Sivu 3/5

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Lähetetty: 09.12.2014 00:28
Kirjoittaja ^^BeBe
Vähän edistystä jälleen.
Takakaaret paikoillaan. Kuskinpuoli Apparinpuoli

Perästä se kuva ilman puskuria ja puskurin kanssa

Myös toinen etupyöränkaari on paikoillaan.

Vielä on vähän puuhaa, että leimalle uskaltautuu.

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Lähetetty: 14.12.2014 00:32
Kirjoittaja ^^BeBe
Leimassa.
Takapyörän laakeri antautuikin heti 30km ajon jälkeen, joten se vaihdettiin tuossa iltapäivällä.
Nyt ajelin 120km ja hyvin kulkee. Ohjaustehostin parkuu vain vähän ikävästi.
Leimalla pomppas töötti ja rek kilven valot, tööttiin tullut hapettumaa rattiin ja rekisterikilven valot vielä mysteeri? Virtaa ei tuu.

Kuva

Takajarrusylinteri oli jumissa ja sille tuleva putki puhkesi kun ajettiin tallista.
vähän kikkailua ja korjattuna takaisin

Kuva
Etuikkunoiden tiivisteet tuli myös hommattua. Ne vaihdetaan kun ovet maalataan.

Harmittavasti uusien takajousien ja lokasuoja modauksien johdosta, näyttää vielä enemmän kulkevan perä pystyssä. Lääkkeitä kellään ?

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Lähetetty: 14.12.2014 11:43
Kirjoittaja Heebo
Mistä tuommoset lyhkäset puskurinpäädyt löytyi... vai onko nuo BeBe edition versiot?

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Lähetetty: 14.12.2014 14:30
Kirjoittaja ^^BeBe
Ensin puskurista 4,5cm per pääty pois ja sitten muoveja vaan leikeltiin sopivaan muotoon. Tuppaavat metsässä katoamaa... jos nyt pysyisivät mukana paremmin. :D
Toiset puskurit odottaa vielä kunnostusta, niihin laitetaan sitten listatkin paikoilleen.

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Lähetetty: 14.12.2014 16:47
Kirjoittaja TT|
Mitkäs pyörät sattui leimalle alle? Hätäapunahan sinne eteen voisi heittää limppua jousen alle, tai laittaa takavedon HD jouset.

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Lähetetty: 15.12.2014 00:29
Kirjoittaja ^^BeBe
Ihan tuossa kuosissa meni läpi. Kuinkas paljon pystyy lättyä laittamaan, ennenkuin tarvii ylätukivarren spaceria? Onkos tuo tehostajan pumppu jokin spesiaali vai sattuskohan löytymään jostain muusta autosta?

Ei ainakaan tällä kelillä jää liikenteessä jalkoihin. Ja kulkee kuin juna.
Nopeusmittarin kun korjaa niin voi ajella ilman gps:sää, pystyykö mittaria kalibroimaan millään ? Tuskin näyttää edes 10km sisälle oikein :D

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Lähetetty: 15.12.2014 09:29
Kirjoittaja dmn
Helpoin tapa kalibroida mittari on varmaan tulostaa uus tausta mittaristolle sopivalla asteikolla ...

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Lähetetty: 15.12.2014 09:33
Kirjoittaja TT|
Tai vaihtaa sopiva välitys etuperään ;)

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Lähetetty: 18.01.2015 20:44
Kirjoittaja ^^BeBe
Nyt kun on tölkkimatkailua harrastettu, niin on todettu, että kärryn kanssa kytkin saattaa välillä vähän luistaa ja voimaa saisi olla lisää. Roverin MTDI pumppu on tulossa Ebaystä ja TDI kone hakusessa. Samalla tehdään tuo kytkin modaus ja mahdollisesti vesikirtoinencooleri. Coolerin putkiksi käy varmaan lämppärin putket? Niitä sattuisi tuolla olemaan kahdesta autosta saatavilla.

Mistäs olette noita norsunkorvapeilejä ostaneet? Ei meinaan pysyä peilit enää 90kmh jälkeen asennossaan, vaikka kuinka kiristäisi.
Lisävalojakin vähän mietitty katolle jotkut suorakaiteenmuotoiset valot mieluiten xenonia tai lediä. Ehdotuksia? toki halogeeni sopisi tyyliin paremmin. Taaksepäin katolta peruutus/työvaloksi Näitä tai mätänetin vastaavia ja samoja mahdollisesti norsunkorvien tankoihin sivutyövaloiksi.
Sisätiloihin pitäisi kanssa asentaa muutama tuikku lisää ja ainakin apukuskin oveen kytkin.

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Lähetetty: 18.01.2015 23:41
Kirjoittaja dogbox
Rst norsunkorvat on tilattu tuolta http://main.jumbo-fischer.com/ laita niille kyselyä, että vieläkö niitä löytyy. Jos löydät varret muualta, niin mulla on ylimääräiset peilit myynnissä ;)

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Lähetetty: 19.01.2015 00:19
Kirjoittaja TT|
Ja LT:n varret on tietysti kustannustehokas ratkaisu, jos putki taipuu niin niistä ottaa vaan kiinnikkeet ja taivuttelee tölkkiin sopivat putket.

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Lähetetty: 19.01.2015 07:23
Kirjoittaja AT5nok
Tuo puskurimodaus näyttää fiksulta ja varmasti järkevä teko, ellei halua vaihtaa muovipäitä jokaisen metsässä käynnin jälkeen.

LT:n peilin varret menee modaamattakin, tosin silloin peileiksi ei käy sellaiset joiden kuoreen on upotettu ura varrelle. Varsi kun ei tule Tölkissä pystyyn ilman yläpään jatkamista.

Itsellä on ollut Hellan Jumbot H3-polttimoilla Simon katolla lähes siitä asti kun auton ostin (reilu 5v sitten). Joskus oli vastaavat kokeilussa 100W polttimoilla ja ref 40 umpiollakin.

Motonetin lisäksi kannattaa kurkata Puuilon työvalo valikoima.
LT:n peili ja työvaloja
LT:n peili ja työvaloja
16.1.JPG (816.52 KiB) Katsottu 14400 kertaa

Minulla korjaantui mittarivirhe juurikin TT|:n mainitsemalla etuperän vaihdolla, tosin vaihdoin vaihdelaatikonkin :lol:

Ettei kytkimelle pääsisi vaihdelaatikon stefan läpi pikkasen öljyä? Tosin saattaa se JX:n vakiokytkin muutenkin luistaa.
TDI:n vauhtis & asetelma ja WBX:n kytkin levy sen tulevan TDI:n kanssa, niin ei ole luistamisongelmia enää.

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Lähetetty: 19.01.2015 17:47
Kirjoittaja TT|
offtopic, mutta mihin tuon toisen täytön kautta menee?

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Lähetetty: 19.01.2015 19:22
Kirjoittaja Mettalainen
TT| kirjoitti:offtopic, mutta mihin tuon toisen täytön kautta menee?
Jos puhut tosta ylenmän kuvan kopista niin itse tehty tankki tavara tilassa kun ei löytynyt toista tankkia kun kone vaihtui

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Lähetetty: 20.01.2015 01:32
Kirjoittaja ^^BeBe
Yhdet LT peilit olis tuossa saatavilla. Mutta...
http://www.typ-17.de/product_info.php/i ... echts.html
Tuollaisia olisi saksassa. Tuolta tarvii ykköseen tilata uusi etupuskuri, niin jospa tuollaiset. Onko kokemusta. Jos ostais jotain joskus suoraan valmiina :D
Boschin PROFI 210 valoja kateltiin katolle. Ois ainakin edulliset. Ei ole oikeen silmiin osunut isompaa tai tehokkaampaan kulmikasta.
Voishan noihinkin 35w xenonit sulloa, mutta sitten saa vuosittain repiä irti. Toi työvalo ehdotus on juurikin vastaava.

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Lähetetty: 20.01.2015 02:25
Kirjoittaja TT|
Tuolta sais setin vähän edullisemmin https://www.tk-carparts.de/article/7604 ... nvex_.html
Ja pelkät varretkin niin halutessaan https://www.tk-carparts.de/article/7607 ... eilen.html
Tuo rst-setti on ollut noin puolet tuon linkittämäsi hinnasta.

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Lähetetty: 07.05.2015 01:46
Kirjoittaja ^^BeBe
Juuri mitään ei ole tapahtunut tölkin osalta, kuin vaihdettavien osien määrää kartutettu.
Ronsupeilit, uudet etujouset, mittarinvaijeri, etulämppärinpuhallin ja jotain pientä.
Moottoria on pohdittu ja roverin pumppu onkin jo huollettavana. Saattaa olla että laitetaan tuo yksi käyttis audi lihoiksi ja otetaan siitä koneen aihio.
Vähän pyöritelty mielessä ideaa kasata kone noilla 2.5l R5 aat koneen suuttimilla ja turbolla. Sellaiset löytyy tallista. Kokeillaan myös jos löytyy sopivat kanget noille AAT moottorin 81mm männillä.

Ajoa on ollut ihan hyvin.
Kuva

Leveä 15"vanne 5x112 jaolla tuntuu olevan aika hankala saatava. Varsinkin jonain ei "10cm" huulella varustettua mallia.
16" onkin jo huomattavasti helpompi. Onko kumi ehdotuksia?

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Lähetetty: 07.05.2015 09:06
Kirjoittaja TT|
On niitä 2.0TDI koneita tehty noilla 2.5männillä, taisi vaatia jotain pientä koneistusta.
Miten leveää vannetta etsit? 7" löytyy kyllä aika hyvin sopivalla ET:llä ja menee omaan makuun riittävän kokoiset 10,5" leveät renkaat. 245/75-16 on hyvä koko Syncroon myös.

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Lähetetty: 08.05.2015 21:57
Kirjoittaja ^^BeBe
Nyt alla 7 tai 7,5" joten vähintään 8,5" renkaat siis 10,5

Kuvassa vararengas joka on noin 8,5 leveellä vanteella. Huomattavasti jo ryhdikkäämpi. Luultavasti myös tarkempi ohjaus, kun vanne ei käänny paria astetta ennen kumia :D
Kuva

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Lähetetty: 19.06.2015 18:59
Kirjoittaja ^^BeBe
katsomosta bongattiin, video toimii tutusti tuurilla ja myötätuulessa.
Bisnesmies Mikko ohjelman driftausjakso.