Sivu 3/5

Re: T3/4

Lähetetty: 17.03.2014 14:21
Kirjoittaja dmn
5 pyttyinen tottakai niin pysyy paikatkin hampaissa :)

Re: T3/4

Lähetetty: 17.03.2014 22:25
Kirjoittaja Sakke
Jos välilaippa on hyvä, kannattaisiko polttaa samalla useampi? Ottajia varmaan olisi.

Re: T3/4

Lähetetty: 17.03.2014 22:34
Kirjoittaja Junka
Lupasivat tosiaan soitella sieltä, mutta eipä oo kuulunu mitään. :?
Täytyy ottaa piirustukset ja mitat talteen kunhan laipan joskus saa valmiiks. Helpottaa sitten muita, jos on samainen kone suunnitteilla asentaa..

Re: T3/4

Lähetetty: 17.03.2014 22:44
Kirjoittaja TT|
Junka kirjoitti:Lupasivat tosiaan soitella sieltä, mutta eipä oo kuulunu mitään. :?
Täytyy ottaa piirustukset ja mitat talteen kunhan laipan joskus saa valmiiks. Helpottaa sitten muita, jos on samainen kone suunnitteilla asentaa..
Voi olla saman koneen asentajat vähissä, mutta samalla laipalla menee sitten aika moni muukin mylly paikalleen.

Re: T3/4

Lähetetty: 18.03.2014 14:12
Kirjoittaja Eicca_
TT| kirjoitti:eikös nuo venttiilien väliset halkeamat kuulu asiaan, nuo esikammioihin menevät voi olla eri homma. Joku noista tietävä varmaan kertoo?
On se neloskoneen tuonne laittaminen monin verroin helpompaa ja halvempaa.

Esikammion väliset halkeamat ovat ne pahimmat, seetien välistä noi on yleensä aina halki, ne ihme kyllä saa olla todella pahasti halki että alkaa haittaamaan.


Eikös tuonne kannattas samalla vaivalla laittaa 2,5tdi kone joko sähköillä tai sitten ton imudeen pumpulla mekaanisesti, vaikka onkin harrastus mutta jotenkin tohon työmäärään nähden ei toi esikammio kone oikein houkuta ajatuksena, ennemmin nelos tdi. 8-)

Re: T3/4

Lähetetty: 18.03.2014 14:37
Kirjoittaja Junka
Mielellään mahdollisimman vähän sähköä konehuoneeseen. :)

Re: T3/4

Lähetetty: 18.03.2014 14:58
Kirjoittaja dmn
Juu se ecu kannattaakin sijoittaa konehuoneen ulkopuolelle !

Re: T3/4

Lähetetty: 18.03.2014 15:01
Kirjoittaja TT|
dmn kirjoitti:Juu se ecu kannattaakin sijoittaa konehuoneen ulkopuolelle !
Akunkin voi sijottaa pois konehuoneesta ;)

Re: T3/4

Lähetetty: 18.03.2014 15:03
Kirjoittaja Junka
Noniin. Menipäs viisasteluks :)

Re: T3/4

Lähetetty: 20.03.2014 09:10
Kirjoittaja Eicca_
Tai sitten jos vähän sähköjä haluaa niin ton imudeen pumppuun ahtorikastus romut ja sitten 2,5tdi mekaanisena niin olis aika maukas 8-)

Re: T3/4

Lähetetty: 20.03.2014 10:14
Kirjoittaja dmn
Multa saa lunastettua edullisesti 5-syl 2.0TD:n pumpun ..

Re: T3/4

Lähetetty: 20.03.2014 10:21
Kirjoittaja Junka
Kiitos tarjouksesta. Felkeltä kävin jo ostamassa audin pumpun. Taitaa olla 10mm nestepäällä.

Re: T3/4

Lähetetty: 20.03.2014 11:59
Kirjoittaja Eicca_
2,5tdi kone olis vielä siitäkin hyvä jos hankkii sähköpumpun kanssa niin siinä on jo vakiona 12mm np jonka voi tietysti tarvittaessa hyödyntää mekaanisen kanssa ;) 8-)

Re: T3/4

Lähetetty: 20.03.2014 12:07
Kirjoittaja dmn
Tais kuitenkin olla 11mm kaikissa TDI 5-pyttysissä! Mutta nokkalevy on vähän kesy käsittääkseni, ehkä AEL tai 150hp koneesta löytyy parempi.

Noissa 2.4d koneissa taitaa olla 8mm (?). Turbollissa kammiokoneissa 9mm, esim juuri tuo 2.0td pumppu.

Pumpun 5. viimeinen numero boschin numerosarjassa sen kuitenkin paljastaa.

