Ei ole kovin smart tuo ylästore vieläkään, syliin on tullut sokerista valkosipulin kautta perämoottoriin.
Kysymys pyyhkijöistä tallin perältä. Joku aika sitten startin heräte löystyi ja ennen faktoja vaihdoin virtalukon pohjan hyllystä uuteen. Kammetessa viiksipaketin liittimiä julkisessa parkissa aiheutin ruuvarilla pienen maasulun tai kytkennän liitinpaketilla. Sen jälkeen on pyyhkijät toiminut hassusti, välillä hitaasti ja välilllä ns menee yli, eli pysäyttäää vasta seuraavan kierroksen vartissa. Relekö on sökö vai menikö jako sekaisin vai miten tuo toimii?
Välissä tuli Finnmarkissakin käytyä. Etelään tullessa N75 lopetti toiminnan ja yliahdolla kompurassa kiinni oleva letku halki ja limp moodissa kotiin. Tuli matkalla jätettyä kiinni lumeenkin, heinäkuussa... eli tunturissa käytiin.
Keittiö kasassa. 85l Kompurakaappi päällä ja wallas lämmittää.
Kaapistoon tulee 10mm2 syöttö 30A sulakkeelta. Laitoin myös kytkimen väliin että saa virrat pois.
Pakokaasuputki eristetty lasikuitueristeellä ja alumiinillä. Kaapistoon piti tehdä reilusti tuuletuksia. Lieden ja jääkaapin väliin voisi vielä laittaa eristeen ja näin jakaa tilat. Vielä tehtävänä kiinteä pakoputki liedelle, ulostulo takarenkaan eteen.
Tuore vesi ja jätevesisäiliö on JKn vasemmalla puolella 15l+20l säiliöinä, niillä viime kesä pärjättiin hyvin.
Verhoiksi asensin Baimexin mustat. Eipä voi kuin kehua, teristä lähtien kaikki mukana.
Jos nukkumatilaa ei enää tarvita tulevaisuudessa täyttä leveyttä, teen westfalia tyylisen kaapiston n.40cm syvänä perälle asti, mutta se on helppo lisätä sitten.
Liitteet
20180225_000023-1024x768.jpg (152.38 KiB) Katsottu 12634 kertaa
Kavennus on aika triviaali homma, penkin kavennus ja kaapit paikalleen. Nyt tosi perillisiä sen verran muumeja katsomassa että pidetään täysleveänä vielä.
Liitteet
20180225_001833-1024x768.jpg (154.25 KiB) Katsottu 12633 kertaa
Tuosta pari kolme kuvaa ylemmässä näkyy etupenkkien välissä joku aukkorivi, onko se etulämppäristä lattiapuhalluskanava vai mikä?
Itellä on ollut ajatus sellasesta kevytversiosta omaan syncroon, se on tyhjä taulu vielä. Takapenkki siis kelpas ihan vanerirakenteisena katsurille?
Aivan mahtavasti kirjoitettu koko projekti, paljon herätti uusia ajatuksia oman rakentamiseen.
Kesä tuli ja meni reissatessa.
Kesäkaudella -18 tuli vaihdettua Ahdin, suuttimet, softa, hapoiset ohjaustehostimen putket, välärin kiertoa parantelin Letkuja ja AN liitoksia ja isompi syyläri, releytin ajovalot, kytkimen työsylinteri lojahti ja muuta sekalaista väsäämistä, 200w aurinkosähköä.
Talven toimi lumikolana.
Nyt alkaa kesään -19 valmistautuminen.
- Pohjan ja pyöräaukkojen putsaus läpikäynti ja massaus (etukaareen paikka) DONE JARRUT
- Jarruputket ja loput hilut uusiksi. Tähän sainkin jo tukea veljiltä pikkukysymyksissä. VOIMANSIIRTO
- (3) & 4 vaihteen pidennys. Ainakin 4. vaihde 0.78. Olisko jollain niitä Laakerikilven irroitusrautoja valmiina niin ei tarvitsisi itse tehdä?
- Varmaan korvailen samalla liukulaakerit teräksisillä, mutta muuten lootaan ei pitäisi tarvita koskea.
- SRE 645 asetelma ja SRE levy (ex alkoi luistamaan, lie mustaa savua päässyt kytkinkoppaan)
- TDI sisääntuloakseli
- Pääakselin puolikuusokan vaihto johonkin jämympään. Kilpi ja koppa OK, mutta toisessa lootassa tullut läpi ulkokoolista puolikuu, niin keksitään tähän jotain varuiksi. SAISKOHAN ÖLJYT PYSYMÄÄN TÄYSIN SISÄPUOLELLA VIHDOIN
- imusarjan tiivistys.
- Catch can huohotuksen väliin (joo koneremontti auttaisi kanssa)
- Öljyntäyttö korkin hitsaus umpeen venakopasta
- Uusi PCV ja tiivistys.
- Tähän auttaisi turbon nosto kanssa ( ei pysty, ei kykene siihen remppaan)
- Turbon paluu AN romppeilla (ei mitään järkisyytä, nykyinen toimii täydellisesti)
- Hydraulikaupasta turbon öljyn syöttöletku (varuilta)
MUUTA
- imuputkeen muutoksia, kovaa putkea kiinteästi ja silikooneilla liitokset.
- Ulkokuoren reissulta kertyneitä ruhjeita piiloon, peruutettu kuuseen, hipaistu vuonolla kaidetta, Farmitunkilla nokkapeltiin jne... Tämä jos kerkeää...
- TDI tuningin softaa voisi käydä Hannun luona tarkistamassa, lottosoftalla mentiin viime kesä. Toimii kuin ajatus ja voimaa ei tarvia lisää, mutta käydään kokeilemassa saadaanko vielä jotain rikottua.
- uudet AT renkaat pakko laittaa
- ~180Ah AGM aurinkoakku (lyijyakku finito)
Aika remppaamista, mutta jos positiivista niin ihan jokaista remppaa ei ole tarvinnut moneen kertaan tehdä. Laittolista vaan lyhenee joka vuosi.
Vakiokuoriin isoilla pyörillä Finturbon hyllystä, olisko osimoilleen 38... 39 otto ja jättö kompura / turbiini. 260 kärillä suuttimet tuli.
Joo, oli tiedossa että olisi voinut perus levyllä toistasatkua säästää, enkä meinannut laatikkoa lisäväännöillä rankaista. SRE levy tuli vaan nyt tilattua "onpahan kerralla" -meiningillä.