"Keltuainen" 16" Syncro Doppel 2.1wbx 4wd
Re: "Keltuainen" 16" Syncro Doppel 2.1wbx 4wd
Rivikoneen asennus vaatii sitten tankin siirron (saattaa just mahtua lavan alle "aarrekammioon") ja/tai muuttamisen lavamallin dieselin tankkiin, jos sellainen jostain sattuu löytymään.. Taitaa olla helpointa etsiä jostain vaan DJ kone ja heittää se siihen MV koneen tilalle (samalla saa korkeamman puristuksen) ja käyttää MV:n kattia / ecua ...
< 15kWh/100km
Re: "Keltuainen" 16" Syncro Doppel 2.1wbx 4wd
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... f=11&t=160 Tuolla myydään osiossahan on muuten yksi 8V mylly tyrkyllä
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: "Keltuainen" 16" Syncro Doppel 2.1wbx 4wd
On nelipisteruutalla sekä 1.8 että 2.0. PB 1.8 112hv (jollainen minulta löytyy jemmasta) sitten on mk1 ja mk2 1.8 8v gti kone jossa k-jetronic, sekin 112hv, Country Golfissa on 98hv 1.8 4pisteruutalla. 2.0 8v (115hv) lienee kaikki nelipisteruutalla.
PL 1.8 16V 134hv (ke-jetronic) menee just rajoihin ja sitten tietenkin tuo Eican mainitsema 1.8 20v vapari 125hv
2.0 16V:täkin on K-jetronic ruiskulla ainakin umpikeulaPassatissa, jossa on 136PS/134bhp, tiedä sitten kumpia hevosia konttorilla suosivat.
Omavalmistemoottoreista ei ole kokemusta muutakun se että riittävästi kun vaihtaa osia niin moottorista tulee ns. omavalmiste, josta pitää olla tehonmittaustodistus.
Eli esim 1.8 20v turbo on mahdollinen kun tekee sen vaparikoneesta ja tehoa ei oteta yli tuota 134hv
Itse valitsisin sähköruiskulla olevan moottorin. K-jetronic toimii pitkään hyvin, mutta alkavat olla sen ikäisiä että saattaa tulla joku mystinen vika jota ei korjaa kukaan.
2.0 16v 150hv on hemmetin hyvä moottori, siihen esim. 1.8 lohko ja dynottaa 130hv. 112hv ja 115hv 8v koneet on myös erittäin passeleita myllyjä.
TÄÄLLÄ lista volkkarin vanhoista moottoreista.
PL 1.8 16V 134hv (ke-jetronic) menee just rajoihin ja sitten tietenkin tuo Eican mainitsema 1.8 20v vapari 125hv
2.0 16V:täkin on K-jetronic ruiskulla ainakin umpikeulaPassatissa, jossa on 136PS/134bhp, tiedä sitten kumpia hevosia konttorilla suosivat.
Omavalmistemoottoreista ei ole kokemusta muutakun se että riittävästi kun vaihtaa osia niin moottorista tulee ns. omavalmiste, josta pitää olla tehonmittaustodistus.
Eli esim 1.8 20v turbo on mahdollinen kun tekee sen vaparikoneesta ja tehoa ei oteta yli tuota 134hv
Itse valitsisin sähköruiskulla olevan moottorin. K-jetronic toimii pitkään hyvin, mutta alkavat olla sen ikäisiä että saattaa tulla joku mystinen vika jota ei korjaa kukaan.
2.0 16v 150hv on hemmetin hyvä moottori, siihen esim. 1.8 lohko ja dynottaa 130hv. 112hv ja 115hv 8v koneet on myös erittäin passeleita myllyjä.
TÄÄLLÄ lista volkkarin vanhoista moottoreista.
Re: "Keltuainen" 16" Syncro Doppel 2.1wbx 4wd
Repesin täysin tuosta vilkkuvideosta.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: "Keltuainen" 16" Syncro Doppel 2.1wbx 4wd
Omavalmiste 1.8t:tä meinasin ehdottaa, mutta kun alkuperäinen auto on vähäpäästöinen, niin eipä tuo omavalmiste käykään (helposti siis).redi kirjoitti: Omavalmistemoottoreista ei ole kokemusta muutakun se että riittävästi kun vaihtaa osia niin moottorista tulee ns. omavalmiste, josta pitää olla tehonmittaustodistus.
< 15kWh/100km
Re: "Keltuainen" 16" Syncro Doppel 2.1wbx 4wd
Papereissa ei lue mitään vähäpäästöisyydestä ja tehotkin oli DJ mukaiset.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: "Keltuainen" 16" Syncro Doppel 2.1wbx 4wd
Nykyään ei tuota vähäpäästöisyttä ole paperille erikseen painettunakaan, mutta jos teho mätsää DJ:hin niin sittenhän homma helpottuu huomattavasti!TT| kirjoitti:Papereissa ei lue mitään vähäpäästöisyydestä ja tehotkin oli DJ mukaiset.
< 15kWh/100km
Re: "Keltuainen" 16" Syncro Doppel 2.1wbx 4wd
Suosittaisin alkuperäisen moottorin remonttia. Tonnin puolentoista budjetilla ja huolellisella työllä saa koneesta luultavasti vallan hyvän ja luotettavan kapistuksen vuosiksi. Jos vaihtaa vaan toisen wbx:n tilalle, on kaikki siitä eteenpäin täysin kiinni tuurista.
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
- Jukkapoika
- AktiVWisti
- Viestit: 621
- Liittynyt: 26.02.2012 00:22
- Paikkakunta: Sti
Re: "Keltuainen" 16" Syncro Doppel 2.1wbx 4wd
Juu, on edelleen. Kohtuullisen vääntävä Volkswagenin maamoottori, edullinen huoltaa ja ylläpitää.viewtopic.php?f=11&t=160 Tuolla myydään osiossahan on muuten yksi 8V mylly tyrkyllä
Moottoripukin tarvitsin toiselle koneelle, joten sitä ei enää mukaan saa. Laturi kannakkeineen sisältyy nykyään hintaan.
Kyllä. 2E (-94 asti) Digifantilla, AGG, ADY ja AKR (Passateissa ilmeisesti tällainenkin) Simos-polttoaineenjakelujärjestelmällä.2.0 8v (115hv) lienee kaikki nelipisteruutalla.
Tuolla 2.0 pataa asennetaan umpikaappiin.
Re: "Keltuainen" 16" Syncro Doppel 2.1wbx 4wd
Kappas! Miten onkin oman foorumin myyntipalsta jääny ohi silmien! Tästähän me aletaan hieromaan kauppoja, älä ainakaan myy muualle ennenku kysyt multa. Jos Eicca suostuu tämän myllyn asennustyöhön niin eiköhän me kaupat tehdä! Eiccaaaaaaa?Jukkapoika kirjoitti:Juu, on edelleen. Kohtuullisen vääntävä Volkswagenin maamoottori, edullinen huoltaa ja ylläpitää.viewtopic.php?f=11&t=160 Tuolla myydään osiossahan on muuten yksi 8V mylly tyrkyllä
Moottoripukin tarvitsin toiselle koneelle, joten sitä ei enää mukaan saa. Laturi kannakkeineen sisältyy nykyään hintaan.
Kyllä. 2E (-94 asti) Digifantilla, AGG, ADY ja AKR (Passateissa ilmeisesti tällainenkin) Simos-polttoaineenjakelujärjestelmällä.2.0 8v (115hv) lienee kaikki nelipisteruutalla.
Re: "Keltuainen" 16" Syncro Doppel 2.1wbx 4wd
voishan tuo onnistuakkin... mutta ei nyt ihan tällä viikolla
Re: "Keltuainen" 16" Syncro Doppel 2.1wbx 4wd
Hieno homma, eiköhän me tehä jukan kans kaupat tuosta.voishan tuo onnistuakkin... mutta ei nyt ihan tällä viikolla
Re: "Keltuainen" 16" Syncro Doppel 2.1wbx 4wd
Mulle provikat Vai tuliko tämä minun kontolle saada tehtyä
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: "Keltuainen" 16" Syncro Doppel 2.1wbx 4wd
Parahin TT, koska olet niin ansioituneesti auttanut moottorin hankinnassa antamalla hyvän vihjeen, saat kokeilla keltaista vilkkuvaloa kun se saadaan toimimaan! Eikö ole avokätinen tarjous!
Lisäksi voin sitten tulla uudella moottorilla sun pihalle rassaamaan milloin mitäkin...
Lisäksi voin sitten tulla uudella moottorilla sun pihalle rassaamaan milloin mitäkin...
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: "Keltuainen" 16" Syncro Doppel 2.1wbx 4wd
Tiedän ainakin yhden 1.8 kaasarikoneen asennuksen Tölkkiin, auto palveli aikanaan palokuntakäytössä Tuusulassa. Koneen asentanut puolituttu (AA, Vesku saattaa muistaa miehen, oli Vaukossa huoltoneuvojana / jonain korjaamon pomona aikanaan, sittemmin työskenteli parissa VW osia Saksasta tuovassa firmassa ja viimeinen tieto on BMW firmaan loikkaamisesta) asensin myös 1.6D koneen kuplaansa, testasi TD koneellakin jos oikein muistan.
Viimeksi kun asiasta oli puhetta, oli omaan Tölkkiinsä laittamassa 112 hv 1.8 8v GTI Golopallon konetta (K-jet).
Jos en väärin muista, niin lahtarien foorumilla oli joskus myynnissä vastaavalla koneella oleva bussi.
Viimeksi kun asiasta oli puhetta, oli omaan Tölkkiinsä laittamassa 112 hv 1.8 8v GTI Golopallon konetta (K-jet).
Jos en väärin muista, niin lahtarien foorumilla oli joskus myynnissä vastaavalla koneella oleva bussi.
Re: "Keltuainen" 16" Syncro Doppel 2.1wbx 4wd
*vinkvink* http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... f=11&t=667 vai joko sen rivikoneen ostit?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: "Keltuainen" 16" Syncro Doppel 2.1wbx 4wd
Subarurista sun muista tojotista mitään tietämättömänä kysyy, mitä muuta iloa tuollaisesta sub swäpistä on kuin tekemisen ilo? Adaptereineen hinta nousee yli täydellisen wbx rempan + kevyen parantelun ja lopputulos on kuitenkin auton jälleenmyyntiarvoa laskeva rakennelma, josta vain tekijä ottaa selvää, eikä suorituskykykään kasva... Missaanko jotain?
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
- Jukkapoika
- AktiVWisti
- Viestit: 621
- Liittynyt: 26.02.2012 00:22
- Paikkakunta: Sti
Re: "Keltuainen" 16" Syncro Doppel 2.1wbx 4wd
Rivikones vaihtoi omistajaa. Toivotaan että sen voimin saadaan yksi tölkki lisää liikenteeseen.
Re: "Keltuainen" 16" Syncro Doppel 2.1wbx 4wd
En ole subarun koneiden arvostukseen sen tarkemmin perehtynyt, mutta noin tonnilla jos joku remppaa täydellisesti wbx koneen niin hieno homma (luulisi hommia riittävän). Kyllä minä ainakin arvostaisin ihan rahassakin korkeammalle esim. Mikan subarulla olevan bluestarin vrt alkuperäisellä wbx:llä olevan version. Jotkut tuntuu tykkäävän modernimmasta moottoritekniikasta, siksi kai TDI-koneitakin näihin vaihdetaan. Makuasioita vissiin loppupeleissä.ketsa kirjoitti:Subarurista sun muista tojotista mitään tietämättömänä kysyy, mitä muuta iloa tuollaisesta sub swäpistä on kuin tekemisen ilo? Adaptereineen hinta nousee yli täydellisen wbx rempan + kevyen parantelun ja lopputulos on kuitenkin auton jälleenmyyntiarvoa laskeva rakennelma, josta vain tekijä ottaa selvää, eikä suorituskykykään kasva... Missaanko jotain?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: "Keltuainen" 16" Syncro Doppel 2.1wbx 4wd
Tähän on nyt tosiaan tulossa tuo 2.0 AGG rivikone. Nyt pitäsi loputkin osat olla tulossa, niin homman alku on lähempänä ku viimeksi. Vielä muutakin osaa tarvitaan, mutta ne hommataan kun sitten kun työt aloitetaan. Varmaan tarvitaan jotain yllätysmomenttiosiakin. Katsotaan miten se lähtee uppoamaan wbx:n tilalle. Jakoremmi ja muu perushuolto mottiin tehdään ennen asennusta.