T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Projektikertomus alue jossa voit kertoa autosi rakentelusta. Section for your project
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7676
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Hyvä että jotkut jaksavat tontittaa, niin vakiokorkuiset Syncrot eivät näytä niiden lähellä säälittävän matalilta :)
Avatar
hege
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 1178
Liittynyt: 17.02.2012 00:01
Paikkakunta: Espoo

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja hege »

T3 Syncro: Redin kaikki ajot on maastoajoa.

Hidastetöyssyissä joutuu ristiriipuntaan ja saa maantielläkin varoa ettei jää pohjasta kiinni. Neliveto ja lukot voisi auttaa etenemisessä?
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

redi kirjoitti:Edessä on T4:n tolpat, takana Opelin. Voin sanoo että matala tulee...
Käytiin tänään emännän ja koiran kanssa ajelulla. Meinattiin kaikki paskoa housuun kun kuuluu niin saatanan ikävä ääni kun tuo etupalkki osuu maahan. Yks Megane meinas tulla hanuriin kun himmasin edessä olevan töyssyn takia ja sitten tölkki pysähtyikin siihen töyssyyn kun palkki pamahti kiinni. :D Toivottavasti se vähän helpottuu tuosta kun saa valmiiksi. Isommilla teillä pamahtaa heitoissa kiinni niin ei ole ehkä ihan tervettä.
Arvaa tuleeko magee ääni kun Ahvenistolla 150km/h vauhdista menet ylämutkan jarrutukseen ja palkki pussaa maapalloa, siinäkin meinas tulla jännäkakka housuun ennen kun tajusin mikä se ääni on :D
Avatar
redi
AktiVWisti
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja redi »

On-road citymaastoajo on siinämielessä kettumaista kun pohjakosketukset on usein niin rajuja, aina kiveä vastassa ja nopeuskin hieman eri kuin metsässä. Maantievauhdista hidastaminen ja töyssyjen väistäminen vaatii kokeneen citymaastosilmän.
Avatar
hege
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 1178
Liittynyt: 17.02.2012 00:01
Paikkakunta: Espoo

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja hege »

Joo, mietinkin että sulla on varmaan aika jännää ajella. Kukaan ei halua törmätä kovalla nopeudella johonkin routavaurioon tai raitiovaunukiskoon. Pysähtyy kuin seinään.

Titaanipanssaroinnilla saa komeita kipinäsuihkuja aikaan. Suosittelen.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja TT| »

Apumiehellä pitää kans kiirettä kun juoksee edellä ;)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7676
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Rampit mukaan, että pääsee kaivonkansista yli :)
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Että näin.... :roll:
Kuva
Avatar
redi
AktiVWisti
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja redi »

Noniin madallukset alkaa oleen loppusuoralla. Täytyy yrittää huomenna päästä tallille hiomaan, maalaamaan ja massaamaan pellit mitä meni takajousilautasten nostoon.
Käytin välissä autoa pyörillään kun zoomailin että tuliko tehtyä sinne päinkään. Takana navasta kaareen mitta noin 300mm ja edessä noin 290mm. Maavara jäänee juuri ja juuri lailliseksi vaikka vaihtais tuuning renkaatkin. Nyt on alla takana 185/75-14 ROADHOGit ja edessä 185/60-14 henkilöauton renkaat, jotta mahtuu kääntymään. Tulevaisuudessa pitäis laittaa 16 tuumasta matalaprofiilia, kantavuudet pidetään kuitenkin mielessä.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7676
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

redi kirjoitti: Nyt on alla takana 185/75-14 ROADHOGit ja edessä 185/60-14 henkilöauton renkaat, jotta mahtuu kääntymään. Tulevaisuudessa pitäis laittaa 16 tuumasta matalaprofiilia, kantavuudet pidetään kuitenkin mielessä.
Millainen tuo ha rengas on Tölkin alla ajossa verrattuna C-renkaaseen?
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Parempi :) jos vaan koko on järkevä eli kantavuus suunnilleen alueella
Avatar
redi
AktiVWisti
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja redi »

Vaikea sanoa renkaiden vaikutusta ajettavuuteen kun nyt puuttuu tuo etuvakaajakin ja keulaa laskettu helvetisti ja etupään nivelet ja puslat on loppu sekä kulmat sen verran pielessä että toinen pyörä osottaa Saksaan ja toinen Japaniin. Ainakin painoa meni noin 100g vähemmän per pyörä verrattuna noihin 10 vuotta vanhoihin M+S C-renkaisiin.

Nyt on takapään tontitus loppusuoralla ja seuraavaksi on vuorossa kaikki pallonivelet, ohjauksen nivelet ja pitkittäisien tankojen helat eteen. Vakaajakin pitäis varmaan viritellä paikoilleen ja käydä säätämässä kulmat työpaikalla.

Näillä näkymin joutuu noi BBS vanteet laittamaan vakiokoossa alle kun budjetti on niin kuralla ja kesän tapahtumatkin on puskee niskaan. Jaonmuutos on vieläkin tekemättä vanteisiin ja kumit tilaamatta.

Jos jotakuta kiinnostaa ostaa esim. etuvetosten 02a vaijerilaatikoita, 4 vaihteisia 020 laatikoita tai hienoja ja kalliita 4x100 vanteita niin auttaa meikää rakentelussa :) Sitten olis vielä yks -85 1.3 2-ovinen "coupe" Jetta myynnissä ja tarvittaessa muutakin etuvetohenkilöauto-osia. En viitti laittaa myynti-ilmoa kun olen niin huono kauppamies.
Avatar
redi
AktiVWisti
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja redi »

Nyt olis tallilta jotain temen ottamia fotosia. Jossain vaiheessa vois ottaa lisääkin ja koittaa semmosesta kulmasta että näyttäiskin matalalta.

Kuva

Klikkaamalla suuremmaksi:
Kuva Kuva Kuva Kuva

Takaiskarit olis voinu olla vieläkin lyhyemmät. Kun tunkkaa perän ylös niin jouset on aika reilusti irti ylälautasesta. Toisaalta ompahan nyt varaa nostaa sitten jos on tarvis.
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

ROADHOG! kruunaa kaiken :D hyvältä näyttää =)
Avatar
redi
AktiVWisti
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja redi »

Vähänkö tekis mieli maalata nuo rengastekstit :D
Seuraavaks vois alkaa rakentamaan sitä työkalu/lisävarustelaatikkoa tavaratilaan jotta sais asennettua sitten sen ja moottorinkopan päälle isohkon "äänieristematon" tarvittaessa.
Soittovehkeitäkin pitäis parannella ja kysellä työpaikalta että koska sais mennä pajottamaan nuo etupään nivelet ym.
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Noi renkaat ei näytä edes hölmöitä vaan oikeestaa sopii tohon tollaset donitsit :D
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7676
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

redi kirjoitti:Seuraavaks vois alkaa rakentamaan sitä työkalu/lisävarustelaatikkoa tavaratilaan jotta sais asennettua sitten sen ja moottorinkopan päälle isohkon "äänieristematon" tarvittaessa.
Turbokone vaatii vähintään 10 cm eristettä :)
Minä tein ensin yhden laatikon jonka etuseinä on lähes liukuoven takareunan tasalla ja sen eteen jatkopalan, jonka mitoitin niin että sen sisään saa työnnettyä "lihalatikoissa" työkalut. Vasemmalla seinälle tuli vielä sen etupuolelle yksi "lihalaatikon" levyinen taso ja laatikko alle.

Takatuupparissa on vastaava laatikko koneen etupuolella ja irtolevyt joilla tavaratilan saa tasakorkuiseksi moottorin kanssa.
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

T3Syncro kirjoitti:
redi kirjoitti:Seuraavaks vois alkaa rakentamaan sitä työkalu/lisävarustelaatikkoa tavaratilaan jotta sais asennettua sitten sen ja moottorinkopan päälle isohkon "äänieristematon" tarvittaessa.
Turbokone vaatii vähintään 10 cm eristettä :)
Minä tein ensin yhden laatikon jonka etuseinä on lähes liukuoven takareunan tasalla ja sen eteen jatkopalan, jonka mitoitin niin että sen sisään saa työnnettyä "lihalatikoissa" työkalut. Vasemmalla seinälle tuli vielä sen etupuolelle yksi "lihalaatikon" levyinen taso ja laatikko alle.

Takatuupparissa on vastaava laatikko koneen etupuolella ja irtolevyt joilla tavaratilan saa tasakorkuiseksi moottorin kanssa.
Mulla oli (on edelleenkin) ikkuna pakussa alkuperäinen äänieriste kumimatto jonka päällä on lisävaruste äänieristematto (jotain 10mm paksua tosi jäykkää äänieriste mattoa johon oli pinta kankaaksi liimattu/ommeltu? musta n.6mm paksu huopamainen kangas) on ihan pirun painava, niin noilla sisämeteli oli todella maltillinen.. tosin mulla oli äänenvaimennin :roll: Redi sun täytyy laittaa sellasesta bussi mallin konekoppa kumimatosta osto ilmoitus, hiljentää ihan pirusti ja sitten tuut ottaa mitat/mallia siitä mun oem+ matosta niin kyllä hiljenee 8-)
Avatar
redi
AktiVWisti
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja redi »

Tulihan flipattua raidetangonpäiden kiinnitys ylösalaisin, jotta pysyisi tangot suoremmassa, kun reilulla madalluksella oli aika hurjassa kulmassa sekä ottivat kiinni runkopalkkiin.
Nyt siis raidepäät kiinnittyvät olka-akseliin alapuolelta ja on huomattavasti parempi. Ennen ei tullut otettua kuvaa, mutta tanko oli lähes kiinni palkissa ihan paikallaan pyörät suorassa.

Jälkeen:
Kuva

Kuva

Tölkillä ei enää tölkin yli pääse, olisi ehkä pitänyt kokeilla lappeellaan.
Tuli samalla siirrettyä öljynpainemittarin mokkula suodatinjalasta kannen päähän t-haaran kanssa, jotta orkkisanturikin jäi paikalleen ja näkee paineet sieltä mistä ne ekana loppuu.
Samalla vaihtui öljynsuodattimen jalka siinä toivossa että öljyvuoto vähenisi. Vielä pitää tehdä huohotinsysteemi uusiksi, jos sitten ei ala vuodot loppumaan niin loppuu usko.
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Onneks toi kuvan laatu on noin huonoa että ton etupalkin vauriot ei näy :D :D :D
Vastaa Viestiin