T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Projektikertomus alue jossa voit kertoa autosi rakentelusta. Section for your project
^^BeBe
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 64
Liittynyt: 03.03.2014 00:52
Paikkakunta: Tampere, Hauho

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Viesti Kirjoittaja ^^BeBe »

Vähän edistystä jälleen.
Takakaaret paikoillaan. Kuskinpuoli Apparinpuoli

Perästä se kuva ilman puskuria ja puskurin kanssa

Myös toinen etupyöränkaari on paikoillaan.

Vielä on vähän puuhaa, että leimalle uskaltautuu.
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
^^BeBe
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 64
Liittynyt: 03.03.2014 00:52
Paikkakunta: Tampere, Hauho

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Viesti Kirjoittaja ^^BeBe »

Leimassa.
Takapyörän laakeri antautuikin heti 30km ajon jälkeen, joten se vaihdettiin tuossa iltapäivällä.
Nyt ajelin 120km ja hyvin kulkee. Ohjaustehostin parkuu vain vähän ikävästi.
Leimalla pomppas töötti ja rek kilven valot, tööttiin tullut hapettumaa rattiin ja rekisterikilven valot vielä mysteeri? Virtaa ei tuu.

Kuva

Takajarrusylinteri oli jumissa ja sille tuleva putki puhkesi kun ajettiin tallista.
vähän kikkailua ja korjattuna takaisin

Kuva
Etuikkunoiden tiivisteet tuli myös hommattua. Ne vaihdetaan kun ovet maalataan.

Harmittavasti uusien takajousien ja lokasuoja modauksien johdosta, näyttää vielä enemmän kulkevan perä pystyssä. Lääkkeitä kellään ?
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
Avatar
Heebo
AktiVWisti
Viestit: 380
Liittynyt: 27.02.2012 11:01
Paikkakunta: Oulu

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Viesti Kirjoittaja Heebo »

Mistä tuommoset lyhkäset puskurinpäädyt löytyi... vai onko nuo BeBe edition versiot?
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
^^BeBe
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 64
Liittynyt: 03.03.2014 00:52
Paikkakunta: Tampere, Hauho

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Viesti Kirjoittaja ^^BeBe »

Ensin puskurista 4,5cm per pääty pois ja sitten muoveja vaan leikeltiin sopivaan muotoon. Tuppaavat metsässä katoamaa... jos nyt pysyisivät mukana paremmin. :D
Toiset puskurit odottaa vielä kunnostusta, niihin laitetaan sitten listatkin paikoilleen.
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Viesti Kirjoittaja TT| »

Mitkäs pyörät sattui leimalle alle? Hätäapunahan sinne eteen voisi heittää limppua jousen alle, tai laittaa takavedon HD jouset.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
^^BeBe
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 64
Liittynyt: 03.03.2014 00:52
Paikkakunta: Tampere, Hauho

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Viesti Kirjoittaja ^^BeBe »

Ihan tuossa kuosissa meni läpi. Kuinkas paljon pystyy lättyä laittamaan, ennenkuin tarvii ylätukivarren spaceria? Onkos tuo tehostajan pumppu jokin spesiaali vai sattuskohan löytymään jostain muusta autosta?

Ei ainakaan tällä kelillä jää liikenteessä jalkoihin. Ja kulkee kuin juna.
Nopeusmittarin kun korjaa niin voi ajella ilman gps:sää, pystyykö mittaria kalibroimaan millään ? Tuskin näyttää edes 10km sisälle oikein :D
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Viesti Kirjoittaja dmn »

Helpoin tapa kalibroida mittari on varmaan tulostaa uus tausta mittaristolle sopivalla asteikolla ...
< 15kWh/100km
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Viesti Kirjoittaja TT| »

Tai vaihtaa sopiva välitys etuperään ;)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
^^BeBe
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 64
Liittynyt: 03.03.2014 00:52
Paikkakunta: Tampere, Hauho

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Viesti Kirjoittaja ^^BeBe »

Nyt kun on tölkkimatkailua harrastettu, niin on todettu, että kärryn kanssa kytkin saattaa välillä vähän luistaa ja voimaa saisi olla lisää. Roverin MTDI pumppu on tulossa Ebaystä ja TDI kone hakusessa. Samalla tehdään tuo kytkin modaus ja mahdollisesti vesikirtoinencooleri. Coolerin putkiksi käy varmaan lämppärin putket? Niitä sattuisi tuolla olemaan kahdesta autosta saatavilla.

Mistäs olette noita norsunkorvapeilejä ostaneet? Ei meinaan pysyä peilit enää 90kmh jälkeen asennossaan, vaikka kuinka kiristäisi.
Lisävalojakin vähän mietitty katolle jotkut suorakaiteenmuotoiset valot mieluiten xenonia tai lediä. Ehdotuksia? toki halogeeni sopisi tyyliin paremmin. Taaksepäin katolta peruutus/työvaloksi Näitä tai mätänetin vastaavia ja samoja mahdollisesti norsunkorvien tankoihin sivutyövaloiksi.
Sisätiloihin pitäisi kanssa asentaa muutama tuikku lisää ja ainakin apukuskin oveen kytkin.
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
Avatar
dogbox
AktiVWisti
Viestit: 327
Liittynyt: 21.02.2012 02:36
Paikkakunta: pornainen

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Viesti Kirjoittaja dogbox »

Rst norsunkorvat on tilattu tuolta http://main.jumbo-fischer.com/ laita niille kyselyä, että vieläkö niitä löytyy. Jos löydät varret muualta, niin mulla on ylimääräiset peilit myynnissä ;)
-jos se ei mahdu talliin, niin saa olla ulkona-
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Viesti Kirjoittaja TT| »

Ja LT:n varret on tietysti kustannustehokas ratkaisu, jos putki taipuu niin niistä ottaa vaan kiinnikkeet ja taivuttelee tölkkiin sopivat putket.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Tuo puskurimodaus näyttää fiksulta ja varmasti järkevä teko, ellei halua vaihtaa muovipäitä jokaisen metsässä käynnin jälkeen.

LT:n peilin varret menee modaamattakin, tosin silloin peileiksi ei käy sellaiset joiden kuoreen on upotettu ura varrelle. Varsi kun ei tule Tölkissä pystyyn ilman yläpään jatkamista.

Itsellä on ollut Hellan Jumbot H3-polttimoilla Simon katolla lähes siitä asti kun auton ostin (reilu 5v sitten). Joskus oli vastaavat kokeilussa 100W polttimoilla ja ref 40 umpiollakin.

Motonetin lisäksi kannattaa kurkata Puuilon työvalo valikoima.
LT:n peili ja työvaloja
LT:n peili ja työvaloja
16.1.JPG (816.52 KiB) Katsottu 14275 kertaa

Minulla korjaantui mittarivirhe juurikin TT|:n mainitsemalla etuperän vaihdolla, tosin vaihdoin vaihdelaatikonkin :lol:

Ettei kytkimelle pääsisi vaihdelaatikon stefan läpi pikkasen öljyä? Tosin saattaa se JX:n vakiokytkin muutenkin luistaa.
TDI:n vauhtis & asetelma ja WBX:n kytkin levy sen tulevan TDI:n kanssa, niin ei ole luistamisongelmia enää.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Viesti Kirjoittaja TT| »

offtopic, mutta mihin tuon toisen täytön kautta menee?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Mettalainen
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 50
Liittynyt: 29.08.2013 13:53
Paikkakunta: Lohja

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Viesti Kirjoittaja Mettalainen »

TT| kirjoitti:offtopic, mutta mihin tuon toisen täytön kautta menee?
Jos puhut tosta ylenmän kuvan kopista niin itse tehty tankki tavara tilassa kun ei löytynyt toista tankkia kun kone vaihtui
^^BeBe
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 64
Liittynyt: 03.03.2014 00:52
Paikkakunta: Tampere, Hauho

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Viesti Kirjoittaja ^^BeBe »

Yhdet LT peilit olis tuossa saatavilla. Mutta...
http://www.typ-17.de/product_info.php/i ... echts.html
Tuollaisia olisi saksassa. Tuolta tarvii ykköseen tilata uusi etupuskuri, niin jospa tuollaiset. Onko kokemusta. Jos ostais jotain joskus suoraan valmiina :D
Boschin PROFI 210 valoja kateltiin katolle. Ois ainakin edulliset. Ei ole oikeen silmiin osunut isompaa tai tehokkaampaan kulmikasta.
Voishan noihinkin 35w xenonit sulloa, mutta sitten saa vuosittain repiä irti. Toi työvalo ehdotus on juurikin vastaava.
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Viesti Kirjoittaja TT| »

Tuolta sais setin vähän edullisemmin https://www.tk-carparts.de/article/7604 ... nvex_.html
Ja pelkät varretkin niin halutessaan https://www.tk-carparts.de/article/7607 ... eilen.html
Tuo rst-setti on ollut noin puolet tuon linkittämäsi hinnasta.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
^^BeBe
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 64
Liittynyt: 03.03.2014 00:52
Paikkakunta: Tampere, Hauho

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Viesti Kirjoittaja ^^BeBe »

Juuri mitään ei ole tapahtunut tölkin osalta, kuin vaihdettavien osien määrää kartutettu.
Ronsupeilit, uudet etujouset, mittarinvaijeri, etulämppärinpuhallin ja jotain pientä.
Moottoria on pohdittu ja roverin pumppu onkin jo huollettavana. Saattaa olla että laitetaan tuo yksi käyttis audi lihoiksi ja otetaan siitä koneen aihio.
Vähän pyöritelty mielessä ideaa kasata kone noilla 2.5l R5 aat koneen suuttimilla ja turbolla. Sellaiset löytyy tallista. Kokeillaan myös jos löytyy sopivat kanget noille AAT moottorin 81mm männillä.

Ajoa on ollut ihan hyvin.
Kuva

Leveä 15"vanne 5x112 jaolla tuntuu olevan aika hankala saatava. Varsinkin jonain ei "10cm" huulella varustettua mallia.
16" onkin jo huomattavasti helpompi. Onko kumi ehdotuksia?
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Viesti Kirjoittaja TT| »

On niitä 2.0TDI koneita tehty noilla 2.5männillä, taisi vaatia jotain pientä koneistusta.
Miten leveää vannetta etsit? 7" löytyy kyllä aika hyvin sopivalla ET:llä ja menee omaan makuun riittävän kokoiset 10,5" leveät renkaat. 245/75-16 on hyvä koko Syncroon myös.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
^^BeBe
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 64
Liittynyt: 03.03.2014 00:52
Paikkakunta: Tampere, Hauho

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Viesti Kirjoittaja ^^BeBe »

Nyt alla 7 tai 7,5" joten vähintään 8,5" renkaat siis 10,5

Kuvassa vararengas joka on noin 8,5 leveellä vanteella. Huomattavasti jo ryhdikkäämpi. Luultavasti myös tarkempi ohjaus, kun vanne ei käänny paria astetta ennen kumia :D
Kuva
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
^^BeBe
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 64
Liittynyt: 03.03.2014 00:52
Paikkakunta: Tampere, Hauho

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Viesti Kirjoittaja ^^BeBe »

katsomosta bongattiin, video toimii tutusti tuurilla ja myötätuulessa.
Bisnesmies Mikko ohjelman driftausjakso.
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
Vastaa Viestiin