T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7676
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
Hyvä että jotkut jaksavat tontittaa, niin vakiokorkuiset Syncrot eivät näytä niiden lähellä säälittävän matalilta
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
T3 Syncro: Redin kaikki ajot on maastoajoa.
Hidastetöyssyissä joutuu ristiriipuntaan ja saa maantielläkin varoa ettei jää pohjasta kiinni. Neliveto ja lukot voisi auttaa etenemisessä?
Hidastetöyssyissä joutuu ristiriipuntaan ja saa maantielläkin varoa ettei jää pohjasta kiinni. Neliveto ja lukot voisi auttaa etenemisessä?
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
Arvaa tuleeko magee ääni kun Ahvenistolla 150km/h vauhdista menet ylämutkan jarrutukseen ja palkki pussaa maapalloa, siinäkin meinas tulla jännäkakka housuun ennen kun tajusin mikä se ääni onredi kirjoitti:Edessä on T4:n tolpat, takana Opelin. Voin sanoo että matala tulee...
Käytiin tänään emännän ja koiran kanssa ajelulla. Meinattiin kaikki paskoa housuun kun kuuluu niin saatanan ikävä ääni kun tuo etupalkki osuu maahan. Yks Megane meinas tulla hanuriin kun himmasin edessä olevan töyssyn takia ja sitten tölkki pysähtyikin siihen töyssyyn kun palkki pamahti kiinni. Toivottavasti se vähän helpottuu tuosta kun saa valmiiksi. Isommilla teillä pamahtaa heitoissa kiinni niin ei ole ehkä ihan tervettä.
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
On-road citymaastoajo on siinämielessä kettumaista kun pohjakosketukset on usein niin rajuja, aina kiveä vastassa ja nopeuskin hieman eri kuin metsässä. Maantievauhdista hidastaminen ja töyssyjen väistäminen vaatii kokeneen citymaastosilmän.
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
Joo, mietinkin että sulla on varmaan aika jännää ajella. Kukaan ei halua törmätä kovalla nopeudella johonkin routavaurioon tai raitiovaunukiskoon. Pysähtyy kuin seinään.
Titaanipanssaroinnilla saa komeita kipinäsuihkuja aikaan. Suosittelen.
Titaanipanssaroinnilla saa komeita kipinäsuihkuja aikaan. Suosittelen.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
Apumiehellä pitää kans kiirettä kun juoksee edellä
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7676
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
Rampit mukaan, että pääsee kaivonkansista yli
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
Että näin....
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
Noniin madallukset alkaa oleen loppusuoralla. Täytyy yrittää huomenna päästä tallille hiomaan, maalaamaan ja massaamaan pellit mitä meni takajousilautasten nostoon.
Käytin välissä autoa pyörillään kun zoomailin että tuliko tehtyä sinne päinkään. Takana navasta kaareen mitta noin 300mm ja edessä noin 290mm. Maavara jäänee juuri ja juuri lailliseksi vaikka vaihtais tuuning renkaatkin. Nyt on alla takana 185/75-14 ROADHOGit ja edessä 185/60-14 henkilöauton renkaat, jotta mahtuu kääntymään. Tulevaisuudessa pitäis laittaa 16 tuumasta matalaprofiilia, kantavuudet pidetään kuitenkin mielessä.
Käytin välissä autoa pyörillään kun zoomailin että tuliko tehtyä sinne päinkään. Takana navasta kaareen mitta noin 300mm ja edessä noin 290mm. Maavara jäänee juuri ja juuri lailliseksi vaikka vaihtais tuuning renkaatkin. Nyt on alla takana 185/75-14 ROADHOGit ja edessä 185/60-14 henkilöauton renkaat, jotta mahtuu kääntymään. Tulevaisuudessa pitäis laittaa 16 tuumasta matalaprofiilia, kantavuudet pidetään kuitenkin mielessä.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7676
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
Millainen tuo ha rengas on Tölkin alla ajossa verrattuna C-renkaaseen?redi kirjoitti: Nyt on alla takana 185/75-14 ROADHOGit ja edessä 185/60-14 henkilöauton renkaat, jotta mahtuu kääntymään. Tulevaisuudessa pitäis laittaa 16 tuumasta matalaprofiilia, kantavuudet pidetään kuitenkin mielessä.
