T3/4
Re: T3/4
Lupasivat tosiaan soitella sieltä, mutta eipä oo kuulunu mitään.
Täytyy ottaa piirustukset ja mitat talteen kunhan laipan joskus saa valmiiks. Helpottaa sitten muita, jos on samainen kone suunnitteilla asentaa..
Täytyy ottaa piirustukset ja mitat talteen kunhan laipan joskus saa valmiiks. Helpottaa sitten muita, jos on samainen kone suunnitteilla asentaa..
Re: T3/4
Voi olla saman koneen asentajat vähissä, mutta samalla laipalla menee sitten aika moni muukin mylly paikalleen.Junka kirjoitti:Lupasivat tosiaan soitella sieltä, mutta eipä oo kuulunu mitään.
Täytyy ottaa piirustukset ja mitat talteen kunhan laipan joskus saa valmiiks. Helpottaa sitten muita, jos on samainen kone suunnitteilla asentaa..
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T3/4
TT| kirjoitti:eikös nuo venttiilien väliset halkeamat kuulu asiaan, nuo esikammioihin menevät voi olla eri homma. Joku noista tietävä varmaan kertoo?
On se neloskoneen tuonne laittaminen monin verroin helpompaa ja halvempaa.
Esikammion väliset halkeamat ovat ne pahimmat, seetien välistä noi on yleensä aina halki, ne ihme kyllä saa olla todella pahasti halki että alkaa haittaamaan.
Eikös tuonne kannattas samalla vaivalla laittaa 2,5tdi kone joko sähköillä tai sitten ton imudeen pumpulla mekaanisesti, vaikka onkin harrastus mutta jotenkin tohon työmäärään nähden ei toi esikammio kone oikein houkuta ajatuksena, ennemmin nelos tdi.
Re: T3/4
Tais kuitenkin olla 11mm kaikissa TDI 5-pyttysissä! Mutta nokkalevy on vähän kesy käsittääkseni, ehkä AEL tai 150hp koneesta löytyy parempi.
Noissa 2.4d koneissa taitaa olla 8mm (?). Turbollissa kammiokoneissa 9mm, esim juuri tuo 2.0td pumppu.
Pumpun 5. viimeinen numero boschin numerosarjassa sen kuitenkin paljastaa.
No nämä ulkomuistista, jonkun verran aikoinaan tullut mietittyä tekiskö mekaanisen 2.5tdi pumpun. Totesin että nou thanks, on kuitenkin heiveröisemmällä akselilla kaikki kammiokoneen pumput.
Noissa 2.4d koneissa taitaa olla 8mm (?). Turbollissa kammiokoneissa 9mm, esim juuri tuo 2.0td pumppu.
Pumpun 5. viimeinen numero boschin numerosarjassa sen kuitenkin paljastaa.
No nämä ulkomuistista, jonkun verran aikoinaan tullut mietittyä tekiskö mekaanisen 2.5tdi pumpun. Totesin että nou thanks, on kuitenkin heiveröisemmällä akselilla kaikki kammiokoneen pumput.
< 15kWh/100km
Re: T3/4
Täytyy kaivaa varastosta pumppu esiin ja kattoo nuo numerot. Eikö nuo esikammiokoneet lämpene nopeemmin? Talvee ja lämmitystä ajatellen. Toki eeberi autossa onkin..
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Re: T3/4
Eiköhän ne hieman enemmän lämpöä tuota, ainakin teoriassa.. Mutta toisessa vaakakupissa on sitten TDI:n parempi käynnistyvyys ankarammissa olosuhteissa Vaikka eihän kunnossa oleva kammiokone käynnistymättä jää .
< 15kWh/100km
Re: T3/4
Tollaset kovalevystä leikatut mallikappaleet tuli. Toisen levyn pulttijako ei ihan istunut, niin kävin vielä paikanpäällä ja muutettiin vähän piirustuksia. Startin kolo piti tehdä ja ulkomuoto muutettiin pyöreäksi. Jostain syystä tuon toisen keskireikä oli jäänyt pieneksi.. Tommoset kiekot ois tarkotus sitten hitsata yhteen ja asettaa sopivaan kulmaan. Miten vinoon se moottori sitten tuleekaan. Yhet reiät ainakin tais tulla päällekkäin.. Sitten pumppuakin tuli katottua. Ei ollu mitään numeroita kyljessä?..
Re: T3/4
Jatketaan tarinointia
AJA-moottori sai levätä vuoden verran varaston varjoissa, kun innostusta ei löytynyt.
Nyt kuitenkin sain moottorin purettua loppuun. Hihnapyörän pultti osas olla tiukassa! Piti tehdä ihan lukitustyökalu jotta sai pidettyä vastaan.
Kone näytti sen verta hyvältä, että kyllä tuosta kannattaa jäteöljyvatkain rakentaa.
Kansikin löytyi varaosahaulla. Yllättävän edukkaasti vähän käytetty. Millanen sitten postissa oikeesti tulee
Työmaalla poistin paskat ja ruosteet teräsharjalaikalla ja liuotinaineella. Nyt vaan maalia pintaan.
Kuvia nyt ei jostain syystä saa lisättyä kun on muka epäkelpoja.
AJA-moottori sai levätä vuoden verran varaston varjoissa, kun innostusta ei löytynyt.
Nyt kuitenkin sain moottorin purettua loppuun. Hihnapyörän pultti osas olla tiukassa! Piti tehdä ihan lukitustyökalu jotta sai pidettyä vastaan.
Kone näytti sen verta hyvältä, että kyllä tuosta kannattaa jäteöljyvatkain rakentaa.
Kansikin löytyi varaosahaulla. Yllättävän edukkaasti vähän käytetty. Millanen sitten postissa oikeesti tulee
Työmaalla poistin paskat ja ruosteet teräsharjalaikalla ja liuotinaineella. Nyt vaan maalia pintaan.
Kuvia nyt ei jostain syystä saa lisättyä kun on muka epäkelpoja.
Re: T3/4
Hain eilen kannen postilta, ja kyllähän se oli uutta vastaava.
Suuttimia ja alipainepumppua ei paketissa näkyny, vaikka sovittiin noistakin.
Työpaikan sorvarille vein kaksoismassapyörän työstettäväks. Tänään se oli saanu keskiön irti. Tuo pulttijako tulee vr6 vauhtipyörään migliimalla kiinni. Ekaks täytyy mittailla, kuinka etäälle vauhtiksen hammaskehä pitää tulla. Sen jälkeen vr6 vauhtis sorvattavaks..
Huomenna ois tiedossa lohkon maalaus.
Tän hetkiset suunnitelmat moottorille on:
-lohkon maalaus
-uudet laakerit ja tiivisteet
-uudet suutinkärjet
-venttiilikoppaan hitsattava öljyntäyttökorkki(alkuperäinen täyttötorvi on liian pitkä)
-välilaippa(valmistuu joskus)
-vauhtipyörän modaus(pulttijaon vaihdos)
-ruiskupumpun kasaus. Mahdollisesti saa yhdisteltyä AJAn ja AAZin pumppuja. Ja tdin nokkalevy ja nestepää.
- keraamipinnoitteet? Männät, laakerit, nokka-akseli, kannen palotila, pakokanavat?
-vesikuuleri
-vesiruisku
-joku tjurbo
-silmälaakeri kampiakselin koloon
Varmasti jotain muutakin
Rahaa ja aikaa on turha laskee kun ne menee kuitenkin
Jos tuon joskus syncron perään saa, niin sitten alkaakin jo vaihteiston vahvistelu
Suuttimia ja alipainepumppua ei paketissa näkyny, vaikka sovittiin noistakin.
Työpaikan sorvarille vein kaksoismassapyörän työstettäväks. Tänään se oli saanu keskiön irti. Tuo pulttijako tulee vr6 vauhtipyörään migliimalla kiinni. Ekaks täytyy mittailla, kuinka etäälle vauhtiksen hammaskehä pitää tulla. Sen jälkeen vr6 vauhtis sorvattavaks..
Huomenna ois tiedossa lohkon maalaus.
Tän hetkiset suunnitelmat moottorille on:
-lohkon maalaus
-uudet laakerit ja tiivisteet
-uudet suutinkärjet
-venttiilikoppaan hitsattava öljyntäyttökorkki(alkuperäinen täyttötorvi on liian pitkä)
-välilaippa(valmistuu joskus)
-vauhtipyörän modaus(pulttijaon vaihdos)
-ruiskupumpun kasaus. Mahdollisesti saa yhdisteltyä AJAn ja AAZin pumppuja. Ja tdin nokkalevy ja nestepää.
- keraamipinnoitteet? Männät, laakerit, nokka-akseli, kannen palotila, pakokanavat?
-vesikuuleri
-vesiruisku
-joku tjurbo
-silmälaakeri kampiakselin koloon
Varmasti jotain muutakin
Rahaa ja aikaa on turha laskee kun ne menee kuitenkin
Jos tuon joskus syncron perään saa, niin sitten alkaakin jo vaihteiston vahvistelu
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä