan ottaa. Ja sitte liimapinnat vastakkain ja kiinni on.
Näyttää ihan sopivalle toi huovan sävy. Lasin ympärystän teen irtopaloista ja sitte ylös leveä liuska vielä. Ei yhdestä kyllä saa tehtyä koko hommaa. Ainakaan ite en onnistunu taitteleen sitä niin, että ois ollu hyvän näkönen edes omaan silmään. Mutta noin siittä tulee ihan ok. Siihen nähden etten ikinä tommosia oo laittanu..
Vähä päästy eteenpäin. Takaloosterin ikkunat paikoillaan ja takaluukku kunnossa oottamassa nostoa paikoilleen.
Siinä vanha tuulilasi alla mikä potkittiin irti ja uus tuulilasi päällä vähä surevan olosena
Kuskin puolen ovenläven tein kuntoon ja, ja sitte ku maali ol kuivannut tarpeeks niin tulikin ryhdyttyä takaseinän kimppuun. Vähä alottelin sitä tänään ja jos vaikka huomenna menis jatakamaan jossei tää flunssa tästä pahene.
Vähä jäykkää tuo huopa, mutta eiköhän se sinne jotenkin taivu. Vähä jyrkissä pokkauksissa jää ilmaa kankaan ja pellin väliin, mutta kyllä sen uskois siellä pysyvän kun niin laajalta alalta kiinni tulee. Perus kontaktiliimalla tätä laittaen. Tämä paha? 10cm kerrallaan voi edetä ylöspäin kunnes liima jäsähtää eikä sitte enää ota kiinni. Molempiin pintoihin liimaa läästin, peltiin eka ja sitte huopaan sen mitä se vastaan ottaa. Ja sitte liimapinnat vastakkain ja kiinni on.
Näyttää ihan sopivalle toi huovan sävy. Lasin ympärystän teen irtopaloista ja sitte ylös leveä liuska vielä. Ei yhdestä kyllä saa tehtyä koko hommaa. Ainakaan ite en onnistunu taitteleen sitä niin, että ois ollu hyvän näkönen edes omaan silmään. Mutta noin siittä tulee ihan ok. Siihen nähden etten ikinä tommosia oo laittanu..
Re: Transporter t3 1.6td-->1,9td -89 Ehostusrojektia
Pari tuntia tuli häärättyä ja kabiinissa alkaa näyttämään ihan kivalle. Tota takaseinän verhoilun yläosaa en tehnyt nyt, vaan annan liiman kuivua huomiseen asti ennen kuin siihen päälle laittaa liimaa. Muuten vois pehmetä ja irrota. Kuitenkin koitan tehdä 1cm ylityksen tohon huovan yläreunaan.
Sitte vähä noita lattiamattoja laittelin paikoilleen. Vähä paskasia ne on, mutta jollain pesuaineella käyn ne läpi sitte viel ennen ku penkit nostan paikoilleen.
Ihan hyvä fiiwis tehä ku alkaa vihdoin näyttämään vähä valmiimmalta
Sitte vähä noita lattiamattoja laittelin paikoilleen. Vähä paskasia ne on, mutta jollain pesuaineella käyn ne läpi sitte viel ennen ku penkit nostan paikoilleen.
Ihan hyvä fiiwis tehä ku alkaa vihdoin näyttämään vähä valmiimmalta
Re: Transporter t3 1.6td-->1,9td -89 Ehostusrojektia
Jaahas. Alotti harjottelijapoju tänään työharjottelut ja paskanakituksiahan siitä jouti :O
Poju vaihto kaikki ruuvit takaloosterin verhoiluihin, kun noi pläkkiruuvitkin välillä tykkäsivät pyöriä tyhjää ja on vähä kirjava seurakunta kun ei samanvärisillä kannoilla saanut kaikkia. En tykkää moisesta.
Nyt siellä on LVI-ruuvit 10mm kannalla. Joku 6mm oli niissä toi varren paksuus ja nyt on piukassa kiinni eikä pyöri ympäri. Kaikki verhoilut on ny siis kiinni ja sitten tyhjättiin koko takapää ja heitettiin sinne noi matot. Moottoritilan päälle luonnollisesti toi tehtaan oma kumimatto ja siihen päälle vielä koko takatilan lattian kattava kumimatto, jonka serkkupoika sinne oli taiteillut.
