Sivu 2/5

Re: T3/4

Lähetetty: 23.01.2014 23:49
Kirjoittaja Junka
Pahasti näyttää siltä että takavetonen lähtee myyntiin :( Ei vaan aika ja rahat riitä.
Kyllähän jos ois iso halli mihin noita aarteita vois haalia :)

Re: T3/4

Lähetetty: 23.01.2014 23:52
Kirjoittaja Hanttapuli
Voi. Harmi, että luovut noin nätistä kuplasta :(

Re: T3/4

Lähetetty: 23.01.2014 23:59
Kirjoittaja Junka
Eikai sentäs kuplaa :D Se on mulle tärkee. Punanen tölkki jää ylimääräseks ja saa väistyä syncron tieltä

Re: T3/4

Lähetetty: 24.01.2014 00:03
Kirjoittaja Hanttapuli
Phiuhh. Edes jotain hyvää jää jäljelle! :D

Re: T3/4

Lähetetty: 25.01.2014 21:38
Kirjoittaja Junka
Tänään saapui syncro! heti mettään kokeilemaan ja aijai ku oli mukavaa kyntää :D

Re: T3/4

Lähetetty: 26.01.2014 01:47
Kirjoittaja TT|
Sehän näyttää varsin hyvälle :)

Re: T3/4

Lähetetty: 26.01.2014 10:18
Kirjoittaja SyncroVWaari
Hieno on peli!!! Ja ihan tuli ajamalla, hyvä merkki :lol:

Re: T3/4

Lähetetty: 26.01.2014 12:43
Kirjoittaja Junka
Vaihteensiirrossa on aikalailla arpomista mikä pykälä menee. Puslien vaihdolla tuo kai korjaantuu.
Etenemiskyky maastossa yllätti, vaikka alla olikin nypityt nastat.
Onkohan tuolla jälkijäähdytyspumpulla ja puhaltimella(turbon jäähdytys?) yhteinen ajastin?
pyöri vielä vartin sammutuksesta :shock:
Illalla vielä kokeilin käynnistää niin eipä hehku enää pelannukkaan.

Re: T3/4

Lähetetty: 26.01.2014 13:22
Kirjoittaja selvesa
Junka kirjoitti:Onkohan tuolla jälkijäähdytyspumpulla ja puhaltimella(turbon jäähdytys?) yhteinen ajastin?
pyöri vielä vartin sammutuksesta :shock:
Saman ohjauksen takana(rele) nuo ovat eli jos kone liian kuuma sammutuksen jälkeen niin pyörittää molempia, pumppua ja puhallinta.

Re: T3/4

Lähetetty: 26.01.2014 13:57
Kirjoittaja TT|
selvesa kirjoitti:
Junka kirjoitti:Onkohan tuolla jälkijäähdytyspumpulla ja puhaltimella(turbon jäähdytys?) yhteinen ajastin?
pyöri vielä vartin sammutuksesta :shock:
Saman ohjauksen takana(rele) nuo ovat eli jos kone liian kuuma sammutuksen jälkeen niin pyörittää molempia, pumppua ja puhallinta.
Kannen vesilähdössä pitäisi olla syncrossa kaksi anturia, toinen tuon ohjaukselle ja toinen lämpömittarille.

Re: T3/4

Lähetetty: 13.03.2014 20:05
Kirjoittaja Junka
Tuli lomapäiviä sen verran hyödynnettyä että alotin viispyttystä purkamaan. kansi irti, ja kans kummaa mitä sieltä paljastui. Halkeemia jokapuolella. Mitä sitä nyt voi odottaakaan puol miljoonaa pyörineestä koneesta. Tulihan sitä jo tiedusteltua uuden kannen hintaa. Aikas kallis.. Nokka-akseli oli kans oudosti syöpynyt. Voi olla että AAZitus tulis halvemmaks :?
:cry:
Halki poikki ja pinoon
Halki poikki ja pinoon
DSC_0206 (800x600).jpg (300.58 KiB) Katsottu 4363 kertaa

Re: T3/4

Lähetetty: 13.03.2014 20:09
Kirjoittaja TT|
eikös nuo venttiilien väliset halkeamat kuulu asiaan, nuo esikammioihin menevät voi olla eri homma. Joku noista tietävä varmaan kertoo?
On se neloskoneen tuonne laittaminen monin verroin helpompaa ja halvempaa.

