Sivu 9/17

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Lähetetty: 12.06.2013 12:35
Kirjoittaja Eicca_
Se koitti vaan viestittää että olis pitänyt pysähtyä Mäntsälän kohdalla kahville ;)

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Lähetetty: 12.06.2013 12:39
Kirjoittaja TT|
Eicca_ kirjoitti:Se koitti vaan viestittää että olis pitänyt pysähtyä Mäntsälän kohdalla kahville ;)
Tämä on kyllä todennäköisin, tarkastuskäynnille oli pyrkimässä :lol:

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Lähetetty: 12.06.2013 13:21
Kirjoittaja Joker
On näillä kova seuranhaku-vietti!

Ei enää tehnyt mitään. Luotto kärsi pari pinnaa, Juhannuspäivänä Tenolle. Hyvin se menee, joohan?

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Lähetetty: 21.06.2013 11:23
Kirjoittaja Joker
Taisi syy pätkimiselle löytyä taannoin. 0.8 mig lanka jäi vetolangaksi a-pilareihin puolitarkoituksella. Vedin sen jäähyn kiertopumppua sähköistäessä pois ja yllättäen se oli saanut lämpöä kun oli ottanut avoimeen T30 napaan ja läpiviennistä runkoon kiinni. Olisipa tuo voinut aiheuttaa jotain pahempaakin...

Kulkuneuvo on pakkaamista vaille valmis suunniteltuun pohjoisen reissuun.

Edit kuva pois, ei informaatiosisältöä

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Lähetetty: 21.06.2013 11:30
Kirjoittaja Joker
Keskeneräinen, väliaikainen, mutta lain kirjaimen täyttävä keittiö. 180ah akku syöttää 600W siniaaltoinvertteriä ja se syöttää kompurajääkaappi/pakastinta. Sähköwokki ruuvattuna pöytään...

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Lähetetty: 21.06.2013 11:33
Kirjoittaja Joker
Mittaristo ruma, mutta toimii. Lisämittarina toimii Galaxy S + torque softa + bluetooth ELM mokkula, kaikki tiedot eculta haluttuun muotoon. Nyt on ollut lämmöt, ahtolämmöt ja ahtopaine oikeastaan koko ajan. Sähkö tdin etuja, paljon mittareita muutamalla kympillä...

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Lähetetty: 21.06.2013 11:38
Kirjoittaja Joker
Jakkaroita uskallan suositella, tosin ei ole bolt-on, kiskoille pitää rakentaa kannakkeet koska ne on just liian lähellä toisiaan että tulevat puoliksi tyhjän päälle.

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Lähetetty: 21.06.2013 11:44
Kirjoittaja beretta
Fiksu vekotin :)

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Lähetetty: 21.06.2013 23:49
Kirjoittaja Hanttapuli
Hienot systeemit takana! Oliko hupiakkukin?

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Lähetetty: 22.06.2013 00:36
Kirjoittaja SyncroVWaari
Hieno on lopputulos kerta kaikkiaan!!! 8-) Kyllä tuolla kelpaa reissata.

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Lähetetty: 22.06.2013 00:56
Kirjoittaja Joker
Lopputuloshan ei vielä näy, mutta matkaan päästään.

180ah hupiakku sängyn alla ja 75ah käynnistysakku orkkispaikassa ja 1, 2, both & off -kytkin käynnistysakun vieressä penkin alla, on oma järjestely. Pääsähköt on kytkimen common-navassa, mutta invertteri on suoraan hupiakussa. Eli, akun voi valita, mutta invertterillä voi tuhlata käynnistysakun vain both tilassa... Käsikytkin antaa vapauksia, muta vapaudet tuo vastuita kytkimen käytön suhteen.

Kiitos kannustuksesta, pätkimiseen löytyi myös toinen syy, eli jo taitajien aiemmin epäilemä 109. Sitä heilutellessa pätki, kirrasin illalla abikot, mutta pitää ettiä niihinkin relesokkelit että pääsee abikojen suhteen 0-toleranssiin.

Hyvää Jussia!

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Lähetetty: 22.06.2013 22:28
Kirjoittaja Hanttapuli
Paljonko on tuntitaksa, jos laitat mulle samanlaiset sähköt :)

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Lähetetty: 23.06.2013 14:57
Kirjoittaja Joker
Kun pääsen sivistykseen, voin laittaa kytkikset tänne, niin saat ilmaiseksi ja harrastamisen iloa. T: saariselältä

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Lähetetty: 23.06.2013 20:49
Kirjoittaja Hanttapuli
Loistavaa kiitos! Hyvää reissua!

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Lähetetty: 28.07.2013 22:14
Kirjoittaja Joker
Hanttapulille jäänyt näköjään kytkikset laittamatta lomatiimellyksessä, pahoittelen ja laitan pikimmiten.

No tämä on palvellut ykkösautona ilman kummempaa sepitystä. Ahtoputkia on pitänyt karhentaa että kestää silikooniletkut kiinni ja vesijäähylle tein kannakkeen versio 4:n, nyt on hyvä. Kannakointipiste tehty kytkinkopan pultin alle, on siis nyt koneen kanssa samaa pakettia. Pakoputken lähtökulmaa piti muuttaa, kun otti pakittaessa putki koneen kehtoon kiinni. Sisusta ei ole edennyt, mutta suurin osa materiaaleista on jo haalittu. Keinonahka tuli tekstiilivahvisteisena kagastukku.comista, sillä saattaa saada tehtyä ilman saumoja ikkunan ympäryksetkin, mutta katsotaan.

Sitten tekninen kysymys diesel-guruille: millä olette saaneet venakopan pitämään? Mulla on kaikki tiivisteet siihen uudet ja ei pidä. Myös pulttien kartiotiipat on uudet ja mutterit on momentissa. Vuotaa sopivasti imu- ja pakosarjan päälle. Pitääkö antautua moottorisilikoonin käyttöön vai onko joku tiiviste paksumpi ja pitävämpi?

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Lähetetty: 29.07.2013 00:37
Kirjoittaja TT|
Sopivan isot prikat niiden muttereiden alle niin kiristyy paremmin.

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Lähetetty: 29.07.2013 00:40
Kirjoittaja Joker
Kiitos, täytyy koittaa. Tarviatteko muuten lisää vetareita Jäppilään?

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Lähetetty: 03.08.2013 12:01
Kirjoittaja AT5nok
Joker kirjoitti:06.01.2013 02:08
Juhannuspäivänä lähtö Tenolle, siinä on aikataulu valmistumiselle.
Harvinainen projekti, tämä valmistui aikataulussa :D :D

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Lähetetty: 05.08.2013 23:08
Kirjoittaja Joker
Pakko on hyvä motivaatio. Pitkä matka olisi ollut kävellä teltta selässä.

TT:n vinkin perusteella laitoin isommat rikat venttiilikoppaan. Laitoin kuppirikkojen alle, kun sillä tavoin keskitti paremmin. Tiukempaan se meni ja paljon paremmalta tuntuu, katsotaan pitääkö.

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Lähetetty: 06.08.2013 23:17
Kirjoittaja AT5nok
Minulla vuoto ainakin pienentyi isoilla prikoilla. 1.9 ventiilikoppaa ei ole suunniteltu makaamaan kumollaan JX:n paikalla... :roll: