Sivu 4/5

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Lähetetty: 24.07.2015 21:55
Kirjoittaja ^^BeBe
Uutta fillaria alle. Peilitkin paikoillaan.

Kuva

Kuva

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Lähetetty: 25.07.2015 23:08
Kirjoittaja TT|
Nehän sopii hyvin alle!

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Lähetetty: 01.08.2015 20:49
Kirjoittaja ^^BeBe
9 tuumanen vanne 265/70R16
Rengasmelu "hävisi"

Kuva

Kuva

Uusi moottorikin aloitettiin. Eli kone kököttää kuormalavalla odottamassa avausta. Suunnitelma siis karkeasti AFN lohko porattuna 81mm, AFN kansi, AAT männät, ahdin ja suuttimet. Roverin MTDI pumppu. Pakosarjasta jokin haju, mutta imusarja vähän kysymysmerkki. (ehdotuksia?) Oliko nyt niin että tölkissä pelittää poikittaiskoneisten 02A laatikollisten kytkimet ?

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Lähetetty: 01.08.2015 22:53
Kirjoittaja AT5nok
Juu, Tölkkiin kelpaa poikittain olleiden TDI koneiden vauhtikset starttiadapterilla tai sorvattuna

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Lähetetty: 04.08.2015 01:07
Kirjoittaja TT|
AT5nok kirjoitti:Juu, Tölkkiin kelpaa poikittain olleiden TDI koneiden vauhtikset starttiadapterilla tai sorvattuna
Ilman sorvaustakin menee JX startillakin, kunhan vähän pyyhkäsee nokkaa rälläkällä.

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Lähetetty: 04.08.2015 10:12
Kirjoittaja Eicca_
TT| kirjoitti:
AT5nok kirjoitti:Juu, Tölkkiin kelpaa poikittain olleiden TDI koneiden vauhtikset starttiadapterilla tai sorvattuna
Ilman sorvaustakin menee JX startillakin, kunhan vähän pyyhkäsee nokkaa rälläkällä.
Ja ilman sitäkin kun sorvautuu itekseen :lol: 8-)

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Lähetetty: 25.09.2015 01:08
Kirjoittaja ^^BeBe
Kuva

Hommat aluillaan. Kysymyksiä herää jatkuvasti lisää. Niistä myöhemmin.

Oikealla lomautettu vanha JX josta napsitaan tölkitysosia. Kansi halki joka pytystä venttiilien välistä.
Yli 500tkm ajettu AFN, vissiin meko kummajainen kun, tuskin lainkaan kulunut ja esim ahdin toimii moitteetta, joka melkovarmasti alkuperäinen.
Tästä jäi nyt toimiva pumppu ylimääräiseksi jos jotakuta kiinnostaa. Myös sähköt tallessa (korissa kiinni)
Nokka-akselista löytyi monttu nokasta. Näyttäisi valmistusvialta. "ilmakupla" Joten uusi nokka-akseli pitää hankkia ja uusi damberi.

Kuva

Kytkin vähän kiukuttelee ajossa. Luo jostain ilmaa järjestelmään pitkässä ajossa. Työsylinteri vaihdettu jo uuteen.

Huomenna selvitellään stroukki osien sopivuus ja listataan hankittavat osat.

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Lähetetty: 25.09.2015 23:32
Kirjoittaja TT|
Ainakin tehokkaimpien PD koneiden imusarjat on hyvin virtaavia, mutta vaatii vähän enemmän tilaa. Jos siis turbo on tulossa pakosarjan yläpuolelle. Mikä turbo ja pakosarja on tulossa? Eniten imusarjan valintaan vaikuttaa se mihin suuntaan haluat lähdön olevan?
Yleensä nuo 1.9TDI koneet on olleet aika hyvässä iskussa messevistä km lukemista huolimatta, jotkut on löytäneet kuluneita apuakselin laakereita, mutta muuten ei vaihdettavaa yleensä ole.

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Lähetetty: 29.09.2015 23:29
Kirjoittaja ^^BeBe
Pakosarja melkovarmasti tälläinen ellei tuossa nyt astu johonkin tosi pahaan miinaan. Koneen kannake nyt ainakin taitaa tuolla mennä uusiksi.

Turbo vaihtoehtoja on kaksi. AAT koneen vakio K14 tai tuollainen pakasta vedetty tosin jo toistakymmentä vuotta vanha K24.

Kuva

Kuva

Molemmat T25 laipalla. Tyyppikilvet vielä K24 ja K14
Suosituksia tai mielipiteitä.

Imusarjaksi tulee JX tai AFN. Molemmissa helppo muokata lähtöä jos tarve. Vesicooleri on ollut mielessä, mutta katsotaan.
AAT koneen suuttimet oli kuolleet joten paikalleen menee AFN koneen suuttimet uusilla kärjillä. Lohko meni tänään porattavaksi ja osia tilaukseen.
AAT mäntiin joutuu koneistamaan öljyruutille kolot, kun 5syl koneessa ne ovat eri kohdassa.
Vähän vertailua ja keulan pohja"panssari" saa vähän huolenpitoa.
Kuva


Edit: Jos leima tulee huomenna niin 10.10 ollaan paikalla. Jos haluaa sponsoroida historic golfia, niin voi tuoda JX:n kannen säätölevyjä ja paininkuppeja. ;)

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Lähetetty: 30.09.2015 16:13
Kirjoittaja TT|
syncrowaarilla tais olla tuommonen pakosarja joskus hyllyssä, ihan täysin ei minun hahmotuskyky riitä että sopiiko turbo tölkissä olemaan noin. Mielenkiintoista olisi tuota sovittaa. Onko tuo K24 mersusta?

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Lähetetty: 01.10.2015 18:38
Kirjoittaja ^^BeBe
Ei pienintäkään hajua että mistä. Voihan sitä kokeilla kummallakin. Kompura silmämääräisesti saman kokokoinen. Pakopuolessa sitten onkin kokoeroa.
Tuossa pakosarjassa voisi kokeilla ahdinta ns väärinpäin. Eli kompura keulaakohti, Koska vesicoolerille jäisi helpompi reitti.
Kuva
Esim näin

Ilmansuodattimeksikin saisi sitten vaikka audin tai golfin suodattimen. Nuorisosudatin on melko huono vaihtoehto tölkin konehuoneessa.

Kykimeksi tulossa muumikeula passatin 2.0l bensakoneen todella painava vauhtipyörä+ wbx levy+ vr6 asetelma.

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Lähetetty: 01.10.2015 21:29
Kirjoittaja AT5nok
Minulla on pari vastaavaa K24:sta, W124 3.0TD Mersusta lähtöisin. Sopivaa pakosarjaa olen miettinyt, mutta nyt jos saatte tuolla sopimaan, niin saatan tuollaisen itsellenikin hommata.

VWaarilla on samanlainen pakosarja kokoelmassaan.

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Lähetetty: 10.10.2015 01:05
Kirjoittaja ^^BeBe
Lohko porattu ja kasausta aloitettu. Vähän hidastaa kun vaihteeksi tuli väärät kiertokangenlaakerit. Katsotaan jos nyt vaihdettaisiin ne suoraan sputtereihin.
Mäntiin pitäisi vielä kolota öljyruutta paikat oikeisiin kohtiin. Osia lähinnä pesty ja mittailtu. Paikallaan on vasta kampiakseli ja AAZ suodatin jalka.
Pumpulle tarvittaisiin 68mm jalka, vaihtoehtona on suurentaa tuota 50mm reikää. Säädettävä pyöräkin on vielä hankkimatta.

Kuva
AFN pumppuun vaihtuu JX kansi/kärsä. Yli puolimiljoonaa ja pumppu vielä ohjemitoissa. JXn pumpun kansi tarvitsee vain hioa suoraksi.

Kuva
Sitruunahapossa 2vrk tekee ihmeitä. Pitäisi sopia paikoilleen tausta pellin pienellä modifioinnilla

Kuva

Imusarjaehdokkaaksi ilmottautui myös tälläinen aihio

Kuva

Kantta saikin putsata EGR sonnasta ihan tunteella. Seetit saavat vähän huolenpitoa.

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Lähetetty: 21.10.2015 23:22
Kirjoittaja ^^BeBe
Katsastuksessa pomppasi etulevyt, Joten laitettiin eteen jarrut uusiksi.
312mm B6 audin levyt, joidenka kaveriksi B5 korisen länget ja satulat.

Kuva

Kuva

Vanhat satulat saa ostaa pois.

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Lähetetty: 22.10.2015 11:45
Kirjoittaja Broadspeed
Mistäs sulle nuo rekkapeilit tuli nyt loppupeleissä?

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Lähetetty: 22.10.2015 12:35
Kirjoittaja ^^BeBe
Werk34.de Purkaamot pyysi LTn peileistä jotain 80e kpl joten saivat jälleen kerran pitää osansa.

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Lähetetty: 22.10.2015 14:03
Kirjoittaja dmn
Menikö b5 satulat heittämällä, tuskin?

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Lähetetty: 22.10.2015 16:25
Kirjoittaja ^^BeBe
14mm kierre länkiin. (tarkistan kierteen ja pultin pituuden.) Hieman vinkua olkaan koska jako noin 1mm metsässä. Olassa 16mm reikä. Kolme prikkaa väliin niin länki osui levyn ETn kanssa yksiin. Satulat ja länget vaihtuvat vielä huollettuihin ja punaisiin jossain kohtaa, joten prikat varmaan vaihdetaan johonkin siistimpään. Ihan googlettamalla löytyi samankaltaisia päivityksiä.

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Lähetetty: 22.10.2015 18:24
Kirjoittaja dmn
G60 satuloita kokeilin joskus, olivat kyllä sellaset möhköt että ei oikeen mikään vanne mahtunut niiden kanssa.

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Lähetetty: 22.10.2015 20:09
Kirjoittaja ^^BeBe
Jokupäivä vois testata orkkis 16" vanteella miten sopii.