Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Projektikertomus alue jossa voit kertoa autosi rakentelusta. Section for your project

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

ViestiKirjoittaja dmn » 02.07.2019 08:13

Jos ei naksahda solenoidi kun avaimesta kääntää, niin vika on siinä. Voi tosin varmuuden irroitella herätejohdon ja putsata kontaktin startin puolelta, jos on vaan hapettunut..

Jos naksahtaa ja sisävalot himmenee niin kauan kun starttia yritetään käyttää, on se startti varmaan jo entinen.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
 
Viestit: 2627
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

ViestiKirjoittaja Ilmari » 02.07.2019 12:16

Miulla on ledit kaikissa sisävaloissa niin ei mahda himmentyä :D Kuvittelen kuulleeni nuon naksahduksen, mutta varmaksi en sano. Tulee niin yllättäen aina tuo vika aina että ei tule korvat hörössä kuunneltua jokaista starttia. Sitten kun kääntää virrat pois ja takaisin niin yleensä jo tokalla tai viimmeistään kolmannella yrityksellä käynnistyy, ja kuulostaa kyllä siltä että silloin startti pyörii normaalisti.

Starttia ei taida syncrosta saada vaihdettua kone paikallaan? Saakos tuota solenoidia ropattua mitenkään kun startti on kiinni koneessa?
Avatar
Ilmari
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 107
Liittynyt: 23.10.2018 13:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

ViestiKirjoittaja dmn » 02.07.2019 13:16

Saa toki, vetoakseli laatikon päästä ja alipainekellon joutuu muistaakseni irroittamaan. Vasaralla saa sitä auton alta herkisteltyä, ja se on ollutkin ainut kerta kun olen meinannut auton alle jäädä (oli kortiton tyttöystävä kääntämässä virta-avainta ja vahingossa jäänyt vaihde päälle). Onneksi edessä ollut E-kadetti turvapuskureineen tarjosi pehmeän stopin.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
 
Viestit: 2627
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

ViestiKirjoittaja Ilmari » 29.07.2019 23:02

dmn kirjoitti:Saa toki, vetoakseli laatikon päästä ja alipainekellon joutuu muistaakseni irroittamaan. Vasaralla saa sitä auton alta herkisteltyä, ja se on ollutkin ainut kerta kun olen meinannut auton alle jäädä (oli kortiton tyttöystävä kääntämässä virta-avainta ja vahingossa jäänyt vaihde päälle). Onneksi edessä ollut E-kadetti turvapuskureineen tarjosi pehmeän stopin.

Heh :lol: Mitä nyt oon ajellut niin välillä se oireilee, mutta en nyt oo ollenkaan varma että kuulen sen solenoidin naksahduksen. Pitänee koittaa vaihtaa se virtalukonpohja vielä uusiksi, jos nyt ois joku jopa Mätänetin mittapuulla todella paska yksilö sattunut minulle että olisi 1kk käytöllä levinnyt. Kattelin myös että maailmalta saa releitä tuohon virtalukonpohjan ja startin väliin, esim. https://campervanculture.com/shop/vw-t25-t3-vanagon-petrol-engine-hard-start-relay-kit/
Onko tuossa nyt ideana että solenoidille tulee kovempi virta releen myötä jolloin ei pikku kankeus solenoidissa enää haittaa?

Syöksysämpylähän meni jo 2vko sitten ekan kerran pellin oikaisuun. Pelti oikeni nätisti eikä tarvinnut peltiä vaihtaa. Värinkin olivat saaneet sopivaksi niin ettei tarvinnut koko kylkeä maalata uusiksi. Maalipinnasta löytyi kuitenkin vähän sanomista niin meni auto pajalle takaisin. Mutta taitaa siitä hyvä vielä tulla.

Autoon rakentamamme retkivarustus tuntui tuolla Baltian reissulla yllättävänkin toimivalta. Eniten reissussa ehkä arvelutti auton jättäminen parkkiin epämääräisissä olosuhteissa. Pitäisi varmaan ainakin lisätä jotain lukitusoptioita sisäpuolelle ja mahdollisesti jopa joku varashälytinjärjestelmä ja käynnistyksenesto virittää. Minkälaisia ratkaisuja olette tehneet tölkin varkaudeneston parantamiseksi? Kuvat ja linkit ois kivoja.

Kävin yöajelulla metsätiellä tuossa muutama päivä sitten. Lyhyet valot on jo varsin mukavat releytyksen ja kirkkaiden polttimoiden myötä, mutta nuo pitkät ei kyllä häikäise edes vastaantulijan silmää :D
20190725_003.jpg
20190725_003.jpg (420.02 KiB) Katsottu 559 kertaa

Lisää valoa pitäisi ensi talveksi kyllä saada.
Avatar
Ilmari
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 107
Liittynyt: 23.10.2018 13:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

ViestiKirjoittaja TT| » 30.07.2019 07:57

Releen idea on että virta startille ei kulje virtalukon kautta, vaan menee suoraan. Ei kulu pohja.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6423
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

ViestiKirjoittaja Ilmari » 13.08.2019 17:50

Syöksysämpylä is on the road again! :D Pellit oikaistuna, kylki maalattuna ja sisusta kasattuna entiselleen. Tarkkaan kun katsoo kylkeä niin kyllä siionä on sävyero nähtävissä uuden ja vanhan maalin välillä, mutta kelpaa minulle jo tuollaisenaan. Nyt on tullut pari koskimelontareissua heitettyä Ruunaalle Syöksysämpylällä. Viikonloppuna oli kolme miestä ohjaamossa, kaksi kajakkia ja neljän hengen melonta- ja yöpymiskamat kontissa, kaksi kajakkia katolla ja peräkärryllinen kajakkeja perässä. Ihmeen hyvin jaksoin boxeri vielä vetää :D Nyt on kotipihassakin kattoremontti käynnissä, ja sen takia aika vaikea nukkua yövuorojen jälkeen. Näppärä on ollut ajaa Syöksysämpylä sopivaan puskaparkkiin, verhot kiinni ja unille. Tuossa kuva viime viikon Ruunaan reissulta:
_IGP5818.jpg
_IGP5818.jpg (1.85 MiB) Katsottu 415 kertaa
Avatar
Ilmari
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 107
Liittynyt: 23.10.2018 13:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

ViestiKirjoittaja Ilmari » 14.08.2019 21:25

Tänään oli yövuorojenjälkeinen "enpäs menekään nukkumaan -päivä". Silloin saa yleensä eniten aikaan, jos vaan hermo kestää :D Tuossa aiemmin kirjoittelin tuosta starttausviasta että välillä ei avaimesta kääntäessä tapahdukaan mitään. Vaihdoin huvikseen sen virtalukonpohjan vielä uudestaan, ja eläpä mitään, siihen lakkasi ongelmat. Tai autoiluntäyteisen viikonlopun kesti ilman yhtään starttausongelmaa, mutta maanantaiaamuna teki sen taas kerran. Pähkäilin että jospa tässä on jotain tekemistä sen virtalukonpohjan kulumisen kanssa, ja laitoin nyt kokeeksi releen siihen starttijohtoon. ei oo sen jälkeen oireillut kertaakaan mutta ei nyt tehdä hätäisiö johtopäätöksiä kuitenkaan..

Tänään virittelin myös keskuslukituksen. Tai no etuoviin vasta, mutta kuitenkin. Liukuoveen meinasin kanssa laittaa mutta konttiin ei varmaan toinna.
Avatar
Ilmari
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 107
Liittynyt: 23.10.2018 13:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

ViestiKirjoittaja Osku » 14.08.2019 21:58

Mikä oli startin kunto?
Joskus rele auttaa kun startti on poikimassa esim hiilet ei saa kontaktia jos pikkusenkin virrat alhaalla esim virtalukko vastuksen takia. Sama koskee myös solenoidi vikoja
Osku
AktiVWisti
 
Viestit: 1357
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

ViestiKirjoittaja Hanttapuli » 15.08.2019 07:07

Hieno kuva muuten ja mukava nähdä miten on auto oikeassa käytössä! Tölkin suunnittelijat olisi varmaan mielissään :)
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen 10/2013.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
 
Viestit: 2488
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

ViestiKirjoittaja jolkkon » 15.08.2019 08:21

Mulla olisi myyävänä Hella Comet 550 lisävalot, jos haluat sovittaa ja miettiä miltä ne näyttäisi nokalla. Minusta näyttäisi hyvältä! Käy hakemassa sovitukseen. Osoite on sama kuin ennenkin.
T2b '73 bussi, Kupla '72, Doppeli TDI '84
Avatar
jolkkon
AktiVWisti
 
Viestit: 400
Liittynyt: 19.06.2012 17:19
Paikkakunta: Joensuu DWL

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

ViestiKirjoittaja Ilmari » 15.08.2019 11:55

Osku kirjoitti:Mikä oli startin kunto?
Joskus rele auttaa kun startti on poikimassa esim hiilet ei saa kontaktia jos pikkusenkin virrat alhaalla esim virtalukko vastuksen takia. Sama koskee myös solenoidi vikoja

Eipä oo kunnosta muuta tietoa kuin että myyjä väitti kaikki apulaitteet ehostaneensa koneremontin yhteydessä muutama 10tkm sitten. Pitää nyt katella jonkun aikaa että mitä tuo tuosta releestä tuumaa ja jos alkaa kiukuttelemaan niin sitten ottaa startti syyniin. Se vaan taitaa syncrossa/wbx:ssä olla sen verran mielenkiintoinen projekti että koitan keksiä tapoja kuinka voisin välttää sen :D

jolkkon kirjoitti:Mulla olisi myyävänä Hella Comet 550 lisävalot, jos haluat sovittaa ja miettiä miltä ne näyttäisi nokalla. Minusta näyttäisi hyvältä! Käy hakemassa sovitukseen. Osoite on sama kuin ennenkin.

Kiitos tarjouksesta. Oon "haaveillut" pyöreistä lisureista kun olen aatellut että ne näyttäis kivoilta pyöreiden ajovalojen kera, mutta sovittamallahan tuokin selviäisi. Pistän yv:tä
Avatar
Ilmari
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 107
Liittynyt: 23.10.2018 13:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

ViestiKirjoittaja Ilmari » 15.08.2019 11:56

Hanttapuli kirjoitti:Hieno kuva muuten ja mukava nähdä miten on auto oikeassa käytössä! Tölkin suunnittelijat olisi varmaan mielissään :)

Kiitti!
Avatar
Ilmari
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 107
Liittynyt: 23.10.2018 13:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

ViestiKirjoittaja hezuz » 15.08.2019 12:57

Ilmari kirjoitti:Kiitos tarjouksesta. Oon "haaveillut" pyöreistä lisureista kun olen aatellut että ne näyttäis kivoilta pyöreiden ajovalojen kera, mutta sovittamallahan tuokin selviäisi. Pistän yv:tä


Kyllä ne pyöreät sopii paremmin nappisilmien kanssa. :)
-92 T3 Caravelle syncro 1.6TD viewtopic.php?f=20&t=4466
-89 T3 Transporter 1.6TD "Houmer 2.0"
-87 T3 Caravelle 1.6D
Avatar
hezuz
AktiVWisti
 
Viestit: 194
Liittynyt: 06.12.2015 09:33

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

ViestiKirjoittaja Ilmari » 20.08.2019 18:36

Ookei, löysin tänään uuden ongelman kun yritin ratkoa vanhoja, kuten aina. Pähkäilin taas kerran iänikuista värinäongelmaa, ja auton alla huomasin sattumalta että kuskinpuolella ulomman vetarin suojakumi on palasina. Vähän epäilyttävät oli kyllä muutkin suojakumit kun ei ollut pantoja niissä kapeammissa päissä missään ja siitä välistä irvisti yksi jos toinenkin suojakumi. No mutta päätin vaihtaa tuon rikkinäisen suojakumin ja sisempää vetoniveltä irrottaessa alkoi vaihteistoöljy valumaan vetarin ja laipan välistä. Ei ollut tuohon hätään laittaaa uusia öljyjä tilalle ja olisi aikakin loppunut askarrellessa, niin en kehdannut tuota vetaria sitten irrottaa kokonaan. Sen verran löysäsin pultteja että näkyi öljyvuoto kasvavan, mutta en jäänyt odottelemaan että tyhjeneekö koko loota tuota kautta. Kuinka paha juttu tuo nyt sitten on? Googlen mukaan voi olla a) laatikon huohotinreikä tukossa ja siksi on oksentanut ylimääräiset öljyt vetariin tai b) sieltä laipasta joku tiiviste sökö. Pitääkö paikkansa? Ei ollut google käytössä autotallilla niin jäi tuokin huohotin tarkastamatta. Mutta jos se on tuo tiiviste niin kuinka paha se on vaihtaa, onnistuuko loota paikallaan vai vaatiiko jotain spesiaalitoimenpiteitä? Ja viimeinen kysymys, viikonloppuna oli tarkoitus lähteä autolla reissuun. Jos tuolla on se tiiviste sökö niin kuinka pahoja ongelmia on odotettavissa jos vaan kiristää tuon vetarin tiukkaan paikalleen ja lisäilee tarvittaessa öljyä jos vuotaa ulos?
Avatar
Ilmari
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 107
Liittynyt: 23.10.2018 13:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

ViestiKirjoittaja dmn » 20.08.2019 21:59

Luultavasti laipan sininen tiiviste sökö, ja se (vähäinen) määrä vaihteistoöljyä mikä sinne kulkeutuu, ei aiheuta ongelmia perälle, mutta nivelelle kyllä, ainakin omien kokemusten mukaan kalkattaa heti jos öljyt huuhtelevat paksummat rasvat pois. Helppo vaihtaa kun ottaa nivelen pois. Huohotin nyt syncroista on harvemmin tukossa kun letkulla on erillinen lähtö, joka päättyy tankin päälle avoimeen ilmaan. Takavedoissa ei taida olla mitään reikää kummempaa laatikon päällä, joka voi mennä umpeen ympäröivästä moskasta, mutta sekin kai aika harvinaista..
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
 
Viestit: 2627
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

ViestiKirjoittaja Ilmari » 20.08.2019 23:31

dmn kirjoitti:Luultavasti laipan sininen tiiviste sökö, ja se (vähäinen) määrä vaihteistoöljyä mikä sinne kulkeutuu, ei aiheuta ongelmia perälle, mutta nivelelle kyllä, ainakin omien kokemusten mukaan kalkattaa heti jos öljyt huuhtelevat paksummat rasvat pois. Helppo vaihtaa kun ottaa nivelen pois. Huohotin nyt syncroista on harvemmin tukossa kun letkulla on erillinen lähtö, joka päättyy tankin päälle avoimeen ilmaan. Takavedoissa ei taida olla mitään reikää kummempaa laatikon päällä, joka voi mennä umpeen ympäröivästä moskasta, mutta sekin kai aika harvinaista..

Kiitos tiedosta. Miulla taitaa olla aika puiset korvat kun en oo mitään kalkatuksia kuullut, mutta voi kait se värinän lähde tuolta löytyä jos se on pitempään jo ollut tollainen. Pistin sen korkin ja stefan tilaukseen ja koitan vaihtaa jos tulis perjantaihin mennessä.
Avatar
Ilmari
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 107
Liittynyt: 23.10.2018 13:05
Paikkakunta: Joensuu

Edellinen

Paluu Projektit - Projects

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: dmn ja 2 vierailijaa

cron