Reissuauto T4 Syncro

Projektikertomus alue jossa voit kertoa autosi rakentelusta. Section for your project

Re: Reissuauto T4 Syncro

ViestiKirjoittaja Kääkkä » 30.05.2018 16:09

Tota luokkaa se oikee kiristystiukkuus tais olla. Mutta pysyypähän varmana kiinni. Enkä tiiä jos se ei tolla kiristyksellä katkennu niin mikä sen myöhemminkään enää katkasis? Eiköhän tässä vielä tule tuo jakopää purettua monet kerrat ennen seuraavaa hihnan vaihtoväliä jos vanhat merkit paikkansa pitää niin kattoo sit ens kerralla kunnolliset kiristykset. Täytys itelle työstää semmonen kampiakselin kiinni pito työkalu ni ei tarttis aina olla muilta lainailemassa.

Pohdiskelin hupiakkujärjestelmään sulakkeiden kokoja.. Laskukaavoja jos oikein käytin niin lataus kaapelille käynnistysakun kengän lähettyville 150-200a sulake. Pellin alla on 120a laturi. Invertterin tehon ollessa 2000w, päädyin 166a virtaan, siihen piiru lisää niin oisko sen kaapelille sitten 200-250a sulake. Subbarin lankaan sitten vielä joku 100a kai.

Sähkökaapelit löysin tosiaan eräästä roskapöntöstä. Latauskaapeliksi kaavailin 35 neliöistä muovispiraali suojattua kaapelia, samallaista maattoon koriin. En tiiä minkä paksusta lankaa invertterin ja akun väliin tarvis. Jos tuota laitosta ikinä tulee edes käytettyä. Laitteen mukana tuli jotku kaapelit mutta olivat muistaakseni aika ohkasen näköset.
Kääkkä
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 106
Liittynyt: 07.12.2017 13:17

Re: Reissuauto T4 Syncro

ViestiKirjoittaja Joker » 30.05.2018 21:56

Enkös minä joskus kirjoittanut jonnekin invertterin kaapelin mitoituksesta? No anyway, jos ne on lyhyet niin paksuutta ei niin tarvita. Jos CE merkatun tms "kunnon" on invertterin ostit niin eiköhän ne kaapelit ole sopivat. Internetissä on mitoitusohjelmia, googleta-12v wire size calculator tms. Niillä voit tarkistella. Muutoinhan nuo sähköajatuksesi kuulostaa hyvältä.

Jos jotain hyvää, niin parannettavaakin ehdotan: jos luottoa haet laitteelle ja pitkille matkoillesi, niin jakopään suhteen kannattaa tsempata. Kiristimet pitää olla kunnossa, venyvät pultit vaihdetaan uusiin, mitään asiaankuulumatonta ei laiteta väliin, mopolla ei kiristetä ja kirjataan ohjearvoihin.
En povaa mitään kun ei ole ennustuskykyä, mutta siis väärissä kohtaa otat riskejä mun mielestä. Kaikki pultit mitkä kiristetään asteilla on pääsääntöisesti venyviä, eli kertakiristyksellä myötölujuus ylitetään. Kunkku, VP, kansi jne... Myötölujuus näissä tapauksissa kuuluu ylittääkin, mutta vaan kerran ja oikean verran. Jos taas välissä on spaceri, mutteri tms rikka, venymä on aivan eri kuin suunniteltu ja puristus pienempi. Arpaonni päättää milloin se murtuu tai pitääkö, jos ei ohjeita noudata.
Joker
AktiVWisti
 
Viestit: 498
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Reissuauto T4 Syncro

ViestiKirjoittaja Kääkkä » 01.06.2018 16:47

Katohan joo.. Allekirjottanu on nii innokas oppimaa uutta että jo opitut asiat unohtuu. Nojaa, asia kunnossa ja kiitos vastauksesta :D

Eilen kytkin kattovalot katkasin paneelille. Tulipa hupa olo kun sai ekat sähkölaitteet kytkettyä. Tänään kaiken näköstä lisänippeliä laitan jahka takasin pajalle kerkiää. Oikeestaan latauspiiriinkin tarvittavat kamppeet taitaa nyt olla kaikki haalittu ja asennusta vailla. Kattovalojen kiinalaista dimmer toimintoa en saanu pelaamaan mutta se ei ole maailman loppu. Oikeen jos joskus innostuu ja kirkkaus on liikaa silmille niin rakentaa jonkunlaisen vastus laitteen niille jossa joko pelkkä dimmer toiminto yhellä vastuksella tai useempi asentoinen..

Ja joo kyllähän se mielenrauha ois poikaa.. Kiristin tosiaan tuli laitettua kuntoon sentään. Pultti on vähä niin ja näin. Jos jää liikaa vaivaamaan niin varmaan pakko vaihtaa sekin vielä. Hävettää mennä jo samasta kaupasta ostamaan samaa pulttia näi monta kertaa. Ehkä ostan sen muualta ens kerralla :D Nyt on kiesi lähteny selkeesti huonommin käyntiin kun normaalisti. Varmaan stefoja vaihtaessa kun nokkapyörän käytti irti jakopään päästä on pumpun ajotus muuhun koneeseen nähden hiukan muuttunu. Säädön paikka taas siinäkin..

Huomenna nokka kohti Kotkaa taas. Lotto vetämään mitä seuraavaks hajoaa? :D
Kääkkä
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 106
Liittynyt: 07.12.2017 13:17

Re: Reissuauto T4 Syncro

ViestiKirjoittaja Kääkkä » 03.06.2018 23:41

Noniin. Tällä reissulla hajos kaiutin. Ei sen vakavampaa. :mrgreen:

Sain tuossa viikolla parsinee latauspiirin aika pitkälti valmiiks ja testi lataukset on ajeltu. Toimii muuten hyvin, mutta erotusreleen kanssa on pien bropleema. Sorruin jopa lukemaan älyreleen käyttöohjeenkin josta en vastausta ongelmaan oikeestaan saanu.
Eli kun käännän auton ollessa käynnissä latauspiirin päävirtakatkasijan päälle, kuuluu kerran naks. Sitten kun käännän virrat pois, ei kuulu mitään. Otan heräte piuhan irti, kärjet on edelleen yhteydessä. Tämän ehkä ymmärtäs jotenkin toiminnallisena ominaisuutena kun kyseessä on älyrele ja se haistelee jännitteitä ja katkoo yhteyttä sen mukaan. Mutta rele lämpenee vaikka päävirtakatkasija on auki asennossa ja auto on sammutettuna. Olen vetäny herätevirran latauskaapelista päävirtakatkasijan jälkeen kun aattelin että se on siitä kätevä vetää kun se rele naksahtas aina päälle ja pois sillon kun käännän katkasijasta latauksen päälle. Mutta liittyskö tuo nyt siihen kun se rele ei katkase yhteyttä latausjännitteen kadottua jolloinka herätepiuhalla on virta hupiakulta releen läpi oikeestaan koko ajan. Kuuluisko herätevirta ottaa jostain muualta vai ootteko sitä mieltä että sen kuuluu toimia näin kuten olen sen kytkeny?

Jääkaapin laitoin tänään myös toimintaan katkasijan kanssa. 10min ja kaappi oli kylmä vaikka sisällä oli lämmintä +25. Ei menny todellakaan rahat hukkaan tuon kanssa.
Kääkkä
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 106
Liittynyt: 07.12.2017 13:17

Re: Reissuauto T4 Syncro

ViestiKirjoittaja Kääkkä » 06.06.2018 23:19

Latauspiiri tuntuis nyt toimivan. Siirsin erotusreleen herätevirran piuhan auton sulakerasian luo johonki lankaan. En tiiä yhtään mihin sähkö sitä lankaa pitkin matkaa mutta siinä virta katkeaa kun sytytysvirran katkasee joten passaa mulle.

