T3 1.6 korkattu tölkki "Matilda"

Projektikertomus alue jossa voit kertoa autosi rakentelusta. Section for your project
caravelle89
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 41
Liittynyt: 26.02.2012 11:45
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja caravelle89 »

Jos JX on alunperin vm -90 niin laturi ja vesipumppu pyörii samalla hihnalla.Tarkistapa hihnapyörien linja ylhäältäpäin laturi-vesipumppu-kampiakselin sisempi ura. Nämä pitäisi olla samassa linjassa ja tällöin 60A laturin hihna on 10x875 Etkan mukaan.
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Jaa niin että se oli alunperinkin yhdellä hihnalla? No sitten varmaan pitää pyöritellä noita hihnapyöriä eri päin, niin että linja täsmää. Kuten edellä on sanottu.

Kahdella hihnalla tossa olisi vesipumpussa puolikas pyörä vielä ja sitten sellaisia säätölevyjä...
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 954
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Ei ole takaperin se pyörylä, siinä on selvät kulumisjäljet että se on ollut noinpäin. Eli jos yhdellä hihnalla pyörii niin silloin minun silmien mukaan edestä katsottuna hihnan oikea "puoli" ainoastaan pyörittää vesipumppua? Koska kampiakselin limppu on sen verta vasemmalla että hihna ei millään osu siihen vesipumpun toiselle puolelle tullessaan laturilta alas. Pahoittelut vielä yhdelle foorumin käyttäjälle näin julkisesti kun en saanut puskureita toimitettua.
Hulluna tölökkeihin.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7689
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Tuossa -90 JX:sta "varastetut" hihnapyörät, tosin tehostimella

Kuva

Kuva
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 954
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Eli se menee juurikin noin että vasen puoli ei ota kontaktia. Tämä selvä eli alles klar ja kiitoksia kuvasta :D

Nyt sitten selvittämään mystisen vaihteensiirtäjän kohtaloa...ehdotuksia? Ei olis enään paljosta kiinni tölkin liikkeelle lähtö. (Vetarit pitää vielä saada)

ps.

mistä saa näin hienoja vaihdekeppi-asetelmia?

Kuva
Hulluna tölökkeihin.
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Pastori kirjoitti:Ei ole takaperin se pyörylä, siinä on selvät kulumisjäljet että se on ollut noinpäin. Eli jos yhdellä hihnalla pyörii niin silloin minun silmien mukaan edestä katsottuna hihnan oikea "puoli" ainoastaan pyörittää vesipumppua? Koska kampiakselin limppu on sen verta vasemmalla että hihna ei millään osu siihen vesipumpun toiselle puolelle tullessaan laturilta alas.
Jaa, tässä yritettiin siis korjata ihan eri vikaa kuin mistä oli kyse... :D
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 954
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Tää mun homma on ny tämmöstä amatöörin räpellystä muutenki 8-)
Hulluna tölökkeihin.
Avatar
Jukkapoika
AktiVWisti
Viestit: 621
Liittynyt: 26.02.2012 00:22
Paikkakunta: Sti

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja Jukkapoika »

Pastori kirjoitti:mistä saa näin hienoja vaihdekeppi-asetelmia?
Itse kun "entisöi" tulee sellaista kun sattuu tulemaan. 8-)

t: toinen amatööri
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 954
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Nyt on investoitu muutama euro JX:n hengityksen raikastamiseksi ja polttoaineen puhtaanapito puoleen. Kotikunnasta saattoi myös löytyä maalari suht huokealla eli jospa se tässä ennen sydäntalvea saisi uutta väriä pintaan. Jos siis kaikki menee niinkuin elokuvissa. Myös Garretin hillitöntä turboa on tarjottu tuohon kylkeen mutta jospa nyt tyytyisi tuohon räppänään mikä siinä jo on 8-)

Jos sitä viikonloppuna pääsisi purkamaan coutsia ja kasaamaan punakkia. So much to do, so little time.
Hulluna tölökkeihin.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7689
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Pastori kirjoitti:Tää mun homma on ny tämmöstä amatöörin räpellystä muutenki 8-)

Meistä 98% taitaa olla jonkin sortin amatöörejä näiden kanssa, tekemällä kuitenkin oppii ja aina täällä joku neuvoo
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 954
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Joo, tekemällä oppii. Ensimmäisen projektiauton ostin 5 vuotta sitten ja sillon en tiennyt autoista YHTÄÄN mitään :D Enkä tiedä vieläkään :lol:
Hulluna tölökkeihin.
Avatar
beretta
Tölkkitohtori
Viestit: 666
Liittynyt: 21.02.2012 16:53
Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu
Viesti:

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja beretta »

Pastori kirjoitti:Joo, tekemällä oppii. Ensimmäisen projektiauton ostin 5 vuotta sitten ja sillon en tiennyt autoista YHTÄÄN mitään :D Enkä tiedä vieläkään :lol:
:shock: en minäkään ole oppinut mutta helvetin hauskaa näitä on räpeltää :)
-86 Transporter 1.9mtdi syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 954
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Coutsista kun on varattu tuo ohj. tehostimen romppeet niin silleppä ei sitten paljoa voi tehdä kun tilata romu-ukko. Jos ei jollain paikallisella ole lahjoittaa tehostamattoman tölkin raidetankoa. Raadolle olisi parikin ostajaa mutta vaikea liikutella ilman ohjausta..
Hulluna tölökkeihin.
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 954
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Koutsista vihon viimeen otettu ne vetarit irti, ne olikin ihan iisisti kiinni sieltä renkaan päästä, meni ehkä 10 min irrottaa. Laitoin myös tuon 10x875 laturin hihnan paikoilleen mutta ihmettelen suuresti... koska vanhalla hihnalla laturi oli käytännössä ylä asennossa säätövaransa puolesta, nyt se piti vetää ihan alas ja kiristää ei pysty enempää... :?: Piti meisselin kanssa kammeta hihnakin paikolleen.. eikait se ajan kanssa voi niin ristuksen paljoa venyä..

Viikonloppuna olisi el grande finale. Eli katotaan saako siitä ikinä liikkuvaa peliä. Moottori varmasti pelaa mutta se vaihteensiirrin...
Hulluna tölökkeihin.
Joker
AktiVWisti
Viestit: 612
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja Joker »

Tuohon takakaaren vaihtoon: älä ota tuota valesaumallista korjauspeltiä, vaan vaihda se pelkkä kaari. Kantittoman korjauspellin liittäminen sisälokasuojaan on tasan perseestä ja tällä älyllä olisin itse jättänyt todellakin sen tekemättä. Johtaa amatöörisepällä, kuten minä ainakin, vetelyyn ja on muutenkin ärsyttävä homma. Eli siis kaaripala irti, korjaa yläpuoli ja lokarin sisäkaari tarpeen mukaan ja uusi vastaava tulppahitsillä paikalleen, kuten aiempana ohjeistetaan ja tehtaalla se on tehty.
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 954
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Pelkkiä kaaripaloja ei taida saada, eli se pitää peltisaksilla napsia tuosta ensin irti?

Tänään on tölkkeerätty ihan vimpan päälle. Joskaan auto ei vieläkään :lol: ole ajokunnossa mutta ei kauas heitä. Kiitos Heebolle työpanoksesta. "ensi" savutkin tuli otettua. Hyvä kun kerkesin virta avainta kääntää niin johan hörähti käyntiin, kuin palmun alta konsanaan. Kone pelaa ja kukkuu, polttoainelinjasto pitää vain ilmata jollain konstilla. Vetarit paikolleen ja sitten vielä pientä arvuuttelua niitten lämpötila-anturien kanssa niin eiköhän se viikon sisällä hyvällä tuurilla ole jo ajettavissa. Astinlaudassa on pieni reikä joka pitäisi hitsata, se saattaa katsuria ahistaa. Vanhan pakoröörin irroittamisessa meni hyvä tovi, oli mutterit kadonneet ajan virtaan ja vain kierteet oli enään jäljellä :lol: Vaihteensiirrinkin rupesi pelaamaan kun vaihtoi lootaan sen pallon siitä vanhasta JX:stä.

Niin tosiaan, minkälainen kiinnitys akulle on? Kuva selventäisi.
Hulluna tölökkeihin.
Joker
AktiVWisti
Viestit: 612
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja Joker »

Pastori kirjoitti:Pelkkiä kaaripaloja ei taida saada, eli se pitää peltisaksilla napsia tuosta ensin irti?
eikös tuossa Jukkapojan viestissä edellisellä sivulla ole ensin yli menevä korjauspala ja sitten toisena pokkauksella varustettu kaaripala?
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 954
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Niimpä on ;)
Hulluna tölökkeihin.
Avatar
Jukkapoika
AktiVWisti
Viestit: 621
Liittynyt: 26.02.2012 00:22
Paikkakunta: Sti

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja Jukkapoika »

Juu ja kaaripalasia saa vaikkapa lähimmästä autovaraosaliikkeestä, Paruzzilta jne. mikä nyt itselleen mukavin vaihtoehto on.
Varaosaliikkessä kannattaa kysellä Klokkerholm:in tuotteita 9557593 (vasen) ja 9557594 (oikea).
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 954
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja Pastori »

PItääpä käydä tarviketorilta kyselemässä. Tänään jos ei työkaverit ole jo ulkoistaneet tölkkiä, vetarit paikalleen ja polttoainelinjaston ilmaus jotenkin. Myöskin jarrukengät menee vaihtoon, oli ehkä jo miinuksen puolella pinta..
Hulluna tölökkeihin.
Vastaa Viestiin