Jakw:n COACH

Projektikertomus alue jossa voit kertoa autosi rakentelusta. Section for your project
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Jakw:n COACH

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

jarke kirjoitti:
Eicca_ kirjoitti:Vastapaine ohjaus olis kaikkein turvallisin ja tarkin. Eli ahdolla ja pakopaineelle ohjataan kahta kelloa. 8-)
tuollainen kaksitoiminen kello tuli aikoinaan hommattua, mutta empä saanut paikoilleen laitettua,mikäs siinä etuna, jos saa säädettyä niin että ahto ja pakopaine menee samaan tahtiin?
Jos esim.lähtee/hajoaa kumpi tahansa letkuista tai kelloista niin on aina back-up, tuollaisella systeemillä ohjataan usein isoja vnt ahtimia juurikin tuon ohjaus tarkkuuden ja nopeuden takia. ST-mersu miehet käyttävät usein juuri Ko.tapaa, ahdot ei pääse karkaamaan niin helposti. Ongelmahan ei ole niin yleinen näissä meidän vajaa moottoreissa näillä pikku ahtimilla mutta isoissa koneissa, isolla ahtimella, yli2bar ahdoilla ja koneet kiertää +7000rpm niin alkaa liikeet ja muut tapahtumat olemaan vähän eri nopeudella tapahtuvia niin silloin tästä saadaan etua ja turvaa :lol: :twisted:

dmn kirjoitti:Sähköisestipä on kaikista tarkin ;-)
Tuokin on totta. Sitten kun vielä hankkii siihen Motec M880 ECUn, siihen ADL2 dash logger ja tarvittavat anturit sekä johdoitukset niin alkaa olla ohjaus hyvä ja tarkka. Hinta tosin on n.25000€ mutta on sitten varmasti tarkka ja hyvä :D
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: Jakw:n COACH

Viesti Kirjoittaja jarke »

siinä ehkä tuo alipaineella ohjaus on sitten turvallisempi kun jos tulee letkurikko niin siivet aukeaa. ? vai? ehkä siksi laitoin noin kun en millään tajunnut miten tuon kaksitoimisen kellon olisin kytkenyt siipiä ohjaamaan :oops: mutta jok tap. ainakin viimekesä oli noinkin ihan ok, tosin eihän sitä polkea juuri voinut kun tuo kytkin... :cry: mutta satasesta lähtee ihan kivasti :mrgreen:
(suljetulla alueella)
jakw
Vasta alkaja
Viestit: 23
Liittynyt: 15.03.2013 10:48

Re: Jakw:n COACH

Viesti Kirjoittaja jakw »

No... kkk k03 siellä nyt on. Johtuen resurssien ja ajan puutteesta :oops: . pakoputki olis enää rakennettava jahka saan moottorin paikalleen ja
ahtoputki on vielä maalausta vailla. imusarja on peräisin 3b passatista.
Kuva
jakw
Vasta alkaja
Viestit: 23
Liittynyt: 15.03.2013 10:48

Re: Jakw:n COACH

Viesti Kirjoittaja jakw »

Tölkki kulkee taas!
vielä joitakin katsastus tarkastuksia ja inssille ihmeteltäväks ;D

vähän kuvia aamu ko(h)meudesta
Kuva
Kuva
Kuva

kuvien oton jälkeen on keulaa pudotettu vielä noin 40mm ja oikean takapyörän laakeri purettu. tänään tulee uusi laakeri ja illasta jos sais peränkin vielä pudotettua...
Avatar
vildur
Moderaattori
Viestit: 257
Liittynyt: 09.04.2012 23:02

Re: Jakw:n COACH

Viesti Kirjoittaja vildur »

tosta viel 40mm keulaa alespäi? :o Sehän alkaa olemaan jo maissa. laitahan kunnon kuvaa siitä :D
jakw
Vasta alkaja
Viestit: 23
Liittynyt: 15.03.2013 10:48

Re: Jakw:n COACH

Viesti Kirjoittaja jakw »

Laitetaan heti kun saadaan pajasta ulos ;)
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Jakw:n COACH

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Mikä rengas koko sulla on? 225*40*17? Näyttää että tuolla koolla ei ihan helposti 40mm madalleta... Näenkö väärin..?
jakw
Vasta alkaja
Viestit: 23
Liittynyt: 15.03.2013 10:48