Sitten piti koittaa vielä tota takaluukkua moooonta kertaa. Se vaan kuulostaa niin kivalle kun ääni on pehmeä *tumps* joka kerta. Ei yksikään asiakashiace ole näin pehmoselta kuulostanut. Kauheella paukkeella on luukut menny niissä kiinni. Uskoisin olevan akustisesti aika pehmeän tuon takatilan, joka on vaan hyvä asia moottorimelun kannalta.
Pitäis varmaan tehä jotku alumiinilistat lattan poikki muutamaan kohtaan, jotta sais ton kumimaton säkityksen pois. Toki se siitä asettuu kans omia aikojaan taas siihen.
Kabiinin puolella vähän tahittu myöskin. Alkaa olla jotakuinkin valmis sieltä alueelta. Otin penkkien suojat pois, kun sellaset oli ollut varjelemassa noita. En tiennyt oikeastaan mitä odottaa, mutta alta paljastui oikeinkin hyvän näköiset istuimet. Kuskin jakkarassa on tottakai kulumaa kun ei ole uus auto kuitenkaan. Joku tupakinpolttama siinä on ja, mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä. Pitää vähä patinaakin olla siellä.
Kaveri lupautui sponssaamaan sisustan fiksauksen sitte ku tuo on kunnossa. Huolto- ja Pesupalvelu Rautiainen hoitaa fiksaushommat. Iso kiitos sinne jo valmiiksi.
Lattiassa on kans tota "vaimennusta" aika kivasti. Alla on ne tehtaan laput, siinä tehtaan kumimatto, siinä päällä vanhan omistajan tekemät matot ja sitte vielä jalkamatot mitkä oli Lidlissä tarjouksessa ja oli pakko ottaa sellaset eilen
Ovipaffit laitettiin paikoillensa ja. Sähköjohdot vedin kutistesukan sisälle ja sukasta päät umpeen joten läpiviennissä näkyy vain yksi musta pötkö ja tuo näyttää ihan siistille.
Samalla tuli laitettua tiivisteet oviin ja liukuoveenkin, joten nyt on kaikki tiivisteet paikoillaan lukuunottamatta tuulilasia, minkä saakin huomisaamuna käydä Salosta hakemassa. Salon Moottorihuolto on toimitellut osan varaosista, ja aikalailla sopivaan hintaan nekin on tullut Sinne suuntaan ja isoa kättä!
Huutaa isosti uutta pintaa noi ovipahvit. Josko niihin joskus vetäis nahan päälle. Ja minä huudan isosti uusia oven vetimiä ja ikkunaveivejä ne on moro.
Iltasella käytiin Motonetista hakemassa mankka ja reenikseltä kaveri lahjotti 8" aktiivisubin mikä tulee penkkien väliin. Saadaan vähä rokettirollia kabiiniin jos rengasmelu häirittee.
Huomenna pittääki nostaa heti se tuulilasi paikkaan kun kerran on tuo apupoika siinä hollilla. Jos koittais ennen sateita päästä pienen testilenkin tinttasemaan. Jos sataa niin ajatus mahoton, koska ei ole sisäloksuja massattu. Sinne sitte dinitrolin ML koteloaine alle joka puolelle ja sitte alustamassa päälle seuraavana päivänä.
Tankin täyttöputki pitää saada vedettyä kuntoon ja kilvet keulalle ja perään, tuulilasin pyyhkimet jahka klasi on paikassas ja sitte pesurien suuttimet liimata paikoilleen. Turvavöiden alakiinnikkeet kiinni ja sitte massauspuuhiin. Sitte alkais olla aikalailla välttävät hommat siinä.
Ny ollaan loppusuoralla!
Poju vaihto kaikki ruuvit takaloosterin verhoiluihin, kun noi pläkkiruuvitkin välillä tykkäsivät pyöriä tyhjää ja on vähä kirjava seurakunta kun ei samanvärisillä kannoilla saanut kaikkia. En tykkää moisesta.
