T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Projektikertomus alue jossa voit kertoa autosi rakentelusta. Section for your project
^^BeBe
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 64
Liittynyt: 03.03.2014 00:52
Paikkakunta: Tampere, Hauho

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Viesti Kirjoittaja ^^BeBe »

Vähän tapahtunut, aika mennyt lähinnä mk1 ralli golfin kanssa.
Sinisestä caravellesta talteen otettu takalokasuojankaari pääsi hyötykäyttöön. Sommittelua.
Kutakuinkin noille sijoilleen jäi. Lopputuloksesta en saanut kunnollista kuvaa. Alla näkyy vähän.
Siis koriliimaa väliin ja tulppahitsaten kiinni. Lopuksi vielä sovitetaan muovikaaret tuohon päälle, siten että ne vähän levittävät vielä kaarta.

Myös helmapelti oli perästä melko hapan. Joten se uusittiin
Kuva

Lokasuojakin sai jatkopalan vähän paksummasta matskusta isojen kuraläppien kiinnitystä varten
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
^^BeBe
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 64
Liittynyt: 03.03.2014 00:52
Paikkakunta: Tampere, Hauho

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Viesti Kirjoittaja ^^BeBe »

Palkki alkais olemaan päätyjä ja etummaista tunkin koloa vaille kiinni. Niiden jälkeen auto joutuu luultavasti pikku tauolle kylmään halliin, kun rallikalusto haluaa nosturille.Kuva

Kuva

Whurtin koriliima joka saumassa välissä ja näköjään päälläkin :D
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Komeeta ja jykevää jälkeä! Millä muuten rapsuttelit saumat? Ja tuliko sisäpuolellekin jotain myrkkyä?
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 743
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Viesti Kirjoittaja hillitty »

Allekirjoituksessa kovia rivistö konsernin tuotoksia. Olis hauska kuulla ja nähdä niistäkin vaikka täällä
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... ?f=20&t=57

Palkkitoteutus näyttää hyvin asialliselta 8-)
Onko allaoleva rengastus nyt ne levipellit ja mitä kokoluokkaa rengas on?
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
^^BeBe
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 64
Liittynyt: 03.03.2014 00:52
Paikkakunta: Tampere, Hauho

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Viesti Kirjoittaja ^^BeBe »

Jos pysty saumaa tarkoitat, niin ohuttakin ohuemmalla katkaisulaikalla. Sen perään teräsharjalla ja lopuksi lastalla koriliimaa väliin. Oli vähän alkanut kukkimaan sieltä.

Vanne mikä näkyy aikaisemmissa kuvissa oli ihan vain sovitusta varten. Ei pidä edes ilmaa. Tänään tuli haettua turuuusta sarja MB:n vanteita, jotka vannepaja joskus levittänyt.
Kuva

Ottaa juuri ja juuri kiinni jarruputken kiinnikeeseen. Joutuu sitä vähän modifioimaan. Vanteet tarvitsee vielä tasapainotusta ja pintakäsittelyä ennen rengastusta.
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3088
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Viesti Kirjoittaja dmn »

^^BeBe kirjoitti:Siis koriliimaa väliin ja tulppahitsaten kiinni.
Onkos tuosta kokemusta kuinka helposti tuo liima palaa pois, jos näin tekee?
< 15kWh/100km
^^BeBe
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 64
Liittynyt: 03.03.2014 00:52
Paikkakunta: Tampere, Hauho

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Viesti Kirjoittaja ^^BeBe »

dmn kirjoitti:
^^BeBe kirjoitti:Siis koriliimaa väliin ja tulppahitsaten kiinni.
Onkos tuosta kokemusta kuinka helposti tuo liima palaa pois, jos näin tekee?
Juurikin siihen tuo liima on tehty. Eli käytettäväksi hitsauksen yhteydessä. Pikkupalat pysyy ilman hitsaustakin, sen verran jytkyä kamaa :D
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
^^BeBe
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 64
Liittynyt: 03.03.2014 00:52
Paikkakunta: Tampere, Hauho

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Viesti Kirjoittaja ^^BeBe »

Moni on kyselly mitä liimaa tuo on niin tässä kuva aineesta mitä ollaan käyetty.
Kuva
Ja tässä "tein itse ja säästin" puristin Tuon osat maksoi muistaakseni 4e ja 30min... Oikea puristin maksaa muistaakseni 80e
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
^^BeBe
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 64
Liittynyt: 03.03.2014 00:52
Paikkakunta: Tampere, Hauho

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Viesti Kirjoittaja ^^BeBe »

Kuva

Itse olen työreissussa oulussa, mutta tuli kuva. Siirtopyörät alla. Ralliautot vieny vähän aikaa, niin ei oikeen ole edistynyt.
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
^^BeBe
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 64
Liittynyt: 03.03.2014 00:52
Paikkakunta: Tampere, Hauho

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Viesti Kirjoittaja ^^BeBe »

Tänään paneuduttiin vihdoinkin Tölkkiin. Isä aloitti tutkimaan apukuskin puolen etupyörän lokasuojaa ja meikäläinen purki jakopään. Vaikka kilsoja ei ole tullut niin kuukaudet on varmasti mennyt umpeen seisonnassa. Kiristäjä oli ainakin kulahtanut. Huomenna tarkoitus laittaa nippuun. TAI! jos joltakulta löytyy AAZ pumppu, vakio tai viriviri. Jostain tästä nurkilta (hämeenlinna, tampere, lähikunnat) niin voitais lyödä paikalleen. Mutta eipähän tuo iso työ ole purkaa jos ei löydy tähän hätään.
Edelleen oltaisiin vailla takajousia tuohon. Eli rajuinta mallia hakusessa.
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

^^BeBe kirjoitti: Vanne mikä näkyy aikaisemmissa kuvissa oli ihan vain sovitusta varten. Ei pidä edes ilmaa. Tänään tuli haettua turuuusta sarja MB:n vanteita, jotka vannepaja joskus levittänyt.
Ottaa juuri ja juuri kiinni jarruputken kiinnikeeseen. Joutuu sitä vähän modifioimaan. Vanteet tarvitsee vielä tasapainotusta ja pintakäsittelyä ennen rengastusta.
Onko kuinka kauheat hitsaus saumat Vpajan vanteissa? Tuskin pitää nekään ilmaa :D hyvät vehkeet on vanneputkan ukolla vielä kun siellä olis joku joka osais hitsaa kunnolla :roll:


Ei kai niitä vanteita tarvii ilman kumeja tasapainoittaa kun kumit saa päälle niin siinähän ne samalla saa punttiin :roll: :roll:
^^BeBe
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 64
Liittynyt: 03.03.2014 00:52
Paikkakunta: Tampere, Hauho

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Viesti Kirjoittaja ^^BeBe »

Pyöräyttää varmuudenvuoks ensin tyhjinä niin ei tarvii laittaa kahtariviä painoja :D
Saumat on hiottu rumasti joten joutuu kittaileen.
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Viesti Kirjoittaja TT| »

Mikä ET niihin vanteisiin lopulta tuli?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
^^BeBe
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 64
Liittynyt: 03.03.2014 00:52
Paikkakunta: Tampere, Hauho

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Viesti Kirjoittaja ^^BeBe »

Täytyypä ottaa ihan asiakseen mitata.

Löyty nettivaraosasta westfalian koukku suoraan tölkin perästä. Tyyppikilveltään 321223 ja D-Arvoksi 12,7 kN
Silloinhan laskennallinen vetokyky meidän tölkille olisi 2685kg Rajoittaako jokin trafin pykälä tätä? http://www.kovil.fi/d-force.php samaanlopputulokseen pääsee exelilläkin.
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7674
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Valmistaja on rajannut vetokyvyn 2000 / 2500 Kg riippuen vuosimallista, sen enempää tuskin saa otteeseen.
^^BeBe
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 64
Liittynyt: 03.03.2014 00:52
Paikkakunta: Tampere, Hauho

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Viesti Kirjoittaja ^^BeBe »

ET.22 mittailin.
Tosiaan jouset tuli postissa ja koukkukin löytyi.

Apparin puolen vetarin nappasin irti, veli saa käydä sen läpi. Ulkonivelen suojakumi palasina. Toivotaan että saisi laittaa vielä takaisin, kun on isonivel. Sisänivelelle purku, puhdistus ja uusilla rasvoilla kasaan. Akselille maalia niskaan.

Massoja poisteltiin korjauksien tieltä ja talteen otetuista kaarista.
Kuva
Kuva
Kaasulla lämpöä ja kaapii suurimmat pois. Teräsharjalla sitten tarkemmin.
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
^^BeBe
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 64
Liittynyt: 03.03.2014 00:52
Paikkakunta: Tampere, Hauho

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Viesti Kirjoittaja ^^BeBe »

Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
^^BeBe
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 64
Liittynyt: 03.03.2014 00:52
Paikkakunta: Tampere, Hauho

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Viesti Kirjoittaja ^^BeBe »

Pohjatöiden teko lähestyy. Päätettiin jättää apparin palkkihelma vielä tekemättä, kun ruostepaikkoja löytyi jatkuvasti lisää. Ajatuksena kantata paksusta kamasta uusi helma, tämä yritetään toteuttaa ensi kesänä.

Auto maalataan ikkunoista alaspäin ja joitain luukkuja jätetään vielä maalaamatta. Ihan vain kiireen takia. Niitä pystyy sitten yksi kerrallaan siistimään, tai fiksaamaan toisen luukun.

Eli korjattuja/modattuja paikkoja:
-Etulokasuojat turvavyön pultista B-pilarrin ja siitä alas. Molemmille puolille tehtiin lisätilaa pyörälle. Niin lokasuojan kaareen kuin sisälokarrinkin. Klik Klik2 Klik3 Klik4
-Porras korjattiin molemmilta puolilta Plöts
-Kuskin puolelle vaihdettiin ruoste palkkiin Plop
-Takalokasuojan kaaret modattiin molemmilta puolilta ja sisälokasuojaa jatkettiin paksulla pellillä kuraläppiä varten. Klak Klak2 Klak3
-Liukuoven kiskoa fiksattiin ja tiivisteen lista vaihdettiin kokonaan pojoing
- Perääkin jouduttiin hitsamaan, mutta kuvan lisään kun sellaisen muistan ottaa ;)
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
UITTO-
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 83
Liittynyt: 26.04.2014 23:58

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Viesti Kirjoittaja UITTO- »

Hyviä hommia!
Tulee tosta takaloksusta paljo paremman näkönen ku ei oo kaaressa sitä korisaumaa.
^^BeBe
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 64
Liittynyt: 03.03.2014 00:52
Paikkakunta: Tampere, Hauho

Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.

Viesti Kirjoittaja ^^BeBe »

Vähän tapahtunut. Värin kanssa kävi ilmeisesti maalikaupan ukolla joku kämmi... Nyt mietitään, että vedetäänkö yläosa (myöhemmin) samaan väriin vai johonkin muuhun väriin. Ikkunalinjaa mietittiin mustaksi. Eli nykyisestä maalirajasta katon alareunaan.
Kuva
Kuva
Kaikki luukut siis vielä maalamatta. Eli aika tilkkutäkki kun konttorille päästään.
Koteloihin isä oli kahtena iltana ruiskinu kotelosuojaa ja autoa on muuten kasailtu.
Ensimmäinen lokasuojankaarikin tuli sovitettua paikalleen.

Tässä välillä linkki kaikkiin kuviin
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
Vastaa Viestiin