-Pastorin tölkit-
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Juhannus tuli vietettyä tölkissä ja mökkeillen, jarruja en ole ehtinyt vieläkään ehjäämään mutta menty nyt noilla kitisevillä hirvityksillä. Joutunu vähä väkisinki ajamaan tuolla nyt viikonpäivät kun hupsista keikkaa oli hukkunut käyttöauton verolaput ja nehän erääntyi maksettavaksi kertalaakista koko loppuvuoden satsi.. Ihanan kallista Mielelläänhän sitä sen rapian kuus hunttia laittaa valtiolle näin kesän kunniaksi. Tulipahan niille kesälomarahoillekkin käyttöä
Käyttö-tölökkeilyn hyviä puolia on se että aina löytyy juttuseuraa bensa-asemilla ja parkkipaikoilla.
Käyttö-tölökkeilyn hyviä puolia on se että aina löytyy juttuseuraa bensa-asemilla ja parkkipaikoilla.
Hulluna tölökkeihin.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Loppu se perkeleen kitinä kun vaihtoi uutta tilalle Jotenkin oudon tuntoista ajella kun desibelit laski ja ei jarrupoljin hytky joka risteykseen tultaessa. Kuskin puolelle piti tietenkin vaihtaa kanssa palat, meinas olla mäntä vähän tiukassa kun ei meinannut edes kolme puristinta riittää sen takaisin työntämiseksi..No itku pitkästä ilosta ja niin edespäin. Yhen asian ku saa tölkissä toimiin niin toinen särkyy. Nyt ei sitten keskuslukko enään vaihteeksi pelaa etuovissakaan... Mikä siellä voi noin vain mennä kaput?
Hulluna tölökkeihin.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Tämä tuli heti mieleen...
- Liitteet
-
- 18740082_1424424357636628_9033864733474530212_n.jpg (52.02 KiB) Katsottu 6824 kertaa
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Joo kyllä se näin menee ja just eikä melekeen
Hulluna tölökkeihin.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Ostaessani oman Tölkkini oli kuljettan ovi lukittu paukkulangalla, joka oli kierretty oven lukitusnappulaan ja turvavyön kiinnikkeeseen. Ratkaisu johtui siitä, että lukitusnappulaa ei saanut painettua alas, koska servo alkoi välittömästi painaa vastaan. Syynä oli silloin, ja myöhemminkin lukkojen reistatessa, etuovien jonkin johdon murtuminen. Olen ne kaksi kertaa korjannut, ja seuraavalla kerralla laitan saranakohtaan silikonijohtoa. Ei kovetu kylmällä, ei löysty kuumalla ja kestää oven käyttöä murtumatta.
Riippuu ilmeisesti johdosta joka on poikennut, mutta oman kokemuksen mukaan lukot saattavat mennä aivan sekaisin, Jos avaimella sulkee jonkin oven, saattaa toinen lukko aueta ym.
Silikoonijohto maksaa Suomessa aikas hurjasti, mutta poika tilasi Jenkeistä jostain RC-liikkeestä kymmenen metrin keloja eri väreissä ja paksuisina, oisko ollut jotain dollarin luokkaa metri. Nyt vain täytyy odottaa että jokin johto katkeaa, niin pääsee harrastamaan.
Riippuu ilmeisesti johdosta joka on poikennut, mutta oman kokemuksen mukaan lukot saattavat mennä aivan sekaisin, Jos avaimella sulkee jonkin oven, saattaa toinen lukko aueta ym.
Silikoonijohto maksaa Suomessa aikas hurjasti, mutta poika tilasi Jenkeistä jostain RC-liikkeestä kymmenen metrin keloja eri väreissä ja paksuisina, oisko ollut jotain dollarin luokkaa metri. Nyt vain täytyy odottaa että jokin johto katkeaa, niin pääsee harrastamaan.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Jos tässä joku päivä koittaisi tsekata sen kohon, mietin että saako noita vanhoja ehjättyä? Kuvien perusteella aika heppoinen kötöstys ja johtoakaan ei ole sen kummemmin suojattu. Jos tuo liitin on päässyt tankin puolelta hapettumaan niin sehän ei paljoa siknaalia lähettele silloin. Tuon voisin ekana tarkistaa ennenkuin pistän rahaa haisemaan.
- Liitteet
-
- asdasda.PNG (196.51 KiB) Katsottu 6752 kertaa
Hulluna tölökkeihin.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Nyt tuli suoritettua hieman tölkkimatkailua, ei kauas tosin mutta kuitenkin. Hossassa tuli käytyä vaeltelemassa ja tölkki toimi hienosti tukikohtana, tosin ahtaana sellaisena. Rakennettiin tuommonen kyhäelmä niistä rojuista mitä tuli auton mukana, eihän se hieno ole mutta suojasi sen mitä tarvi Maisemat oli kohillaan ja autokin pelas 95% matkasta, loppumatkasta tapahtui hieman outouksia. Hiljensin tietyömaalle ja kiihdyttäessä voimat katosivat ja auto sammui. Käynnistin uudelleen ja matka jatkui, kohta teki saman uudelleen parin ison paukauksen kera pakoputkesta (samat oireet kuin silloin auton siirtäessäni Ouluun ja kun jäi välille). Voiko olla että vain bensa loppui vai alkaako pumpusta loppua puhti? Kaikki sytkän osathan on vaihdettu, PA-pumpun relekin muistaakseni.
- Liitteet
-
- IMG-20170716-WA0042.jpg (355.39 KiB) Katsottu 6481 kertaa
-
- IMG-20170716-WA0047.jpg (214.04 KiB) Katsottu 6481 kertaa
-
- ljhl.jpg (522.87 KiB) Katsottu 6481 kertaa
-
- 20170715_194228.jpg (557.84 KiB) Katsottu 6481 kertaa
Hulluna tölökkeihin.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Tuota vikaa ajatellen tuli tällainen ajatusleikki mieleen:
Olisiko mahdollista, että ecu ei saa tietoa siirtymisestä moottorijarrutukseen/tyhjäkäyntiin ja antaa suuttimien tunkea kierrosten mukaista bensamäärää sylintereihin. Jos kierrokset moottorijarrutusta aloitettaessa ovat olleet yli 2.800 kierrosta, niin seos on tullut kierrosten eikä ilmamäärämittarin mukaan.
Jos kaasuläpän mikrokytkimen signaali läpän suljettuna olosta ei mene eculle, ja kierroksia on enemmän kuin 2.800, niin ecu työntää bensaa koneeseen, vaikka kaasuläppä on kiinni. Kone saa bensaa, mutta ilmasta alkaa olla pulaa. Kun sitten kaasuläppä avataan alkaa ilmamäärämittarin ohjaamana tulla lisää bensaa, joka ei varmasti auta näissä olosuhteissa hyvän seoksen tekemisessä. Jos kerran putkessa paukkuu, on sopiva seos muodostunut vasta putkessa.
Olisiko mahdollista, että ecu ei saa tietoa siirtymisestä moottorijarrutukseen/tyhjäkäyntiin ja antaa suuttimien tunkea kierrosten mukaista bensamäärää sylintereihin. Jos kierrokset moottorijarrutusta aloitettaessa ovat olleet yli 2.800 kierrosta, niin seos on tullut kierrosten eikä ilmamäärämittarin mukaan.
Jos kaasuläpän mikrokytkimen signaali läpän suljettuna olosta ei mene eculle, ja kierroksia on enemmän kuin 2.800, niin ecu työntää bensaa koneeseen, vaikka kaasuläppä on kiinni. Kone saa bensaa, mutta ilmasta alkaa olla pulaa. Kun sitten kaasuläppä avataan alkaa ilmamäärämittarin ohjaamana tulla lisää bensaa, joka ei varmasti auta näissä olosuhteissa hyvän seoksen tekemisessä. Jos kerran putkessa paukkuu, on sopiva seos muodostunut vasta putkessa.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Eli vika voisi olla siis siinä mikrokytkimessä? Irroittelin sen silloin viikko takaperin ja putsasin, ulkoisestihan ei näkynyt mitään vikaa mutta sehän ei kerro yhtikäs mitään. Samainen värkkihän tosiaan säätelee myös tuota takkuilevaa tyhjäkäyntiäkin..
Hulluna tölökkeihin.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Tai vika voi olla mikrokytkimen johdoissa.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Kyllä alkaa tuo mTDI swap kovasti poltella, tarkoituksena muutenkin hävittää nuo takapenkit niin siinähän se samaan syssyyn menis muutoskatastus..
Hulluna tölökkeihin.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Päätös on syntynyt tämän dieselöimisestä. Ei varmaan helpoin nakki mutta pitkässä juoksussa paras. Jos on jollakin tuon bensamosan tarve, siitä muutamalla satkulla saa hakea pois jahka saan ensin diiselikamat hommattua. Nyt loppuu se liikennevaloissa sammuminen ja bensan alituinen läträys perkele Jos olis tienny niin olisin tehnyt tämänkin jo aikaa sitten, samalla kun autoa maalattiin, mutta parempi myöhään jos sillonkaan.
Hulluna tölökkeihin.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
TD/TDI swap on varmasti järkevä vaihtoehto pidemmän päälle.
Penkkien poistamisella en pitäisi kiirettä, ainakin itse odottelen erään ennakkotapauksen verotuspäätöstä. Alennetun autoveron M1G > täyden veron henkilöautoksi / matkailuautoksi.
Penkkien poistamisella en pitäisi kiirettä, ainakin itse odottelen erään ennakkotapauksen verotuspäätöstä. Alennetun autoveron M1G > täyden veron henkilöautoksi / matkailuautoksi.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Penkit ei mua sinänsä haittaa, mutta kun ne on tuossa keskellä "tietä" niin sanoakseni, eli normi matkailumallissahan ne on siellä takimmaisessa kohtaa, tässä keskellä. Tuo laatikostohäkkyrä on vielä kaiken kukkuraksi liimattu ja ruuvattu koriin kiinni, siinä menee muutama tovi kun sen modailisi sopivaksi, tai vaihtaisi kokonaan uuteen ja järkevämpään systeemiin. Haaveena on myös ollut että jos penkit poistaisi, laittaisi siihen kuskin taake sen "keittiö" osan. Nythän tuota laatikkotilaa on niin maan helvetisti, ehkä jopa liian kanssa
TD-swappi on edennyt sen verran että tankki ja raudat on varattu, moottorista hierotaan kauppaa, logistiikka vain esteenä sen toimittamiselle. Kyseessä olisi rapiat 400tkm ajettu AHU jäykkäsiipisellä turpolla ja uuella jakopäällä ja vesipumpulla. Eli tarve olisi vielä:
Imu/pakosarja
Öljypohja
Kytkinkoppa
Mitä muuta?
TD-swappi on edennyt sen verran että tankki ja raudat on varattu, moottorista hierotaan kauppaa, logistiikka vain esteenä sen toimittamiselle. Kyseessä olisi rapiat 400tkm ajettu AHU jäykkäsiipisellä turpolla ja uuella jakopäällä ja vesipumpulla. Eli tarve olisi vielä:
Imu/pakosarja
Öljypohja
Kytkinkoppa
Mitä muuta?
Hulluna tölökkeihin.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Mootorin tuet.
Äänenvaimenin ja sen kinikeet
Kytkin
Sähköt tai mtdi pumppu.
Äänenvaimenin ja sen kinikeet
Kytkin
Sähköt tai mtdi pumppu.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Jos TDI:n mukana tulee vauhtipyörä ja kytkinasetelma, niin WBX:n kytkinlevyllä saat niistä toimivan paketin.Osku kirjoitti:Mootorin tuet.
Äänenvaimenin ja sen kinikeet
Kytkin
Sähköt tai mtdi pumppu.
Startti, joko JX tai TDI startti adapterilla.
Silmälaakeri vauhtipyörän päähän.
Tuossa on osalista jonka laadin toukokuussa tilauksesta tehtyyn JX > AAZ swappiin, löytyy tuolta Tekniikka/moottoriosiosta
- Kampiakselin takastefa (JX) 27-1751 9,90
Stefa, nokka-akseli / apuakseli 3 kpl (AAZ) 27-1750 3,90€ / kpl
Apuakselin o-rengas (AAZ) Koko: 56X2 tiivistekeskuksesta
Pakkassuojatulppa / vesimarkka (AAZ/JX) 25-1352 2,90 €
Kannen sivuvesilähtö 30-6917 12,90€
Pakosarjan tiiviste 4 kpl (JX/AAZ) 27-1636 1,50€(kpl
Imusarjan tiiviste (JX) 27-1645 4,90€
Öljypohjan tiiviste (JX) 27-1501 7,90
Silmälaakeri (JX) 25-1317 8,90€
Tulppa lohkoon M18x1,5 13-4007 5,90€ Löytyy myös hydrauliikkaliikkeistä, ehkä jopa parempiakin
Kierrelukite, esim 60-6100
8 mm Nord-Lock aluslevyjä 38-9321
M8 muttereita 20 kpl Kilotavaraa
Öljyä 5l VW505.00 Esim 59-9505
Öljyn suodatin (JX) 15-1337 7,90€
Helpoin on KKK K14 JX pakosarjalla, muu menee askarteluksi, mutta tulos voi olla parempi
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Mikäs siinä logistiikassa mättää? Pistät naftat, niin haetaan pois.Pastori kirjoitti:...moottorista hierotaan kauppaa, logistiikka vain esteenä sen toimittamiselle.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
No eihä se sitte ole homma eikä mikkää Vielä ku sais nipistettyä jostaki vähä aikaa nii sitte kait solis ko hakis pois Kiitoksia osalistasta, helepottaa hahmottaan paremmin tätä projektin laajuutta ja hulluutta. Huomasin tuossa että nykyisen moottorin alla olevassa kehikossa on melkoinen öljysotku, näyttäisi että jostain hihnapyörän alta tms vuotaa. Eli ei ole ainoa paikka nuo männänrenkaat mistä huilaa läpi, ihmekkö tuo jos vie 3 litraa 500km matkalla öljyä..
Hulluna tölökkeihin.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Startin virtapiuhaa pitää myös jatkaa. Samoin isoja auton alla kulkevia vesiputkia. Nämä tuli ittelle vähän yllätyksenä, mutta kyllä niistä selviää. Lisäksi diesel syncron pohjapanssari ei mahdu ilman silpomista auton alle.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.