Sivu 1/2

2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

Lähetetty: 08.05.2012 18:27
Kirjoittaja AT5nok
Onko kellään kokemusta / tietoa, millainen urakka olisi edessä?

Vastaanottajana luonnollisesti Syncro, moottori etuveto automaatista.

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

Lähetetty: 08.05.2012 23:35
Kirjoittaja Eicca_
Mulla löytys uusi 150hp 2,5tdi:n alkuperäinen pakosarja ja garretin uusi T03 fööni sen jatkeeksi jos haluaa ahtaa vaparin tai virittää 2.5 konetta... :roll:

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

Lähetetty: 09.05.2012 00:50
Kirjoittaja redi
Johtojumppaa on tiedossa aika reippaasti jos meinaa päivittää mekaanisesta TDI:hin. Itse ehkä ahtaisin 2.4:en (mikäli se ei ole rikki). 1.9td on myös vaihtoehto, helppo ja halpa huoltaa jos vertaa vitoskoneisiin ja voemoo saa ihan riitävästi normikäyttöön.

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

Lähetetty: 09.05.2012 08:57
Kirjoittaja AT5nok
redi kirjoitti:Johtojumppaa on tiedossa aika reippaasti jos meinaa päivittää mekaanisesta TDI:hin. Itse ehkä ahtaisin 2.4:en (mikäli se ei ole rikki). 1.9td on myös vaihtoehto, helppo ja halpa huoltaa jos vertaa vitoskoneisiin ja voemoo saa ihan riitävästi normikäyttöön.
Kuinkas 1.9 TD 2.4 D Syncron laatikkoon? Yksi tuttu saattaisi olla kiinnostunut tuosta 2.5 TDI koneesta T4 Syncroonsa. Taitaa olla helpoin vaihtaa siinäkin tapauksessa pumppu jostain vanhemmasta vitos TD koneesta?

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

Lähetetty: 09.05.2012 11:07
Kirjoittaja TT|
T3Syncro kirjoitti:
redi kirjoitti:Johtojumppaa on tiedossa aika reippaasti jos meinaa päivittää mekaanisesta TDI:hin. Itse ehkä ahtaisin 2.4:en (mikäli se ei ole rikki). 1.9td on myös vaihtoehto, helppo ja halpa huoltaa jos vertaa vitoskoneisiin ja voemoo saa ihan riitävästi normikäyttöön.
Kuinkas 1.9 TD 2.4 D Syncron laatikkoon? Yksi tuttu saattaisi olla kiinnostunut tuosta 2.5 TDI koneesta T4 Syncroonsa. Taitaa olla helpoin vaihtaa siinäkin tapauksessa pumppu jostain vanhemmasta vitos TD koneesta?
Kannattaa myös pitää mielessä tuo vaihdelaatikko, noissa pikkukoneissa on syncronakin se heikompi loota. 1,9TD:n (tai 1.9TDI ämmällä tai eellä) on varmasti helpompi, kytkinkoppa vaan vaihtoon ja moottorintuet. Noita 1.9TDI koneita noihin on aika paljon laitettukin.

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

Lähetetty: 10.05.2012 23:49
Kirjoittaja teme
Kytkinkoppa? Jääkö mulla jotain nyt tajuamatta vai miksi siihen pitäis kajota kun 1.9TD/TDI/IDTDTTSIN:n swappaa 2.4D tilalle? Eihän se oo irroitettava osa?

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

Lähetetty: 11.05.2012 09:50
Kirjoittaja TT|
teme kirjoitti:Kytkinkoppa? Jääkö mulla jotain nyt tajuamatta vai miksi siihen pitäis kajota kun 1.9TD/TDI/IDTDTTSIN:n swappaa 2.4D tilalle? Eihän se oo irroitettava osa?
Kovasti yritin kaivaa varmaa tietoa asiasta, mutta edelleen jäi sellainen kuva että 2.4d olisi samalla kiinnityksellä kuin 2.5TDI koneet. Mutta viestisi perusteella voisin yrittää päätellä että olisikin sama kuin R4 koneet. Myönnän virheeni :oops:

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

Lähetetty: 11.05.2012 10:27
Kirjoittaja dmn
Kovasti yritin kaivaa varmaa tietoa asiasta, mutta edelleen jäi sellainen kuva että 2.4d olisi samalla kiinnityksellä kuin 2.5TDI koneet.
Ja näinhän se on.

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

Lähetetty: 12.05.2012 00:50
Kirjoittaja miwa
Mulla on laitettu 2,5 TDI 88hp:seen 2,4 loota ja sopii kiinityksiltään hyvin ja kytkin remontin aikana siihen hommattiin 2,5 tdi:n kiinteä vauhtipyörä kaksoismassan tilalle ja sopi hyvin laatikkoon :D

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

Lähetetty: 17.07.2012 23:27
Kirjoittaja NSUman
Ainakin etuveto T4 pikku laatikoissa on kiinnitykset molempiin koneisiin 2,4 d ja 1,9 td. Voisin kuvitella että näin on myös syncron laatikoissa, kun tuo laatikon puoli ei kauheasti kait eroa etuvetoisesta.

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

Lähetetty: 20.10.2012 09:30
Kirjoittaja Hmy
Eicca_ kirjoitti:Mulla löytys uusi 150hp 2,5tdi:n alkuperäinen pakosarja ja garretin uusi T03 fööni sen jatkeeksi jos haluaa ahtaa vaparin tai virittää 2.5 konetta... :roll:
Vieläkö löytyy

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

Lähetetty: 22.10.2012 14:09
Kirjoittaja Eicca_
Juu löytyy perjaatteessa, myin eteen päin mutta saamaton ostaja ei ole saanut asennettua (vieäkään) eli kysäsen hinnan jos myis takas/sulle 8-)

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

Lähetetty: 27.08.2013 23:24
Kirjoittaja Jari
eli siis 2,4 tilalle kävisi suoraan 1,9TD tai 2,5TDI jos jaksaa johtoja jumpata?

Nimim. remmi poikk AAB

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

Lähetetty: 28.08.2013 08:00
Kirjoittaja TT|
Noinhan se on, ja 1.9TDI myöskin. 2.5TDI 75kW ja 111kW versiot on sitten alkujaan kestävämmällä laatikolla, kannattaa pitää mielessä.

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

Lähetetty: 30.08.2013 14:34
Kirjoittaja Heebo
Onko tietoa Audin ja Volvon keulalta löytyvän AEL moottorin sopivuudesta AAB:n korvikkeeksi? Lähinnä AAB moottorinkannakkeiden sopivuus AEL lohkoon askarruttaa.
...ja pahoittelut v....n mainitsemisesta foorumilla.

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

Lähetetty: 12.07.2014 01:47
Kirjoittaja jaketech
Heebo kirjoitti:Onko tietoa Audin ja Volvon keulalta löytyvän AEL moottorin sopivuudesta AAB:n korvikkeeksi? Lähinnä AAB moottorinkannakkeiden sopivuus AEL lohkoon askarruttaa.
...ja pahoittelut v....n mainitsemisesta foorumilla.
vastaus tulee myöhässä mutta kyllä se sopii, joutuu vaihtaa öljypohjan,imuputken öljypumpuun, AAB:sta siirtää kaikki apulaiteiden korvakot että saa laturin ja ohjaustehostimen pumpun paikalleen.
voi olla että joutuu turbon kääntää toisin päin.

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

Lähetetty: 10.07.2015 18:00
Kirjoittaja Neanterdaali
Tervehdys!
Autoni on 1996 Vw Karmann Cheetah ja koneena 2.4 d woimanpesä. Muutaman tuhannen kilometrin kokemuksella jaksaa kyllä kuljettaa autoa mutta lisävoimahan ei koskaan ole pahitteeksi. :D

Autolla on nyt ajettu kaikkiaan 176 000 kilometriä ja kone täysin terve ja tikissään. Nytpä kysynkin asioista paremmin perillä olevilta tuosta ahtamisesta: millainen homma kaikkaan ja onkohan kallista?

Itse en osaa tehdä eli osaavaan paikkaan auto pitäisi viedä. Tarkoitus on pitää tuota autoa pitkään kun sellaisen on onnistunut hankkimaan, on oikein mukava seikkailuauto kahdelle hengelle.

Eli miten arvelette tuota koneen kestämispuolta, kestääkö ahtamisen, missä se kannattaa teettää ja olisikohan kenelläkään ihan käytännön kokemusta asiasta?

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

Lähetetty: 10.07.2015 22:19
Kirjoittaja jaketech
tartisin nyt dokumentin että onko kaikissa samat etujouset? sais 2.5TDI leimattua otteeseen. epc:ltä kattelin ni ei ollut jousia eritelty mitenkää moottoreiden mukaan vaan auton etuakseli painon mukaan.

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

Lähetetty: 11.07.2015 16:43
Kirjoittaja TT|
Neandertaalille että taitaa edelleen jäädä Suomessa haaveeksi 2.4deen turbottaminen, kun ei sellaista versiota ole tehtaalta lähtenyt. Maailmalla niitä on kyllä tehty, ja joku täällä foorumillakin, mutta sen katsastamisen onnistumisesta ei ole kuulunut mitään.
Oettingerillä on kyllä turbokitti tuohon koneeseen olemassa, mutta trafi ei taida sitä tunnustaa mitenkään viralliseksi vertailuksi.

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

Lähetetty: 11.07.2015 17:55
Kirjoittaja Neanterdaali
Ok, kiitos vastauksesta, pitää vaan sitten jättää Kiikalan kiihdytyskisat välistä :D

Kyllähän tuo 2.4 autoa kuljettaa, sitä on vaan nykyihminen tottunut niin tehokkaisiin diesel koneisiin.
Muistan nuorena miehenä kun jollakulla oli 100 hp auton koneessa niin sitä pidettiin tosi tehokkaana autona, niin ne ajat muuttuu :)