Muru eli Murheenkryyni
![Mr. Vihreä :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Kuva](http://mkm.kapsi.fi/kuvat/caramelli/P1070441.jpg)
Perus 14" Syncro, lukko vain takana, alla 235/75/15 karkiahkot kumit.
Ollut alunperin 1+8 paikkainen, nyttemmin 1+2 joka paikkalukuna riittää helposti meidän pesueelle.
Takatilaa täyttää vielä tällä hetkellä hyvinkin loppuun poljettu JX josta korkannut turbo ja kyllähän tuo jo jonkin verran huohottaakin. Muuten tekniikka on hyvässä kunnossa.
Eli uutta hankintaa pääsee heti harrastamaan
![Eritäin iloinen :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Ensi viikolla olisi tarkoitus hakea about täydellinen ja toimintakuntoinen JX ehjillä hiluilla toiselta harrastajalta jotta saadaan kapistus päivittäiseen ajoon, haalitaan sitten myöhemmin joskus esim AFN-konetta kun siihen on aikaa (lue: kun tuo seuraava JX päästää toimintasavut pihalle
![Nauraa :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Todo-lista lyhykäisyydessään;
- Vanha pata pois ja uus tilalle
- Perushuolto, jakoremmit jne samalla kun kone on irrallaan
- Pinnoista pitäis riipasta ylimääräset ruskeat pois ja samalla silottaa muutamat sotakolhut, ei mitään mahottomia mutta on kuitenni, katsotaan nyt sitten pitääkö maalata kokonaan yli vai miten touhutaan. Väri ei vaihdu, tämä on ehottoman hyvä.
- Etu- ja takapuskureiden teko, mallia putkesta leikkaa-liimaa-askartele, eteen pitää kuitenkin saada myös lisäpitkät soviteltua. Ja taakse työ/peruutusvalot mutta safaritellinki vois olla niiden sijoituspaikka..
- Josehkäkun jaksaa neppailla niin etuvilkuille + takavaloille vois kyhätä suojakehikot raudasta.
- Sikaosastosta pitäisi saada sellainen että seuraavassa (kesä)tapahtumassa majoittuminen voidaan hoitaa autossa, ei teltassa. Joku näppärä kippaava sänkyviritelmä, taittuva pöytä, jääkaappi, lisäakku, valaistusta (led lienee järkevin), ja ehdottomasti karavaanarimallin sähköistys + sammutin puuttuvaan telineeseen. (ja jokunen viikko sitten kuolasin Ebay:n sedältä westfalian nostokattoakin ja liesi/hella/lavuaari/jääkaappi-yhistelmää ja ties mitä mutta jos nyt ei vielä laulateta Paypalia).
- Karavaanarimallin rullalippa-telttasuoja-mikä-se-nyt-on jonka saa levitettyä kyljestä katokseksi (markiisi?). Pitää vielä funtsia sen toteutusta, varsinkin sitä miten siitä saisi sellaisen että se EI olisi kiinni jokaisessa pusikossa tahi puun oksassa jos tällä erehtyy vähän syrjempään.
- Safaritellinki katolle, taitaa olla helpoin tehdä tähän jonkin näköiset ohjausputket sitten tuolle katoksen rullalle.
- Varapyörätellinki taakse, tässä kun ei ole nyt lainkaan paikkaa, joku karsinut pois. Tehdään mallia sivulle kääntyvä jotta saa takalunkankin auki.
- Eteen jonkin näköistä pohjapanssaria juuri tuon varapyörätellingin kohdille, nyt näyttää siltä että se on varmasti tuosta kohdasta kiinni kannon nokassa, ihan yrittämättäkin
![Eritäin iloinen :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
- Ovien/luukkujen tiivisteiden uusintaa jne pikkuhiplausta on luonnollisesti tiedossa.
- Takavalojen lasit pitää vaihtaa, toinen aika pahasti jo tummunut, toinen halki. Se että laitetaanko tuuninkia vai ei niin kahtellaan myöhemmin, ja jos tuuninkikärpänen puree niin sitähän voi etuvilkutkin vaihtaa kirkkaiksi jajaja. Mutta katsotaan noita sitten myöhemmin, paaaljon myöhemmin.
Mitään muuta ei vielä ole varsinaisesti autoa varten hommattu kuin sovittu kaupat toimivasta JX-koneesta joka pitäisi noutaa ensi viikon alussa, sekä Oberin Mikolta (joka yllytti kirjoittamaan tämänkin topikin) Syncro/4WD-tarrasatsi, Muru kun näyttää niin orvolta ilman niitä, luulevat pian vain korotetuksi takapotkuksi
![Silmänisku ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Jospa tästä vielä saataisiin leivottua käypä peli pienimuotoiseen matkailuun, koiran kanssa metsässä jälellä kulkemiseen, sekä ennen kaikkea hyväksi käyttikseksi. Viime talvenakin näillä korkeuksilla kyllä riitti ihan kivasti lunta.
Vinkkejä kaivataan siihen miten ääni/lämpöeristän tuon laitteen, nythän siellä ei ole noiden pahvien alla mitään eristeeksi luokiteltavaan. Dynamattia tms vastaavaa peltiä vasten ja sitten mitä ja päälle uudelleen verhoilut paneelit.
Lattialle ajattelin koko matkalta tuollaista 'terassimattoa', samalla matskulla sitten hytin puolen lattia, sikaosaston seiniin ajattelin samantyylistä kangasta millä esimerkiksi subbarikotelot päällystetään, samalla aineella vois tehdä etuovipahvitkin. Tai oikeastaan kaikki sisustan sivupahvit, noi nykyiset on niin raiskatun oloiset kauttaaltaan.
22.8.2012
![Kuva](http://mkm.kapsi.fi/kuvat/caramelli/2012-08-22_18-38-30_308.jpg)
2,5h se otti että vanha moottori lähti irti, uutta pääsee hakemaan huomenna. Josko tuo sitten huomenna taas liikkuisi ominvoimin.
Jos jollakulla on tarvetta, niin vanhasta JX:stä tulee myyntiin, imu/pakosarja, syöttöpumppu, öp ja öljypumppu, jos tarvetta on vaikkapa AAZ:n istuttamista varten. YV:llä voi lähestyä tämän asian tiimoilta.
Sisustan verhoilua varten pitää myös hakea huomenna kangasta, ja äänieristystä varten.
24.8.2012
Ja sehän käydä ruksuttaa, hyvin toimii uusi pata ja käynnistyy avainta hieman virtalukossa näyttämällä (kiitokset Heebolle hyvä kuntoisesta JX:stä), turbossakaan ei tuntunut pitkittäisvälystä eikä juuri nimeksikään poikittaista, lienee sekin hyvässä iskussa. Vissiin edellinen omistaja on lapioinut uusia osia koneeseen, kaikki hehkuista lähtien olivat lähes käyttämättömiä, öljypohjaa en käyttänyt auki joten alakerran hilut on kysymysmerkki.
Vähän aluksi pelästytti kun tuli sinistä putken täydeltä, vissiin sitten seisonnan takia turbo tihkunut jonkin verran läpi koska savuaminen hävisi ensimmäisen 10km jälkeen. Rauhallisesti tuli ajeltua pienillä kierroksilla ensimmäiset kilometrit (~35km). Hymy ei laantunut vielä kotipihassakaan
![Eritäin iloinen :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Sitähän pääsee sitten vkl:n aikana sisustan askartelu hommiin
![Hymy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Viikon päästä pitäisi olla Manamansalossa edes jonkinlaisessa kunnossa että kehtaa käydä kahtelemassa ilmavwehkeitä, pinnatkin pitäis vielä hieroa kuntoon + maalata.