Mitä eroa on AXL koneessa

Keskustelua T4:n moottoreista.
Discussion forum for the 4th generation Van: Engines.
Syncro4wd
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 16.07.2012 21:39

Mitä eroa on AXL koneessa

Viesti Kirjoittaja Syncro4wd »

T4 2,5TDI vm 2001, jossa AXL 75 KW kone miten se eroaa muista? Ko auton koneista
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Mitä eroa on AXL koneessa

Viesti Kirjoittaja dmn »

Alempaa vääntävä VNT-ahdin ja tehoakin kaiketi enemmän kuin mitä paperilla on..
< 15kWh/100km
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mitä eroa on AXL koneessa

Viesti Kirjoittaja TT| »

Onko tässä sama välijäähdytin mitä 111kW etuvedossa, siis syylärin etupuolella oleva ei koneen päällä kuten ACV? Jos on niin pitäisi n.120-130hp löytyä ihan tehtaan jäljiltä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
HeikkiS
AktiVWisti
Viestit: 123
Liittynyt: 01.03.2012 14:07
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Mitä eroa on AXL koneessa

Viesti Kirjoittaja HeikkiS »

Meillä on AXL koneinen syncro ja kuuleri on keulassa. Kaikki jotka on kyydissä olleet tai ajaneet ko. yksilöllä sanovat auton olevan pirteämpi, kuin normaalisti nuo 102 heppaset... Yhdellä ACV koneisella ajelin muutama viikko sitten ja tunnusti, että kyllä se pikkusen laiskempi olisi ollut. Tosin, oman auton mittarissa on vasta 251tkm ja kaverilla oli 534tkm, joten silläkin on varmasti vaikutusta. Kaikenkaikkiaan tuo oman laitoksen kone oli selkeesti herkempi heräämään matalilla kierroksilla ja vetoja oli paremmin. Molemmat autot oli syncroja ja bussivarustuksella, mutta omassa on tuo korkea katonkorotus lisänä.
Avatar
selvesa
Vapaaherra
Viestit: 785
Liittynyt: 21.02.2012 20:52
Paikkakunta: Kajaani

Re: Mitä eroa on AXL koneessa

Viesti Kirjoittaja selvesa »

Tuossa on todellisuudessa n. 130 hp, vaikka on myytykin 102 hp:na. Eli on juurikin tuon 150 hp:n ahdin ja cooleri, voi tietysti ohjelmassakin / suuttimissa olla eroa.
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
HeikkiS
AktiVWisti
Viestit: 123
Liittynyt: 01.03.2012 14:07
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Mitä eroa on AXL koneessa

Viesti Kirjoittaja HeikkiS »

Aina oppii jotain uutta :D
Eli tuo AXL on siis oiva viritys aihio, kun on jo paremmat hilut koneessa ;)
Syncro4wd
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 16.07.2012 21:39

Re: Mitä eroa on AXL koneessa

Viesti Kirjoittaja Syncro4wd »

No kehveli. Kuulostaa hyvälle. Cooleri on tosiaan keulassa eikä päällä. Kiitos vastauksista. Voisi siis kuvitella, että lastuttamalla saisi helposti tehoja.
HeikkiS
AktiVWisti
Viestit: 123
Liittynyt: 01.03.2012 14:07
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Mitä eroa on AXL koneessa

Viesti Kirjoittaja HeikkiS »

Vanhaan aiheeseen palatakseni. Juttelin joku aika sitten erään Vaajakoskelaisen harrastajan kanssa ja hän sanoi, että tuosta AXL-moottorista olisi mahdollista saada pelkästään ohjelmaa peukaloimalla n.180hv ja +450nm vääntöjä 8-)

Tosin, ennen moista väännön lisäystä olisi syytä tehdä kytkimelle pientä päivitystä, ettei raukka joudu liian lujille ;)

Kunhan itselläni tulee kaksoismassalla kilometrit täyteen, niin täytyy palata ko. kaverin puheille ja kysellä, mitä sinne kytkimeen kannattaa laittaa.
Ymmärrykseeni tarttui, että 180hv T5 portterin kaksoismassa käivisi T4:nkin, lisäksi sinne pitäisi laittaa T5 kytkimen työsylinteri, 150hv T4 kytkin
ja joku holkki koneen ja laatikon väliin 3BG passatista...
Avatar
Miglos
AktiVWisti
Viestit: 251
Liittynyt: 10.03.2012 18:01

Re: Mitä eroa on AXL koneessa

Viesti Kirjoittaja Miglos »

Unohda Heikki S. Se kaksoimassa vauhtipyörä.
Oikein asennettu kov vauhtis kestää, eikä tärisytä juurikaan.
HeikkiS
AktiVWisti
Viestit: 123
Liittynyt: 01.03.2012 14:07
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Mitä eroa on AXL koneessa

Viesti Kirjoittaja HeikkiS »

Kyllähän sekin vaihtoehto on mielessä käynyt.. aika näyttää, kumpiko koneen ja laatikon väliin tiensä löytää :D
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mitä eroa on AXL koneessa

Viesti Kirjoittaja TT| »

Miglos kirjoitti:Unohda Heikki S. Se kaksoimassa vauhtipyörä.
Oikein asennettu kov vauhtis kestää, eikä tärisytä juurikaan.
Voiko sen asentaa jotenkin väärin? Riippuu nettijuttujen perusteella myös viritysasteesta, että kuinka hyvin rikkoo sitten laatikoita.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Mitä eroa on AXL koneessa

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

TT| kirjoitti:
Miglos kirjoitti:Unohda Heikki S. Se kaksoimassa vauhtipyörä.
Oikein asennettu kov vauhtis kestää, eikä tärisytä juurikaan.
Voiko sen asentaa jotenkin väärin? Riippuu nettijuttujen perusteella myös viritysasteesta, että kuinka hyvin rikkoo sitten laatikoita.
Se just vissiin tyhjäkäynti ja tasainen matka-ajo mikä on myrkkyä kovalle vauhtilimpulle ja sitten porsii askit..
Avatar
Miglos
AktiVWisti
Viestit: 251
Liittynyt: 10.03.2012 18:01

Re: Mitä eroa on AXL koneessa

Viesti Kirjoittaja Miglos »

Sitäpaizi , kovan vauhtiksen kanssa on ISOMPI kytkin kin ...

Ja onkai niitä asennettu väärinkin, kun on seurannut huRja ravi vi s tus ... Tiedä sitten.
Omat on oikein asennettu, eikä ravista !
miwa

Re: Mitä eroa on AXL koneessa

Viesti Kirjoittaja miwa »

Voi kovan vuhtipyöräpaketin asentaa väärin ja silloin ravistelee. vauhtipyörässä on merkki ja asetelmassa myös ja jos ei mrkit kohtaa niin ravistaa, asetelman voi laittaa väärään asentoon vauhtikseen nähden. Meneekö sit epätasapainoon? En tunne ketään kellä olis laatikko hajonnu kiinteän vauhtiksen takia..... taitaa olla foorumeiden höpinöitä ne.
Avatar
Miglos
AktiVWisti
Viestit: 251
Liittynyt: 10.03.2012 18:01

Re: Mitä eroa on AXL koneessa

Viesti Kirjoittaja Miglos »

Näino
Vastaa Viestiin