T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
Re: T3 kalsonki, it´s alive!
Noniin.
Tänään taistelin öljynpaineanturien kanssa ja piti lähteä ihan Mäntsälään asti (summeri huutaen) korjaamaan. Samalla tuli asennettua puukotettu muovinen koneenkoppa, tähän asti olen siis ajanut ilman koppaa kun en raaskinut puukottaa alkuperäistä peltiluukkua. Ajomelu tippui noin 70%. Ohjaamossakin näkee nyt touhuta ku on oikeen 9 ledin sisävalo! Turbon öljynpaineputken ajattelin teettää letkusta, kun ei tunnu pitävän.
Huippunopeus tuli mitattua GPS:llä 106km/h (viritys onnistunut kun ohjekirja lupaa 1.6d:lle 103km/h). Kaasuvipu ei vieläkään mene täysin pohjaan mutta jos sen nyt tossa rakentelis seuraavaks. Veikkailempa että imudieselissä tosiaan on välityksissä jotain eroa, tuskin tuo 5mm kaasuvivun liike tohon nopeuteen ainakaan vaikuttaa kun loivassa alamäessäkään ei nopeus noussut tuosta.
Huomenissa olis tarkotus käyttää auto vuosi/muutoskatsastuksessa, saas nähä miten äijän käy. Pitää muistaa pyyhkiä kone ennen sisäänajoa ettei oo lattiat öljyssä
Kiitoksia vielä Eicalle avusta ja osista.
Tänään taistelin öljynpaineanturien kanssa ja piti lähteä ihan Mäntsälään asti (summeri huutaen) korjaamaan. Samalla tuli asennettua puukotettu muovinen koneenkoppa, tähän asti olen siis ajanut ilman koppaa kun en raaskinut puukottaa alkuperäistä peltiluukkua. Ajomelu tippui noin 70%. Ohjaamossakin näkee nyt touhuta ku on oikeen 9 ledin sisävalo! Turbon öljynpaineputken ajattelin teettää letkusta, kun ei tunnu pitävän.
Huippunopeus tuli mitattua GPS:llä 106km/h (viritys onnistunut kun ohjekirja lupaa 1.6d:lle 103km/h). Kaasuvipu ei vieläkään mene täysin pohjaan mutta jos sen nyt tossa rakentelis seuraavaks. Veikkailempa että imudieselissä tosiaan on välityksissä jotain eroa, tuskin tuo 5mm kaasuvivun liike tohon nopeuteen ainakaan vaikuttaa kun loivassa alamäessäkään ei nopeus noussut tuosta.
Huomenissa olis tarkotus käyttää auto vuosi/muutoskatsastuksessa, saas nähä miten äijän käy. Pitää muistaa pyyhkiä kone ennen sisäänajoa ettei oo lattiat öljyssä
Kiitoksia vielä Eicalle avusta ja osista.
Re: T3 kalsonki, it´s alive!
Jahas. Tänään sitten katsastettiin tölkki. Jäi päästöistä kiinni kun mun päästölappu oli hukkunut konttorilla. Kerkesin tietysti päästötestin jälkeen ruuvaamaan pumpun takaisin veronmaksaja-asentoon. No ei siinä hirveellä kiireellä duunin jälkee päästöt ja takas konttorille. Nyt on leimattu ja muutoskatsastettu 55kW 1.9td tölkki
Aurinkokin paistoi ja ajoin Herttoniemen Shellille tankkaamaan. Heti tuli innokas letku-Pena tarjoomaan palvelua "Pistetäänkö tankki täyteen dieseliä?" ja annoin hemmon tankata tölkin samalla kun kävin ostamassa limpparia
Sitten taas hirveellä kiireellä hakee emäntä himasta ja koirakurssille Pitäjänmäkeen. Koirakurssilta palatessa huomasin että joku oli käynyt tölkin keskipenkiltä snutaamassa mun rotsin. Hirvee nippu avaimia lähti. ..tun hyvä homma. Muuten oliskin ollut liian hyvä alku viikonlopulle.
edit: Tänne päin saa tarjota vaihdelaatikoita, mahdollisimman pitkillä välityksillä. Hegen puun alle jäänyt harvinaisuus on vissiin edelleen varattu...