Re: Jakw:n COACH

Viesti Kirjoittaja jakw »

205/50R17. hyvin mahtuu
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: Jakw:n COACH

Viesti Kirjoittaja jarke »

redi on saanut varteen otettavan kilpailijan.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Jakw:n COACH

Viesti Kirjoittaja TT| »

jarke kirjoitti:redi on saanut varteen otettavan kilpailijan.
Yrittäkää kohdata kesällä jossain päin, niin voitte mittailla kuka on matalin ;)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7674
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Jakw:n COACH

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Pitäisikö järjestää Suomen matalin ja korkein Tölkki mittelöt?
jakw
Vasta alkaja
Viestit: 23
Liittynyt: 15.03.2013 10:48

Re: Jakw:n COACH

Viesti Kirjoittaja jakw »

eikai tässä mitään kilpailua ole? vai mitä redi? ja eiköhän sitä jossain törmätä kesän mittaan :)

ei saatukkaa vielä pajasta ulos. sisemmän laakerin koolaus on kulunut navan puolelta :? huomenna sorvataan joku holkki systeemi väliin ja jos sitten...
jakw
Vasta alkaja
Viestit: 23
Liittynyt: 15.03.2013 10:48

Re: Jakw:n COACH

Viesti Kirjoittaja jakw »

no niin.
Kuva
Kuva

eteen pitää vielä vähän tilaa yrittää saada jollain tavalla :/
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Jakw:n COACH

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Joo pääseehän tuolla suoraan nyt..... :roll: Eka vertailu kuva oli vähän eri kulmasta joten hankala siihen vertaa... korkeus olis kyllä hyvä 8-)
Avatar
vildur
Moderaattori
Viestit: 257
Liittynyt: 09.04.2012 23:02

Re: Jakw:n COACH

Viesti Kirjoittaja vildur »

aikasemmat kuvat oli sen verta huonoja että aattelin tämän olevan ihan maissa. Mutta eihän tuo nyt vielä mahoton ole. Kaarille "vähän" muokkausta ja raidetangoille tilaa?
Mullakin olis magnumin madallus edessä varmaan viikonloppuna, ei tosin voi noin maihin vetästä kun ei ole oikeita vanteita alla.
Avatar
selvesa
Vapaaherra
Viestit: 786
Liittynyt: 21.02.2012 20:52
Paikkakunta: Kajaani

Re: Jakw:n COACH

Viesti Kirjoittaja selvesa »

Hyvältä näyttää Kuva
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
jakw
Vasta alkaja
Viestit: 23
Liittynyt: 15.03.2013 10:48

Re: Jakw:n COACH

Viesti Kirjoittaja jakw »

Ei sitä noin isoilla renkailla ihan mahalleen saa ilman, että suurentas pyöränkoteloita... Katsotaan sitä sitten vaikka vuoden päästä :P
Avatar
redi
AktiVWisti
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jakw:n COACH

Viesti Kirjoittaja redi »

Mun autossa riittää 205/45-17 XL:ssä vielä kantavuus eteen. Liekö sitten eri akselimassoilla. Hyvältä näyttää.
jakw
Vasta alkaja
Viestit: 23
Liittynyt: 15.03.2013 10:48

Re: Jakw:n COACH

Viesti Kirjoittaja jakw »

muistaakseni kantavuus indeksin piti olla vähintään 91 eteen ja 93 taakse.

Purkkia käytetty katsastuksessa tuloksella hylätty (etujarrut laahaa). kummastelinkin kun hiukan kankealta tuntui matka konttorille :D satulat irti, männät hiomapaperilla ja uusilla tiivisteillä kasaan.
Moottorin muutoskatsastus kuitenkin suoritettu ja maanantaina uusiks. 18.5. olis neitsyt matka edessä, reilu 300 km kajaaniin.
Avatar
selvesa
Vapaaherra
Viestit: 786
Liittynyt: 21.02.2012 20:52
Paikkakunta: Kajaani

Re: Jakw:n COACH

Viesti Kirjoittaja selvesa »

jakw kirjoitti:18.5. olis neitsyt matka edessä, reilu 300 km kajaaniin.
Tere tulemast vaan ... :)

Takametsien kruisinkiin kö tulossa ??
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
Vastaa Viestiin