Henkan tölkkejä.
Re: Henkan tölkkejä.
Juu sinneppä meni pallonivel niin että suhina kävi kiitoksia vaan prässäilymahdollisuudesta taas
Taisi olla viimeinen etupään nivel/ pusla. Nyt on kaikki uutta
Taisi olla viimeinen etupään nivel/ pusla. Nyt on kaikki uutta
Re: Henkan tölkkejä.
Nooniin.
Autokuume puski taas vaihteeksi päälle (niinkuin joka kesä)
Syncrokuume iski mutta mitään mieleistä ei ollut oikein myynnissä... olin yhteydessä myös yhteen firmaan joka työkseen "pelastaa" syncroja, mutta kaiketi asiakkaan maksukyvyn lisäksi pitäisi osata saksaa ja omistaa "iso lavetti" - mitä se sitten tarkoittaakin...
No sitten se tuli eteen, auto mistä olin aina salaa haaveillut. Nostokatto tölkki. Ei syncroja paljon tarvittu kun meikä oli ihan myyty, löytyi ihan täydellinen aihio omiin rakenteluihin!
Sanomattakin selvää että tummennukset ja pyöreät lamput lähtee aivan ensimmäisenä
Reimo sisustus ja uusi hella.
Edessä luulin kuvien perusteella olevan linja-auton penkit. Mutta lähempi tutkiskelu ja vw audi logojen paikallistaminen, kertoi että nämä ovat tölkin kapteeninpenkit, mutta verhoiltuna jollain oudolla kankaalla. Eihän tuollaista missään tölkissä ole ollut? Pitää vaihtaa päälliset kun ehtii.
Itse en nostokattoa ollut ikinä nähnyt, tämä on siistissä kunnossa ja niille ketkä eivät myöskään ole näitä nähneet, homma toimii näin:
Kun haluaa kokkailla tai muuten hengata, työnnetään sängystä puolet tuonne takapäähän piiloon. Seisomakorkeutta on tällöin noin 2,5m.
Ja kun halutaan nukkua, vedetään tuo levy ja puolikas patja takaisin, jolloin teltan etuosaan jää rako mistä kiivetään ylös nukkumaan.
Nukkumatilaa jää noin 120x200.
Kun lähtee matkaan niin pitää muistaa vetää katto alas
... Ja olihan se ihan kotipihassa pakko testata heti ensimmäisenä yönä, kyllä siellä kaksi aikuista nukkuu oikein hyvin
Tästä on hyvä jatkaa, coach puskurit on tallissa odottamassa, laminaatti täytyy myös laittaa ja pieniä parannuksia sisustukseen.
Myös jotain rengas ja vanne päivitystä, mutta madallus ei taida koskettaa tätä yksilöä.
Autokuume puski taas vaihteeksi päälle (niinkuin joka kesä)
Syncrokuume iski mutta mitään mieleistä ei ollut oikein myynnissä... olin yhteydessä myös yhteen firmaan joka työkseen "pelastaa" syncroja, mutta kaiketi asiakkaan maksukyvyn lisäksi pitäisi osata saksaa ja omistaa "iso lavetti" - mitä se sitten tarkoittaakin...
No sitten se tuli eteen, auto mistä olin aina salaa haaveillut. Nostokatto tölkki. Ei syncroja paljon tarvittu kun meikä oli ihan myyty, löytyi ihan täydellinen aihio omiin rakenteluihin!
Sanomattakin selvää että tummennukset ja pyöreät lamput lähtee aivan ensimmäisenä
Reimo sisustus ja uusi hella.
Edessä luulin kuvien perusteella olevan linja-auton penkit. Mutta lähempi tutkiskelu ja vw audi logojen paikallistaminen, kertoi että nämä ovat tölkin kapteeninpenkit, mutta verhoiltuna jollain oudolla kankaalla. Eihän tuollaista missään tölkissä ole ollut? Pitää vaihtaa päälliset kun ehtii.
Itse en nostokattoa ollut ikinä nähnyt, tämä on siistissä kunnossa ja niille ketkä eivät myöskään ole näitä nähneet, homma toimii näin:
Kun haluaa kokkailla tai muuten hengata, työnnetään sängystä puolet tuonne takapäähän piiloon. Seisomakorkeutta on tällöin noin 2,5m.
Ja kun halutaan nukkua, vedetään tuo levy ja puolikas patja takaisin, jolloin teltan etuosaan jää rako mistä kiivetään ylös nukkumaan.
Nukkumatilaa jää noin 120x200.
Kun lähtee matkaan niin pitää muistaa vetää katto alas
... Ja olihan se ihan kotipihassa pakko testata heti ensimmäisenä yönä, kyllä siellä kaksi aikuista nukkuu oikein hyvin
Tästä on hyvä jatkaa, coach puskurit on tallissa odottamassa, laminaatti täytyy myös laittaa ja pieniä parannuksia sisustukseen.
Myös jotain rengas ja vanne päivitystä, mutta madallus ei taida koskettaa tätä yksilöä.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2627
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Henkan tölkkejä.
Mahtava löytö! Tais löytää oikean omistajan nyt! Ja onhan nuissa nostokatoissa sitä jotain
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: Henkan tölkkejä.
Aijai, oijoi! Mahtava löytö totisesti. Pitkään haaveillut tuollaisesta nostokattotölkistä
1.7D Transporter -88
Re: Henkan tölkkejä.
Varmaan jostain suomitaksista penkit, niissä oli juuri tuollaisia verhoiluja origgis runkoihin (ja takana jotkut omavalmisterungot).
< 15kWh/100km
Re: Henkan tölkkejä.
Aijaa! en tiennytkään että niissä on tuollaista kuosia ollut. Mulla olis yksittäisiä penkkejä, ei tosin käsinojilla, ihan tölkin harmaalla kankaalla. Onnistuisikohan ne vaihtaa noihin, tai onko jollain tietoa saako noihin ostaa kankaita jostain? valmiita sarjoja?dmn kirjoitti:Varmaan jostain suomitaksista penkit, niissä oli juuri tuollaisia verhoiluja origgis runkoihin (ja takana jotkut omavalmisterungot).
Tässä sunnuntaipäivän "ostokrapulassa" mikä aina autokaupoista tulee, piti testata telttaa mikä auton mukana tuli. Tuli ihan karavaani fiilis mutta onhan tuo aika komea lyödä vaikka gatebil festareilla viikonlopuksi parkkiin!
Kolme tuntia rapsuttelin noita aivan hirveitä lilan sävyisiä tummennuskalvoja irti... lopputulokseen olin kuitenkin niin tyytyväinen että nopeasti vaihdoin vielä nelivalot keulille. Muuttui auton ulkonäkö parissa tunnissa ihan toisenlaiseksi
Re: Henkan tölkkejä.
Hieno Reimo. Kuvia kun katselee, alkaa tekemään mieli muuttaa oma nelipaikkaiseksi ja tekemään tuon kaapiston takakonttiin, näyttää näppärältä, imee varmaan toluttomasti tavaraa. Lattiaan suosittelen lämpimästi vinyyliä, kevyt, kestävä, lämmin ja helppo putsata.
Re: Henkan tölkkejä.
Oikeaan osoitteeseen meni näköjään! Tästä tulee vielä erityisen hieno.
Itse taas erittäin tyytyväinen Hansun ratkaisuun että ei ole kaappeja viemässä tilaa. Taakse ylös tulee vielä joskus säilytystila, mutta muuten pysytään verkkolinjalla.Joker kirjoitti:Hieno Reimo. Kuvia kun katselee, alkaa tekemään mieli muuttaa oma nelipaikkaiseksi ja tekemään tuon kaapiston takakonttiin, näyttää näppärältä, imee varmaan toluttomasti tavaraa. Lattiaan suosittelen lämpimästi vinyyliä, kevyt, kestävä, lämmin ja helppo putsata.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Henkan tölkkejä.
Onnea! Hieno vehjes! Itsellekin toimii tuo multivansisusta 6 paikkaisena paremmin, varsinkin kun sain suksiboksilla lisää varastointitilaa.TT| kirjoitti:Oikeaan osoitteeseen meni näköjään! Tästä tulee vielä erityisen hieno.Itse taas erittäin tyytyväinen Hansun ratkaisuun että ei ole kaappeja viemässä tilaa. Taakse ylös tulee vielä joskus säilytystila, mutta muuten pysytään verkkolinjalla.Joker kirjoitti:Hieno Reimo. Kuvia kun katselee, alkaa tekemään mieli muuttaa oma nelipaikkaiseksi ja tekemään tuon kaapiston takakonttiin, näyttää näppärältä, imee varmaan toluttomasti tavaraa. Lattiaan suosittelen lämpimästi vinyyliä, kevyt, kestävä, lämmin ja helppo putsata.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
- Neanterdaali
- AktiVWisti
- Viestit: 507
- Liittynyt: 10.05.2014 09:26
- Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo
Re: Henkan tölkkejä.
NO NYT ON HOMMA KOHILLAAN!
Onnittelut hienosta hankinnasta!! Matkailuauto ihan parhaasta päästä!
Onnittelut hienosta hankinnasta!! Matkailuauto ihan parhaasta päästä!
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
- AT5nok
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7741
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Henkan tölkkejä.
DAS hienon olet löytänyt, onnittelut.
Muiden matkailutölkkiluvia kun katselee, tekee vaan enemmän ja enemmän mieli sellaista itsellekkin.
Muiden matkailutölkkiluvia kun katselee, tekee vaan enemmän ja enemmän mieli sellaista itsellekkin.
Re: Henkan tölkkejä.
Nöyrät kiitokset vain kaikille kehuista kyllä tätä tuli harkittua aika tarkkaan, piti tästä kuitenkin ihan paperirahaa maksaa, ettei enää kolikoilla selvinnyt niinkuin caravellen kohdalla.
Stressi siitä ettei tää ole vain mun mielestä hieno, helpottaa kyllä teidän ansiosta...
Stressi siitä ettei tää ole vain mun mielestä hieno, helpottaa kyllä teidän ansiosta...
Re: Henkan tölkkejä.
Näihin kuviin, näihin tunnelmiin, päättyi tarina caravellen kanssa. Elämäni ensimmäinen tölkki. Kyllä oli haikeaa katsella sen poistuvan pihasta kun ei siinä mitään vikaa ollut, mutta ei voi kaikkia harrastaa kerralla. Toivottavasti uusi omistaja kirjoittelisi sen kuulumisia foorumille joskus.
Nyt on siis ollut aikaa keskittyä vähän enemmänkin reimoon.
Ensiksi tuli hankittua uusi hupiakku ja testailtua sähkölaitteita, mm. jääkaappi pysyy tuollaisella 75ah akulla vuorokauden päällä ilman auton käynnistystä!
Sitten sisustaan ja kaikkein inhottavin asia lähti ensimmäisenä ulos - aivan järkyttävä muovimatto.
Tilalle tuli caravellestä hyväksi havaittu parinkympin laminaatti, ja sisusta koki muutenkin pikku elpymistä.
Kiire oli myös laittaa vähän ledejä sisustaan kun alkaa illat hämärtyä.
Muutaman yön jälkeen todettiin tuon paremman puoliskon kanssa että olis tosi kiva jos yläkerrassa sais varpaat suoraks, ei olla nimittäin mitään alimittaisia kumpikaan
Joten tuumasta toimeen, askartelin tuollaisen pienen jatkon yläkertaan. Ei ole kiinteä asennus, se asetellaan paikalleen samaan tapaan kuin tuo isompikin "palanen". Ja voi jukra miten paljon parempi tuolla on nyt nukkua! Ei ollut monesta sentistä kiinni
Viimeviikolla tuli ruuvailtua venäläinen planar - merkkinen diesel lämmitin takapenkin alle. Retkeilykausi jatkuu nyt paaljon pidemmälle
On muuten just niin tehokas kuin venäläiseltä voi olettaa, kuumaa tulee! mutta silti yllättävän laadukkaan oloinen ja tosi hiljainen! Ilmaputket hakee vähän paikkaansa, onko muilla ilma- webastoja tai vastaavia? mistähän kohtaa tuo ulkoilma kannattais ottaa?
Sitten eksyin eräänä iltana muutamalle ulkomaiselle "tölkkifoorumille". Siellä oli kymmeniä takaveto nostokattoja ja muita matkailumalleja... korotettuina ja karkeilla renkailla. Jostain oudosta syystä tykästyin näkemääni ja siitä se ajatus sitten lähti.
Varoitus, seuraava kuvamateriaali saattaa aiheuttaa vannoutuneimmissa syncromiehissä allergisia oireita...
Eivaan, vitsi vitsi...
Tästä taitaakin tulla vähän seikkailuhenkisempi takaveto...
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2627
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Henkan tölkkejä.
Niin tykkään tästä meiningistä!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: Henkan tölkkejä.
Nyt on oikea meininki! Vielä jos hommaat lukon taakse, niin ei jää ihan helppoon paikkaan sutimaan!
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Henkan tölkkejä.
Mitäs Planarista joutui pulittamaan? Ainakin suomessa ilmeisesti tätä jälleenmyydään huikeasti kalliimmalla kuin venäjällä ...
Ja ilman voi ottaa myös sisältäkin, ainakin mulla vaan t4 multivanissa lämppäri kierrättää sisäilmaa.
Ja ilman voi ottaa myös sisältäkin, ainakin mulla vaan t4 multivanissa lämppäri kierrättää sisäilmaa.
< 15kWh/100km
Re: Henkan tölkkejä.
Joo ei ne vissiin venäjällä paljon maksa, sain uuden laitteen 18kk takuulla kuitenkin omasta mielestäni varsin edullisesti, neljälläsataa.dmn kirjoitti:Mitäs Planarista joutui pulittamaan? Ainakin suomessa ilmeisesti tätä jälleenmyydään huikeasti kalliimmalla kuin venäjällä ...
Ja ilman voi ottaa myös sisältäkin, ainakin mulla vaan t4 multivanissa lämppäri kierrättää sisäilmaa.
Tällähetkellä tuo munkin kierrättää sisäilmaa. Kaveri joka tuon myi, on asennellut kymmeniin asuntoautoihin noita ja sanoi että ilmanotto ulkoa on parempi, ettei ikkunat huurru ja muutenkin ilma vaihtuu sisällä.
Itsellä ei vielä hirveästi kokemusta tuosta ole, huurtuuko sulla lasit? jos siis esim nukkuu kylmällä autossa ja pitää tuota masiinaa päällä.