Oottekos te poppikoneita viritelly tölkkeihinne? Miula on tuo 12" subi elementti jonka puhekelat täytys kytkeä sarjaan jollonka saadaan 4ohm vastus vahvarille joka ton vastuksen kanssa tulee työntämään noin 700w. Virta kaapelit vaan loppu kesken. Onkohan nuo miten tarkkoja vehkeitä häiriöille? Meinaan jos vetäis ihan tavan kaapelia vahvistimelle. Semmonen oikee eristetty kaapeli meinaan on melkosen tyyristä. Kojelautaan laitoin jotku 4" 2-tie kajarit vanhojen rämisevien tilalle. Sitten olis vielä pari jotain about 6" kajaria. Ilmeisen laadukkaita kait. Käytettynä ostin ne ja ihan kun ois nekin jo särissy kun kokeilin.. Mutta asennan ne kumminkin niin kuulee sitten totuuden paremmin. Ne sijoittuu luultavasti kuskin ja pelkääjän jakkaran alle tai sitten jotenkin B pilariin koteloituna. :)
Kääkkä
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 106
Liittynyt: 07.12.2017 13:17

Re: Reissuauto T4 Syncro

ViestiKirjoittaja Kääkkä » 10.06.2018 01:59

Jooh.. Subi kytketty. Meinaan jonninmoine pauhu. Eipähän tarvi täysille ruuvata vahvistimesta :D Puuilon kaapelia vedin ja ei tuntunu mitään kohinoita kuuluvan.

Pumpun ajotus meni viime remontissa tosiaan aika keturalleen. Ajotus pomppi 0-4 asteen kohilla. Sai kylmänä jo vähän sahailla käyntiin. Nyt on aika kohillaan. 8-)
Kuva

Tosiaan pirssi alkaa oleen loppusilauksia vaille valmis. Oon yrittäny ettiä tietoa tuosta "verollisen matkailuauton" varustuksista. Eli onko mitään tarkkaa ohjetta mitä siellä täytyy olla leimalla? Se keittolevy joo kiinteenä. Riittääkö sille jos vedän jatkojohdon hyllyrakenteen seinän läpi hyllyn sisälle? Sitten piti rakentaa vissiin se irrotettava pöytä? Siitä on jo visio jonka toteutan ensviikolla. Ja entä tarviiko sängyssä olla patja katsastukseen mentäessä? Patjaksi en nimittäin ole keksiny vielä mitään. Vesipistettähän ei tarvinnu kun siitä joku pääs huomauttamaan. :)
Kääkkä
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 106
Liittynyt: 07.12.2017 13:17

Re: Reissuauto T4 Syncro

ViestiKirjoittaja DJSigma » 10.06.2018 13:11

- Kahden hengen sänky, minimi 120x180cm
- Pöytä, tästä oli Hanttapulille katsuri huomauttanut, että pitää niiden kahden hengen mahtua siinä myös pihviä leikkaamaan
- Keittomahdollisuus, keittolevy, mikro tms. kiinnitettynä
- Säilytyskaappi tms., riittävän iso että vaikka vuodevaatteet mahtuu sinne,

Eiköhän siellä ole hyvä patja olla, ettei ala vittuilemaan että tuossako muka oikeasti nukut. ;)
Sähköasennukset pitää olla "virallisia" asennuksia, helpommin pääsee kun laittaa vaikka Defan sisäpistorasiasarjan, kun niitä saa maallikkokin oikeastikin ruuvata kiinni.

Nämä siis verollisen matkailuauton määräyksiä, eli auton josta on autovero maksettu (se ostettaessa, tai veroluokkaa vaihdettaessa maksettava). Verottomaan on sitten niitä korkeusvaatimuksia ja tulossa oli vissiin niitä vesihommiakin.
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
DJSigma
AktiVWisti
 
Viestit: 836
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Reissuauto T4 Syncro

ViestiKirjoittaja Kääkkä » 12.06.2018 06:20

Mikro? Huikeeta. Nyt meni suunnitelmat hyvällä tapaa uusiks. Eilen kytkin invertterin toimintaan, kävin nyysimässä mikron irti työpaikan kahviosta ja tuikkasin vesilasin sisään ja lämmitin sen. Hyvin pelas. Akkujännite hiipu jonnekki 11v tienoille käytön aikana mutta palas takasin 12,8v hetki käytön jälkeen.
Mikrolle nimittäin on oikeesti käyttöä mutta sille sähköselle keittolevylle ei oikeestaan ollenkaan. Sijotuspaikka tulee oleen sähkökeskuksen päälle kuskin penkin taakse varmastikkin.

Liimalevystä näytti jääneen yli kahen lautasen mahuttava hukkapala lätty. Siitä sitten pöytää rakentamaan. :!:
Kääkkä
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 106
Liittynyt: 07.12.2017 13:17

Re: Reissuauto T4 Syncro

ViestiKirjoittaja Kääkkä » 15.06.2018 20:21

Vaihoin joutessa öljyt nyt 5w40 mallisiin 5w30 sijasta. Ei auttanu pöllytykseen. Hiukka huteralle vaikuttaa koko kampe kun öljyä tursuaa tosiaan kannen takaa joko imu tai pakosarjan tai kummankin välistä. Pakoputken loppupillikin on semmosen rasvapaskan vuoraama sisältä. Sen verta menny rahaa ja aikaa tuon ongelman tutkimiseen että taitaa jäähä ainooks vaihtoehoks ajella vika ulos tässä kohtaa.

Ens talven varalta.. Onkohan näistä ikinää kansia halkeillu? Joku hiushalkeema kenties kai vois jotain tän suuntasta aiheuttaa kun kansi lämpiää, alkaa öljyä tursuta imuilman ja miksei pakoilmankin joukkoon. Mutta toisaalta käynnistyksessä ei pölläytä ja moottorin kun lämpimänä sammuttaa, luulis halkeamasta jotain sillon lirahtavan vielä palotilaan tai venttiilien päälle. Ja sit taas toisaalta.. Moottorin takaseinä on koko leveydeltään öljyssä niin sais olla kyllä melkonen halkeema.
Kääkkä
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 106
Liittynyt: 07.12.2017 13:17

Re: Reissuauto T4 Syncro

ViestiKirjoittaja TT| » 15.06.2018 23:12

Taitaa olla erittäin harvainaista että TDI-koneen kansi halkeaisi. Ja jos siellä olisi halkeama niin voisi kuvitella että toimis just toisin päin että kylmänä vuotas ja lämpimänä ei.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6274
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Reissuauto T4 Syncro

ViestiKirjoittaja miksi » 16.06.2018 19:22

Turbon öljyputken oot kattonut että on ehjä ja ei suihkuta sumuna?
Sekä sen öljynsuodattimen jalan.

Jos se olis neloskone niin suodattimen jalan ja lohkon huohotinputken vuodot menee herkästi sekasin. Ne on koneen etupuolella ja ihan vierekkäin.

Omassa bussin retaleessa tuli pikaöljyäminen pitkin pohjaa kun ohjaustehostimen putki katkes, vanhemmassa tuo ohjaustehostin on koneen takapuolella öljynsuodattimen vieressä.
miksi
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 56
Liittynyt: 19.12.2017 00:55
Paikkakunta: Lahti/Nastola

Re: Reissuauto T4 Syncro

ViestiKirjoittaja Kääkkä » 16.06.2018 20:51

TT| kirjoitti:Taitaa olla erittäin harvainaista että TDI-koneen kansi halkeaisi. Ja jos siellä olisi halkeama niin voisi kuvitella että toimis just toisin päin että kylmänä vuotas ja lämpimänä ei.


Jees!

miksi kirjoitti:Turbon öljyputken oot kattonut että on ehjä ja ei suihkuta sumuna?
Sekä sen öljynsuodattimen jalan.

Jos se olis neloskone niin suodattimen jalan ja lohkon huohotinputken vuodot menee herkästi sekasin. Ne on koneen etupuolella ja ihan vierekkäin.

Omassa bussin retaleessa tuli pikaöljyäminen pitkin pohjaa kun ohjaustehostimen putki katkes, vanhemmassa tuo ohjaustehostin on koneen takapuolella öljynsuodattimen vieressä.


