Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Projektikertomus alue jossa voit kertoa autosi rakentelusta. Section for your project

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

ViestiKirjoittaja Joker » 12.07.2019 00:34

Joker kirjoitti:500km ajettu ja laatikko toimii hienosti ja äänettömästi, mutta vaihdoin öljyt ja oli magneetissa pölyä kiinni öljyissä kiilteli myös. Ei noita sormin tunne. Mikä lie, mutta ei tainnut jäädä viimeiseksi laatikkorempaksi...

No joo, tämä vika löytyi. Eli tällä kertaa R hinkkasi syncrokeskiöön. Keskiön takapuoleinen sokka oli unohtunut viime rempassa, sellaista.... Mitään vikaa ei tuntunut, muutoin loota OK.
Kiitos Dmn rattaasta, pääsee huomenna reissuun.

6 vuotta sitten haaveiltu pidempi nelonen pääsi paikalleen. Kyllä kannatti.

Kytkin tuli vaihdettua ja ei olisi SRE asetelmaa kannattanut laittaa, on nimittäin jäykkä, löysempikin kelpaisi. Nyt saisi voimaa lisiä, mutta antaapa olla, jos vaikka menisi yksi vuosi välissä ilman laatikon aukaisua.
Edit: on kyllä tullut tässä välissä uusilla litrasilla autoilla ajeltua muutama kuun kierto, joten annetaan kytkinjalan tottua hetki ennen virallista tuomiota.
Joker
AktiVWisti
 
Viestit: 559
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

ViestiKirjoittaja Joker » 13.07.2019 14:45

Onko kellään irronnut painelaakerin käyttökynsi siitä poikkiakselista. Kytkin lopetti irrottamisen ja poljin löysähkä. Luistamaan saa ajossa, joten vähän irrottaa.

Terveisin väĺikaasu Jällivaarasta.
Joker
AktiVWisti
 
Viestit: 559
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

ViestiKirjoittaja Osku » 13.07.2019 15:31

Ei siitä päästä mutta etupääsä polkimen silmukka on pettäny niin että painaa seuraavasta kohdasta joka hyvän matkaa alempana juuri sain hommattua uuden tapin omaan autoon.
Osku
AktiVWisti
 
Viestit: 1454
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

ViestiKirjoittaja Joker » 13.07.2019 16:34

Tatkistan, me mennään kuitenkin erämaahan. Jos joku tuntee kiirunasta tai jällivaarasta nosturin ja hitsjoneen omistajaa, saa laittaa. Rahalla maksetaan ja työt voin tehä ite ja omilla kaluilla :)
Joker
AktiVWisti
 
Viestit: 559
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

ViestiKirjoittaja Joker » 18.07.2019 20:48

Tilanne ohi ja peiliin saa kattoa. Startin pultti autotallin pöydällä ja etukiinnikkeen pultti oli varmaan katkennut. Startin pultin vaihto toiselta puolen ja M8 sylinteriin pulttipussista...
Joker
AktiVWisti
 
Viestit: 559
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

ViestiKirjoittaja Joker » 27.07.2019 18:50

Seuraava paikka antoi periksi, eli Oskun mainitseman sokka pääsylinterin vivusta polkimesta. Pikakorjaus, sokkaan kempillä täytettä, kenttäsorvaus, polkimen hitsaus. Tein sen verran paremmaksi mielestäni että laitoin 10x2 316 putkesta poraamalla holkin pinnin päälle ja suurensin polkimen reiän 10mm. Rasvoilla kasaan. Isompi halkaisija pitäisi auttaa poljinta ja holkki pinniä.
Edit: hitsauspeilin kanssa poljin irti ja takaisin alakautta. Olipa sörkkimistä, mutta säästi kojelaudan purun.
Joker
AktiVWisti
 
Viestit: 559
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

ViestiKirjoittaja Joker » 25.08.2019 14:26

Aurinkokennojen lataussäädin, kiinan halvemman pään tuote, joka tuli paneleiden mukana, laski onneksi savut ulos kesälomareissulla. Onneksi sen takia että sain syyn hommata Victron smartsolarin.
Hommasin samalla BMV-702 akun valvonnan, koska olin tuohtuneessa mielentilassa, kun tämä kiinan värkki hajotessaan aiheutti uuden AGM akun täydellisen purkautumisen. Ei haluaisi taas kohta uutta akkua ostaa...

Nämä pääseekin parhaiden hankintojen listalle. Tähän loppui ihmettely akun keston ja latauksen suhteen. Akku laatautuu turvallisesti ja tehokkaasti nyt ja sen tilaa on helppo seurata. Molemmilla on paikkansa, BMV:stä näkee perusasiat koko ajan ja halutessaan voi lataussäätimeltä katsoa miten latautuu.

