Sivu 9/13

Re: "Mosku"

Lähetetty: 13.05.2014 17:17
Kirjoittaja beretta
Ei olleet,turbo on vaihdettu joskus,uuden oloisia oli ulkopinnaltaan.Pitkät tietysti katkesivat,on varapultit tallessa

Re: "Mosku" sekä "kapo the kampperi"

Lähetetty: 17.05.2014 22:58
Kirjoittaja beretta
Noni.Tekniikka nyt korjattu ja läpikäyty niiltä osin kun aihetta löytynyt.Tänään pakoputki viimeistelty,kytkin ilmattu,vaihteensiirto säädetty ja hitsailtu viimeiset ruostekohdat mitä löytyi vielä :) Koeajo olikin sitten yhtä juhlaa kun tyttärenpoikien kanssa iltapäivällä suoritettiin,kossit ylämummolla toisessa kerroksessa ja eikä millään autosta pois :shock: Itse auto toimi kaikin puolin täysin asiallisesti,jarrut hyvät,vaihteet moitteettomasti ,kytkinkin oikein hyvä.Jakopääremppakin tuli kerralla tehtyä,hyvin vetää ja käy savuamatta erittäin sievästi.Seuraavana alkaa sitten korityöt sekä takaluukun vaihto,oli aivan haperoa ikkunanseudulta sekä lukkopesältä.Näillä mennään nyt kun muuta ei oo :? :shock: 8-)

Re: "Mosku" sekä"kapo the kampperi"

Lähetetty: 19.05.2014 13:23
Kirjoittaja beretta
Nyt sitten alkoi palapelin kokoaminen,kulmapalat palautui oppilaitokselta korjaamattomina sopivan muovihitsaussarjan puutteessa :shock: noh,tehään sitten itse.Pistin lasikuidusta muotoon ja nyt sitten alkaa hiomaan kun tarpeeksi kuivuu.Tuo etuspoileri tuottaa murhetta kun se on jo monesti saanut selkäänsä ja sen kymmenen korjaajaa on konstinsa siihen kerinnyt käyttämään,mutta jos kokeilis ainakin kerran vielä ja jos ei siistiä tuu niin laikka laulaa ja daunforss kärsii sitten ylinopeuksissa :? :shock:
Tää on nyt katsastuskunnossa muuten kun noi kulmapalat puskureihin laittais.saas nähä. 8-)

Re: "Mosku" sekä"kapo the kampperi"

Lähetetty: 21.05.2014 21:04
Kirjoittaja beretta
Empäs olekkaan ehjänä tämän keulaa vielä nähnyt kuin nyt :) nämä olis nyt raakaversiona väliaikasesti ehdolla,aika hyvin tuli muotoonsa ja kiinnityksiinkin meni suoraan kiinni.helvetinmoista pölynnielemistä kun noita hioo :shock: aikamoista palapeliä kun kaikki riekaleina. :mrgreen:
huomenna lisää :? 8-)

Re: "Mosku" sekä"kapo the kampperi"

Lähetetty: 25.05.2014 15:27
Kirjoittaja beretta
Katsastuskunto olis puskureiden ja levikkeiden osalta nyt valmis.Samalla vaihdoin takaluukun ehyempään kun vanhasta alkoi takalasi jäädä matkasta mädäntyneen ikkunapokan vuoksi.Nyt ei muutakuin katsastus ja sitten miettimään maalaushommaa :? :shock: :) 8-) :roll:

Re: "Mosku" sekä"kapo the kampperi"

Lähetetty: 01.06.2014 13:47
Kirjoittaja beretta
Pienimuotoinen nestevuoto kannen liitinlähdössä,vaihdoin metalliseen kappaleeseen tuon tiensä päähän tulleen pakeliittiliittimen,samalla saa lämpömittarille oman anturin paikalleen :) Tää olis tuottanut murheita piakkoin jos ei nyt olis korjannut :? :shock: 8-)Huomenna ajattelin käydä hakemassa vikalistan tähän.

