T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Projektikertomus alue jossa voit kertoa autosi rakentelusta. Section for your project
K.Laaksonen
Vasta alkaja
Viestit: 3
Liittynyt: 07.09.2012 08:15

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja K.Laaksonen »

Aivan niin :D
Avatar
redi
AktiVWisti
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja redi »

Tuli testattua tänään faijan 4,5" jaolla olevia ameriikan meininki -vanteita tölkkiin alle. Tarttis jotkut kikkamutterit / pultit. Edessä offsetti oli hiukan liian raju ja takana 265 rengas tuntu turhan leveältä. Täytyy kattoa jos emännän kännykästä sais kalasteltua jotain todistusaineistoa.

Talveks pitäis saada hehkutus ja lämppärin vaijeri vihdoin korjattua. Talvirenkaat puuttuu jne. Koitin myös asennella vahvistinta ja kevyttä erillissarjaa hyttiin ja totesin että ylätukivarret ovat hakanneet hytin lattian hiukan mutkalle. Ei meinannut saada vahvistinta kiinni penkin alle :D
Avatar
redi
AktiVWisti
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja redi »

Laitetaas pakusta jonkun ottama kuva BIFistä kun ei tästä oikeen oo kunnon kuvia niille jotka ei oo vielä livenä nähnyt.
Kuva
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 743
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja hillitty »

Hieno 8-)

Camberia näyttäs olevan takana ihan hyvin :D
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
jussimh
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 81
Liittynyt: 27.09.2012 19:56
Paikkakunta: Sisä-Savo

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja jussimh »

Siistin näköinen peli. Millä olet maskin käsitellyt, vai onko se maalattu?
Yleensä otan päivän kerrallaan, mutta joskus on mennyt neljäkin...
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Tämä on hyvä esimerkki miten homma onnistuu ilman "kalliita" sarjoja.
Vaikka itse en ole Tölkin madaltamisesta aikaisemmin ollut yhtään innostunut, niin tämä sai jotenkin vaan ajatuksen liikkeelle, josko minäkin vielä joskus tuota kesäautoa pikkasen pudottaisin, jos ei muusta syystä, niin näyttäisi ainakin oma Syncro korkeammalta sen rinnalla.
Avatar
redi
AktiVWisti
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja redi »

Maskia ei ole käsitelty millään. Varmaan valokuvaaja käsitellyt kuvaa jossain photoshopissa.
Camberia oli muistaakseni edessä -2 ja takana -3.5. Auraustakin tais olla takana kokonaista 1 aste. Noille pyöränkulmille pitäisi kyllä tehä jotain kun tällä autolla ajetaankin. Kumit sulaa kesässä helposti. Tuskin mitään putkitukivarsia kuitenkaan aletaan väsäämään, mutta navan väliin joku lätty takana vois olla poikaa.
Edessä pitäis myös ylätukivarsille tehdä hiukan tilaa ja pohjaanlyöntikumit viritellä jonnekkin. Etujouset vois olla hiukan jäykemmät ja takana vieläkin lyhkäsemmät iskarit.
Onko kellään kokemuksia ameriikan jousista? Temusin tänään Chevy vanin alla ja lanka näytti olevan sopivan paksua :twisted:
teme
Moderaattori
Viestit: 172
Liittynyt: 17.02.2012 20:25

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja teme »

Mä oon kyllä sitä mieltä että jouset sinällään on ihan hyvät molemmissa päissä. Jos ei oteta huomioon sitä että keula tippuu pari senttiä kun on kolme ukkoo kyydissä, mut se on vähä väistämätöntä kun etuakseliston päälle tulee yli 200kg lihaa.

Minusta nyt pitäs kehittää tanakampaa vaimennusta molempiin suuntiin sekä eteen että taakse niin saa sen pompotuksen kuriin ja muutenkin jämäkämmäksi alustaa. Mun 0.02$.
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Juurikin noin
Avatar
redi
AktiVWisti
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja redi »

Nooh täytyy mittailla joskus iskareista mitat ja hankkia jostain jäykemmät. Taakke tarttis vielä lyhkäsemmät iskarit että vois leimalle tarjota. Olishan se muutenkin positiivista että se jousi pysyy siellä omalla paikallaan.
Avatar
redi
AktiVWisti
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja redi »

