Sivu 1/1

acv 2.5 mtdi

Lähetetty: 02.02.2016 21:20
Kirjoittaja Janne84
Elikkä Otsikon mukainen moottori mekaanisella pumpulla veneessä ja ongelmana: Käynnistettäessä kierrokset käyvät todella korkealla hetkellisesti ja tämän jälkeen käynti tasaantuu eli ilmeisesti käynnistys syöttö liian suuri. Pumppussa tdi sisuskalut, ja ahtosyötöllinen kansi. Kysymys kuuluukin että miten säädetään käynnistys syötön määrä? Olisin erittäin kiitollinen asiallisesta vastauksesta.

Re: acv 2.5 mtdi

Lähetetty: 02.02.2016 23:08
Kirjoittaja TT|
Kuva pumpusta voisi vähän antaa tietoa että millaisesta yhdistelmästä on kyse. Millaisella ennakolla pumppu on asennettu?

Re: acv 2.5 mtdi

Lähetetty: 02.02.2016 23:22
Kirjoittaja Janne84
0,7 ennakko ja K-mitta 3.6. pumppu tehty AAB moottorin pumpun kuoriin. Ja ahto kansi lisätty siihen. Toi keskipako säätimen akselin säädöt kiinnostaisi miten kuuluisi olla ja paljonko tdi kotelo paine pitäisi olla?

Re: acv 2.5 mtdi

Lähetetty: 03.02.2016 00:09
Kirjoittaja dmn
Voisiko kuitenkin ongelmana olla se että imusarjasta laskeutuu öljyä / tai paha suutinvuoto joka sitten startin yhteydessä palaa ryntäyttäen kertalaakista?

Re: acv 2.5 mtdi

Lähetetty: 03.02.2016 00:23
Kirjoittaja Janne84
dmn kirjoitti:Voisiko kuitenkin ongelmana olla se että imusarjasta laskeutuu öljyä / tai paha suutinvuoto joka sitten startin yhteydessä palaa ryntäyttäen kertalaakista?
öljyä ei ainakaan valu, suutin vuoto ehkä mutta eikö pitäisi naputtaa tyhjäkäynnillä? Lykää todella paljon mustaa savua kun lähtee käyntiin, käy muuten kohtuu sievästi, lähtee hyvin käyntiin ja usealla startilla peräkkäin säma juttu

Re: acv 2.5 mtdi

Lähetetty: 03.02.2016 08:38
Kirjoittaja dmn
Jaa-a. Pystyisköhän sitä starttimäärää säätämään kiristämällä sitä keskipakosäätimen akselia, mun mielestä ei taida vaikuttaa mihinkään. No ainakin tuota pystyy modaamaan sitten siitä koteloon akseloidusta vivusta joka käyttää säätöluistia.