Sivu 2/2
Re: 2wd Caravelle sukubussi
Lähetetty: 21.09.2015 19:49
Kirjoittaja make
Siitähän joutais myydä ne 16" amg:t poes poekkeen,suattasin ostoo??????
Re: 2wd Caravelle sukubussi
Lähetetty: 25.04.2016 07:52
Kirjoittaja larppa
No nyt se myrkyn lykkäs. Piti siirtää pois ladosta ja käymään lähti, kun vaan sai riittävästi virtaa. Edellinen ulkoilutus oli joskus viime suvena.
Alkuunsa käynnistysyritysten lomassa kytkinpoljin toimi normaalisti. Sitten poljin muuttui täysin kovaksi, ei painunut yhtään. Sain koneen käyntiin, mutta poljin pysyi kovana. Vaihdekaavio toimii, mutta kytkin ei ota kiinni, eli levyt jäivät auki asentoon. Kytkimen työsylinterin ilmausruuvin sain auki ja nestettä tuli ulos, kun kytkintä painoi. Ilmausruuvin ollessa auki tuntui poljin taas liikkuvan normaalisti. Eli mistä ratkoa vikaa? Onko sökönä tuo kytkimen päässä oleva työsylinteri, vai jotain kytkimen sisällä olevia osia?
Nyt tarvis jeesiä, että tuon sai siirrettyä pois tieltä. Toinen ongelma on aina seisomaan jätettäessä jumiutuvat takajarrut. Niitä kun ei saa auki ajamalla, vaan pelkästään koneella vääntämällä vastaan. Ja takarenkaat lukossa sitä on paha lähteä siirtämään.
Tämän hyvillä papereilla (2+6 henkilön paku) olevan projektin saa myös hakea pois varsin kohtuullista korvausta vastaan. Pellit on kovat etulokareiden ja astinlautojen ympäristössä. Pientä pintaruostetta toki löytyy monesta paikasta. Tarjota saa mitä tahansa.
Re: 2wd Caravelle sukubussi
Lähetetty: 25.04.2016 10:51
Kirjoittaja larppa
Re: 2wd Caravelle sukubussi
Lähetetty: 25.04.2016 11:08
Kirjoittaja AT5nok
Takajarrut aukeaa yleensä, kun niitä kolauttaa lekalla. Tölkin vanne kestää paukuttaa.
Joskus varaosa-autoissa ollut samaa vikaa, mutta kaikki on muuttuneet rullaaviksi.
Kun kytkintä painaa, yrittääkö työsylinteri tulla yhtään ulos? Ilmausruuvista tulee tietysti neste läpi, jos sitä avaat ja silloin poljin pääsee painumaan.
Väkisin ei kannata polkea, pullauttaa vaan letkun irti jostain.
Re: 2wd Caravelle sukubussi
Lähetetty: 25.04.2016 11:23
Kirjoittaja Osku
Kullostaa siltä että paine laakeir on jumissa auki asenossa, eli ne vähät tai olemattomat rasvat jota siinä ollut on kadonnu, tämä siis jos nyt auto jäi vapaalle ja poljin on jäykkä. Eli työ sylinteri on painanut paine laakerin niin syvälle kun menee ja se on hirttänyt sinne, eli kytkin on jumissa aukiasenossa. Hyvä kysymys on miten saa irti. voi yrittää vähän vivusta avittaa takasin päin tai jumpata ja koputella hieman vasaralla (siis varovasti) jos vaikka irtois. Voi myös kasutella hieman ja antaa auton raksuttaa tyhjäkäyntiä hetken jos vaikka auttas (muista jättää auto vapaalle koska sittenkun se sieltä irtoa se iske kytkimen pääle ja jos vaihde silmässä se sitten ampuu tiehensä. Itse tiedän että näin voi käydä tosin ei ole itselle käynyt vielä koskaan. Toinen vaihtoehto tietenkin on että koko asetelma petti mutta tähän en usko koska se menee yleensä valoissa kun paine laakeri on hirttänyt kiinni ja sorvannut itsenä asetelman läpi. Kun kerran seisoessa tuli niin kyllä se varmaan on toi. Työsylinterin mäntäkin voi takkuilla ja silloin pitäs mennä irottamalla työsylinteri takasin päälle kytkin. Jos näin niin uutta työsylinteriä kehiin.
Re: 2wd Caravelle sukubussi
Lähetetty: 25.04.2016 12:18
Kirjoittaja dmn
Työsylinteriin kertynyt ruostetta johon sitten mäntä napannut kiinni olis mun veikkaus..