T3 1.6 korkattu tölkki "Matilda"

Projektikertomus alue jossa voit kertoa autosi rakentelusta. Section for your project
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja dmn »

Pastori kirjoitti:Eli kumpi anturi on sitten se joka vilkuttaa ensin, siis tuo joka on öljynsuotimen lähellä? Yläanturilla viittaat vissiinkin siihen kannessa olevaan
Joo siis yläöljynpaineanturi. Oiskohan tää kuitenkin ollu siinä suodattimen luona ja kannessa se 0.4bar tms anturi.

Näillähän on kytkentälogiikka just päin vastoin, eli jos on väärin kytketty huutaa varmasti.
< 15kWh/100km
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Kannessa on sininen anturi ja öljynsuodattimen jalassa harmaa.

Kannessa oleva sammuttaa öljynpaineen merkkivalon kun paine nousee koneen käynnistyessä, se harmaa yläpaineanturi valvoo painetta koneen käydessä (yli 1500 -2000 r/min) ja varoittaa summerilla jos käydessä ei ole tarpeeksi painetta. Kierroslukutiedon se saa laturin W-lähdöstä. W-lähdöstä liitin irti, niin ei pitäisi summerin päristä.

Jos öljynpaineen merkkivalo sammuu mutta summeri silti pärisee, tarkasta mittariston liitos. Minä purin omasta autosta öljypohjan, vaihdoin öljypumpun ym, kunnes aloin yleismittarilla tutkia asiaa ja selvisi että anturi toimii normaalisti, mutta silti summeri pärisee kierrosten nousun jälkeen. Öljynpainemittarin mukaan koneessa oli paineet ok.
Lopulta ronkin sen mittarille tulevan liittimen käsiini ja se oli löysällä.

Oireilu alkoi kojelaudan räminänä, löin nyrkillä kojelautaa ja silloin liitin ilm lähti osittain irti, hetken päästä huusi summeri. Aluksi ajattelin sen räminän olleen summerista johtuvaa :oops: :oops: :roll:
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 954
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Joo, tiedän 100% varmuudella että koneessa se vika ei ole kun se on pihaan ajettu ja kaikki oli silloin ok. Ei se käyttämättömänä ole voinut yhtäkkiä porsia :lol: Mulla on kannessa keltainen johto (?) joka on todella haperossa kunnossa, öljynsuotimella sininen. Eli vaihdampa päittäin ne ja katotaan miten käy. Tosiaan yksi "ylimääräinen" johtokin löytyy...olikohan se peräti harmaa.. No enivei tossa keltasella ja sinisellä johdolla oli semmonen kumitatti niin ne oli sen takia luonnollinen valinta.
Hulluna tölökkeihin.
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 954
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Näillä näkymin se keltainen johto kuuluu siihen öljansuotimen tuntuville, vaihdoin päittäin ja vilkutus lakkasi, tosin en käynyt ajamassa vielä :lol: :oops: Noh vielä ne toiset jarrukengät, käppärin säätö ja sen reiän paikkaus jotenkin.. jospa sitä sitten uskaltaisi koittaa leimalle.. :?: Sen mitä illalla kävin pikkasen koeajamassa, jotenki hytkyy luonnottomasti hidasteissa, ehkä iskarit männynnä paskaks..

edit.

piti ihan kettuuksillaan tilata tarra...

Kuva
Hulluna tölökkeihin.
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 954
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Noniin, nyt on molemmilla puolilla uudet kengät. Kummallista että kuskin puolen kengissä ei ollut pintaa ollenkaan, toisella puolella hyvästikkin. Käsijarru tarttee säätää, sille oli vissiin joku säätösysteemi auton alla?.. rummuilta on tiukassa mutta keppiä saa vetää ihan taakse asti. Samaten pitää ilmata takajarrut kun pääsi lirahtamaan tippa sylinteristä jarrujen kanssa touhutessa, onko siinä mitään maagista vai tapahtuuko ilmaus "normaalisti"? Nämä kun saisi nyt pois alta tälle viikkoa niin olis enemmän ku sata jänestä
Hulluna tölökkeihin.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Siellä on varmaan toisen puolen jarru laahannut?

Jarrut pitää säätää ensin niin että kengät lähellä rumpuja, sitten vaijerista käsijarrun säätö auton alta.

