T4, Haitta-auto v2.0

Projektikertomus alue jossa voit kertoa autosi rakentelusta. Section for your project
teme
Moderaattori
Viestit: 172
Liittynyt: 17.02.2012 20:25

T4, Haitta-auto v2.0

Viesti Kirjoittaja teme »

Laitetaas nyt jonkinmoinen projektitopikki pystyyn ihan omaksi iloksi ja dokumentoinnin vuoksi. Ja tietty muille vakoiltavaksi, jos sattuu kiinnostamaan. Ehkä tää myöskin boostaa omaa motivaatiota homman eteenpäin viemiseksi.

Kohdeauto on tuo jo erinäisiä muutoksia kokenut lyhyt umpipaku 1.9TD -moottorilla, josta löytynee (jonkin ajan kuluttua) muita speksejä käyttäjien autot -osion topikista.
Se on ollut kohta 18kk pois liikenteestä, ja kova yritys on kesäksi (2013?!) saada pyörilleen ja liikkumaan omin voimin. Moottori ja laatikko tästä tippui tossa jossain välissä jo pois ja moottori tuli hätäpäissään heitettyä jonkin väliaikaprojektin keulalle ja myytyä pois sen auton mukana.

Homman nimi on siis TDI-swap. Mutta ei sillä normaalilla kaavalla eli mekaanisella pumpulla jne, vaan sähköineen päivineen. Ideana sivistyneempi toiminta, toimiva obd-diagnostiikka ja jopa sellainen mukavuusvaruste kuin vakionopeudensäädin. Nelisylinterisessä pysytään, moni on kysellyt että miksei 5-sylinteristä. No koska kallis ylläpitää, tilanahtautta konehuoneessa ynnä muuta. Moottorin tähän autoon luovuttaa tulinen espanjatar Seat, ja moottori on koodiltaan AHU. Suorituskykyä yritetään kaivella myös esille - alkuperäiset lukuarvot ovat 66kW/202Nm. Asetettakoon tavoite vaatimattomasti 132kW/404Nm, ja aika näyttää päästäänkö noihin lukemiin.

Tän hetken tilanne kohdeautossa:
Kuva


Pari päivää sitten ajoin luovuttajan talliin, sen palveltua 7tkm ajan käyttöautona.
Kuva


Tänään poistuin enemmän tai vähemmän tehokkaan työskentelyn jälkeen tallilta ja tähän näkyyn jäätiin; moottori ja johtosarja hyppäsi konehuoneesta pois.
Kuva

Vielä jäljellä johtosarjan purku kabiinin puolelta. Moottoritilan puolelta purkaessa merkitsin plugit ja letkut, niin on helpompi naittaa se ton T4:n johtosarjan kanssa.
Luovuttaja-autosta keräilen vielä jotain pisteosaa itselle talteen, ja sen jälkeen menee roskiin hetimmiten. Jos joku palikka kiinnostaa, niin ota mahdollisimman pian yhteyttä vaikka privaviestillä.
teme
Moderaattori
Viestit: 172
Liittynyt: 17.02.2012 20:25

Re: T4, Haitta-auto v2.0

Viesti Kirjoittaja teme »

Erinäistä puuhastelua harrasteltu ajoittain. Yhdessä sylinterissä oli pintaruostetta? Muuten varsin hyväkuntoisen oloinen, ei havaittavia kulumia.

Tekis mieli maalata moottori, mut aika helvetisti lisää hommaa, joka tosin vähenee pensselöimällä, mutta putsailua tarvii silti harrastaa ihan roimasti. Kansi mennee huomenna Mäntsälän suuntaan, siihen vaihdetaan kaikki kuluvat osat ja tehdään muut perusjutut.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Vastaa Viestiin