Re: T3/4

Lähetetty: 13.03.2014 20:18
Kirjoittaja Junka
Koneistamolla näytin tota kantta, ja sanovat suoraan että ei kannata ees koeponnistaa. Halkeemat näytti silmämääräsesti aika isoilta. Ja jos meinaa turbottaa niin uutta kantta vaan niin kestää. Joissakin tapauksissa ei pienet halkeemat haittaa.

Re: T3/4

Lähetetty: 13.03.2014 20:44
Kirjoittaja beretta
Esikammion ja venttiilin väli on se pahin skenaario jos on halki,tuossa on kuvassa valmis tapaus. :shock:

Re: T3/4

Lähetetty: 13.03.2014 21:03
Kirjoittaja Junka
Ei auta kun myydä takavetotölkki, että saa rahulia uuteen kanteen :) ei oo ollu tapana luovuttaa autorojektien suhteen.
Huomenna pitäis tulla soittoa Tecwaterilta, millon saavat sen välilaipan leikattua. Leikkaavat eka vanerista mallikappaleen mitä ensiks sovitan ja katon onko sinne päinkään.

Re: T3/4

Lähetetty: 15.03.2014 08:55
Kirjoittaja jabetus61
Moi jos laitaisit 1.6 tilalle 1.9t sitä ei tarvitse muutos katsastaa ja koneen huolto tarve vähenee kun siinä on nuo hydrauliset venttiili painikeet
ja pakosarja imu sarja käy keskenään mutta konetta ei tarvitse sen jälkeen virittää mitenkään (huippu 175km)
ja vääntö on parempi

Re: T3/4

Lähetetty: 15.03.2014 10:45
Kirjoittaja AT5nok
jabetus61 kirjoitti:Moi jos laitaisit 1.6 tilalle 1.9t sitä ei tarvitse muutos katsastaa ja koneen huolto tarve vähenee kun siinä on nuo hydrauliset venttiili painikeet
ja pakosarja imu sarja käy keskenään mutta konetta ei tarvitse sen jälkeen virittää mitenkään (huippu 175km)
ja vääntö on parempi

Nyt lupaillaan hurjia?

1.6 -> 1.9 pitää muutoskatsastaa jos haluaa laillisen, ero ei välttämättä huomata katsastuksessa, mutta jos joskus huomataan, katsastuskeskeytyy. Vakuutusturvan kanssakin voi teoriassa olla ongelmia, jos iskutilavuutta kasvattaa ilman muutoskatsastusta ja vakuutusyhtiölle ilmoittamista, kannattaa lukea vakuutusehdot.
Tehoa siinä 1.9 TD voimakoneessa on peräti 5 hv enemmän kuin 1.6 TD:ssä, joten ei ihan pelkkä koneen vaihto riitä 175 Km/h huippunopeuteen.

Re: T3/4

Lähetetty: 15.03.2014 11:12
Kirjoittaja jarke
voi olla että välityksetkin käy vähän lyhyiksi.. ;)

Re: T3/4

Lähetetty: 15.03.2014 12:36
Kirjoittaja Junka
Yritän saada ton moottorin kasaan, kun tuli nuo hilppeetkin hommattua. Siitä en osaa sanoo onko neli- vai viispyttynen kestävämpi/järkevämpi ratkaisu. Harrastuksen vuoks näitä laitellaankin. :)

Re: T3/4

Lähetetty: 17.03.2014 12:33
Kirjoittaja TT|
Siitä ei taida olla epäilystä kenelläkään etteikö nelipyttyinen olisi järkevämpi vaihtoehto tölkkiin :D Viisipyttyisen kanssa saa tietysti moninverroin harrastamista, jos sille laskee arvoa :)