Nyt on ollut jääkaappi päällä koko ajan ja yöllä akkujännite käy vähimmillään 12.5V tilassa, eli aivan pintaraapaisu. Tämä sama akku antaa myös musavahvareille virtaa, joten ei pelkästään kaappia syötä. Asennuksen jälkeen en ole ulkoista latausta akulle antanut. Panelit ei ole suunnattu, parkki on missä sattuu ja kelit on ollut mitä sattuu. Siihen nähden olen tosi tyytyväinen tulokseen.

Kiinan laite piti olla MPPT, mutta ero latauksessa on iso näiden kahden välillä.
Liitteet
Screenshot_20190825-140716.jpg
Screenshot_20190825-140716.jpg (402.91 KiB) Katsottu 465 kertaa
Joker
AktiVWisti
 
Viestit: 559
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

ViestiKirjoittaja Joker » 01.10.2019 15:26

Jaahans, päivitystä tännekin. Joka toinen päivitys on joku hehkutus ja joka toinen hajoamis-valitus, normaalia tölkkiarkea siis. Nyt nimittäin viikonloppureissulta tullessa meni Turboahdin.

Täyskaasukiihdytyksessä 1.4barg paloautoäänien saattelemana jumitti hyvin nopeasti koko hyrrän. Tai no pakko siinä oli tovi ajella että pääsi pysähtymään hyvin. Kun oli selvää että hyrrä on jumissa, kotia tultiin sitten Naturally Aspirated nilkkasäädöllä savurajan alapuolella. Anteeksi kaikille.
Kotia päästyä pudotin ahtimen pois, niin turbiiniropeli on pesän seinässä kiinni ja kompuran ropeli on ottanut pikkaisen seiniin kiinni. Niin jumissa ettei sormin liiku mihinkään, eli siis ei kovin jumissa. Laakeri/helarikko varmaan, selviää paremmin ruumiin avauksessa, pesät on ihan OK.

Veikkaan syyksi alhaista öljypintaa, Tölkin niskoja repivä kiihtyvyys ja suurien G-voimien aiheuttama loiskuminen yhdistettynä turhan alhaiseen pintaan on aiheuttanut öljypumpun hetkellisen sakkaaminen.

Toinen syy (laitetaan viimeistään foliohatut päähän nyt), asensin turbon näköjään tiiviste väärin, reikä on pulttijakoon nähden epäkeskeinen ja tiippa on aiheuttanut Corona-ilmiöön verrattavan pyörteilyn pakopuolelle, jonka johdosta mystiset voimat siipien kärj.... no joo, hatut pois....

Kolmas syy voi olla tuo K03 ja isommat impellerit, eihän tuo keskiö ole tarkoitettu tuohon työhön mitä se nyt tekee.

Neljäs syy, pitää tarkistaa öljyt kun vaihtaa, että miten silmämääräisesti näyttää litkulta, ettei vaan olisi diiseliä seassa. Kone huohottaa ja on varmasti jo rempan tarpeessa ja syöttöjäkin on...

Tai kaikista todennäköisimmin yhdistelmä edellämainituista (pl. tuo foliohattuhomma)

No ihan tosissaan en tiedä, mutta kierrossa ei ole mitään näkyvää ongelmaa, öljyä tulee painepuolelle, Paluu on reilu AN12 ja isoreikäinen laippaa myöden. Öljynpaineita ei ole testattu vielä, mutta en nyt suuria odota, OEM pumpulla ajettu parikymppiä ja muuten kaikki toimii.

Hyrrä lähtee Finturbolle ehjäykseen. Pitää alkaa tosisssaan miettimään jotain muuta versiota ahtopuolelle, joko VNT:tä tai sitten jotain kaupallisesti paremmin saatavilla olevaan valmiiksi ~40mm otto&jättö -tienoolla olevaa hukkisahdinta, joka kartoiltaan soveltuisi tuohon.

Väliajalla jatketaan tuolla modatulla ja ehjätyllä, pitää mittailla pakopaineet ja katsoa tarviaako karttoja vähän säätää kun sekin on jäänyt viimeistelemättä.
Joker
AktiVWisti
 
Viestit: 559
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

ViestiKirjoittaja dmn » 01.10.2019 18:48

mitenkäs tuo ahto- ja pakopaineiden suhde keskenään? Sillä oon monta VNT-turboa saanut rikki kun pakopaineet karannu.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
 
Viestit: 2662
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

ViestiKirjoittaja Joker » 01.10.2019 19:41

Juuri näin, se pitää just tarkistaa. On ollut todo-listalla ja hyvissä aikeissa viime kesästä...
Joker
AktiVWisti
 
Viestit: 559
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Edellinen

Paluu Projektit - Projects

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa