T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
Kyllä siitä sen verran saa selvää että maalia/massaa siinä ei hirveästi ole
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
redi kirjoitti:Kyllä siitä sen verran saa selvää että maalia/massaa siinä ei hirveästi ole
YV laatikko täynnä yleensä koko ajan
- AT5nok
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7743
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
Vaihda se vaihdelaatikko, Miikkajelilla pitäisi olla yksi 5V jouten, jos oikein ymmärsin. Toinen vaihtoehto on laittaa autoon siihen kuuluvat renkaat, eli vähintään korkeudeltaan 185R14 vastaavat.redi kirjoitti:Jos aletaan järjestämään ympäri Suomea tapahtumia niin ennen sitä kehitetään joku kustannustehokas tapa saada takamoottorisiin semmoset välitykset että pystyy ajamaan samana päivänä yli 300km.
Minä kun haluan olla joka paikassa mukana, mutta kalusto on eri mieltä.
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
Mutta se nyt vaan ei ole vaihtoehto tässä tapauksessa, kun jatkosuunnitelmat on lukkoonlyötyjä. 5v loota (+perävälitys) on ainoa resepti.T3Syncro kirjoitti:Toinen vaihtoehto on laittaa autoon siihen kuuluvat renkaat, eli vähintään korkeudeltaan 185R14 vastaavat.
Tänään rakennettiin katsastusmiehen painajaista eli jatkoa koneen koppaan säilytystilan ja yöpymisvarusteen muodossa. Mitään kuvia ei tietenkään tajunnut ottaa, mutta laitetaan sitten valmiista tuotoksesta kuvaa. Eiköhän siitä ihan hyvä tule.
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
Saattaa olla että heitän väliaikasesti nuo 195R14 ja jonkun 5 lovisen ennen kuin saan fyrkkaa johkin parempaan. Nythän siellä on 185/75, mutta pitäisi nekin olla ihan tölkin pyörät.
temellä ja eicalla saattaa olla jotain ohiajovideoita meikän tölkistä, mutta en tiiä minkä laatusta. Voisitte panna johkin näytille vaikka.
Tosiaan joo temen kanssa rakenneltiin työkalulaatikkoa ja runko alkaakin olemaan valmiina. Kiitoksia vaan jeesistä. Toivottavasti saadaan jollain asteella boksi valmiiksi niin on mukava kuljetella työkaluja Porvooseen viikonloppuna.
temellä ja eicalla saattaa olla jotain ohiajovideoita meikän tölkistä, mutta en tiiä minkä laatusta. Voisitte panna johkin näytille vaikka.
Tosiaan joo temen kanssa rakenneltiin työkalulaatikkoa ja runko alkaakin olemaan valmiina. Kiitoksia vaan jeesistä. Toivottavasti saadaan jollain asteella boksi valmiiksi niin on mukava kuljetella työkaluja Porvooseen viikonloppuna.
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
Mulla olis hyvin todennäkäisesti jäämässä ylimääräiseksi 215/55-16 michelinit, jos koko osuis.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
No itseasiassa vois ehkä olla käyttöä, kunhan saan säädettyä nuo aluvanteet jossain vaiheessa alle. Hinnastahan se tietysti riippuu
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
Jahas. Ens viikonloppuna olis tiedossa takalaakeriremppaa, ellei jätä tielle ennen sitä. Täytynee varmaan ostaa varmuudeksi kaikki takajarrukamat kun kerran ottaa auki.
Onko noissa takalaakereiden vaihdossa otettava huomioon jotain erityistä?
Sitten pitäis keretä samalla vaihtaan vaihdelaatikko. Täytyy nyt toivoa että tuo 4-vaihteisen kytkinkoppa käy 5 vaihteiseen eikä tule vivuston kanssa ongelmia.
Mites kannattaako laatikkoon vaihdella jotain tiivisteitä tms. nyt kun se on irrallaan? Kytkinkopan ja laatikon väliin tulee varmaan vaan silikoonia?
