Pitää kysyä foorumilta. En muista ja käsillä ei ole yhtään irtonaista 5-sylinterisen dampperia(värinänvaimentajaa) dieselistä tai bensakoneesta. Se prikkahan tulee kampikakselin pään ja värinänvaimentajan väliseen pintaan ja kunkkupultti pitää huolen että puristuvat kovasti yhteen.
Näin äkkiseltään hämäsi ajatus kun kertasin jakoremmin vaihto-ohjeita lontoonkielisestä ohjeistuksesta https://atlib.info/blog/182-vw-transpor ... eplacement, siellä oli maininta
WARNING! Diamond washer, this washer is installed between the damper and the crankshaft gear.
Kun nyt tässä aamuyöstä asiaa olen muistinvaraisesti pähkäillyt, niin eihän se prikka voi mitenkään tulla värinänvaimentajan ja hihnahammaspyörän väliin - se ei lisää kitkaa siinä paketissa ollenkaan, vaan ainoa paikka missä siitä on hyötyä on värinänvaimentajan ja kampiakselin pään välisessä kitkaliitoksessa. Hihnahammaspyörän kiilalla ei juurikaan ole merkitystä paketin ja jaon kasassa pysymisessä, ainoastaan se auttaa kokoonpanovaiheessa että kaikki pysyvät linjassaan kunnes sillä 1½ metrin momenttiavaimella lukkoraudan kera tulee kaikki jysäytettyä kiinni. Muutenhan löystynyt kunkkupultti ei olisi ongelma. Hihnahammaspyörä vastaavasti pysyy neljällä M8 pultilla värinänvaimentajassa.
Ostin myös uuden hammaspyörän alas, miulla on kerran sellainen lopettanut matkanteon kun se oli haljennut neljään osaan. Tällöin uhrina oli tosin 10-venttiilinen bensakone, jossa enempiä vahinkoja tullut, poislukien henkilökohtainen morkkis auton hajotessa vilkkaasti liikennöidyn tien varteen.