Sivu 1/1

2,4 syöttö, kiihtyvyys mittaus

Lähetetty: 28.03.2020 17:51
Kirjoittaja pantic
Moottori on siis 2,4L AJA vain pieniä eroja AAB moottoriin, kattia kanssa. Tuli itselle tuolainen t4, joka on tosi laiska, sisäänajettu vasta 700 tuhatta. Pumpun ajoitus näyttäisi olevan pielessä, koska kylmäkännistin vedettynä kiihtyy paremmin. Jostain luin että lisää ennakkoa 2 astetta. Okei kaikille teille tieroksi notta tekniikan maailma on mittaillut noita kiihtyvyyksiä, varsinkin sitkeys 5 vaihteella 60-100 on ollut 1,9 koneella jotain 20 sekkaa, mulla 40 sekkaa, kylmäkäynnistin vedettynä 27 sekkaa. Orotelkaa vähääse kunnes saan hihinat ja pumpun ennakon säärettyä, niin palatahan asiaan. Heleppo on on muuten mitaata tasaasella vaikka taskunauriilla. Voittehan te rääpäleet laittaa tänne omia mittaus tuloksia, jos tohritte, jollette tohri, niin aikamoosia kaupunkilaasia räknääjiä ootte.

Re: 2,4 syöttö, kiihtyvyys mittaus

Lähetetty: 28.03.2020 19:19
Kirjoittaja dmn
Vanhasta videosta kattelin että 60-100km/h meni 10sek, turbolla tosin terästetty.

Re: 2,4 syöttö, kiihtyvyys mittaus

Lähetetty: 16.04.2020 10:49
Kirjoittaja TT|
Tässä olisikin hieno testikanta eri koneille ja virityksien vaikutuksille.

Re: 2,4 syöttö, kiihtyvyys mittaus

Lähetetty: 17.04.2020 16:57
Kirjoittaja Joker
Tämä nyt on eri auto, mutta ihan hauska idea ja helppo ja turvallinen testata, joten laitan kuitenkin. Tekiskö ylläpito oma T3sille?

Syncro tölkki, 1.9TDI.
suht GPS nopeuksiin 14.3sec pysähtyi.
Pitkä perä, 30" renkaat ja dieselin 4, tekee että 60kmh kierrokset 1850rpm, niin Turbo on vähän vielä unilla kun lapun laittaa lattiaan...

Toista kertaa en testaa, yritän ettei tänä kesänä tarvittis lootaa aukoa tai turboa korjata....

Re: 2,4 syöttö, kiihtyvyys mittaus

Lähetetty: 12.08.2020 16:43
Kirjoittaja miksi
Tuota, pakun ja bussin vaihteistoissa on sitten hurjia välityseroja.
Omassa bussissa kolmonen on sama kuin pakussa vitonen välitykseltään, suunnilleen.

Pumpussa on usein se kaasuakselin jousipakka (riippuen pumpusta, osassa on vain jousi ja osassa kaksiosainen jousi) siinä asennossa ettei se pääse vetämään sieltä pumpusta yläkierroksille ainetta tarpeeksi. Sen huomaa erona kulussa ihan heti jos se on vähänkin väärässä asennossa. Tän kanssa joskus "leikin" ja tuloksena se että auto kiihtyy ja kulkee hyvin, savut pieneni rajusti mutta ikävänä lieveilmiönä se tuntuu ajavan vähän lämpöä yläkierroksilla.
Ei ole ihan normia että jos 120km ajaa sitä 140+kmh että flektit pyörii täysillä ajossa.