Aurinkokin paistoi ja ajoin Herttoniemen Shellille tankkaamaan. Heti tuli innokas letku-Pena tarjoomaan palvelua "Pistetäänkö tankki täyteen dieseliä?" ja annoin hemmon tankata tölkin samalla kun kävin ostamassa limpparia
Sitten taas hirveellä kiireellä hakee emäntä himasta ja koirakurssille Pitäjänmäkeen. Koirakurssilta palatessa huomasin että joku oli käynyt tölkin keskipenkiltä snutaamassa mun rotsin. Hirvee nippu avaimia lähti. ..tun hyvä homma. Muuten oliskin ollut liian hyvä alku viikonlopulle.
edit: Tänne päin saa tarjota vaihdelaatikoita, mahdollisimman pitkillä välityksillä. Hegen puun alle jäänyt harvinaisuus on vissiin edelleen varattu...
Re: T3 kalsonki, it´s alive!
Olisit samantien katsastanu välijäähyn kanssa, niin ei tarvii sen takia enää ihmetellä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T3 kalsonki, it´s alive!
Olis varmaan pitänyt todistaa tehot, kun ei ole vakiomoottori silloin. Tai väittää että se on tdi välijäähyllä. En saanut omistamaani cooleria mahtumaan ilman muokkauksia järkevästi mihinkään joten jääköön ensikertaan.
Nyt on tullut ajettua jo varmaan 600km moottorinvaihdon jälkeen. Anturivikoja pukkaa ja edelleen merkkaa reviiriään ahkerasti.
Suorituskykyä mitattu luotettavalla kännykkä gps:llä:
1/4 mile ~19.6sek
paikaltaan huippunopeuteen (0-100km/h)~20.6sek
55 tai 75kW melko sama, mutta välitykset syö tuota suorituskykyä melkosesti. Myös pumppu hökii ilmaa ja kusee naftaa kaasuakselin juuresta, tuntuu että tehot katoaa välillä. Käynnistäessä saa pyörittää reilusti.
Pumpussa oli siis jo mulle tullessaan joku puukotettu ahtokara ja syöttöruuvista puuttuu sinetti. Ahtopainemittarin laitoin kiinni niin ahtaa sen mukaan max. ~1.45bar, mutta todellisesti varmaan hiukan vähemmän, kun noilla halpismittareilla lienee tapana näyttää liikaa.
Jos nyt seuraavaksi keskittyis tilkitsemään öljyvuodot, korjaamaan pumpun ja sitten cooleria ja laatikkoa miettimään.
Nyt on tullut ajettua jo varmaan 600km moottorinvaihdon jälkeen. Anturivikoja pukkaa ja edelleen merkkaa reviiriään ahkerasti.
Suorituskykyä mitattu luotettavalla kännykkä gps:llä:
1/4 mile ~19.6sek
paikaltaan huippunopeuteen (0-100km/h)~20.6sek
55 tai 75kW melko sama, mutta välitykset syö tuota suorituskykyä melkosesti. Myös pumppu hökii ilmaa ja kusee naftaa kaasuakselin juuresta, tuntuu että tehot katoaa välillä. Käynnistäessä saa pyörittää reilusti.
Pumpussa oli siis jo mulle tullessaan joku puukotettu ahtokara ja syöttöruuvista puuttuu sinetti. Ahtopainemittarin laitoin kiinni niin ahtaa sen mukaan max. ~1.45bar, mutta todellisesti varmaan hiukan vähemmän, kun noilla halpismittareilla lienee tapana näyttää liikaa.
Jos nyt seuraavaksi keskittyis tilkitsemään öljyvuodot, korjaamaan pumpun ja sitten cooleria ja laatikkoa miettimään.
Re: T3 kalsonki, it´s alive!
Eikös sulla ollut piliteeeeman mittari? Ainakin se piliteeman smoke mittari piti hyvin paikkansa kun mittasin sen kalibroidun tarkkuuspaine mittarin kanssa....
Re: T3 kalsonki, it´s alive!
Piliteema on joo. Mulla on tommonen teollisuusmittari kans, mutta en oo sitä vielä koittanut kiinni. tarttis jonku hienon nipan siihe varmaan.
Nyt on ihmetelty öljynpaineita. Piliteeman mittari silläkin osa-alueella. Mittamokkula on nyt siinä suodatinjalassa, mutta tarkotus olis se siirtää kannen päähän kunhan saan sopivat nippelit niin että saa orkkis öljynpaineanturin myös futaamaan.
Kylmänä paineet pyörii jossain 6-8bar mutta kuumana mittari näyttää alle 1 bar joutokäynnillä, ajossa 2-3bar luokkaa. Saattaa olla että osasyynä on kun se turbon öljyputki vuotaa ihan siitä juuresta.
Huohotin pitäis kans rakennella paremmaksi, mutta nyt harrastuksia rajoittaa meidän 3 kuukautinen koiranpentu kun emäntäkin alkoi tekemään täyspitkää työviikkoa.
Nyt on ihmetelty öljynpaineita. Piliteeman mittari silläkin osa-alueella. Mittamokkula on nyt siinä suodatinjalassa, mutta tarkotus olis se siirtää kannen päähän kunhan saan sopivat nippelit niin että saa orkkis öljynpaineanturin myös futaamaan.
Kylmänä paineet pyörii jossain 6-8bar mutta kuumana mittari näyttää alle 1 bar joutokäynnillä, ajossa 2-3bar luokkaa. Saattaa olla että osasyynä on kun se turbon öljyputki vuotaa ihan siitä juuresta.
Huohotin pitäis kans rakennella paremmaksi, mutta nyt harrastuksia rajoittaa meidän 3 kuukautinen koiranpentu kun emäntäkin alkoi tekemään täyspitkää työviikkoa.
Re: T3 kalsonki, it´s alive!
Koitin saada nopeesti lämpömittaria toimimaan. Pistin uuden anturin ja puristelin uuden abikoliittimen piuhaan mutta ei skulaa. Edelleen vilkkuu valo ja lämpömittari menee tappiin
Vinkkejä?
Vinkkejä?
Re: T3 kalsonki, it´s alive!
Mittariston liitin saattaa olla huono. Tarkista että ottaa kontaktia. Liittimet menee helposti lyttyyn ja pitää suoristella. Kai piuha on ehjä edestä taakse? Mittarit on yleensä ehjiä.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: T3 kalsonki, it´s alive!
No ei oo kyllä tullu tutkittua piuhoja tarkemmin. Mittari alkoi kettuilemaan viime lauantaina kesken Hämeenlinnan reissun.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: T3 kalsonki, it´s alive!
Miikkaa vihjaili, että hänellä olisi 5v laatikko jouten
Re: T3 kalsonki, it´s alive!
Jos ei tuo tärppää niin viewtopic.php?f=11&t=291T3Syncro kirjoitti:Miikkaa vihjaili, että hänellä olisi 5v laatikko jouten
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T3 kalsonki, it´s alive!
Tuo 3H vaikuttaa jo melko hyvältä välityksineen, mutta näytti siellä taulukossa olevan vieläkin pidempiä askeja. Mitäs tarvittee tehdä vaihteensiirrolle kun tuommoseen päivittää?
Re: T3 kalsonki, it´s alive!
Lämpömittariropleemaa kerkesin hiukan tutkia tänään töiden jälkeen.
Mittariston liittimeltä anturin liittimeen on yhteys, eikä johto ole maissa. Sekä hehkutuksen että mittarille olevat anturit on uusittu. Sumuttelin mittariston plugiin jotain kontaktispreitä ja nitkuttelin liitintä kiinni ja irti. Autossani ei ole paisarissa tasoanturia jostain syystä vaikka sille on liitin, liittimeen on vedetty hyppylenkki. Mielestäni jos hyppylenkin irrottaa niin lämpömittarin ledi vilkkuu jatkuvasti, mutta lämpömittari muuten pitäisi toimia.
Nyt siis valo vilkkuu ja lämpömittari nousee tappiin ja pysyy siellä. Mittaristossa vika?
Mittariston liittimeltä anturin liittimeen on yhteys, eikä johto ole maissa. Sekä hehkutuksen että mittarille olevat anturit on uusittu. Sumuttelin mittariston plugiin jotain kontaktispreitä ja nitkuttelin liitintä kiinni ja irti. Autossani ei ole paisarissa tasoanturia jostain syystä vaikka sille on liitin, liittimeen on vedetty hyppylenkki. Mielestäni jos hyppylenkin irrottaa niin lämpömittarin ledi vilkkuu jatkuvasti, mutta lämpömittari muuten pitäisi toimia.
Nyt siis valo vilkkuu ja lämpömittari nousee tappiin ja pysyy siellä. Mittaristossa vika?
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
Mulla tuo lämpömittari elää myöskin omaa elämää, jossain määrin näyttää vaikuttavan myös polttoaineen määrä lukemaan. Siksi onkin erillinen lämpömittari, joka näyttää järkevämpiä lukuja.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
Kun aikanaan vaihdoin kierroslukumittarillisen mittariston, lakkasi polttoainemittari näyttämästä täyttä tankkia vaikka melkein putken suuta myöden tankkaisi, samoin lämpömittari ei nouse enää edes puoleen väliin vaikka jäähdyttäjän flekti lähtisi pyörimään.
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
Polttoainemittari ei mulla myöskään nouse tappiin, mutta luulin että koho olisi jumissa. Voiskohan tuo johtosarja olla niin homeessa että kaikki temppuilee?
Lämpömittari toimi tähän mennessä varsin mallikkaasti, mutta viime lauantaina Hämeenlinnanreissulla lakkasi jonkun tauon jälkeen pelaamasta ja kipusi suoraa tappiin.
Olishan se vaihtoehto laittaa tarvikemittari, mutta kyllähän tuo pitäis olla korjattavissa. Ahtopaine ja öljynpainemittarihan tuossa on jo. Odottelen vaan että TT saisi hommattua niitä kojetaulun korotuspalikoita niin saisi mittarit nätimmin asennettua.
Lämpömittari toimi tähän mennessä varsin mallikkaasti, mutta viime lauantaina Hämeenlinnanreissulla lakkasi jonkun tauon jälkeen pelaamasta ja kipusi suoraa tappiin.
Olishan se vaihtoehto laittaa tarvikemittari, mutta kyllähän tuo pitäis olla korjattavissa. Ahtopaine ja öljynpainemittarihan tuossa on jo. Odottelen vaan että TT saisi hommattua niitä kojetaulun korotuspalikoita niin saisi mittarit nätimmin asennettua.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
Minulla toimi molemmat mittarit normaalisti orggismittarissa. Pitäisi joku päivä vaihtaa taas hetkeksi, niin näkisi tarkemmin eron näytöissä. Samalla voisi putsata nykyisen mittarin liitokset.
-
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 41
- Liittynyt: 26.02.2012 11:45
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
Redi + muut : Tarkistakaapa mittariston foliolla ruuvilla kiinni oleva kolmejalkainen "satiainen", tämän viottuminen aiheuttaa yleensä lämpömittarin ja/tai pa.mittarin oudon käyttäytymisen. Saattaa näyttää mitä tahansa nollan ja täyden välillä.
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
Arvelinkin että joku tämmönen juttu siellä on. Saako niitä jostain uusia?