Tuli käytettyä autoa taas nosturilla kun korjasin turbon imuputkea, joka oli vaihteeksi city-maastossa ottanut kiinni johonkin esteeseen. Duunikaverin siinä puunaillessa juuri hankkimaansa ja katsastamaansa Maximaa niin innostuin sitten kokeilemaan että josko tölkkiin mahtuisi jotkut talvipyörät alle.
185/65-15 kokoisella tekee ainakin tiukkaa. Todennäköisesti ottaisi töyssyissä kiinni pyöräkoteloon ja kääntäessä otti jo nyt kiinni. Taaksehan tuo kävis mukavasti, mutta pinnapulteissa ei riittänyt pituus kokeiluun. Onneksi 185/60-15 XL kumissakin riittää juuri ja juuri kantavuus. Täytyy varmaan semmoset tilata ettei joutuisi montaa senttiä korottamaan talveksi.

Kuva

Oikeen hurjaksi ruvettiin duunikaverin kanssa ja pestiin molempien autot. Tölkki tosin oli niin öljyssä ja muussa sonnassa ettei tahtonut oikeen liukkarilla ja autoshampoolla paskaa saada irti :D

Kuva

Kuva
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja jarke »

osta talveksi korotussarja :D
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

jarke kirjoitti:osta talveksi korotussarja :D
Osta talveksi Syncro ja siihen se korotussarja :D
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Osta dobbeli multa, valmiiksi korkee ja syncro ;)
Avatar
redi
AktiVWisti
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja redi »

Talvivanteet lähti puhallukseen ja maalaukseen. Itse en tiedä vielä väriä, kun teme valitsi sen. Taakse tarttis vielä hommailla talvirenkaat.
On muuten kesärenkailla ja madalluksen tuomilla ihanilla pyöränkulmilla tosi v-mäinen ajaa jäällä.
Kuka haluais tehä camber/auraus korjauslättyjä takapäähän? Voin hankkia specsit jos jollain on vehkeet millä tehdä.
teme
Moderaattori
Viestit: 172
Liittynyt: 17.02.2012 20:25

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja teme »

Vahvasti epäilen että wiwwellä on mahollisuuksia tämmöseen, kiinnostuksesta/aikataulusta en sitten tiedä.
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 743
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja hillitty »

Miten sulla on coach-lippa kiinni? Saako irti talveksi :D
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
Avatar
redi
AktiVWisti
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja redi »

Ruuveilla se on kiinni. Täytynee varmaan ottaa pois ennen kun tulee lunta. Ei sillä kylhän se on kipeetä ottanut tuolla citymaastossa jo muutenkin.
edit: Eilen tuli laitettua bilteman ajovalojen releytyskitti kiinni. Ei oo hirveen pimeessä tullut ajettua, mutta kai ne valot vähän kirkastui. Maadotuksia täytyy vielä parannella.
Avatar
redi
AktiVWisti
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja redi »

Kokeilin 185/60-15 (XL) talvirenkaita eteen. Niissä riittää juuri ja juuri kantavuus 1100kg akselimassalle. Koeajolla toimi hyvin ja ajattelin että olkoon nyt alla että kyllä ne takasetkin kohta vois laittaa kiinni. Pesin auton ja lähdin sitten hakemaan iltapalaa itselleni sekä tölkille niin johan alkoi se raapiminen. Ei muutakun suunta harrastetallille lainaamaan Vildurin Magnumista vakiojouset. Tottakai lyhensin niitä (3/4 kierrosta vähemmän kun edellisiä). Samalla tuli sitten auto ihan yhtä likaiseksi kun se oli ennen pesua :evil:

Kuva Kuva Kuva

Auto näyttää nyt lähes syncrolta. Taakse täytyy laitella kans jotain korotuspalikkaa, kun ei oo oikeen vaaterissa. Hyi hemmetti, meni koko madalluksesta idea. Kuvissa siis auto ennen korotusta, jousikuvassa hard slam jouset ja vieressä vildurin kuormajouset. Viimesessä kuvassa 7x15 ET32 vanteen istuvuutta takavetotölkkiin, välissä ei montaa milliä ole, ehjä 4 tjsp. Taakse tarttisi pidemmät pinnapultit. Meinasin aluks jotain 30mm pultattavia spacereita, mutta hokasin että eihän sinne semmoset mahdu millään täyskokosilla renkailla. Pitäis varmaa puukottaa kaikki lokasuojat vastaamaan tarpeitani.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Talveksi Syncron korotussarja alle, niin on varmaan lähellä vakiota?
Vastaa Viestiin