Ilmaamisessa ei mitään ihmeempää, molemmat puolet on samassa piirissä.
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

ATsnok kirjoitti:Siellä on varmaan toisen puolen jarru laahannut?

Jarrut pitää säätää ensin niin että kengät lähellä rumpuja, sitten vaijerista käsijarrun säätö auton alta.

Ilmaamisessa ei mitään ihmeempää, molemmat puolet on samassa piirissä.
Alfamer väittäisi, että toinen etu ja toinen taka (ristiin) olisivat samassa piirissä?
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Jarrupääsylinteriltä lähtee kaksi linjaa, toinen etuakselille ja toinen jarruvoimasäätimen kautta taka-akselille. Voi olla että minun tekninen osaamiseni loppui kesken, mutta en keksi miten ne voi mennä ristiin. Samaan tekstiin olen itsekkin jossain törmännyt.

Kuva

Kuva
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 954
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Eli riittää siis vain takajarrujen ilmaus, eteen ei tartte mennä räpeltämään 8-) Entä jos ilmaa on päässyt sylkälle asti, missä nippa siellä päässä
Hulluna tölökkeihin.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Kävinpä muuten stalkkaamassa projektia joskus viiden jälkeen eilen, mutta pappila oli suljettu :) Mullakin ois Jormassa käsijarrun säätö edessä. Kattoon asti on kiskottava, että alkaa ottamaan.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Pastori kirjoitti:Eli riittää siis vain takajarrujen ilmaus, eteen ei tartte mennä räpeltämään 8-) Entä jos ilmaa on päässyt sylkälle asti, missä nippa siellä päässä


Ilmaaminen työsylintereiltä / ilmausruuveista. Samalla vaivalla kun ilmaat edestäkin, saat vaihdettua jarrunesteet.
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

Kannattaa varata ilmausruuveja, uusia, ennenkuin aloittaa proggiksen
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 954
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Hanttapuli kirjoitti:Kävinpä muuten stalkkaamassa projektia joskus viiden jälkeen eilen, mutta pappila oli suljettu :) Mullakin ois Jormassa käsijarrun säätö edessä. Kattoon asti on kiskottava, että alkaa ottamaan.

Just viiden jälkeen tulin tallille :D Auto oli varmaankin tallissa jos ei pihalla näkynyt. Jos ei autoa pihalla näy niin semmosen tallinoven takana käy pauke missä on kytkinlevystä ja nokka-akselista tehty tuhkakuppi oven edessä.

Edit. Mistä sais halvalla pyöränpultteja? Motonetissä riistohinta 1.90€ kpl
Hulluna tölökkeihin.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Pastori kirjoitti:Mistä sais halvalla pyöränpultteja? Motonetissä riistohinta 1.90€ kpl


Varaosa-autosta ;) Veikkaan että pultteja on useammallakin varaosa-autoja purkaneella foorumilaisella jouten, laita torille kyselyä.
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 954
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Niin olisko tosiaan kuvia tämmösen takatuupparin akunkannakkeista? Kun ei ole oikein käsitystä minkälaiset tuossa tarttis olla
Hulluna tölökkeihin.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Se on pala peltiä ja M8 pultti (osa nro 7)

Kuva
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 954
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Aah hyvä, tommoset läpykät löysin, mietein vaan että oliko niissä jotku kierretangot tms. Kiitos kuvasta.
Hulluna tölökkeihin.
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 954
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Nyt olisi tööttiä ja toimimatonta lämppärin mittaria vaille valmis katsurille. Olisiko jollakin antaa tarkat tiedot minkäväriset johdot menevät millekin lämpötila-anturille? Kiitos.
Hulluna tölökkeihin.
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 954
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Kuva

Ei se kerralla menny, muttei onneksi mitään peruuttamattoman vaikeaa korjattavaa. Tuo kaukovalojen merkkivalon fixaus voi olla noista se hankalin.. Mutta meneepä taas satanen rahaa kun pitää jarrulevyt laittaa, vaan onpahan sitte joka pyörällä uutta osaa!
Hulluna tölökkeihin.
Avatar
Sinky
AktiVWisti
Viestit: 879
Liittynyt: 11.06.2012 13:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja Sinky »

kato vaan ettei oo lamppu palanu merkkivalosta. Mulla riitti lampun vaihto varamittarista.
Home is where you park it.
Vastaa Viestiin