Jarrunesteet vuotaa mutta mistä?

Keskustelua T4:n moottoreista.
Discussion forum for the 4th generation Van: Engines.
Avatar
työntääkäyntii
Vasta alkaja
Viestit: 14
Liittynyt: 27.07.2014 20:53

Jarrunesteet vuotaa mutta mistä?

Viesti Kirjoittaja työntääkäyntii »

Moi vaan,

korjailen ekana autoprojektina hyvin huonokuntoista Transporteria. Auto on ollut mulla viitisen vuotta ja olen onnistunut välillä saamaan sen parempaan kuntoon, ja välillä se on taas lipsahtanut huonompaan kuntoon. Nyt auto on vähän pidemmän seisotuksen jälkeen siinä vähän huonommassa kunnossa ja muun muassa vuotaa jostain jarrunestettä.

Olen tähän mennessä irrottanut pohjapellin ja katsellut päältä ja alta mikä voisi olla rikki. Operaatio on vaan tosi hankala, kun en tunne moottoria ja neste voi valua pitkiäkin matkoja pitkin moottorin uria ja putkia. Alas neste putoaa jokseenkin keskeltä moottoria, sekä kytkimen ja vaihdelaatikon liepeiltä.

En ole varma, mutta epäilen vuodon olevan jossain muovisessa. Tämä sen perusteella, että olen vuodosta huolimatta joutunut käyttämään autoa viime aikoina ja päässyt seuramaan nesteiden tyhjenemistä. Seisotuksen jälkeen autolla ajoi pari kolme päivää ennen kuin täytetty ja ilmattu järjestelmä oli tyhjentynyt, mutta nyt muutamaa ajokertaa myöhemmin järjestelmä tyhjenee jo puolessa päivässä, eli vuoto on suurentunut. Näin tuskin tapahtuisi, jos kyse olisi tiivisteestä?

Olisi nastaa, jos joku opastaisi tässä. Liikkeeseen en voi autoa viedä ja budjetti on muutenkin vaatimaton tee-se-itse-miehen kokoinen.

En tiedä mitä muuta oleellista autosta pitäisi tässä kertoa. Malli lukee allekirjoituksessa.
Volkswagen Transporter T4 GL
2,4D AAB
Vm. 1992
jaketech
AktiVWisti
Viestit: 150
Liittynyt: 12.11.2013 13:28
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Jarrunesteet vuotaa mutta mistä?

Viesti Kirjoittaja jaketech »

tarkistappa kytkimen työsylinteri. löytyy vaihelaatikon päältä. 2 pultilla kiinni kytkinkopassa. jos se vuotaa ni nestee menee kytkinkopan sisään ja valuu jostain ulos mistä helpointen pääsee
Avatar
työntääkäyntii
Vasta alkaja
Viestit: 14
Liittynyt: 27.07.2014 20:53

Re: Jarrunesteet vuotaa mutta mistä?

Viesti Kirjoittaja työntääkäyntii »

jaketech kirjoitti:tarkistappa kytkimen työsylinteri. löytyy vaihelaatikon päältä. 2 pultilla kiinni kytkinkopassa. jos se vuotaa ni nestee menee kytkinkopan sisään ja valuu jostain ulos mistä helpointen pääsee
Täytyy tunnustaa, etten ymmärtänyt mikä on kytkimen työsylinteri, kun se taitaa olla jonkin kopan sisässä. Haen kirjastosta Alfamerin kirjan, jos se valaisisi asiaa. Kävin kuitenkin taas konetilassa ja alla, ja otin muutaman valokuvan.


Auto on nyt seissyt edellisestä ajon jälkeen pukeilla neljä viikkoa jokseenkin suorassa ja edestä nostettuna.

Kuva


Tämä tihkuu.

Kuva


Ja tässä näkyy muita märkiä kohtia.

Kuva

Kuva


Toinen, mikä arveluttaa, on kannattaako tätä edes korjata? Ja jos ei, mikä olisi paras tapa jatkaa?
Volkswagen Transporter T4 GL
2,4D AAB
Vm. 1992
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: Jarrunesteet vuotaa mutta mistä?

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

Tostahan saa ihan kivan työmaakopin tai peräkärryn ;)
Avatar
työntääkäyntii
Vasta alkaja
Viestit: 14
Liittynyt: 27.07.2014 20:53

Re: Jarrunesteet vuotaa mutta mistä?

Viesti Kirjoittaja työntääkäyntii »

SyncroVWaari kirjoitti:Tostahan saa ihan kivan työmaakopin tai peräkärryn ;)
Hekotus hekotus... Tykkään toisaalta kovasti ikkunoista ja kahdesta sivuovesta. Vielä kun takana olisi pariovet. Että jos osaisin tämän pitää liikenteessä niin avot.

Kuvitellaan leikisti, että tätä alkaisi korjaamaan liikkeessä, niin millaiseen liikkeeseen se kannattaisi viedä? Onko jollain kokemuksia Päijät-Hämeestä? Kerran olen tätä korjauttanut Forssassa ja kerran Turussa pikkupajoilla ja ollut tyytyväinen. Ja kerran AD:llä Turussa ja maksanut kusetuksen maku suussa. Nyt asun Hollolassa. Mulle riittäisi, että auto menee taas seuraavasta katsastuksesta läpi. Tai saisi se olla paremmassakin kunnossa.
Volkswagen Transporter T4 GL
2,4D AAB
Vm. 1992
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Jarrunesteet vuotaa mutta mistä?

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Aiemmin kun Hollolassa asuin, huolsin autoni Järvisellä, nykyään siinä Tarmontiellä ovat. Ei se varmaan halvin ole, mutta ei mulla ainakaan kusetuksen makua jäänyt.

Toki kyseessä olivat uudemmat autot, joita huollossa käytin.
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
jaketech
AktiVWisti
Viestit: 150
Liittynyt: 12.11.2013 13:28
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Jarrunesteet vuotaa mutta mistä?

Viesti Kirjoittaja jaketech »

jos siinä on samalainen työsylinteri ku mun autossa ni ei siinä irrotuksessa menee ku korkeintaa 10minsaa. näkyy vaihelaatikon päällä pyöree pötkylä, tavaraa siinnä päällä voi olla mutta ku sinne päin kattelet ni pitäs löytyä. pituus noin 10cm ja siihen menee putki.
Avatar
työntääkäyntii
Vasta alkaja
Viestit: 14
Liittynyt: 27.07.2014 20:53

Re: Jarrunesteet vuotaa mutta mistä?

Viesti Kirjoittaja työntääkäyntii »

jaketech kirjoitti:jos siinä on samalainen työsylinteri ku mun autossa ni ei siinä irrotuksessa menee ku korkeintaa 10minsaa. näkyy vaihelaatikon päällä pyöree pötkylä, tavaraa siinnä päällä voi olla mutta ku sinne päin kattelet ni pitäs löytyä. pituus noin 10cm ja siihen menee putki.

Taisi löytyä. Toinenkin ukko sanoi että tuossa se vika on.
Mitä sille pitää tehdä kun se on irti? Saako sen korjattua vai ostanko uuden? Mistä tietää onko se rikki?

Kuva
Volkswagen Transporter T4 GL
2,4D AAB
Vm. 1992
Avatar
työntääkäyntii
Vasta alkaja
Viestit: 14
Liittynyt: 27.07.2014 20:53

Re: Jarrunesteet vuotaa mutta mistä?

Viesti Kirjoittaja työntääkäyntii »

DJSigma kirjoitti:Aiemmin kun Hollolassa asuin, huolsin autoni Järvisellä, nykyään siinä Tarmontiellä ovat. Ei se varmaan halvin ole, mutta ei mulla ainakaan kusetuksen makua jäänyt.

Toki kyseessä olivat uudemmat autot, joita huollossa käytin.
Panin korvan taakse. Kiitos.
Volkswagen Transporter T4 GL
2,4D AAB
Vm. 1992
jaketech
AktiVWisti
Viestit: 150
Liittynyt: 12.11.2013 13:28
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Jarrunesteet vuotaa mutta mistä?

Viesti Kirjoittaja jaketech »

juu oikea osa kuvassa. osta uus sylinteri. ei se varmaa montaa kymppiä maksa. jos siihen vaihtaa uudet kumit ni voi mennä muutaman vuoden.
Vastaa Viestiin