T3/4

Projektikertomus alue jossa voit kertoa autosi rakentelusta. Section for your project

Re: T3/4

ViestiKirjoittaja Junka » 23.01.2014 23:49

Pahasti näyttää siltä että takavetonen lähtee myyntiin :( Ei vaan aika ja rahat riitä.
Kyllähän jos ois iso halli mihin noita aarteita vois haalia :)
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Junka
AktiVWisti
 
Viestit: 170
Liittynyt: 03.01.2014 18:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: T3/4

ViestiKirjoittaja Hanttapuli » 23.01.2014 23:52

Voi. Harmi, että luovut noin nätistä kuplasta :(
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
T3 vm. 1980. Type 4 -projekti.
FVWA:n jäsen 10/2013.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
 
Viestit: 2413
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: T3/4

ViestiKirjoittaja Junka » 23.01.2014 23:59

Eikai sentäs kuplaa :D Se on mulle tärkee. Punanen tölkki jää ylimääräseks ja saa väistyä syncron tieltä
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Junka
AktiVWisti
 
Viestit: 170
Liittynyt: 03.01.2014 18:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: T3/4

ViestiKirjoittaja Hanttapuli » 24.01.2014 00:03

Phiuhh. Edes jotain hyvää jää jäljelle! :D
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
T3 vm. 1980. Type 4 -projekti.
FVWA:n jäsen 10/2013.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
 
Viestit: 2413
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: T3/4

ViestiKirjoittaja Junka » 25.01.2014 21:38

Tänään saapui syncro! heti mettään kokeilemaan ja aijai ku oli mukavaa kyntää :D
Liitteet
2014-01-25 13.14.30.jpg
tauko
2014-01-25 13.14.30.jpg (1.02 MiB) Katsottu 2117 kertaa
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Junka
AktiVWisti
 
Viestit: 170
Liittynyt: 03.01.2014 18:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: T3/4

ViestiKirjoittaja TT| » 26.01.2014 01:47

Sehän näyttää varsin hyvälle :)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6274
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T3/4

ViestiKirjoittaja SyncroVWaari » 26.01.2014 10:18

Hieno on peli!!! Ja ihan tuli ajamalla, hyvä merkki :lol:
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
 
Viestit: 1692
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: T3/4

ViestiKirjoittaja Junka » 26.01.2014 12:43

Vaihteensiirrossa on aikalailla arpomista mikä pykälä menee. Puslien vaihdolla tuo kai korjaantuu.
Etenemiskyky maastossa yllätti, vaikka alla olikin nypityt nastat.
Onkohan tuolla jälkijäähdytyspumpulla ja puhaltimella(turbon jäähdytys?) yhteinen ajastin?
pyöri vielä vartin sammutuksesta :shock:
Illalla vielä kokeilin käynnistää niin eipä hehku enää pelannukkaan.
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Junka
AktiVWisti
 
Viestit: 170
Liittynyt: 03.01.2014 18:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: T3/4

ViestiKirjoittaja selvesa » 26.01.2014 13:22

Junka kirjoitti:Onkohan tuolla jälkijäähdytyspumpulla ja puhaltimella(turbon jäähdytys?) yhteinen ajastin?
pyöri vielä vartin sammutuksesta :shock:


Saman ohjauksen takana(rele) nuo ovat eli jos kone liian kuuma sammutuksen jälkeen niin pyörittää molempia, pumppua ja puhallinta.
Avatar
selvesa
Vapaaherra
 
Viestit: 754
Liittynyt: 21.02.2012 20:52
Paikkakunta: Kajaani

Re: T3/4

ViestiKirjoittaja TT| » 26.01.2014 13:57

selvesa kirjoitti:
Junka kirjoitti:Onkohan tuolla jälkijäähdytyspumpulla ja puhaltimella(turbon jäähdytys?) yhteinen ajastin?
pyöri vielä vartin sammutuksesta :shock:


Saman ohjauksen takana(rele) nuo ovat eli jos kone liian kuuma sammutuksen jälkeen niin pyörittää molempia, pumppua ja puhallinta.


Kannen vesilähdössä pitäisi olla syncrossa kaksi anturia, toinen tuon ohjaukselle ja toinen lämpömittarille.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6274
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T3/4

ViestiKirjoittaja Junka » 13.03.2014 20:05

Tuli lomapäiviä sen verran hyödynnettyä että alotin viispyttystä purkamaan. kansi irti, ja kans kummaa mitä sieltä paljastui. Halkeemia jokapuolella. Mitä sitä nyt voi odottaakaan puol miljoonaa pyörineestä koneesta. Tulihan sitä jo tiedusteltua uuden kannen hintaa. Aikas kallis.. Nokka-akseli oli kans oudosti syöpynyt. Voi olla että AAZitus tulis halvemmaks :?
:cry:
DSC_0206 (800x600).jpg
Halki poikki ja pinoon
DSC_0206 (800x600).jpg (300.58 KiB) Katsottu 2017 kertaa
Junka
AktiVWisti
 
Viestit: 170
Liittynyt: 03.01.2014 18:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: T3/4

ViestiKirjoittaja TT| » 13.03.2014 20:09

eikös nuo venttiilien väliset halkeamat kuulu asiaan, nuo esikammioihin menevät voi olla eri homma. Joku noista tietävä varmaan kertoo?
On se neloskoneen tuonne laittaminen monin verroin helpompaa ja halvempaa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6274
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T3/4

ViestiKirjoittaja Junka » 13.03.2014 20:18

Koneistamolla näytin tota kantta, ja sanovat suoraan että ei kannata ees koeponnistaa. Halkeemat näytti silmämääräsesti aika isoilta. Ja jos meinaa turbottaa niin uutta kantta vaan niin kestää. Joissakin tapauksissa ei pienet halkeemat haittaa.
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Junka
AktiVWisti
 
Viestit: 170
Liittynyt: 03.01.2014 18:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: T3/4

ViestiKirjoittaja beretta » 13.03.2014 20:44

Esikammion ja venttiilin väli on se pahin skenaario jos on halki,tuossa on kuvassa valmis tapaus. :shock:
-86 Transporter 1.9td syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr luottopeli
-85 caravalle 1.6td
-88 transporter 1.6td
Avatar
beretta
Tölkkitohtori
 
Viestit: 655
Liittynyt: 21.02.2012 16:53
Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu

Re: T3/4

ViestiKirjoittaja Junka » 13.03.2014 21:03

Ei auta kun myydä takavetotölkki, että saa rahulia uuteen kanteen :) ei oo ollu tapana luovuttaa autorojektien suhteen.
Huomenna pitäis tulla soittoa Tecwaterilta, millon saavat sen välilaipan leikattua. Leikkaavat eka vanerista mallikappaleen mitä ensiks sovitan ja katon onko sinne päinkään.
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Junka
AktiVWisti
 
Viestit: 170
Liittynyt: 03.01.2014 18:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: T3/4

ViestiKirjoittaja jabetus61 » 15.03.2014 08:55

Moi jos laitaisit 1.6 tilalle 1.9t sitä ei tarvitse muutos katsastaa ja koneen huolto tarve vähenee kun siinä on nuo hydrauliset venttiili painikeet
ja pakosarja imu sarja käy keskenään mutta konetta ei tarvitse sen jälkeen virittää mitenkään (huippu 175km)
ja vääntö on parempi
jabetus61
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 84
Liittynyt: 09.03.2014 11:47

Re: T3/4

ViestiKirjoittaja AT5nok » 15.03.2014 10:45

jabetus61 kirjoitti:Moi jos laitaisit 1.6 tilalle 1.9t sitä ei tarvitse muutos katsastaa ja koneen huolto tarve vähenee kun siinä on nuo hydrauliset venttiili painikeet
ja pakosarja imu sarja käy keskenään mutta konetta ei tarvitse sen jälkeen virittää mitenkään (huippu 175km)
ja vääntö on parempi



Nyt lupaillaan hurjia?

1.6 -> 1.9 pitää muutoskatsastaa jos haluaa laillisen, ero ei välttämättä huomata katsastuksessa, mutta jos joskus huomataan, katsastuskeskeytyy. Vakuutusturvan kanssakin voi teoriassa olla ongelmia, jos iskutilavuutta kasvattaa ilman muutoskatsastusta ja vakuutusyhtiölle ilmoittamista, kannattaa lukea vakuutusehdot.
Tehoa siinä 1.9 TD voimakoneessa on peräti 5 hv enemmän kuin 1.6 TD:ssä, joten ei ihan pelkkä koneen vaihto riitä 175 Km/h huippunopeuteen.
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7277
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: T3/4

ViestiKirjoittaja jarke » 15.03.2014 11:12

voi olla että välityksetkin käy vähän lyhyiksi.. ;)
jarke
AktiVWisti
 
Viestit: 1101
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: T3/4

ViestiKirjoittaja Junka » 15.03.2014 12:36

Yritän saada ton moottorin kasaan, kun tuli nuo hilppeetkin hommattua. Siitä en osaa sanoo onko neli- vai viispyttynen kestävämpi/järkevämpi ratkaisu. Harrastuksen vuoks näitä laitellaankin. :)
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Junka
AktiVWisti
 
Viestit: 170
Liittynyt: 03.01.2014 18:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: T3/4

ViestiKirjoittaja TT| » 17.03.2014 12:33

Siitä ei taida olla epäilystä kenelläkään etteikö nelipyttyinen olisi järkevämpi vaihtoehto tölkkiin :D Viisipyttyisen kanssa saa tietysti moninverroin harrastamista, jos sille laskee arvoa :)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6274
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

EdellinenSeuraava

Paluu Projektit - Projects

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Joker ja 3 vierailijaa