T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Projektikertomus alue jossa voit kertoa autosi rakentelusta. Section for your project
Avatar
redi
AktiVWisti
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja redi »

Kyllä siitä sen verran saa selvää että maalia/massaa siinä ei hirveästi ole :D
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3026
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

redi kirjoitti:Kyllä siitä sen verran saa selvää että maalia/massaa siinä ei hirveästi ole :D
:D :D :D :D :D
YV laatikko täynnä yleensä koko ajan
Avatar
AT5nok
Ylläpitäjä
Viestit: 7743
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

redi kirjoitti:Jos aletaan järjestämään ympäri Suomea tapahtumia niin ennen sitä kehitetään joku kustannustehokas tapa saada takamoottorisiin semmoset välitykset että pystyy ajamaan samana päivänä yli 300km.
Minä kun haluan olla joka paikassa mukana, mutta kalusto on eri mieltä.
Vaihda se vaihdelaatikko, Miikkajelilla pitäisi olla yksi 5V jouten, jos oikein ymmärsin. Toinen vaihtoehto on laittaa autoon siihen kuuluvat renkaat, eli vähintään korkeudeltaan 185R14 vastaavat.
teme
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 172
Liittynyt: 17.02.2012 20:25

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja teme »

T3Syncro kirjoitti:Toinen vaihtoehto on laittaa autoon siihen kuuluvat renkaat, eli vähintään korkeudeltaan 185R14 vastaavat.
Mutta se nyt vaan ei ole vaihtoehto tässä tapauksessa, kun jatkosuunnitelmat on lukkoonlyötyjä. 5v loota (+perävälitys) on ainoa resepti.

Tänään rakennettiin katsastusmiehen painajaista eli jatkoa koneen koppaan säilytystilan ja yöpymisvarusteen muodossa. Mitään kuvia ei tietenkään tajunnut ottaa, mutta laitetaan sitten valmiista tuotoksesta kuvaa. Eiköhän siitä ihan hyvä tule.
Avatar
redi
AktiVWisti
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja redi »

Saattaa olla että heitän väliaikasesti nuo 195R14 ja jonkun 5 lovisen ennen kuin saan fyrkkaa johkin parempaan. Nythän siellä on 185/75, mutta pitäisi nekin olla ihan tölkin pyörät.
temellä ja eicalla saattaa olla jotain ohiajovideoita meikän tölkistä, mutta en tiiä minkä laatusta. Voisitte panna johkin näytille vaikka.
Tosiaan joo temen kanssa rakenneltiin työkalulaatikkoa ja runko alkaakin olemaan valmiina. Kiitoksia vaan jeesistä. Toivottavasti saadaan jollain asteella boksi valmiiksi niin on mukava kuljetella työkaluja Porvooseen viikonloppuna.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6645
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja TT| »

Mulla olis hyvin todennäkäisesti jäämässä ylimääräiseksi 215/55-16 michelinit, jos koko osuis.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
redi
AktiVWisti
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja redi »

No itseasiassa vois ehkä olla käyttöä, kunhan saan säädettyä nuo aluvanteet jossain vaiheessa alle. Hinnastahan se tietysti riippuu :)
Avatar
redi
AktiVWisti
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja redi »

Jahas. Ens viikonloppuna olis tiedossa takalaakeriremppaa, ellei jätä tielle ennen sitä. Täytynee varmaan ostaa varmuudeksi kaikki takajarrukamat kun kerran ottaa auki.
Onko noissa takalaakereiden vaihdossa otettava huomioon jotain erityistä?
Sitten pitäis keretä samalla vaihtaan vaihdelaatikko. Täytyy nyt toivoa että tuo 4-vaihteisen kytkinkoppa käy 5 vaihteiseen eikä tule vivuston kanssa ongelmia.
Mites kannattaako laatikkoon vaihdella jotain tiivisteitä tms. nyt kun se on irrallaan? Kytkinkopan ja laatikon väliin tulee varmaan vaan silikoonia?
Vähän hoppu taitaa tulla ennen Biffiä saada taas vehkeet pelikuntoon.
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3026
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Kytkinakselin huulitiiviste kannattaa vaihtaa samalla, kopan ja lodjun väliin kuuluu paperi tiiviste mutta itekkin olen liimalla kasannut. Laakereista jo soiteltiinkin joten en tänne enään jaksa sepostaa :D
YV laatikko täynnä yleensä koko ajan
Avatar
redi
AktiVWisti
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja redi »

Onko mittoja siihen stefaan vai saako ihan varaosakaupasta / marmorilta? Pitää alkaa tilaileen roinaa jos meinaa viikonlopuks saada. Onneks tölkkiin ei hirveesti voi ryssiä noita osia kun ei ole paljon vaihtoehtoja. Tietysti voi aina kerätä väärin kun sekottaa jotku numerot.
Avatar
AT5nok
Ylläpitäjä
Viestit: 7743
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Marmoritiskiltä ei saanut eikä myöskään Fixuksesta eikä Motonetista. Nimim Coach:lla oli pussillinen VW tiivisteitä ja häneltä lunastin omani. Osanro taitaa löytyä tuolta tekniikka osiossa olevasta kytkimen luiston arvailutopicista.
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3026
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

redi kirjoitti:Onko mittoja siihen stefaan vai saako ihan varaosakaupasta / marmorilta? Pitää alkaa tilaileen roinaa jos meinaa viikonlopuks saada. Onneks tölkkiin ei hirveesti voi ryssiä noita osia kun ei ole paljon vaihtoehtoja. Tietysti voi aina kerätä väärin kun sekottaa jotku numerot.
Tuu hakee tiiviste multa..
YV laatikko täynnä yleensä koko ajan
Avatar
redi
AktiVWisti
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja redi »

Noniin. Laakeri/laatikkohommia aloteltiin eilen illalla. Selvisi että laakerivaurion syy on kertaalleen halkastu napamutteri joka oli hitsattu kasaan ja lukituspaikoista puuttui noin 50%. Vetareista puuttui myös osa pulteista ja pari oli löysällä.
Homman edetessä todettiin jarrukilpien olevan aivan soronoo. Vasemmalta puolelta missä mutterikin oli tuhottu, puuttui useampi jarrujousi ja niiden kiinnityspisteet kokonaan :D Oikean puolen pystyy ehkä jotenkin elvyttämään.
4-lovisen laatikon pulasin irti ja vaihdoin siitä Eican ohjeiden mukaan kytkinkopan ja kytkinakselin stumpin 5-loviseen bensakoneen laatikkoon. Vielä tarvis 5-speed takavetodiesel kannatinraudan tai sitten täytyy modifioida jompi kumpi käymään. Bensakoneen kannakkeella laatikko menee liian ylös ja nelilovisen kannakkeella työntää koko tekniikkaa auton takaloosteria päin. Kytkinakseli oli 10mm pidempi bensakoneen askissa, joten se olisi pohjannut dieselkoneessa.
Kunhan sais aamupalan syötyä niin pitää lähtee metsästämään jarruletkuja, -kilpiä ja laatikon kannaketta. Kiire päivä tulee.
Avatar
redi
AktiVWisti
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja redi »

No menihän se taas eilen aamuun asti, mutta olihan tuossa toki puoli päivää osien hakua ja työstäkin puolet paskanjauhantaa, mikä oli tietysti ihan kiva että kavereita kävi.
Jarrukilvet täytyy tilata uudet jossain vaiheessa, mutta onneksi TT:ltä löytyi semmoinen, mihin sai vielä jarrut sentään kiinni ja Eicalle kiitokset laatikon kannakeraudasta ja asennusavusta.
Nyt on laatikko paikallaan ja jarrut kasassa, kaikki pykälätkin löytyi jotenkin, joten ei ihan romu laatikko ollut ainakaan, vaikka olisi voinut odottaa ties mitä.
Tänään pitäisi vielä vaihtaa jarrunesteet ja säätää vaihteensiirto ja ehkä vähän takajarrujakin... niin ja siivota työmaa :D

Innolla oottelen että pääsee koeajolle testaamaan välityksiä. Kaadoin vaihteistoon jotain motonetin kuraa kun sisällä näytti olevan kaikenlaista sontaa niin pitää ne vielä jossain vaiheessa vaihtaa että tulee ylimääräset mujut pois.
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3026
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Uudet huiput testattu (suljetulla tiellä) entisen 106km/h tulokseen tuli huima parannus nyt huiput 140km/h gps:llä mitattuna :-)
YV laatikko täynnä yleensä koko ajan
Avatar
AT5nok
Ylläpitäjä
Viestit: 7743
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Aika hyvä parannus.
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1109
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja jarke »

äkkiä se alkaa tuntumaan liian vähältä( suljetulle tielle).
Avatar
redi
AktiVWisti
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja redi »

Joo no ei tuo mikään kilpuri ole vieläkään, mutta nyt sillä pystyy ajamaan pidempää matkaa 100km/h ja kovempaahan ei saa pakettiautolla liikenteessä ajaakaan.
Ihan positiivinen päivitys, vielä kun saisi vivuston entisöityä ja säätöihin.
K.Laaksonen
Vasta alkaja
Viestit: 3
Liittynyt: 07.09.2012 08:15

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja K.Laaksonen »

Tämä on kyllä hauskan näköinen :D
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3026
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

"Neiti on kyllä totella haaskan näkööneen, lähetkö tanssaa?" :lol:
YV laatikko täynnä yleensä koko ajan
Vastaa Viestiin