Talvi-Camo Syncro

Projektikertomus alue jossa voit kertoa autosi rakentelusta. Section for your project
Avatar
MikMy
AktiVWisti
Viestit: 46
Liittynyt: 16.10.2013 09:26
Paikkakunta: Porvoo

Syncro -90

Viesti Kirjoittaja MikMy »

No heipä hei,tuli tässä hankittua umpi Transporter Syncro 1,6TD ,olen jo -80 lopulta salaa haaveillut sellaisesta (armejassa kun olin syncro-ambulanssi kuski) mutta jenkit vei mennessään.Mutta nyt on Syncro ja harmittaa etten ole aikaisemmin ostanut on kyllä sen verran hauska ajaa vaikka laiska onkin.
Täällä mulla on vähän projekti kuvia https://plus.google.com/u/0/photos/1150 ... 9186628801
Työmatka autoksi talveksi ostin sen mutta nyt olen päättänyt rakentaa siitä retki/huolto auto (harrastan maasto kilpapyöräilyä myöskin).Tässä nyt pähkäilen jospa myisin kesäautoni Dart -72 pois ja siirtyisin kokonaan VW mieheksi (4-motion Passattikin löytyy jo.
VW T3 Syncro 1,9 m-Tdi -90
VW T3 Syncro -85
VW Polo Fox -94
Jami
Guru
Viestit: 23
Liittynyt: 26.10.2013 00:36
Paikkakunta: Porvoo

Re: Syncro -90

Viesti Kirjoittaja Jami »

Ei huono walinta 8-)
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Syncro -90

Viesti Kirjoittaja TT| »

Tervetuloa foorumille! Hienossa kunnossa oleva syncro, ja täysumpinen näyttää hyvälle. Kyllä siitä vakiomosastakin ihan käytettävän saa kun vähän ruuvaa. Jos meinaa enemmän piristää ja saada kestämäänkin jotain, niin välijäähytin kannattaa lisätä. Sitä voi sitten käyttää muunkin koneen kanssa, jos myöhemmin päätyy sille tielle. Monenlaiseen harrastekäyttöön näitä on ihmiset alkujaan hankkineet ja lopulta jäänyt ainoaksi käyttöautoksi, tai pari erilaista eri käyttöön :D
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
MikMy
AktiVWisti
Viestit: 46
Liittynyt: 16.10.2013 09:26
Paikkakunta: Porvoo

Re: Syncro -90

Viesti Kirjoittaja MikMy »

No ei ole Jami.Vaikka tänään rupesi kyllä kyrpii VW:n insinörit.Piti vaihtaa taka lukon alipainekello uuteen,mutta jäi vaihtamatta .Miksi ne on laittanaut kiinnitys ruuvit niin että ne ei saa vedettyä ulos irrottamatta vetarin??
Mitä niksiä te käytätte?Koitin myös irrottaa kiinnitys raudan mutta kun se ei irronnut kun pultteja löysäsin niin annoin olla etten riko mitään,kun olen täysi nöössi VW hommeleissa (vielä).Täytyy varmaan huomenaa tulla käymään ^ Haussiin kysymässä vinkkejä.
@TT Ajattelin ajella tämä talvi ihan moottorin testaus mielellä jos vaikuttaa hyvälle niin remppaan sen jos ei niin voisi hankkia toisen minkä sitten kunnostaa ja nostaa sisään kun siltä tuntuu.Minullahan ei koskaan ole kiire mutta hiukan sitä kyllä voisi piristää kun tuntuu ettei sillä oikein oo vetoa,mutta katsotaan mtä tehdään.
Viimeksi muokannut MikMy, 04.11.2013 23:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
VW T3 Syncro 1,9 m-Tdi -90
VW T3 Syncro -85
VW Polo Fox -94
Avatar
beretta
Tölkkitohtori
Viestit: 666
Liittynyt: 21.02.2012 16:53
Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu
Viesti:

Re: Syncro -90

Viesti Kirjoittaja beretta »

tervetuloa sakkiin,siisti syncro sinulla :) 8-)
-86 Transporter 1.9mtdi syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Syncro -90

Viesti Kirjoittaja TT| »

Joo vetari on irrotettava sisäpäästään että kellon saa irti. Ja sen raudan irrottaakseen on otettava mieluummin kello ensin irti. Kellon käyttötanko on pienellä (~3mm) putkisokalla laatikonpuolen käyttötangossa kiinni, ja tuo sokan takana oleva osuus katkeaa helposti, jos kelloa vääntelee. Rauta on niiden kahden pultin lisäksi myös lukkorenkaalla laatikon käyttötangon holkissa kiinni.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
MikMy
AktiVWisti
Viestit: 46
Liittynyt: 16.10.2013 09:26
Paikkakunta: Porvoo

Re: Syncro -90

Viesti Kirjoittaja MikMy »

Kiitoksia.On siinä Tölkissä vaan sitä jotain.Itse rakastuin siihen armejassa kun Niinisalon harjoituksissa ajelin parin wazin perässä sähkölinjoja pitkin metrin lumihangessa.No arvata saattaa wazithan jäi siinä edessä molemmat jumiin, joten päätin vaan yrittää ohi vaikka tiesin että kohta olen niin jumissa että oksat pois.Mutta, mutta raskas ambulanssi syncrohan vaan jatkoi lumessa kun moottorikelkalla olisi mennyt,renkaat ei tainnut edes koskettaa maata niin smoottia meno oli :)

@TT OK kiitos tiedosta.Toivottavasti en rikkonut mitään,eika varovast kokeilin kyllä ettei mitään olisi mennyt rikki.Miksiköhän ne ei ole pistänyt kellon kiinnitys pultit toisesta suunnasta kun siellä on tilaa??
VW T3 Syncro 1,9 m-Tdi -90
VW T3 Syncro -85
VW Polo Fox -94
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Syncro -90

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

TerVWetuloa Foorumille, camotölkkien osastoon ;)

Itseä harmittaa, kun Intti on luopunut Tölkeistä ja hankkinut tilalle kaiken mailman hiacen korvikkeita, eli noita etuvetoisia T4/T5.

Omaan Syncroon vaihdoin kellon hiljattain. Ruuvit sai pois mitään muuta purkamatta. Tilalle laitoin sokat, onpahan helpompi irrottaa seuraavalla kerralla.
Avatar
MikMy
AktiVWisti
Viestit: 46
Liittynyt: 16.10.2013 09:26
Paikkakunta: Porvoo

Re: Syncro -90

Viesti Kirjoittaja MikMy »

Siinä ideaa,itse ajattelin jos vetäs pultit poikki ja laittaa uudet toiselta puolelta,mutta pitääpä katsoa mitä sokkiaduunista löytyy.Pääasia kai on että kello ei liiku.
Harmi tosiaan joo että armeja luopui niistä,minä kun kuulun vielä maakuntajoukoihin niin olisi mahdollista että olisi vielä päässyt ajeleekin tölkki lanssilla,nykysin se on pelkkää T4:ta tuoreenpaan.
VW T3 Syncro 1,9 m-Tdi -90
VW T3 Syncro -85
VW Polo Fox -94
Avatar
MikMy
AktiVWisti
Viestit: 46
Liittynyt: 16.10.2013 09:26
Paikkakunta: Porvoo

Re: Syncro -90

Viesti Kirjoittaja MikMy »

No niin otin vetarin irti ja sain vaihdettua kellon.Tuloksesta ja kysymyksestä kirjoitin Syncro palstalle.
VW T3 Syncro 1,9 m-Tdi -90
VW T3 Syncro -85
VW Polo Fox -94
Avatar
MikMy
AktiVWisti
Viestit: 46
Liittynyt: 16.10.2013 09:26
Paikkakunta: Porvoo

Talvi-Camo Syncro

Viesti Kirjoittaja MikMy »

Ajattelin nyt kirjoittaa tännekkin kun kerran pääsin vauhtiin.Tämä uusi Tölkki harrastus kun pahasti häiritsee minun maastopyörä harrastusta nykyään,mutta uudet leikkikalut kun on niin hauskoja.Fillari-lehden foorumikaveritkin miettii mitä taas puuhaan :)
Täältä löytyy kaikki projekti kuvat:https://plus.google.com/u/0/photos/1150 ... 9186628801
Tänään pulasin taka-lukon kellon kanssa mutta täytyypä ottaa uudestaan auki kun T3Syncro antoi hiukan neuvoija.
Tässä yx kuva keskeneräisestä sisustuksesta asensin taakse 12v ulostulon katkaisian kautta ledivalolle joka on kiinni mangneetilla (hyvin on pysynyt katossa kovemassakin rynkytyksessä) .Se on hyvä työvalo jos esim.tienpäällä joutuu moottori huoltoa tehdä (hyvin epätodenäköistä).Kaapin etuosassa on samanlainen ulostulo mutta se on yhdistetty vakio sisävaloon Kuva
Saisi nyt vaan toi tekniikka kuntoon että saisi keskittyä muuhun:)
Niin ja toi pehmistetty putki on kolmen fillarin kuljetus teline.
VW T3 Syncro 1,9 m-Tdi -90
VW T3 Syncro -85
VW Polo Fox -94
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Talvi-Camo Syncro

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Suomen pimeässä talvessa ei ole koskaan valoa liikaa auton sisällä ja varsinkaan ulkopuolella. Itse valaisen takaosan omassa Syncrossa päiväajovaloilla, joita sijoitin moottorin yläpuolelle niin, että valoa tulee kolmesta suunnasta.
Alkuperäisen tavaratilan valon tilalle tarkoitus laittaa kanssa pari samanlaista, niin näkee tavaratilan etuosassakin.
Avatar
MikMy
AktiVWisti
Viestit: 46
Liittynyt: 16.10.2013 09:26
Paikkakunta: Porvoo

Re: Talvi-Camo Syncro

Viesti Kirjoittaja MikMy »

Jippiikajei!!Arvatkaa mitä siinä loistaa
Kuva Muutaman tunin työn jälkeen sain sen takalukon toimimaan.Ekax koputin vasaralla tappia puoli tuntia eikä milliäkään liikkunut ja aina välillä ruosteen irrotus öljyä ja paine ilmaa.Olin jo antaa periksi kun rupesikin liikahtaa jee,senjälkeen run....työnsin ja vedin ja naputin vasaralla 45min kunnes se suhteelisen liukaasti liikui.Ei muuta kun kello kiinni ja vetarit paikoilleen ja kokeilee......ja TOIMI.
Mitä opimme tästä,käyttäkää lukkojanne niin ne ei jämähdä!
Tässä vielä takalukon herkistämis työkalu:
Kuva
Niin ja samalla kun olin auton alla asensin tekemäni pohjapanssarin:
Kuva
nyt sitten pikkuhiljaa taas kattotelineen kimppuun.
Viimeksi muokannut MikMy, 08.11.2013 23:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
VW T3 Syncro 1,9 m-Tdi -90
VW T3 Syncro -85
VW Polo Fox -94
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2612
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: Talvi-Camo Syncro

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Uhh. Turkkilaista peltiä.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
MikMy
AktiVWisti
Viestit: 46
Liittynyt: 16.10.2013 09:26
Paikkakunta: Porvoo

Re: Talvi-Camo Syncro

Viesti Kirjoittaja MikMy »

Juu kun duunissa oli muutama pala niin pitihän sille löyää käyttöä.Vielä jäi 4mm turkilaista jäljelle hmm...
VW T3 Syncro 1,9 m-Tdi -90
VW T3 Syncro -85
VW Polo Fox -94
Jami
Guru
Viestit: 23
Liittynyt: 26.10.2013 00:36
Paikkakunta: Porvoo

Re: Talvi-Camo Syncro

Viesti Kirjoittaja Jami »

Heh,saikkos kapselit..pitäis olla tuloillaan..pistäydy pajalle kahveelle mi ihmetellään 8-)
Avatar
MikMy
AktiVWisti
Viestit: 46
Liittynyt: 16.10.2013 09:26
Paikkakunta: Porvoo

Re: Talvi-Camo Syncro

Viesti Kirjoittaja MikMy »

No joo.Toi T3Syncro lupas kanssa kapseleita mutta tulen käymään ens viikolla.Lista vaan pitenee mitä pitös hankkia.Täytyy se Dartti äkkiä pistää myyntikuntoon että saisi vähän ylimääräistä fyffee.
VW T3 Syncro 1,9 m-Tdi -90
VW T3 Syncro -85
VW Polo Fox -94
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Talvi-Camo Syncro

Viesti Kirjoittaja TT| »

Onko tuo panssari siis suojaamassa sitä alipainesäiliötä? Varsinaisia panssareita ei kannata alumiinista, eikä varsinkaan turkkipellistä tehdä, koska puree erittäin lujaa kiveen kiinni. Tarkoitus yleensä liukua panssarin varassa kuin jämäyttää mahdollisimman tiukkaan auto sen varaan.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
MikMy
AktiVWisti
Viestit: 46
Liittynyt: 16.10.2013 09:26
Paikkakunta: Porvoo

Re: Talvi-Camo Syncro

Viesti Kirjoittaja MikMy »

Toi on kyllä ihan vaan ulkonäöllisistä syistä :) Yleensä kun oon tehnyt maastureihin pohja panssareita niin oon käyttänyt 2mm rst mihin toikin vaihtuu jos rakennan tästä maastovehjettä.En tiedä onko mun soneran vanhat sivut toiminassa vielä muutta sieltä voi nähdä mun aikaisemmat Off Road projektit ja yx ikuisuus projekti -72 Land Cruiser FJ 40 .Täältä pitäs olla linkki niihin www.mikmy.org
VW T3 Syncro 1,9 m-Tdi -90
VW T3 Syncro -85
VW Polo Fox -94
Avatar
Sinky
AktiVWisti
Viestit: 879
Liittynyt: 11.06.2012 13:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Talvi-Camo Syncro

Viesti Kirjoittaja Sinky »

wow mitä XCO tuloksia :D mites noi olymppialais hommat ;)
Home is where you park it.
Vastaa Viestiin