Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Projektikertomus alue jossa voit kertoa autosi rakentelusta. Section for your project

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

ViestiKirjoittaja Osku » 06.12.2018 00:31

Mulla kyllä on mun vanha kattoverhoilu talella joten siitä sais mitattua kaavat.
Mutta periaateessa tarvitset tarpeeks leveetä katto verhoilu materiaalia (jos aiot pistää ilman kierron suosittelen reijitettyä ainakin keskelle ja tyylisyistä vain keskelle) teet siitä silmukat sille jaolle kuin ne korkit sielä reuna listassa on. Taka nurkkiin tarviit omella taka tolpille sileet sarvet ja sitten vaan pingottamaan mahdollisimman lämpimässä tallissa jotta venyy hyvin.
Pikku tolpat ja reuna liimataan kontkti liimalla niisä on mattopuukko sauma orginaalina.
Itse ompelin ne pikku tolpatkin kiinni mutta alkuperäisesti näin ei ole. Alapään tein mattopuukolla.
Sulla kun puuttuu ikkunoita varmaan joudut tekee jonkun verhoilu pahvi ratkaisun.
Osku
AktiVWisti

ViestiKirjoittaja Ilmari » 06.12.2018 01:58

Osku kirjoitti:Mulla kyllä on mun vanha kattoverhoilu talella joten siitä sais mitattua kaavat. [...] Taka nurkkiin tarviit omella taka tolpille sileet sarvet ja sitten vaan pingottamaan mahdollisimman lämpimässä tallissa jotta venyy hyvin. [...] Sulla kun puuttuu ikkunoita varmaan joudut tekee jonkun verhoilu pahvi ratkaisun.

Kaavat vois kyllä kiinnostaa. Mutta konttiin ei muuten tule kangasverhoilua varmasti vaan koko seinän pituudelta vaneria, yhdestä palasta per puoli jos saa. Niin oiskohan se mahdollista tehdä niin että ei noita tolppia vuorais ollenkaan vaan tekisi vaan suorat helmat, jotka päättyis sopivasti vanerien yläreunoihin. Ei kyllä oo siellä kontissa sattunut silmään mitään verhoilukiinnikkeitä. Onko näissä kaikissa tölkeissä ollut kangasverhoilu kontin katossa tehtaalta tullessa, vaikka ois miten bulkkivarustelu muuten? Jos sinulla on enemmän kuvia siitä miten oot tuon kattoverhoilun askarrellut kattoon niin pistä vaikka yv:lla.
Ilmari
Vasta alkaja

ViestiKirjoittaja Osku » 06.12.2018 09:04

Pitäisin tuota mahdollisena ja silloin kaavan tarve on entistä pienempi. itse mittaisin sen kuppivälin ja sitten matkan aetu seinään ja taka luukun reunaan lisäisin eteen ja taakse 10-15cm varoja ja jokaiseen lanka kohtaan sen verran kuin lanka pussin koe ompeleessa menee matskua ja eikun lanka pusseja ompelemaan. sen voi sen jälkeen nostaa hollille kattoon ja miettiä miten reunat haluaa tehdä. olennaista on riittävä leveys.jonka on oltava 1600. jos meinaa että se riittää teoreetiseen ikkunan yläreunaan ja tiivarin alle niin kuin alkuperäisessä, ja uskoisin että vaikka liimaisit sen seinään tarvitset osapuilleen saman verran liimapintaa varten. (huomio älä levitä liimä lian ylös koska jos liima pingottaa kangasta reunan yli se näyttä rumalta). Jos kangas on esim 1400 mikä on aika tavallinen leveys voi sitäkin käyttää mutta koska lanka väli on noin metrin tulee hukkaa aivan simona jos käyttää kangasta poikittain.
Osku
AktiVWisti

ViestiKirjoittaja Osku » 06.12.2018 09:49

Voi tietenkin ratkaista tuon leveys ongelman ompelemalla reunoille pitkittäis soirot esim tyyliin ostaa sitä täys reijitettyä ja sileetä ja halkasee silän kahdeksi soiroksi ja ompelee molemalle reunalle. Tällön tietenkin haluaa aika kapeaa kangasta koska muuten tulee hukkaa leveys suunassa. Tosin niitä leveys hukka paloja saa hyödynettyä ikkunan karmeissa normaalisti sun tapauksessa en tiedä.
Osku
AktiVWisti

ViestiKirjoittaja Osku » 06.12.2018 09:52

ai niin ja on varmaan selvää mutta sanon varoiks se lanka pussi pitää leikata viimeisen noin 20 cm molemissa reunoissa auki jotta katto verhoilu pääsee reunoilta alas, näet siinä mun kuvassa mistä se lanka roikottaa sitä siihen asti pussi on leikkaamaton. Kannattaa ennen liimaamista pingottaa kangas klipsuila/teipillä ennenkuin alkaa liimamaan ja siten saa sen lähelle oikea kireyttä jo alkuunsa.
Osku
AktiVWisti

Edellinen

Paluu Projektit - Projects