Re: "Mosku" sekä"kapo the kampperi"

Lähetetty: 02.06.2014 18:02
Kirjoittaja beretta
noni.katsastusinsinööri oli sitä mieltä että autonne on muuten moitteettomassa kunnossa,vain takajarrujen välinen jarruvoima ylittää juuri ja juuri sallitun 30% :shock:
eikaise sitten auta kuin vaihtaa uudet hihnat,toisella puolella kun jo on uudet,minä pöljä säästin ja jätin vanhat toiseen.nyt ouluun hakemaan hihnat ja sitten leimalle :? 8-)

Re: "Mosku" sekä"kapo the kampperi"

Lähetetty: 04.06.2014 21:51
Kirjoittaja beretta
Kapo leimattu.Käynti asemalla tuotti hyväksytyn ja kotimatkalla alkoi etupäästä kuulumaan armotonta narinaa,elikkäs ylätukivarren puslat oli finaalissa. :shock:
Paikallistaminen oli vähän hankalaa kun vaimo väitti kitinän tulevan eri puolelta mistä ne sitten oikeesti oli.Nostin ylös keulaa ja löytyihän se oikea osoite.Noh uutta puslaa paikoilleen ja koeajo,jo hiljeni :) Seuraavana sitten täytyy ajolämmöt saada alenemaan,matka-ajossa mittarinäytti 105c :) koko ajan joten paisari,termari sekä kiertovesipumppu vaihtoon.Paisari hilseili nestettä jostain muutaman pisaran joten pois vaan,saattaa tosin johtua korkeista lämmöistä.Näillä mennään nyt taas seuraaviin huoltoihin 8-)

Re: "Mosku" sekä"kapo the kampperi"

Lähetetty: 04.06.2014 22:58
Kirjoittaja TT|
Kyllä sillä nyt kelpaa lähteä pohjoisen kiertueelle!

Re: "Mosku" sekä"kapo the kampperi"

Lähetetty: 04.06.2014 23:51
Kirjoittaja hillitty
On se kyllä kommee. Ja huoltovauhti semmonen että vähän hitaampia heikottaa.

Re: "Mosku" sekä"kapo the kampperi"

Lähetetty: 05.06.2014 12:32
Kirjoittaja selvesa
Kuva Kuva

Re: "Mosku" sekä"kapo the kampperi"

Lähetetty: 05.06.2014 18:41
Kirjoittaja beretta
nonii nojoo :) ainahan se parempi kotona huollot tehdä kuin haaparannan liikenneympyrässä :mrgreen: Sen verran tänään tuli pengottua että vuoto löytyi paisarin pohjasta,oli vuotanut kyllä varmasti kauan koska se entinen omistaja kertoi hiljalleen nesteen kadonneen jo vuosien ajan ja pikku lammikko aina juurikin paisarin alla.Nyt uusi pömpeli ja vuoto seis,mittari vaihtui vielä kertaalleen kun laserilämpödikitaalimittarilla mittailtiin koneen pinnalta lämpötiloja,ei mennyt kuumanakaan juuri yli 80c niin vaihdoin kerran vielä lämpömittaria,nyt pysyy 92c ajossa elikkä 20 astetta valehteli ed.näyttö.Myös uusi kiertovesipumppu nyt pörisee samalla kytkennällä kuin välijäähyn pumppu.Flektin testasin myös ja se toimi,varmaan laitan sen vielä katkaisijan taakse että voi käyttää jyrkkiin mäkiin kun ryntäilee pohjoisessa.tsiitä jatketaan :) :? 8-)

Re: "Mosku" sekä"kapo the kampperi"

Lähetetty: 11.06.2014 09:34
Kirjoittaja beretta
Testing testing :shock: kapo sai uutta valkeampaa sävyä takapoksiin,kahdesti nyt vedetty telalla hammerite ja alkaa vanhat maalit olla peitossa. :) täytyis testata johonkin toiseen peltiosaan kuinkas tuo ihmemaali käyttäytyy päällemaalattaessa ettei tulisi kovin suurta raivonpuuskaa jos kuplimaan alkaa.tarkoitus vetää koko pömpeli tuolla jos jälki pysyy yhtä hillittynä 8-)

Re: "Mosku" sekä"kapo the kampperi"

Lähetetty: 11.06.2014 22:22
Kirjoittaja UITTO-
Alkydimaali.
Kunhan on kuivaa niin pitäis uskaltaa päälle vetää alkydi, akryyli tai polyuretaani. Epoksimaalin alla voi kiehua, mutta muiden alla hillitysti käytettynä voi kestää ihan hyvinkin. Kannattaa testata ohkasella alkukierroksella pienelle alueelle jos tullee substraattivikoja.

Re: "Mosku" sekä"kapo the kampperi"

Lähetetty: 11.06.2014 23:20
Kirjoittaja beretta
Kiitos tiedoista oikein paljon :) oma osaaminen noissa maalausjutuissa on niin minimaallista.Ja kun kuiteskin aika iso homma tehdä omin avuin tuo ns.pohjamaalaus niin kaikki neuvot on tarpeen,noloa jos tulee totaalinen fiasko kun noinkin hyvä projekti on kyseessä :) 8-)

Re: "kapo the kampperi"

Lähetetty: 13.06.2014 09:09
Kirjoittaja beretta
Nonii.Mosku on sitten vaihtanut tallia tuonne kainuun suuntaan ja vaikuttaa tästä lähtien siellä :) Franssin luota löytyi oikein hyvä koti tälle korpien kasvatille,hyviin käsiin pääsi kyllä nyt jatkamaan matkaa.Nämä minun tilukset alkoivat taas kerran käydä ahtaaksi ja aika ei riitä huolehtimaan kaikista kulkineista,mutta nyt olen tyytyväinen tähän tilanteeseen,moskusta varmasti kuuluu jatkossakin foorumilla tarinoita,frans varmasti huolehtii jatkossa siitä.Oma projektihomma jatkuu nyt taas erillä lailla kun pihassa -98 tdi corboda,näistä tuonnempana sitten lisää 8-)

Re: "kapo the kampperi"

Lähetetty: 20.06.2014 14:34
Kirjoittaja beretta
Öljyjen vaihtoa,vesiletkujen läpikäymistä,taas kyllä iso murhe välttyi tulemasta.Päävesiletku poikki lemmarin alta konehuoneesta kun syylärille lähtee muoviputken liitoksesta :shock: kohta olis korkannut.Etulämppärin vesiventtiilin poistin ja pistin putken tilalle,siirrän sen koelaudan alle niin ei tarvi enää kiroilla jumiutuvaa venttiiliä,vaihdan sen oikeaan metallihanaan.Vaihdelaatikon öljyt oli ihan oikean väriset mutta varmuuden vuoksi vaihdoin että tietää nekin mitä siellä on,hyvin vähän oli magneetissa metallia,ihmeen vähän vaikka 400k jo ajettu.Liekö aski vaihdettu joskus en tiijä :) Viimeisetkin väljyydet katosivat vaihteensiirrosta kun kiristin askista siirtäjän "pallon"kun oli löystynyt sekin,nyt vaihteet just eikä melkein.Liukuovi lakkasi myös suhisemasta kun säätö auttoi siihen,rasvasin kaikki liikkuvat osat niin toimii hienosti,sulkeutuu oikein hyvin ja tiiviisti,ei tule sääsket sisään kun lappiin suuntaan matkaa :) Pikkuhiljaa paketti kasassa pohjoisen turneelle,kohta mennään.Vielä ponssen huolto jotta toverit tulee sillä perässä kun lomille pääsevät,eiköhän tämä tästä,kahdella mennään tänä vuonna kun tarvii huonommillekkin kinttupoluille jossain päästä :? :shock: 8-)

Re: "kapo the kampperi"

Lähetetty: 20.06.2014 16:45
Kirjoittaja Hanttapuli
Minkälainen lemmari oli se minkä alta oli letku poikki? Jami varoitti mua, että "tavallisia" lemmareita ei sais käyttää kumiletkujen kanssa. Eli niitä ruuvilla kiristettäviä mitä on joka huoltoasemalla ja tarvikekaupassa myynnissä. Ne voi mennä helposti liian tiukalle. Oisko edellinen omistaja pistänyt liian tiukalle? Eli paras ois käyttää niitä alkuperäisentyylisiä. Motonetissä on kuulemma myynnissä niitä.

Toivotaan hyviä reissuja! Voi olla vähän erilaista reissata oikealla retkeilyautolla. Laitahan raporttia tulemaan :)

Re: "kapo the kampperi"

Lähetetty: 20.06.2014 16:55
Kirjoittaja TT|
Onpas ollut aiheellinen huolto, olisi harmittanut melkoisesti jäähdytellä kiehautettua konetta ja tilkkiä vesiletkua reissun päällä!

Re: "kapo the kampperi"

Lähetetty: 21.06.2014 00:45
Kirjoittaja Jukkapoika
Eli paras ois käyttää niitä alkuperäisentyylisiä.
Täältä suositellaan myös.

Kuva

Samalla suositellaan hankkimaan myös klemmareiden asentamiseen tarkoitetut pihdit.
Monta volkkaria on tullut vastaan jossa "ihammpaskat alkuperäiset" (kun niitä on ensin tapeltu paikoilleen siirtoleukapihdeillä) on vaihdettu tavallisiin letkukiristimiin.
Sitten ne kiritään liian tiukalle/letku laajenee hieman lämmetessään > reuna tekee viillon letkuun.