Reimo -86

Projektikertomus alue jossa voit kertoa autosi rakentelusta. Section for your project

Reimo -86

ViestiKirjoittaja Ande » 08.08.2018 11:23

Morjes! Tulipa ostettuu viikko ennen juhanusta tämmönen matkailutölkki. Ensi kosketus tölkkeihin ja veti kyllä mukaansa iha täysin!
1.6td JX ~420tkm ajettu
5 hengelle rekisteröity
Liesi
Jääkaappi
2x2 nukkumapaikat
Ilma eeperi (tietoa missä sais vanhan eeperin lukon avattua?)

Kuva Kuva

Sisustan entinen omistaja oli muuttannu punaseks kokonaa mikä oli aivan karsee, ja täysin homeessa.. Juhannus tulossa ja keli näytti siltä et ei veneellä pääse juhannuksen viettoo. Siitä alko kiireinen viikko et saatii tölkki juhannuskuntoon.

Kuva
Enempää kuvia ei näköjää jostai syystä nyt sisältä ollukkaa ennen remonttia.. :?

Ei ehkä kovin viisas ratkasu laittaa lasivillat seinille eristeeks, mut on ne toiminnu monta vuotta Astronkii seinissä nii miksei tässäki? Kuitenki väliaikaisratkaisu siihe asti ku kunnostan tän kokonaan kuntoo 8-)
Eli lasivillat seinille ja uudet pahvit kovalevyistä. (Taakse saa tarjota alkuperäsiä pahveja, ainakin mustia. Mitä kaikkia värejä niitä näissä onkaa?)

Kuva
KuvaKuvaKuva
Kuva

Lattiaks perus laminaattia..

Kuva
Kuva

Kyllä se suunillee viikossa valmistu ja päästii juhannuksen viettoo tölkillä 8-) Vähä jäi viimeisteltävää mut tehää niitä sit pikkuhiljaa.
KuvaKuva Kuva

Penkin pehmusteet kans väliaikasia kun edelliset oli kaikki homeessa..
Tekniikan osalta on selvitty usean öljyvuodon korjauksella ja perushuololla. Juhanuksen jälkee tuli leimakii senku haki vaa.
Askarellaa pikkuhiljaa lisää ja kirjotellaa foorumille kun jotai kerrottavaa on 8-)
Ande
Vasta alkaja
 
Viestit: 18
Liittynyt: 08.08.2018 10:38

Re: Reimo -86

ViestiKirjoittaja Pastori » 08.08.2018 15:23

Oha se komia ja hienoa jälkeä! Kerros mitä materiaalia käytit nuitten seinien vuoraukseen ikkunoiden ympäriltä ja katosta?
Datsunisti ja tölökkinisti.
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
 
Viestit: 863
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: Reimo -86

ViestiKirjoittaja TT| » 08.08.2018 17:46

Kylläpä piristy ilme huomattavasti!
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6274
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Reimo -86

ViestiKirjoittaja Ande » 08.08.2018 17:53

Kiitoksia vaa :) Ikkunan ympärystät yms. taitaa olla jotai kangasta mikä on liimattu peltii kii? Oli aikasemmi maalattu kuten kattoverhoilukii, nii vejettii vaa iha jotai sisämaalii telalla päälle :D
Ande
Vasta alkaja
 
Viestit: 18
Liittynyt: 08.08.2018 10:38

Re: Reimo -86

ViestiKirjoittaja Tuomo Lehmikangas » 08.08.2018 23:29

Luulisin että jääkappia varten olisi hyvä olla enemmän tuuletusreikää pihalle. Tai sitten tehostaa puhaltimella taustan jäähdytystä. Voi olla että kaasuja ajatellen joku säädöskin sanoo, että alareunassa pitäisi olla myös tuuletusreikä? Tätä kannattaa harkita ainakin siinä vaiheessa kun purat niitä väliaikaisia eristeitä pois.
Tuomo Lehmikangas
AktiVWisti
 
Viestit: 63
Liittynyt: 24.02.2012 11:46

Re: Reimo -86

ViestiKirjoittaja Ande » 09.08.2018 09:23

Jep, asia on ollu mielessä nyt jälkee päin. Työntää aika kovin lämmintä ilmaaki tuolta. Pakoputkiha tulee jääkaapilta pihalle kuitenki. Tommonen se ennenki on ollu nii ei tullu mieleekää lisäillä reikiä :D Helppoha se on tuost viel ku jääkaapin vetäsee eestä pois.
Ande
Vasta alkaja
 
Viestit: 18
Liittynyt: 08.08.2018 10:38

Re: Reimo -86

ViestiKirjoittaja Tuomo Lehmikangas » 09.08.2018 22:28

Oliskohan siinä tehty joskus ruostekorjauksia ja alempi ritilä jäänyt silloin pois? Tuossa vaikuttaa tuo ylempikin ritilän aukotus pieneltä kun on noita pyöreitä reikiä vain. Mielestäni tuokin olisi hyvä leikata isommasti auki, eli sen mitä ritilä antaa myöten.