No nämä ulkomuistista, jonkun verran aikoinaan tullut mietittyä tekiskö mekaanisen 2.5tdi pumpun. Totesin että nou thanks, on kuitenkin heiveröisemmällä akselilla kaikki kammiokoneen pumput.

Re: T3/4

Lähetetty: 20.03.2014 12:35
Kirjoittaja Junka
Täytyy kaivaa varastosta pumppu esiin ja kattoo nuo numerot. Eikö nuo esikammiokoneet lämpene nopeemmin? Talvee ja lämmitystä ajatellen. Toki eeberi autossa onkin..

Re: T3/4

Lähetetty: 21.03.2014 11:06
Kirjoittaja dmn
Eiköhän ne hieman enemmän lämpöä tuota, ainakin teoriassa.. Mutta toisessa vaakakupissa on sitten TDI:n parempi käynnistyvyys ankarammissa olosuhteissa :-) Vaikka eihän kunnossa oleva kammiokone käynnistymättä jää .

Re: T3/4

Lähetetty: 28.03.2014 18:37
Kirjoittaja Junka
DSC_000003.JPG
DSC_000003.JPG (1.98 MiB) Katsottu 5004 kertaa
Tollaset kovalevystä leikatut mallikappaleet tuli. Toisen levyn pulttijako ei ihan istunut, niin kävin vielä paikanpäällä ja muutettiin vähän piirustuksia. Startin kolo piti tehdä ja ulkomuoto muutettiin pyöreäksi. Jostain syystä tuon toisen keskireikä oli jäänyt pieneksi.. Tommoset kiekot ois tarkotus sitten hitsata yhteen ja asettaa sopivaan kulmaan. Miten vinoon se moottori sitten tuleekaan. Yhet reiät ainakin tais tulla päällekkäin.. Sitten pumppuakin tuli katottua. Ei ollu mitään numeroita kyljessä?..

Re: T3/4

Lähetetty: 12.03.2015 01:43
Kirjoittaja Junka
Jatketaan tarinointia
AJA-moottori sai levätä vuoden verran varaston varjoissa, kun innostusta ei löytynyt. :)
Nyt kuitenkin sain moottorin purettua loppuun. Hihnapyörän pultti osas olla tiukassa! Piti tehdä ihan lukitustyökalu jotta sai pidettyä vastaan.
Kone näytti sen verta hyvältä, että kyllä tuosta kannattaa jäteöljyvatkain rakentaa.
Kansikin löytyi varaosahaulla. Yllättävän edukkaasti vähän käytetty. Millanen sitten postissa oikeesti tulee :D
Työmaalla poistin paskat ja ruosteet teräsharjalaikalla ja liuotinaineella. Nyt vaan maalia pintaan.
Kuvia nyt ei jostain syystä saa lisättyä kun on muka epäkelpoja.

Re: T3/4

Lähetetty: 17.03.2015 19:48
Kirjoittaja Junka
Hain eilen kannen postilta, ja kyllähän se oli uutta vastaava.
Suuttimia ja alipainepumppua ei paketissa näkyny, vaikka sovittiin noistakin. :evil:

Työpaikan sorvarille vein kaksoismassapyörän työstettäväks. Tänään se oli saanu keskiön irti. Tuo pulttijako tulee vr6 vauhtipyörään migliimalla kiinni. Ekaks täytyy mittailla, kuinka etäälle vauhtiksen hammaskehä pitää tulla. Sen jälkeen vr6 vauhtis sorvattavaks..
Huomenna ois tiedossa lohkon maalaus.

Tän hetkiset suunnitelmat moottorille on:
-lohkon maalaus
-uudet laakerit ja tiivisteet
-uudet suutinkärjet
-venttiilikoppaan hitsattava öljyntäyttökorkki(alkuperäinen täyttötorvi on liian pitkä)
-välilaippa(valmistuu joskus)
-vauhtipyörän modaus(pulttijaon vaihdos)
-ruiskupumpun kasaus. Mahdollisesti saa yhdisteltyä AJAn ja AAZin pumppuja. Ja tdin nokkalevy ja nestepää.
- keraamipinnoitteet? Männät, laakerit, nokka-akseli, kannen palotila, pakokanavat?
-vesikuuleri
-vesiruisku
-joku tjurbo
-silmälaakeri kampiakselin koloon
Varmasti jotain muutakin

Rahaa ja aikaa on turha laskee kun ne menee kuitenkin :roll:
Jos tuon joskus syncron perään saa, niin sitten alkaakin jo vaihteiston vahvistelu :lol:

Re: T3/4

Lähetetty: 17.03.2015 21:03
Kirjoittaja TT|
Mikä idea tuossa vauhtipyörän rakentamisessa on?