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
Parempi jos vaan koko on järkevä eli kantavuus suunnilleen alueella
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
Vaikea sanoa renkaiden vaikutusta ajettavuuteen kun nyt puuttuu tuo etuvakaajakin ja keulaa laskettu helvetisti ja etupään nivelet ja puslat on loppu sekä kulmat sen verran pielessä että toinen pyörä osottaa Saksaan ja toinen Japaniin. Ainakin painoa meni noin 100g vähemmän per pyörä verrattuna noihin 10 vuotta vanhoihin M+S C-renkaisiin.
Nyt on takapään tontitus loppusuoralla ja seuraavaksi on vuorossa kaikki pallonivelet, ohjauksen nivelet ja pitkittäisien tankojen helat eteen. Vakaajakin pitäis varmaan viritellä paikoilleen ja käydä säätämässä kulmat työpaikalla.
Näillä näkymin joutuu noi BBS vanteet laittamaan vakiokoossa alle kun budjetti on niin kuralla ja kesän tapahtumatkin on puskee niskaan. Jaonmuutos on vieläkin tekemättä vanteisiin ja kumit tilaamatta.
Jos jotakuta kiinnostaa ostaa esim. etuvetosten 02a vaijerilaatikoita, 4 vaihteisia 020 laatikoita tai hienoja ja kalliita 4x100 vanteita niin auttaa meikää rakentelussa Sitten olis vielä yks -85 1.3 2-ovinen "coupe" Jetta myynnissä ja tarvittaessa muutakin etuvetohenkilöauto-osia. En viitti laittaa myynti-ilmoa kun olen niin huono kauppamies.
Nyt on takapään tontitus loppusuoralla ja seuraavaksi on vuorossa kaikki pallonivelet, ohjauksen nivelet ja pitkittäisien tankojen helat eteen. Vakaajakin pitäis varmaan viritellä paikoilleen ja käydä säätämässä kulmat työpaikalla.
Näillä näkymin joutuu noi BBS vanteet laittamaan vakiokoossa alle kun budjetti on niin kuralla ja kesän tapahtumatkin on puskee niskaan. Jaonmuutos on vieläkin tekemättä vanteisiin ja kumit tilaamatta.
Jos jotakuta kiinnostaa ostaa esim. etuvetosten 02a vaijerilaatikoita, 4 vaihteisia 020 laatikoita tai hienoja ja kalliita 4x100 vanteita niin auttaa meikää rakentelussa Sitten olis vielä yks -85 1.3 2-ovinen "coupe" Jetta myynnissä ja tarvittaessa muutakin etuvetohenkilöauto-osia. En viitti laittaa myynti-ilmoa kun olen niin huono kauppamies.
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
Nyt olis tallilta jotain temen ottamia fotosia. Jossain vaiheessa vois ottaa lisääkin ja koittaa semmosesta kulmasta että näyttäiskin matalalta.
Klikkaamalla suuremmaksi:
Takaiskarit olis voinu olla vieläkin lyhyemmät. Kun tunkkaa perän ylös niin jouset on aika reilusti irti ylälautasesta. Toisaalta ompahan nyt varaa nostaa sitten jos on tarvis.
Klikkaamalla suuremmaksi:
Takaiskarit olis voinu olla vieläkin lyhyemmät. Kun tunkkaa perän ylös niin jouset on aika reilusti irti ylälautasesta. Toisaalta ompahan nyt varaa nostaa sitten jos on tarvis.
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
ROADHOG! kruunaa kaiken hyvältä näyttää =)
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
Vähänkö tekis mieli maalata nuo rengastekstit
Seuraavaks vois alkaa rakentamaan sitä työkalu/lisävarustelaatikkoa tavaratilaan jotta sais asennettua sitten sen ja moottorinkopan päälle isohkon "äänieristematon" tarvittaessa.
Soittovehkeitäkin pitäis parannella ja kysellä työpaikalta että koska sais mennä pajottamaan nuo etupään nivelet ym.
Seuraavaks vois alkaa rakentamaan sitä työkalu/lisävarustelaatikkoa tavaratilaan jotta sais asennettua sitten sen ja moottorinkopan päälle isohkon "äänieristematon" tarvittaessa.
Soittovehkeitäkin pitäis parannella ja kysellä työpaikalta että koska sais mennä pajottamaan nuo etupään nivelet ym.
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
Noi renkaat ei näytä edes hölmöitä vaan oikeestaa sopii tohon tollaset donitsit
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7676
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
Turbokone vaatii vähintään 10 cm eristettäredi kirjoitti:Seuraavaks vois alkaa rakentamaan sitä työkalu/lisävarustelaatikkoa tavaratilaan jotta sais asennettua sitten sen ja moottorinkopan päälle isohkon "äänieristematon" tarvittaessa.
Minä tein ensin yhden laatikon jonka etuseinä on lähes liukuoven takareunan tasalla ja sen eteen jatkopalan, jonka mitoitin niin että sen sisään saa työnnettyä "lihalatikoissa" työkalut. Vasemmalla seinälle tuli vielä sen etupuolelle yksi "lihalaatikon" levyinen taso ja laatikko alle.
Takatuupparissa on vastaava laatikko koneen etupuolella ja irtolevyt joilla tavaratilan saa tasakorkuiseksi moottorin kanssa.
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
Mulla oli (on edelleenkin) ikkuna pakussa alkuperäinen äänieriste kumimatto jonka päällä on lisävaruste äänieristematto (jotain 10mm paksua tosi jäykkää äänieriste mattoa johon oli pinta kankaaksi liimattu/ommeltu? musta n.6mm paksu huopamainen kangas) on ihan pirun painava, niin noilla sisämeteli oli todella maltillinen.. tosin mulla oli äänenvaimennin Redi sun täytyy laittaa sellasesta bussi mallin konekoppa kumimatosta osto ilmoitus, hiljentää ihan pirusti ja sitten tuut ottaa mitat/mallia siitä mun oem+ matosta niin kyllä hiljeneeT3Syncro kirjoitti:Turbokone vaatii vähintään 10 cm eristettäredi kirjoitti:Seuraavaks vois alkaa rakentamaan sitä työkalu/lisävarustelaatikkoa tavaratilaan jotta sais asennettua sitten sen ja moottorinkopan päälle isohkon "äänieristematon" tarvittaessa.
Minä tein ensin yhden laatikon jonka etuseinä on lähes liukuoven takareunan tasalla ja sen eteen jatkopalan, jonka mitoitin niin että sen sisään saa työnnettyä "lihalatikoissa" työkalut. Vasemmalla seinälle tuli vielä sen etupuolelle yksi "lihalaatikon" levyinen taso ja laatikko alle.
Takatuupparissa on vastaava laatikko koneen etupuolella ja irtolevyt joilla tavaratilan saa tasakorkuiseksi moottorin kanssa.
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
Tulihan flipattua raidetangonpäiden kiinnitys ylösalaisin, jotta pysyisi tangot suoremmassa, kun reilulla madalluksella oli aika hurjassa kulmassa sekä ottivat kiinni runkopalkkiin.
Nyt siis raidepäät kiinnittyvät olka-akseliin alapuolelta ja on huomattavasti parempi. Ennen ei tullut otettua kuvaa, mutta tanko oli lähes kiinni palkissa ihan paikallaan pyörät suorassa.
Jälkeen:
Tölkillä ei enää tölkin yli pääse, olisi ehkä pitänyt kokeilla lappeellaan.
Tuli samalla siirrettyä öljynpainemittarin mokkula suodatinjalasta kannen päähän t-haaran kanssa, jotta orkkisanturikin jäi paikalleen ja näkee paineet sieltä mistä ne ekana loppuu.
Samalla vaihtui öljynsuodattimen jalka siinä toivossa että öljyvuoto vähenisi. Vielä pitää tehdä huohotinsysteemi uusiksi, jos sitten ei ala vuodot loppumaan niin loppuu usko.
Nyt siis raidepäät kiinnittyvät olka-akseliin alapuolelta ja on huomattavasti parempi. Ennen ei tullut otettua kuvaa, mutta tanko oli lähes kiinni palkissa ihan paikallaan pyörät suorassa.
Jälkeen:
Tölkillä ei enää tölkin yli pääse, olisi ehkä pitänyt kokeilla lappeellaan.
Tuli samalla siirrettyä öljynpainemittarin mokkula suodatinjalasta kannen päähän t-haaran kanssa, jotta orkkisanturikin jäi paikalleen ja näkee paineet sieltä mistä ne ekana loppuu.
Samalla vaihtui öljynsuodattimen jalka siinä toivossa että öljyvuoto vähenisi. Vielä pitää tehdä huohotinsysteemi uusiksi, jos sitten ei ala vuodot loppumaan niin loppuu usko.
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
Onneks toi kuvan laatu on noin huonoa että ton etupalkin vauriot ei näy