Näyttää että se ritilä on ehkä tämä sama mitä monissa muissakin Reimoissa. Halvin mitä löysin oli tämä:
https://www.farmi.fi/jaakaapin-tuuletusritila-360-x-115-2-kpl-0500814-2.html

Edit: Klikkasin kuvan isoksi ja eihän se varmasti ole tuo se ritilä sulla. Mutta onpahan ainakin Reimon käyttämä tuote jos alkaa piilevä pussihousumeininki iskemään ja haluaa alkuperäismallista.
Tuomo Lehmikangas
AktiVWisti
 
Viestit: 63
Liittynyt: 24.02.2012 11:46

Re: Reimo -86

ViestiKirjoittaja Kääkkä » 13.08.2018 18:19

Kah! Kaakon toverin tölkkihän se siinä. On kyllä todella hyvin tehdyn näkönen tuo siisusta. Kelpaa tuolla elellä vaikka vähän pidempäänkin.
Kääkkä
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 106
Liittynyt: 07.12.2017 13:17

Re: Reimo -86

ViestiKirjoittaja Ande » 23.08.2018 10:00

Tulipa tölkkii asenettua vähä valoja sisälle nii näkee jotai iltasellakii.
Kuva Kuva

Samalla asensit tuommosen kätevän latauspisteen. On siis 2 usb, volttinäyttä sekä tavallinen tupakansytyttimen paikka.

Kuva

Näillä eväillä lähettii viikonloppu iltana kokeilemaa uusia virityksiä. Valoa oli just hyvi et sisäl näki joka paikkaa, myös kaappeihin. Eikä siltikää silmii käyny valo. Tuosta ku sais viel jonkuu näkösen valonheittimen ulkopuolta valaisemaan nii olis hyvä 8-) Tulipa samalla kavereitten kanssa tehtyä paljukärryä kokeiltuu tuol reissul. Hyvä oli! Vaikkakii saimaassa tarkeni viel uimaa :D Saatiipa paikallinen tölkkiläinenkii tulemaa paikalle :)

Kuva

Tuon illan jälkeisenä päivänä oli tarkotus lähtee ajelemaa lappii. 100km Jälkee löysty pakosarja irti joka laitoin takas kiinni. Toki vuotamaan jäi reilusti ku tiiviste tippu välistä. Ajateltii kitkutella etee päi ja seuraavan päivän kaupast hakis tiivisteen. No ei eipä keretty kun 400km kohalla rupes kone kolisemaa aivan vietävästi! Öljyt oli kaikki hävinny koneesta.. Eipä päästy vielkää lappia kiertämää.. :cry:
No Reimo trailerilla ja takas kotia. Kone irti. Syypääks paljastu turbon öljynpaine putki. Oli suodattimen juuresta poikki. Ilmeisesti öljypaineanturit ei toiminnu kun ei mitää varotellu öljyn vähyydestä. Harmi, oli hyvin toimiva ja nätisti käyvä JX.. Myös turbon imusiipii oli joutunnu jotai :o

Kuva

Nyt tilalle on menossa AHU. Siitä kiinostais mite sähkökaasu on toteutettu? Muutenha toi on aika selvää hommaa foorumin ohjeiden mukaa 8-)
Ande
Vasta alkaja
 
Viestit: 18
Liittynyt: 08.08.2018 10:38

Re: Reimo -86

ViestiKirjoittaja Osku » 23.08.2018 11:12

Tossa näkyy miten itse tein sen.

viewtopic.php?f=19&t=4401&hilit=ALH+syncro&start=60

Huomioitavaa oli että polkimen muovisarana ei kestänyt joten tein vahvemman rauta saranan sinne. Oltan että se sarana hajosi joka vanhuutaan tai sitten siksi että kun kaasu vipu ei enään tukenut sitä se pääsi liikumaan liika sivusuunnassa.
Muuten suosittelen laittamaan sen tuonne koska kuten tälkistä tiedetään niin vaijerit tahtoo jäätyä ja tuossa siitä pääsee eroon.
Osku
AktiVWisti
 
Viestit: 1160
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Reimo -86

ViestiKirjoittaja Ande » 24.08.2018 00:16

Kiitos! kyllä tuosta nyt jotai ideaa saa jo :) Eihä tarvita katkasijoita polkimille kun ei tule vakkarii? Tai kysytää mite sen vakkarin sais toimimaa? Varmaa se nopeustieto on se haastavin..?
Ande
Vasta alkaja
 
Viestit: 18
Liittynyt: 08.08.2018 10:38

Re: Reimo -86

ViestiKirjoittaja Osku » 24.08.2018 06:46

Jos haluat vakkarin niin tarvitset nopeus tiedon eculle, esim vaijeriin asennettava toimii, mulla on toi edessä ajattelin anta jossain vaiheessa nopeus tiedon eculle kun jaksan netin syövereistä kaivella esiin sopivan kilkeen. Katkasijat voi puukottaa pois softasta joten niitä ei vältämättä tarvii mutta jos laittaa vakkarin niin sen haluu varmaan meneen pois kun painaa jarrua ja vois olla hyvä että ei ryntaytä jos iskee kytkimen pohjaan. Nopeus tieto on mulla tulossa lähinnä siksi että ecu ymmärtäää paremin mitä tapahtuu jotta käynti varsinkin ala kieroksilla olis optimaalisempi.
Osku
AktiVWisti
 
Viestit: 1160
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Reimo -86

ViestiKirjoittaja Joker » 24.08.2018 12:10

Osta joku typ 6K Cordoba, TDI 66kW, AHU koneen lisäksi tulee mukana johtosarja, katkaisijat, nopeusanturi joka menee pikkudremelöinnillä vaijerin päähän ja myös kaasupoljinsetti, jonka modaamalla saa tölkkiin kiinni. Lisäksi tietty downpipe, ilmaletkuja, ilmamamassa jne jne osaa... Cortsun mittarinkin saat rälläkällä alkuperäisen tilalle, ajelin silleen vuosia kunnes modasin passat 3bn mittarin.
Noin niinkuin jos AHU eTDI tielle olet lähdössä, mTDI varmaan puolet helpompi, mutta silloinkin saat varmaan leimatun cortsun halvemmalla kuin arpairtokoneen.
Joker
AktiVWisti
 
Viestit: 498
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Reimo -86

ViestiKirjoittaja Hanttapuli » 24.08.2018 12:24

^Suosittelen tuota ajokuntoisen auton ostamista mikäli vain mahdollista. Kummasti helpotti raadon ostopäätöksessä, kun pääsi testaamaan miten kulkee.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
T3 vm. 1980. Type 4 -projekti.
FVWA:n jäsen 10/2013.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
 
Viestit: 2413
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: Reimo -86

ViestiKirjoittaja Ande » 24.08.2018 13:05

Nää on cordobasta purettu henkilökohtasesti. En haluu muuta mittaria ku tölkin oman mittarin tuonne :D Mitäs se pikku dremelöinti tarkottaa? Toki jos pienel vaival sais sen nopeustiedon nii oisha se vakkari aika jees matkatölkis! Ois tarkotus tehä eTDI. Kai se sähkökaasu kaikinpuolin viisaampi on? Kulutuksen yms puoleen. Ei oo tarkotus kummosesti ruuvailla tuota kuitenkaa.
Ande
Vasta alkaja
 
Viestit: 18
Liittynyt: 08.08.2018 10:38

Re: Reimo -86

ViestiKirjoittaja Osku » 24.08.2018 14:26

Joo ja vakkarin toisen singnaalin saa jarruvalokatkasijasta releen kautta jote jos muistaa aina painaa jarrulla vakkarin pois niin toimii sekin ja sit voi tietysti askarella vakio kytkin polkimeen yhden katkaisijan, ei mitenkään iso juttu luulisin laittaa samalla tavalla kuin jarru valokatakasija on.
Osku
AktiVWisti
 
Viestit: 1160
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Reimo -86

ViestiKirjoittaja Joker » 25.08.2018 23:27

Ahaa, ok, en ymmärtänyt että sulla on jo teknologia valmiina. Sitä nopeusanturia piti jotenkin puukottaa, ottaa ratas pois ja karasta paljastui samanmuotoinen reikä kuin mikä on vaijerin päässä. Ne sai sitten kumiletkulla naitettua toisiinsa. Koitan ettiä kuvia.
Joker
AktiVWisti
 
Viestit: 498
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Reimo -86

ViestiKirjoittaja TT| » 26.08.2018 00:25

Helpoin on kun laitat kaasupotikan konehuoneeseen, valmiin nopeusanturin tölkin mittariin ja kruisen napit toimintaan. Jarruanturi periaatteessa riittää, ja ne saat toimimaan releen lisäämällä suoraan tölkin jarruvalosta. Toki se kytkin on hyvä olla.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6274
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Reimo -86

ViestiKirjoittaja Osku » 26.08.2018 06:34

Muuten samaa mieltä mutta jos laittaa sähkö kaasun niin vois ainakin hommautua eroon jäätyvästä kaasuvaijerista ja siksi potikan paikka on polkimen luona. Jos ei aja talvella niin sitten se voi olla konehuoneessakin. Mutta kannattaako ottaa kahden mailman ongelmat eli sähköjen ja vaijerin.
Osku
AktiVWisti
 
Viestit: 1160
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Reimo -86

ViestiKirjoittaja TT| » 26.08.2018 10:37

Itsellä ei ole ollu mitään ongelmaa vaijereiden kanssa kaasupotikan käytössä, kolmella eri yksilöllä ajettu varmaan jo 100tkm ainakin. Itse asiassa siitä on hyötyä, kun ilmatessa ja muissa huoltohommissa voi kaasua käyttää myös konehuoneesta.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6274
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Seuraava

Paluu Projektit - Projects

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa