2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

Keskustelua T4:n moottoreista.
Discussion forum for the 4th generation Van: Engines.

2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

ViestiKirjoittaja AT5nok » 08.05.2012 18:27

Onko kellään kokemusta / tietoa, millainen urakka olisi edessä?

Vastaanottajana luonnollisesti Syncro, moottori etuveto automaatista.
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7266
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

ViestiKirjoittaja Eicca_ » 08.05.2012 23:35

Mulla löytys uusi 150hp 2,5tdi:n alkuperäinen pakosarja ja garretin uusi T03 fööni sen jatkeeksi jos haluaa ahtaa vaparin tai virittää 2.5 konetta... :roll:
Eicca_
Ylläpitäjä
 
Viestit: 2995
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

ViestiKirjoittaja redi » 09.05.2012 00:50

Johtojumppaa on tiedossa aika reippaasti jos meinaa päivittää mekaanisesta TDI:hin. Itse ehkä ahtaisin 2.4:en (mikäli se ei ole rikki). 1.9td on myös vaihtoehto, helppo ja halpa huoltaa jos vertaa vitoskoneisiin ja voemoo saa ihan riitävästi normikäyttöön.
Avatar
redi
AktiVWisti
 
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

ViestiKirjoittaja AT5nok » 09.05.2012 08:57

redi kirjoitti:Johtojumppaa on tiedossa aika reippaasti jos meinaa päivittää mekaanisesta TDI:hin. Itse ehkä ahtaisin 2.4:en (mikäli se ei ole rikki). 1.9td on myös vaihtoehto, helppo ja halpa huoltaa jos vertaa vitoskoneisiin ja voemoo saa ihan riitävästi normikäyttöön.


Kuinkas 1.9 TD 2.4 D Syncron laatikkoon? Yksi tuttu saattaisi olla kiinnostunut tuosta 2.5 TDI koneesta T4 Syncroonsa. Taitaa olla helpoin vaihtaa siinäkin tapauksessa pumppu jostain vanhemmasta vitos TD koneesta?
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7266
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

ViestiKirjoittaja TT| » 09.05.2012 11:07

T3Syncro kirjoitti:
redi kirjoitti:Johtojumppaa on tiedossa aika reippaasti jos meinaa päivittää mekaanisesta TDI:hin. Itse ehkä ahtaisin 2.4:en (mikäli se ei ole rikki). 1.9td on myös vaihtoehto, helppo ja halpa huoltaa jos vertaa vitoskoneisiin ja voemoo saa ihan riitävästi normikäyttöön.


Kuinkas 1.9 TD 2.4 D Syncron laatikkoon? Yksi tuttu saattaisi olla kiinnostunut tuosta 2.5 TDI koneesta T4 Syncroonsa. Taitaa olla helpoin vaihtaa siinäkin tapauksessa pumppu jostain vanhemmasta vitos TD koneesta?


Kannattaa myös pitää mielessä tuo vaihdelaatikko, noissa pikkukoneissa on syncronakin se heikompi loota. 1,9TD:n (tai 1.9TDI ämmällä tai eellä) on varmasti helpompi, kytkinkoppa vaan vaihtoon ja moottorintuet. Noita 1.9TDI koneita noihin on aika paljon laitettukin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6239
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

ViestiKirjoittaja teme » 10.05.2012 23:49

Kytkinkoppa? Jääkö mulla jotain nyt tajuamatta vai miksi siihen pitäis kajota kun 1.9TD/TDI/IDTDTTSIN:n swappaa 2.4D tilalle? Eihän se oo irroitettava osa?
teme
Moderaattori
 
Viestit: 172
Liittynyt: 17.02.2012 20:25

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

ViestiKirjoittaja TT| » 11.05.2012 09:50

teme kirjoitti:Kytkinkoppa? Jääkö mulla jotain nyt tajuamatta vai miksi siihen pitäis kajota kun 1.9TD/TDI/IDTDTTSIN:n swappaa 2.4D tilalle? Eihän se oo irroitettava osa?


Kovasti yritin kaivaa varmaa tietoa asiasta, mutta edelleen jäi sellainen kuva että 2.4d olisi samalla kiinnityksellä kuin 2.5TDI koneet. Mutta viestisi perusteella voisin yrittää päätellä että olisikin sama kuin R4 koneet. Myönnän virheeni :oops:
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6239
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

ViestiKirjoittaja dmn » 11.05.2012 10:27

Kovasti yritin kaivaa varmaa tietoa asiasta, mutta edelleen jäi sellainen kuva että 2.4d olisi samalla kiinnityksellä kuin 2.5TDI koneet.


Ja näinhän se on.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
 
Viestit: 2477
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

ViestiKirjoittaja miwa » 12.05.2012 00:50

Mulla on laitettu 2,5 TDI 88hp:seen 2,4 loota ja sopii kiinityksiltään hyvin ja kytkin remontin aikana siihen hommattiin 2,5 tdi:n kiinteä vauhtipyörä kaksoismassan tilalle ja sopi hyvin laatikkoon :D
miwa
 

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

ViestiKirjoittaja NSUman » 17.07.2012 23:27

Ainakin etuveto T4 pikku laatikoissa on kiinnitykset molempiin koneisiin 2,4 d ja 1,9 td. Voisin kuvitella että näin on myös syncron laatikoissa, kun tuo laatikon puoli ei kauheasti kait eroa etuvetoisesta.
NSUman
Vasta alkaja
 
Viestit: 26
Liittynyt: 23.02.2012 22:39

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

ViestiKirjoittaja Hmy » 20.10.2012 09:30

Eicca_ kirjoitti:Mulla löytys uusi 150hp 2,5tdi:n alkuperäinen pakosarja ja garretin uusi T03 fööni sen jatkeeksi jos haluaa ahtaa vaparin tai virittää 2.5 konetta... :roll:

Vieläkö löytyy
Hmy
Vasta alkaja
 
Viestit: 13
Liittynyt: 20.10.2012 09:22

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

ViestiKirjoittaja Eicca_ » 22.10.2012 14:09

Juu löytyy perjaatteessa, myin eteen päin mutta saamaton ostaja ei ole saanut asennettua (vieäkään) eli kysäsen hinnan jos myis takas/sulle 8-)
Eicca_
Ylläpitäjä
 
Viestit: 2995
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

ViestiKirjoittaja Jari » 27.08.2013 23:24

eli siis 2,4 tilalle kävisi suoraan 1,9TD tai 2,5TDI jos jaksaa johtoja jumpata?

Nimim. remmi poikk AAB
Jari
Vasta alkaja
 
Viestit: 1
Liittynyt: 27.08.2013 23:20

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

ViestiKirjoittaja TT| » 28.08.2013 08:00

Noinhan se on, ja 1.9TDI myöskin. 2.5TDI 75kW ja 111kW versiot on sitten alkujaan kestävämmällä laatikolla, kannattaa pitää mielessä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6239
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

ViestiKirjoittaja Heebo » 30.08.2013 14:34

Onko tietoa Audin ja Volvon keulalta löytyvän AEL moottorin sopivuudesta AAB:n korvikkeeksi? Lähinnä AAB moottorinkannakkeiden sopivuus AEL lohkoon askarruttaa.
...ja pahoittelut v....n mainitsemisesta foorumilla.
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDI
-90 Trashotel WBX
Avatar
Heebo
AktiVWisti
 
Viestit: 379
Liittynyt: 27.02.2012 11:01
Paikkakunta: Oulu

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

ViestiKirjoittaja jaketech » 12.07.2014 01:47

Heebo kirjoitti:Onko tietoa Audin ja Volvon keulalta löytyvän AEL moottorin sopivuudesta AAB:n korvikkeeksi? Lähinnä AAB moottorinkannakkeiden sopivuus AEL lohkoon askarruttaa.
...ja pahoittelut v....n mainitsemisesta foorumilla.


vastaus tulee myöhässä mutta kyllä se sopii, joutuu vaihtaa öljypohjan,imuputken öljypumpuun, AAB:sta siirtää kaikki apulaiteiden korvakot että saa laturin ja ohjaustehostimen pumpun paikalleen.
voi olla että joutuu turbon kääntää toisin päin.
jaketech
AktiVWisti
 
Viestit: 136
Liittynyt: 12.11.2013 13:28
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

ViestiKirjoittaja Neanterdaali » 10.07.2015 18:00

Tervehdys!
Autoni on 1996 Vw Karmann Cheetah ja koneena 2.4 d woimanpesä. Muutaman tuhannen kilometrin kokemuksella jaksaa kyllä kuljettaa autoa mutta lisävoimahan ei koskaan ole pahitteeksi. :D

Autolla on nyt ajettu kaikkiaan 176 000 kilometriä ja kone täysin terve ja tikissään. Nytpä kysynkin asioista paremmin perillä olevilta tuosta ahtamisesta: millainen homma kaikkaan ja onkohan kallista?

Itse en osaa tehdä eli osaavaan paikkaan auto pitäisi viedä. Tarkoitus on pitää tuota autoa pitkään kun sellaisen on onnistunut hankkimaan, on oikein mukava seikkailuauto kahdelle hengelle.

Eli miten arvelette tuota koneen kestämispuolta, kestääkö ahtamisen, missä se kannattaa teettää ja olisikohan kenelläkään ihan käytännön kokemusta asiasta?
Liitteet
image.jpg
image.jpg (754.41 KiB) Katsottu 13029 kertaa
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Avatar
Neanterdaali
AktiVWisti
 
Viestit: 470
Liittynyt: 10.05.2014 09:26
Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

ViestiKirjoittaja jaketech » 10.07.2015 22:19

tartisin nyt dokumentin että onko kaikissa samat etujouset? sais 2.5TDI leimattua otteeseen. epc:ltä kattelin ni ei ollut jousia eritelty mitenkää moottoreiden mukaan vaan auton etuakseli painon mukaan.
jaketech
AktiVWisti
 
Viestit: 136
Liittynyt: 12.11.2013 13:28
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

ViestiKirjoittaja TT| » 11.07.2015 16:43

Neandertaalille että taitaa edelleen jäädä Suomessa haaveeksi 2.4deen turbottaminen, kun ei sellaista versiota ole tehtaalta lähtenyt. Maailmalla niitä on kyllä tehty, ja joku täällä foorumillakin, mutta sen katsastamisen onnistumisesta ei ole kuulunut mitään.
Oettingerillä on kyllä turbokitti tuohon koneeseen olemassa, mutta trafi ei taida sitä tunnustaa mitenkään viralliseksi vertailuksi.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6239
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

ViestiKirjoittaja Neanterdaali » 11.07.2015 17:55

Ok, kiitos vastauksesta, pitää vaan sitten jättää Kiikalan kiihdytyskisat välistä :D

Kyllähän tuo 2.4 autoa kuljettaa, sitä on vaan nykyihminen tottunut niin tehokkaisiin diesel koneisiin.
Muistan nuorena miehenä kun jollakulla oli 100 hp auton koneessa niin sitä pidettiin tosi tehokkaana autona, niin ne ajat muuttuu :)
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Avatar
Neanterdaali
AktiVWisti
 
Viestit: 470
Liittynyt: 10.05.2014 09:26
Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo

Seuraava

Paluu T4: Moottorit - Engines

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa