Sivu 1/5

T3/4

Lähetetty: 08.01.2014 10:41
Kirjoittaja Junka
2014-01-05 15.05.28.jpg
2014-01-05 15.05.28.jpg (1.11 MiB) Katsottu 6873 kertaa
Elikkäs laitetaas projektikertomus alulle..

Pitkään olin haaveillu vanhasta volkkarin pakusta, jolla vois kesälomilla kurvailla ja nautiskella.
Rahatilanteen mukaan mentiin, ja läheltä löytyikin suht edukkaasti aihio. Jo koeajolla alko oikeen naurattaa miten lepponen kyyti tölkissä on! Kaupat tehtiin ja kesä tuli kurvailtua ilman kummempia vastoinkäymisiä. Syksyn tultua oli ulkoilutettava vuorostaan talviautoa(kupla).

Siis auto on -88 takatuuppari jx 5v lootalla. ikkunapaku kahella kattoluukulla.
Suunnitelmia alkuun oli monenmoisia. 1.9 td olis ollu helpoin tie, mut
jostain kumman syystä kiehtoi 5pyttynen kone. Sellainen tuli lahdesta kärrättyä.
Puoli miljoonaa ajettu 2,4d AJA motti olis tarkotus ahtaa ja jollain laipalla sovittaa laatikkoon.
Tietty purettava atomeiks ja katottava mitä se on syöny.
Tähänmennessä on lähinnä tullu haalittua osia kasaan ja ollaan vasta suunnitteluvaiheessa.
volvo 850 turbo ja pakosarja, audista tdmallin ruiskupumppu, vauhtipyörä/kytkin vielä vähän auki.. ehkäpä vr6 vauhtista muokkaamalla.

Paku tullee vielä ajoon lähiaikoina kunhan JXn pumpun saan tiivistettyä..

Re: T3/4

Lähetetty: 08.01.2014 13:29
Kirjoittaja Junka
apuvirtaa
apuvirtaa
2014-01-05 14.51.27.jpg (1.2 MiB) Katsottu 6848 kertaa
Paku kerkes muutaman kuukauden seisoa. Ja yllätys.. homettahan siellä oli ratissa ja turvavöissä kosteudenpoistajasta huolimatta. Tyhjä takarengas tuli vaihdettua, jotta pääs ajamaan tallille.

Re: T3/4

Lähetetty: 09.01.2014 10:38
Kirjoittaja Junka
2014-01-08 18.07.56.jpg
2014-01-08 18.07.56.jpg (976 KiB) Katsottu 6797 kertaa
2014-01-08 22.54.22.jpg
2014-01-08 22.54.22.jpg (1.14 MiB) Katsottu 6797 kertaa
Eilinen ilta menikin pumppua kasaillessa. Viis tuntia meni yllättävän nopeesti :)
Parempi kun tekkee huolella niin ei tartte availla uudestaan.
Tiivisteet ja akselin stefa on uutta ja tuli tota maalillakin suihkittua..
Tänään olis tarkotus pumppu laittaa kiinni ja sahata käyntiin. jos ny kerkee..

Re: T3/4

Lähetetty: 15.01.2014 18:36
Kirjoittaja Junka
Sopivasti kun nuo pakkaskelit alko, niin oli mukava laittaa sormet jäässä pumppua paikalleen. Samalla tuli suodatin ja letkuja uusittua.
Alkuun ihmettelin että mikä on ku savua työntää hirveesti eikä kierrä. olin varma että jako tuli kohilleen.
Se oli sateella vetäny sen snorkkeliputken täyteen vettä ja pakkasilla jäätyny. :D
Hapen puutteesta siis kärsi..
Iski tässä sit hirvee syncrokuume kun noita syncrovideoita selailin.
Eilen tuli sellanen ostettua. Vaikka en päässykään koeajamaan niin hyväkuntoselta vaikutti :)
täytyy laitella kuvia kun tuon kerkee hakemaan. Sitä en vielä päättäny päätyykö takavetonen myyntiin vai yritänkö vaan etsiä säilytyspaikan. Jokuhan täällä kirjotti että tölkit hakeutuu porukkaan ollen laumaeläimiä.
:)
Nähtäväks jää kumpaan autoon tuo kakkosnelonen kone tulee.
Viimeviikolla kävin Tecwaterilla pyörähtämässä ja lupasivat ajaa välilaipan. Sanoin että ei oo kiirettä.
Saa nähä kuinka kauan menee..
:?

Re: T3/4

Lähetetty: 15.01.2014 20:44
Kirjoittaja TT|
Kerrohan mitä siellä laipan teko maksaa, meinaan vaan että voi olla kysyntää. Vielä kun joku rakentaa SA-mallin tukiraudan vitoskoneelle.
Minkäslainen Syncro tuli ostettua?

Re: T3/4

Lähetetty: 15.01.2014 23:39
Kirjoittaja AT5nok
Kerro kerro, siis Syncrosta!!! Nopeasti ajoon, safari kahden kk päästä :)

Ei sitä takatuupparia kannata myydä, se on ihan kiva auto kesällä ;)

Pakkasella pumpun vaihtaminen on kivaa, nimim eilen ja tänään samalla asialla kerrostalon pihalla.

Re: T3/4

Lähetetty: 16.01.2014 11:18
Kirjoittaja Junka
Laipan leikkuun hinta-arvio oli 150-200e.
Syncro caravelle -90 jx koneella. 14 tuuman vanteilla, lisälämmittimellä(ei toimi), lukot(ei toimi),
karjapuskuri, vaihteistoremppaa siihen oli tehty ja kai koneeseenkin.
Mukaan tuli vaihteisto (levällään pahvilaatikossa), kardaani ja onko tuo nyt se viskokytkin..
pelleiltään ja sisätiloiltaan melko siisti. mitä nyt pientä kukkaa.
Tätä ois tarkotus alkaa opiskelemaan.
Ei vaan malta odottaa että pääsee ajamaan se kotipihaan!
Maastoon ois kiva päästä harjottelemaan. Mielummin laittaa luotettavaan kuntoon ennenkun mihkään safarille.. :)
Tietenkin mielessä uretaanipuslien vaihto, korotusta, isompaa pyörää, lisävaloja :)
ja tekniikan vaihto joskus..

Re: T3/4

Lähetetty: 16.01.2014 11:31
Kirjoittaja TT|
Onko se siis ajokunnossa nyt, vai laatikko levällään jne? Miksi haluat siihen uretaanipuslat vaihtaa? Syncrossa niistä ei juurikaan ole hyötyä, ainakaan jos aiot maastossa ajaa. Eli hyvät alkuperäiset puslat on erittäin toimivat.

Re: T3/4

Lähetetty: 16.01.2014 12:14
Kirjoittaja dmn
Ja syncroon tuon vitoskoneen asennus on mun mielestä järkevintä tehdä, saa sitä vääntöä sen verran että jaksaa mennä hyvin kaasuun koskematta. Toki miinuspuolena se että jää jonkun verran törröttämään takaa alttiina kolhuille. Ja syncrossa kone muutenkin alempana, tuo vitonen menee just sinne, kun 2wd:ssä joutuu tekniikkapakettia laskemaan tai luukkua korottamaan.

Sitten kun ajelee kaikki lukot päällä isot mutarenkaat alla alkaa JX:ää ketuttamaan jossain kohtaa tai ainakin kytkintä ;-)

Re: T3/4

Lähetetty: 16.01.2014 12:57
Kirjoittaja Junka
Auto pitäs muuten olla ajokuntonen paitsi se turbon öljyputki. tästä puretusta vaihteistosta ei oo mitään haisua. ompahan varalla rattaita. Ehkä ne normipuslat menee maastoajossa. Madalletussa kivireessä uretaaniset voi olla tarpeellisemmat, että kulkee auto suoraan..
Ajanpuute tässä iskee. Mettälläkin pitäs joskus käydä. :roll:

Re: T3/4

Lähetetty: 17.01.2014 01:52
Kirjoittaja AT5nok
Syncro kuntoon ja sillä mettälle...

Re: T3/4

Lähetetty: 17.01.2014 09:57
Kirjoittaja Junka
Siinä oiskin kyttäyskoju, kun asentaa vielä kioski-ikkunan :D
paitsi että autosta ei saa ampua..

Re: T3/4

Lähetetty: 17.01.2014 10:44
Kirjoittaja Sinky
Junka kirjoitti:Siinä oiskin kyttäyskoju, kun asentaa vielä kioski-ikkunan :D
paitsi että autosta ei saa ampua..
Markiisi ja siihen telttaseinät ;)

Re: T3/4

Lähetetty: 17.01.2014 19:43
Kirjoittaja Junka
Kuulostaa idealta :)

Re: T3/4

Lähetetty: 17.01.2014 19:52
Kirjoittaja Junka
IMG-20130813-WA0001.jpg
IMG-20130813-WA0001.jpg (105.49 KiB) Katsottu 6541 kertaa
Kesällä purettiin erästä golffia.. Vettä vaan tuli ku saavista. mut ei hätää sateensuoja löytyi ;)

Re: T3/4

Lähetetty: 17.01.2014 22:48
Kirjoittaja AT5nok
Takaluukku on hyvä ja hyödyllinen keksintö, siihen iso pressu ympärille, niin tarkenee talvellakin tehdä remonttia

Re: T3/4

Lähetetty: 22.01.2014 21:09
Kirjoittaja Junka
Tänään sain sen verran aikaan että hain peltivanteet hiekkapuhalluksesta.
Melko karhee jälki tuli, mut paksu epoksikerros peitti jonniverran.
2014-01-22 15.09.45.jpg
2014-01-22 15.09.45.jpg (736 KiB) Katsottu 6435 kertaa
2014-01-22 17.29.18.jpg
2014-01-22 17.29.18.jpg (648 KiB) Katsottu 6435 kertaa
Tällä viikolla olis ehkä mahiksia hakee syncro kotiin. Oli kuulema öljyputken vaihto jo työn alla, kun kyselin joko voi hakee pois.
Saattaa jäädä peurunkaralli näkemättä, mutta asiat tärkeysjärjestykseen :)

Re: T3/4

Lähetetty: 22.01.2014 22:03
Kirjoittaja Hanttapuli
Komeeta jälkeä! Miten puhdistit vanteet ennen maalausta? Kysyy Nimim. Omat Mursun vanteet kaipaa samaa käsittelyä.

Re: T3/4

Lähetetty: 22.01.2014 22:43
Kirjoittaja Junka
Paineilmalla vaan puhalsin hiekkapölyn pois. Ei kai hiekkapuhalluksen jäliltä mitään rasvaakaan jää..

Re: T3/4

Lähetetty: 23.01.2014 09:57
Kirjoittaja Eicca_
Junka kirjoitti:Paineilmalla vaan puhalsin hiekkapölyn pois. Ei kai hiekkapuhalluksen jäliltä mitään rasvaakaan jää..
Juu ei jää, hiekka kylvyn jälkeen olis suotavaa että jonkun maalin sais pintaan ASAP, puol tuntia on pidetty monesti nyrkki sääntönä että sen jälkeen alkaa korroosio iskemään sitä tosin ei silmällä vielä silloin näe jos ovat kuivassa mutta hyvä olis jos edes saman vuorkauden aikana jonkun värin sutii 8-)