Mitä meinaat tuolla sumuna suihkutuksella? Että tulo putkessa olis joku tukos ja se ruiskuaa sen tukoksen läpi sumuna? Tuloputkeen en perehtyny ollenkaan mutta poistoputkeen kurkkasin sisälle lampun kanssa ja sen verran kun näki niin aivan kirkasta puhasta seinää oli. Toki jousto osassa voi olla sisäpuolella jotain mätää. Sitä en nähny mistään. Täytys ottaa ne putket irti ja puhaltaa tai tökkiä jollain taipusalla jutulla läpitte mutta en tiiä ootteko ite noita putkia ikinää irrotellu? Itte oon vähän sitä mieltä että ne ei lähe minnekkään sieltä ennenkun purkaa taas pako ja ímusarjat hitoille. Toki nyt kun turbolle ei mitään tarvi tehdä niin eipä siinä niin kauaa välttämättä menis miltä äkkiseltää alkuun tuntuu..

Ei ollu sopivia kupariprikkoja sillon turborempan yhteydessä niin jäi öljyputken banjon tiivisteet vaihtamatta. Näkyis nyt kusevan sieltä sitten ja haju on melkone. Siinä oli ensin mutteri jolla kirrataan banjo paikalleen ja se mutteri kierretään semmoseen kuusiokolo päällä olevaan kierretappiin jonka sisällä menee öljykanava. Viimeeks tappelin jonnin verra että sain putken kammettua irti siitä tapista kun en älynny että sen tapin saa kiertänee irti sieltä. Huonoa ei tekis vaihtaa tiivistettä sille paluuputkellekkin. Näytti erehdyttävästi jopa paperitiivisteelle se vanha.

Ja tosiaan moottorin kylen putsasin joku aika sitten myös sen suodatin jalan ympäristöstä. Hyvin pientä kostumista osotti juuresta kunnes pako ja imusarjoilta valuva tavara otti sen alueen kiinni.
Kääkkä
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 106
Liittynyt: 07.12.2017 13:17

Re: Reissuauto T4 Syncro

ViestiKirjoittaja miksi » 17.06.2018 10:56

Öljyputki eli se tuloputki on paineellinen, siinä ei kummosta reikää tartte olla niin tulee joko pisarana tai sitten kierroksilla sellasena sumuna. Vähän kuin pumppupullosta sumuttais, se meinaan leviää hienosti koneen takapuolella kun ilmavirta pyörteilee.
Paluuputki on isompi halkasialtaan ja on paineeton, paitsi jos on huohottimessa tukos. Jos paluuputkessa on reikä se kyllä näkyy valumapisarana ja jos autoa käyttää paikallaan se merkkaa paikkansa.

En usko että paineputkessa olis tukosta, ei se mahdoton ole jos on ikilong-life öljyt olleet ja sinne on laitettu sitten normi dieselin öljyt jotka on pesevämpiä ja se öljykarsta lähtis liikenteeseen, silloin se tukos olis banjon pultissa herkästi koska se on pienin reikä turbon öljylinjassa.

Kummosta lovea tai hiukka huonosti laitettua banjopulttia tai kupariprikkaa ei tartte olla kun se osaa vuotaa. Öljy kun muutenkin sotkevaa ja hienosti leviävää niin sen tarkan paikan etsintä on välillä haastavaa, yleensä ensiksi pestään kaikki puhtaaksi ja annetaan kuivua, sitten kone käyntiin ja annetaan käydä. Joskus on tehtävä moinen asia nosturilla tai montulla ja toinen on koneen käyttäjänä ja toinen kurkkii tekniikkaa.

Puhelimeen saa nykyään endoskooppi kameroita alle parilla kympillä, sillä voi kurkkailla helposti monet paikat. Itellä on e-villestä tilattuja kameroita ja ne kyl tekee just sen että näkee ahtaaseen paikkaan, resoluutio ei ole kauheen hyvä pienissä kameroissa.

Mä kun oon laiska niin oon tehnyt putkien tarkastuksen ihan silleen että kun putki on käsissä niin putsannut sen hyvin, laittanut pienen tulpan toiseen päähän ja toisesta ilmaa sisään. En välttämättä kompuralla vaan riippuen putkesta niin kumiletku väliin ja puhaltanut itte, altaassa näkyy helposti mutta jos sellasta ei oo niin vettä ja fairyä suihkuttanut putkeen ja se kyllä osaa kuplia reiän kohdalta.

Vesiletkuissa käytän t-liitintä josta sitten laitetaan ilmaa sisään, näissä yleensä kompuralla kun painetta pitää olla autosta riippuen se 1-2.1bar.

Tuo oman romun ohjaustehostimen metalliputki katkes mutterin ja pumpun kauluksen välistä, eli sen mutterin sisältä käytännössä. Oli hiukka pöljä olo kun katto että joka puoli koneesta on öljyssä jotta mistä se tulee, sitten kun katteli tarkemmin niin tuli mieleen ekana että putki on löystynyt ja koitin kiristää sitä. Eipä se auttanut, sitten että no se on o-rengas mennyt huonoks ja vaihdoin sen, ei apua. Kolme tai neljä kertaa purin ja putsasin vaihtaen tiivisteen ja toisen putkenkin ennenkuin juolahti mieleen että onko kuukivi putki voinut mennä puhki, ihan puhallustestillä ja sormi toisessa päässä ei muodostunut painetta ollenkaan niin eikun ettimään uutta putkea. Kuus putkea hommasin ja yks niistä oli ehjä, muut oli siitä puristetusta kauluksesta millä se kiristää niin murtuneet. Hopealla pystyy juottamaan mutta tuntuu ettei sekään oikein ole hyvä.
miksi
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 56
Liittynyt: 19.12.2017 00:55
Paikkakunta: Lahti/Nastola

Re: Reissuauto T4 Syncro

ViestiKirjoittaja Kääkkä » 23.06.2018 00:46

Oolrait. Täytyy tutkailla noita putkia vielä kun vaihan tiivisteet. Sain puhelinsoitolla eräältä foorumilaiselta hyvän vinkin mitä kokeilen myös heti kun pääsen jonnekki rälläkän kanssa huiskimaan.
Käväsin illalla eräällä rannalla niin sattu otollinen kohta tiellä jossa tuo pöllytys näkyy. Savu on videolla valkosta johtuen kai puhelimen onnettomasta valotuksen mittauksesta. Todellisuudessa siis sinistä ja jää leijailemaan rasvasen näkösenä pilvenä tonne tielle. Todella onneton pätkä muutenkin mutta jos on tarpeeks iso näyttö miltä kattoo niin varmaan ehkä näkee jotain :D
https://www.youtube.com/watch?v=23CI8Sjzoyo

Melkolailla takkuaa koko homma nyt kun tavaratilassa on kolme asiaa tekemättä ennen katsastusta ja mitään ei ole tapahtunu kuukauteen. Työvuorojen takia meni ensin kaks viikkoa hukkaan, sitten viikko jollonka ei ollu penniäkään rahaa ja nyt oon ollu 10 päivää kuumeessa. Ikinää en ole näi kauaa ollu missään tauissa ni tottakai tämänki piti tulla just tähän väliin.

Tänään alko neljän seinän sisällä istuminen risomaan sen verta että menin ibumaxin voimalla värkkäilemään kaikennäköstä pientä.
Ostin käytetyn mikron. Myyjä oli varsin uhkea kroppainen valkoverikkö. Sattuneesta syystä en siis tutkaillu mikroa sen enempää kun sano olevan uuden veronen. Tänään huomasin sitä asetellessa että koko kampe on aivan kiero. Liekkö pudonnu lattialle joskus. Vähän meisseliä ja vasaraa niin sai oijottua tarpeeks. Todella törkeen näkönen asennus. Oli alunperin tarkotus laittaa tuo tuohon kuskin penkin ja jääkaapin väliin mutta ei mahtunukkaan. Sängyn alle pilkoin vähän vaneria taas. Subin ympärille vielä joku käykäle kans niin ei loistas tuo valkonen ainakaan ihan noin paljon tuolta. Subiloota tehty tosiaan vanhasta hyllystä. Säästöä.
Kuva

Päävirtakatkasija räpellys.
Kuva

Näihin kuviin ja tunnelmiin. Hyviä juhannuksia! Vettä tulee kuin esterin perseestä.
Kuva
Kääkkä
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 106
Liittynyt: 07.12.2017 13:17

Re: Reissuauto T4 Syncro

ViestiKirjoittaja Joker » 23.06.2018 12:55

Pitäsköhän arvata että kerran paineen alla vedossa sinistä savuttaa, niin Turbo vuotaa.
Joker
AktiVWisti
 
Viestit: 498
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Reissuauto T4 Syncro

ViestiKirjoittaja Kääkkä » 23.06.2018 13:42

Siltähän se oireitten mukaan vähä vaikuttas mutta kun se on huollettu. Ja ennen huoltoakaan ei laakeroinneissa ollu väljää ylimäärästä eikä tiivistyksissäkään mitää vikaa näkyny. Uudet oli ehkä vähän napakamman tuntuset kun paikalleen laitto. Noissa on vaarana se että venyttää niitä liikaa paikalleen laittaessa joten en venyttäny yhtään niitä muuten kun sormin painoin ja kaveri avitti kummatki tiivisterenkaan päät reunan yli hyvinkevyesti pikku meisselillä painaen. Ja se ei vaatinu painamista juuri ollenkaan. Just senverran otti vastaan että sormivoima ei aivan riittäny. Pakko toimia niiden osalta siis.
Mutta putket kattomatta vielä. Epäilen kyllä että tuskin niissäkään mitää vikaa on kun oireet on nii epämääräset.
Kääkkä
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 106
Liittynyt: 07.12.2017 13:17

Re: Reissuauto T4 Syncro

ViestiKirjoittaja Kääkkä » 05.07.2018 21:05

Juu ei ihan viikon sairastelulla selvinnykkään. Sairaslomaa kerty yhteensä 3,5 viikkoa. Karmee tauti. Onneks ei tule enää uudelleen.

Mutta nyt on asiat niin hullusti että auto tuli tältä erää valmiiks pari tuntia sitten. Aamulla soitan konttorit läpi ja menen tarjoomaan peukut pystyssä jos tuo kelpais.
Kaikki on aika rujon näköstä mutta siistitään joskus kun huvittaa ja kerkee. Irrotettava pöytä on levyn alapuolelta kiinni semmosilla lavalukoilla. Lukot painaa levyä jalkojaan vaste nii napakasti että saa aika lujaa ajaa seinään ennenku tuo irtoo. Repimällä se ei irti lähde, mutta kuitenkin lukot avaamalla pöytä on käsissä muutamassa sekunnissa. Jaloissa on saranat eli taittuu pieneen pakettiin ja mahtuu tuonne kiinteen pöydän sisään piiloon.
Lisäilin yhen ekstra sulakkeen vielä tuone voimalaitokseen ja vetelin piuhoja siistimmin nippusiteillä. Samalla ruuvailin kalustekulmia vähän sinne tänne. Ykskään mööpeli ei hievahakkaan kun nykii. Luulis kelpaavan inssillekkin.
Kuva

Kuva
Kääkkä
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 106
Liittynyt: 07.12.2017 13:17

Re: Reissuauto T4 Syncro

ViestiKirjoittaja DJSigma » 06.07.2018 09:43

Nyt on kyllä asiallisen näköinen. :)
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
DJSigma
AktiVWisti
 
Viestit: 836
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Reissuauto T4 Syncro

ViestiKirjoittaja Kääkkä » 06.07.2018 17:21

Kiitoksia!!
Leima tuli kehujen kanssa. Hiukka pisti hymyilyttään ja hymyilyttää kyllä edellee puol päivää myöhemmin.
Viikonloppuna luvassa vielä peräöljyjen vaihto, vaihteistoöljymäärän tarkistus ja egr kierron tulppaus kokeiluna tuohon pöllytyksee.
Reilu viikon päästä tiistaina nokka kääntyy kohti pohjosta. Läsäkoski, Ounasjoki, Kilpisjärvi, Signaldalen ja siitä eteenpäi mielen mukaan. Reissu puolelle juttua sieltä sitten. :)
Kääkkä
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 106
Liittynyt: 07.12.2017 13:17

Re: Reissuauto T4 Syncro

ViestiKirjoittaja Hanttapuli » 06.07.2018 17:22

Komea sisustus ja onnea leimasta!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
T3 vm. 1980. Type 4 -projekti.
FVWA:n jäsen 10/2013.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
 
Viestit: 2413
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

EdellinenSeuraava

Paluu Projektit - Projects

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron