2,4 syöttö, kiihtyvyys mittaus

Keskustelua T4:n moottoreista.
Discussion forum for the 4th generation Van: Engines.
pantic
Vasta alkaja
Viestit: 1
Liittynyt: 28.03.2020 16:25

2,4 syöttö, kiihtyvyys mittaus

Viesti Kirjoittaja pantic »

Moottori on siis 2,4L AJA vain pieniä eroja AAB moottoriin, kattia kanssa. Tuli itselle tuolainen t4, joka on tosi laiska, sisäänajettu vasta 700 tuhatta. Pumpun ajoitus näyttäisi olevan pielessä, koska kylmäkännistin vedettynä kiihtyy paremmin. Jostain luin että lisää ennakkoa 2 astetta. Okei kaikille teille tieroksi notta tekniikan maailma on mittaillut noita kiihtyvyyksiä, varsinkin sitkeys 5 vaihteella 60-100 on ollut 1,9 koneella jotain 20 sekkaa, mulla 40 sekkaa, kylmäkäynnistin vedettynä 27 sekkaa. Orotelkaa vähääse kunnes saan hihinat ja pumpun ennakon säärettyä, niin palatahan asiaan. Heleppo on on muuten mitaata tasaasella vaikka taskunauriilla. Voittehan te rääpäleet laittaa tänne omia mittaus tuloksia, jos tohritte, jollette tohri, niin aikamoosia kaupunkilaasia räknääjiä ootte.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: 2,4 syöttö, kiihtyvyys mittaus

Viesti Kirjoittaja dmn »

Vanhasta videosta kattelin että 60-100km/h meni 10sek, turbolla tosin terästetty.
< 15kWh/100km
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 2,4 syöttö, kiihtyvyys mittaus

Viesti Kirjoittaja TT| »

Tässä olisikin hieno testikanta eri koneille ja virityksien vaikutuksille.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: 2,4 syöttö, kiihtyvyys mittaus

Viesti Kirjoittaja Joker »

Tämä nyt on eri auto, mutta ihan hauska idea ja helppo ja turvallinen testata, joten laitan kuitenkin. Tekiskö ylläpito oma T3sille?

Syncro tölkki, 1.9TDI.
suht GPS nopeuksiin 14.3sec pysähtyi.
Pitkä perä, 30" renkaat ja dieselin 4, tekee että 60kmh kierrokset 1850rpm, niin Turbo on vähän vielä unilla kun lapun laittaa lattiaan...

Toista kertaa en testaa, yritän ettei tänä kesänä tarvittis lootaa aukoa tai turboa korjata....
miksi
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 83
Liittynyt: 19.12.2017 00:55
Paikkakunta: Lahti/Nastola

Re: 2,4 syöttö, kiihtyvyys mittaus

Viesti Kirjoittaja miksi »

Tuota, pakun ja bussin vaihteistoissa on sitten hurjia välityseroja.
Omassa bussissa kolmonen on sama kuin pakussa vitonen välitykseltään, suunnilleen.

Pumpussa on usein se kaasuakselin jousipakka (riippuen pumpusta, osassa on vain jousi ja osassa kaksiosainen jousi) siinä asennossa ettei se pääse vetämään sieltä pumpusta yläkierroksille ainetta tarpeeksi. Sen huomaa erona kulussa ihan heti jos se on vähänkin väärässä asennossa. Tän kanssa joskus "leikin" ja tuloksena se että auto kiihtyy ja kulkee hyvin, savut pieneni rajusti mutta ikävänä lieveilmiönä se tuntuu ajavan vähän lämpöä yläkierroksilla.
Ei ole ihan normia että jos 120km ajaa sitä 140+kmh että flektit pyörii täysillä ajossa.
Vastaa Viestiin