Nyt siellä on LVI-ruuvit 10mm kannalla. Joku 6mm oli niissä toi varren paksuus ja nyt on piukassa kiinni eikä pyöri ympäri. Kaikki verhoilut on ny siis kiinni ja sitten tyhjättiin koko takapää ja heitettiin sinne noi matot. Moottoritilan päälle luonnollisesti toi tehtaan oma kumimatto ja siihen päälle vielä koko takatilan lattian kattava kumimatto, jonka serkkupoika sinne oli taiteillut.
Sitten piti koittaa vielä tota takaluukkua moooonta kertaa. Se vaan kuulostaa niin kivalle kun ääni on pehmeä *tumps* joka kerta. Ei yksikään asiakashiace ole näin pehmoselta kuulostanut. Kauheella paukkeella on luukut menny niissä kiinni. Uskoisin olevan akustisesti aika pehmeän tuon takatilan, joka on vaan hyvä asia moottorimelun kannalta.
Pitäis varmaan tehä jotku alumiinilistat lattan poikki muutamaan kohtaan, jotta sais ton kumimaton säkityksen pois. Toki se siitä asettuu kans omia aikojaan taas siihen.
Kabiinin puolella vähän tahittu myöskin. Alkaa olla jotakuinkin valmis sieltä alueelta. Otin penkkien suojat pois, kun sellaset oli ollut varjelemassa noita. En tiennyt oikeastaan mitä odottaa, mutta alta paljastui oikeinkin hyvän näköiset istuimet. Kuskin jakkarassa on tottakai kulumaa kun ei ole uus auto kuitenkaan. Joku tupakinpolttama siinä on ja, mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä. Pitää vähä patinaakin olla siellä.
Kaveri lupautui sponssaamaan sisustan fiksauksen sitte ku tuo on kunnossa. Huolto- ja Pesupalvelu Rautiainen hoitaa fiksaushommat. Iso kiitos sinne jo valmiiksi.
Lattiassa on kans tota "vaimennusta" aika kivasti. Alla on ne tehtaan laput, siinä tehtaan kumimatto, siinä päällä vanhan omistajan tekemät matot ja sitte vielä jalkamatot mitkä oli Lidlissä tarjouksessa ja oli pakko ottaa sellaset eilen
Ovipaffit laitettiin paikoillensa ja. Sähköjohdot vedin kutistesukan sisälle ja sukasta päät umpeen joten läpiviennissä näkyy vain yksi musta pötkö ja tuo näyttää ihan siistille.
Samalla tuli laitettua tiivisteet oviin ja liukuoveenkin, joten nyt on kaikki tiivisteet paikoillaan lukuunottamatta tuulilasia, minkä saakin huomisaamuna käydä Salosta hakemassa. Salon Moottorihuolto on toimitellut osan varaosista, ja aikalailla sopivaan hintaan nekin on tullut Sinne suuntaan ja isoa kättä!
Huutaa isosti uutta pintaa noi ovipahvit. Josko niihin joskus vetäis nahan päälle. Ja minä huudan isosti uusia oven vetimiä ja ikkunaveivejä ne on moro.
Iltasella käytiin Motonetista hakemassa mankka ja reenikseltä kaveri lahjotti 8" aktiivisubin mikä tulee penkkien väliin. Saadaan vähä rokettirollia kabiiniin jos rengasmelu häirittee.
Huomenna pittääki nostaa heti se tuulilasi paikkaan kun kerran on tuo apupoika siinä hollilla. Jos koittais ennen sateita päästä pienen testilenkin tinttasemaan. Jos sataa niin ajatus mahoton, koska ei ole sisäloksuja massattu. Sinne sitte dinitrolin ML koteloaine alle joka puolelle ja sitte alustamassa päälle seuraavana päivänä.
Tankin täyttöputki pitää saada vedettyä kuntoon ja kilvet keulalle ja perään, tuulilasin pyyhkimet jahka klasi on paikassas ja sitte pesurien suuttimet liimata paikoilleen. Turvavöiden alakiinnikkeet kiinni ja sitte massauspuuhiin. Sitte alkais olla aikalailla välttävät hommat siinä.
Ny ollaan loppusuoralla!