Vähän hoppu taitaa tulla ennen Biffiä saada taas vehkeet pelikuntoon.
Onko noissa takalaakereiden vaihdossa otettava huomioon jotain erityistä?
Sitten pitäis keretä samalla vaihtaan vaihdelaatikko. Täytyy nyt toivoa että tuo 4-vaihteisen kytkinkoppa käy 5 vaihteiseen eikä tule vivuston kanssa ongelmia.
Mites kannattaako laatikkoon vaihdella jotain tiivisteitä tms. nyt kun se on irrallaan? Kytkinkopan ja laatikon väliin tulee varmaan vaan silikoonia?
Vähän hoppu taitaa tulla ennen Biffiä saada taas vehkeet pelikuntoon.
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
Kytkinakselin huulitiiviste kannattaa vaihtaa samalla, kopan ja lodjun väliin kuuluu paperi tiiviste mutta itekkin olen liimalla kasannut. Laakereista jo soiteltiinkin joten en tänne enään jaksa sepostaa
YV laatikko täynnä yleensä koko ajan
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
Onko mittoja siihen stefaan vai saako ihan varaosakaupasta / marmorilta? Pitää alkaa tilaileen roinaa jos meinaa viikonlopuks saada. Onneks tölkkiin ei hirveesti voi ryssiä noita osia kun ei ole paljon vaihtoehtoja. Tietysti voi aina kerätä väärin kun sekottaa jotku numerot.
- AT5nok
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7743
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
Marmoritiskiltä ei saanut eikä myöskään Fixuksesta eikä Motonetista. Nimim Coach:lla oli pussillinen VW tiivisteitä ja häneltä lunastin omani. Osanro taitaa löytyä tuolta tekniikka osiossa olevasta kytkimen luiston arvailutopicista.
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
Tuu hakee tiiviste multa..redi kirjoitti:Onko mittoja siihen stefaan vai saako ihan varaosakaupasta / marmorilta? Pitää alkaa tilaileen roinaa jos meinaa viikonlopuks saada. Onneks tölkkiin ei hirveesti voi ryssiä noita osia kun ei ole paljon vaihtoehtoja. Tietysti voi aina kerätä väärin kun sekottaa jotku numerot.
YV laatikko täynnä yleensä koko ajan
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
Noniin. Laakeri/laatikkohommia aloteltiin eilen illalla. Selvisi että laakerivaurion syy on kertaalleen halkastu napamutteri joka oli hitsattu kasaan ja lukituspaikoista puuttui noin 50%. Vetareista puuttui myös osa pulteista ja pari oli löysällä.
Homman edetessä todettiin jarrukilpien olevan aivan soronoo. Vasemmalta puolelta missä mutterikin oli tuhottu, puuttui useampi jarrujousi ja niiden kiinnityspisteet kokonaan Oikean puolen pystyy ehkä jotenkin elvyttämään.
4-lovisen laatikon pulasin irti ja vaihdoin siitä Eican ohjeiden mukaan kytkinkopan ja kytkinakselin stumpin 5-loviseen bensakoneen laatikkoon. Vielä tarvis 5-speed takavetodiesel kannatinraudan tai sitten täytyy modifioida jompi kumpi käymään. Bensakoneen kannakkeella laatikko menee liian ylös ja nelilovisen kannakkeella työntää koko tekniikkaa auton takaloosteria päin. Kytkinakseli oli 10mm pidempi bensakoneen askissa, joten se olisi pohjannut dieselkoneessa.
Kunhan sais aamupalan syötyä niin pitää lähtee metsästämään jarruletkuja, -kilpiä ja laatikon kannaketta. Kiire päivä tulee.
Homman edetessä todettiin jarrukilpien olevan aivan soronoo. Vasemmalta puolelta missä mutterikin oli tuhottu, puuttui useampi jarrujousi ja niiden kiinnityspisteet kokonaan Oikean puolen pystyy ehkä jotenkin elvyttämään.
4-lovisen laatikon pulasin irti ja vaihdoin siitä Eican ohjeiden mukaan kytkinkopan ja kytkinakselin stumpin 5-loviseen bensakoneen laatikkoon. Vielä tarvis 5-speed takavetodiesel kannatinraudan tai sitten täytyy modifioida jompi kumpi käymään. Bensakoneen kannakkeella laatikko menee liian ylös ja nelilovisen kannakkeella työntää koko tekniikkaa auton takaloosteria päin. Kytkinakseli oli 10mm pidempi bensakoneen askissa, joten se olisi pohjannut dieselkoneessa.
Kunhan sais aamupalan syötyä niin pitää lähtee metsästämään jarruletkuja, -kilpiä ja laatikon kannaketta. Kiire päivä tulee.
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
No menihän se taas eilen aamuun asti, mutta olihan tuossa toki puoli päivää osien hakua ja työstäkin puolet paskanjauhantaa, mikä oli tietysti ihan kiva että kavereita kävi.
Jarrukilvet täytyy tilata uudet jossain vaiheessa, mutta onneksi TT:ltä löytyi semmoinen, mihin sai vielä jarrut sentään kiinni ja Eicalle kiitokset laatikon kannakeraudasta ja asennusavusta.
Nyt on laatikko paikallaan ja jarrut kasassa, kaikki pykälätkin löytyi jotenkin, joten ei ihan romu laatikko ollut ainakaan, vaikka olisi voinut odottaa ties mitä.
Tänään pitäisi vielä vaihtaa jarrunesteet ja säätää vaihteensiirto ja ehkä vähän takajarrujakin... niin ja siivota työmaa
Innolla oottelen että pääsee koeajolle testaamaan välityksiä. Kaadoin vaihteistoon jotain motonetin kuraa kun sisällä näytti olevan kaikenlaista sontaa niin pitää ne vielä jossain vaiheessa vaihtaa että tulee ylimääräset mujut pois.
Jarrukilvet täytyy tilata uudet jossain vaiheessa, mutta onneksi TT:ltä löytyi semmoinen, mihin sai vielä jarrut sentään kiinni ja Eicalle kiitokset laatikon kannakeraudasta ja asennusavusta.
Nyt on laatikko paikallaan ja jarrut kasassa, kaikki pykälätkin löytyi jotenkin, joten ei ihan romu laatikko ollut ainakaan, vaikka olisi voinut odottaa ties mitä.
Tänään pitäisi vielä vaihtaa jarrunesteet ja säätää vaihteensiirto ja ehkä vähän takajarrujakin... niin ja siivota työmaa
Innolla oottelen että pääsee koeajolle testaamaan välityksiä. Kaadoin vaihteistoon jotain motonetin kuraa kun sisällä näytti olevan kaikenlaista sontaa niin pitää ne vielä jossain vaiheessa vaihtaa että tulee ylimääräset mujut pois.
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
Uudet huiput testattu (suljetulla tiellä) entisen 106km/h tulokseen tuli huima parannus nyt huiput 140km/h gps:llä mitattuna
YV laatikko täynnä yleensä koko ajan
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
äkkiä se alkaa tuntumaan liian vähältä( suljetulle tielle).
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
Joo no ei tuo mikään kilpuri ole vieläkään, mutta nyt sillä pystyy ajamaan pidempää matkaa 100km/h ja kovempaahan ei saa pakettiautolla liikenteessä ajaakaan.
Ihan positiivinen päivitys, vielä kun saisi vivuston entisöityä ja säätöihin.
Ihan positiivinen päivitys, vielä kun saisi vivuston entisöityä ja säätöihin.
-
- Vasta alkaja
- Viestit: 3
- Liittynyt: 07.09.2012 08:15
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
Tämä on kyllä hauskan näköinen
Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku
"Neiti on kyllä totella haaskan näkööneen, lähetkö tanssaa?"
YV laatikko täynnä yleensä koko ajan