2.5TDI koneen ja laatikon öljy

Keskustelua T4:n moottoreista.
Discussion forum for the 4th generation Van: Engines.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

2.5TDI koneen ja laatikon öljy

Viesti Kirjoittaja TT| »

Mitä öljyä olette käyttänyt 2.5TDI koneissanne, ja millaisella vaihtovälillä?
Itsellä ollut nyt Teboil Diamond Diesel useamman max 10tkm vaihtovälin ja hyvin raksuttaa. Kuulemma laadukkaampiakin vaihtoehtoja olisi, joten voi olla että vaihtuu seuraavalla kerralla.

Kuinkas olette laatikon öljyjä vaihdelleet? Itse vaihdoin 500tkm kohdalla jotkut mitä korjaamolla laittoivat, hyvin on toiminut, mutta voisihan senkin varmaan kohta taas vaihtaa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
jaketech
AktiVWisti
Viestit: 150
Liittynyt: 12.11.2013 13:28
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: 2.5TDI koneen ja laatikon öljy

Viesti Kirjoittaja jaketech »

mobil 5w/40 moottorissa 10tkm välein vaihto. laatikossa redline mt90, en tiiä millon viimeksi on vaihettu ku autokaa ollut mulla ku 2 vuotta. ite vaihtoin heti ku ostin.
romunkerääjä
AktiVWisti
Viestit: 143
Liittynyt: 24.02.2012 17:05
Paikkakunta: Lempäälä

Re: 2.5TDI koneen ja laatikon öljy

Viesti Kirjoittaja romunkerääjä »

Käytin omassani Castrol Magnatec 5W40 öljyä 15 tkm välillä, ja noinkin vähän ajettu kone söi (vuosi) sitä vaihtovälillä alle litran.

Edellisen jakopääremontin yhteydessä oli koneeseen laitettu Mobilit ja ne kuluivat ihan silmissä, siksi Castrol. :mrgreen:
Juna, pallo sekä pari älteetä.
(Sekä muita kuin hyötyautoja)
Mara
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 93
Liittynyt: 28.01.2013 19:52
Paikkakunta: Hamina

Re: 2.5TDI koneen ja laatikon öljy

Viesti Kirjoittaja Mara »

Teboil Diamond 5w-40 ei diesel-versiota ja Mannin suodattimia ollut heti omistukseni alusta, eli nelisen vuotta ja 100tkm.

Jotkut kehuu, ettei Teboilin öljyt toimisi volkkarin koneessa, vaan alkaa nostimet raksuttaa jne. Eipä ole ongelmia ollut, eikä vaihtovälillä mitään tarvetta lisätä.
Mobilia suosittelivat, mutta sitä ei mun koneisiin kaadeta, mielestäni ylimainostettua ja -hinnoiteltua.

Vaihtovälinä olen käyttänyt mittariston Service-ilmoitusten mukaista, joka on ollut 15-16 tkm.

Vaihteistoon ostin ihan merkkiliikkeestä öljyt, mallia en muista mutta suositusten mukaista kuitenkin.
Ohjaustehostimeenkin vaihdoin orkkisvihreät, sitä sai ihan Motonetistäkin. Tiedä vaikka vaihteistoonkin nykyään myytäisi siellä.
Satatonnia voisi mielestäni olla asiallinen vaihtoväli lootaan ja tehostimeen.

Autossa nyt 527tkm mittarissa, eli aion jatkossakin pitäytyä samassa reseptissä. Tai no, olen ajatellut kokeilla sitä Diamond Dieseliä jossain välissä kyllä.
jaketech
AktiVWisti
Viestit: 150
Liittynyt: 12.11.2013 13:28
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: 2.5TDI koneen ja laatikon öljy

Viesti Kirjoittaja jaketech »

romunkerääjä kirjoitti:
Edellisen jakopääremontin yhteydessä oli koneeseen laitettu Mobilit ja ne kuluivat ihan silmissä, siksi Castrol. :mrgreen:
ei mulla syö mobilaattia ja molemissa TDI moottoreissa on. 1.9 skodassa ja 2,5 volkkarissa.
Kääkkä
AktiVWisti
Viestit: 220
Liittynyt: 07.12.2017 13:17

Re: 2.5TDI koneen ja laatikon öljy

Viesti Kirjoittaja Kääkkä »

Minkäsverran ootte ylitäyttäny syncro version vaihteistoa? Eikös tuo sen vaatinu. Tai vaihteistothan tais kai olla samallaiset 2wd ja syncro mallissa.

Onko kukaan ikinä ajellu 5w30 öljyillä? Ite tapellu tosiaan koko alkukesän sinisen pöllytyksen kanssa ja öljyä näyttäs tursuuvan ahtimelta asti ainakin vaikka ahtimessa uuen karheet tiivistykset. Kävi vaan semmonen mielessä tässä vaiheessa kun 30 työtuntia alkaa ole takana että eihän tää voi johtua vaan lämmetessään liian löysistä öljyistä?
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: 2.5TDI koneen ja laatikon öljy

Viesti Kirjoittaja Joker »

En ole 20 vuoteen ajanut enää näillä vanhoilla ajanut muuta kuin 5w50 öljyillä. Kyllä voisi olla ihan hyvä sinun kuumaviskoltaan jämäkämmät laittaa ja katsella uudestaan niitä öljyvuotoja. Olis halpa ja helppo remppa.
Vastaa Viestiin