Sivu 2/2

Re: Jäähdytysjärjestelmän venttiili ?

Lähetetty: 24.04.2013 22:01
Kirjoittaja TT|
Ihan OT, mutta laitahan autosta tarinaa omaan topiciin, kuulostaa hyvälle laitteelle! Onko muuten koneelle tehty mitään tuohon mennessä?

Re: Jäähdytysjärjestelmän venttiili ?

Lähetetty: 25.04.2013 07:59
Kirjoittaja PekuMAN66
Pitääpä koettaa saada jossain vaiheessa aikaiseksi...
Kun ostin -04, oli 645tkm. Kone vaihdettiin tasan 800 tkm, ruiskutuspumpun akseli meni poikki. Siinä miettiessä mille alan koneen kanssa kun noinkin paljon mittarissa, tuli sopivasti vastaan 300 tkm ajettu kone, jonka vaihdatin korjaamolla. Purettuani myöhemmin vanhan koneen(möin osina) totesin koneen vaihtohomman olleen aikalailla turhan, kun oli tosi hyväkuntoinen kaikin puolin. Kansiremppa olisi ollut tietty siinä vaiheessa paikallaan. Tulipahan vähemmän ajettu kone vaihdettua, kunnosta ei osaa sanoa onko parempi vai huonompi kuin entinen.
Alkuperäiselle koneelle ei ollut tehty mitään, ei syönyt öljyä yhtään, huollettu hyvin, invataksina laukotettu uudesta asti minua ennen. 9v/reilu 220tkm ollut meillä, ihan luottopeli alkaa olla...

Re: Jäähdytysjärjestelmän venttiili ?

Lähetetty: 27.04.2013 13:40
Kirjoittaja romunkerääjä
Ihan suotta jyvä vaihdettu noin vähillä kilometreillä, mulla on nyt 1132 tuhatta menty orkkiskoneella...

Re: Jäähdytysjärjestelmän venttiili ?

Lähetetty: 02.05.2013 18:02
Kirjoittaja PekuMAN66
Kennon huuhtelupuhdistus tepsi hyvin. Konehuoneesta rintapellin liitäännöistä letkut irti, porakone pumpulla reipasta huuhtelua aluksi pelkällä vedellä jotta näki miten kennossa kiertää, sitten konetiskiainelisäys kuumalla vedellä täytettyyn sankkoon ja sieltä kierrätystä ja välillä haudutusta. Kumpaankin suuntaan huuhtelua n.tunnin ajan, koko ajan tuli roskaa sankon pohjalle. Nyt tulee selvästi paremmin kuumaa ilmaa lämmityslaitteesta. Tämä olis pitänyt tehdä jo vuosia sitten...

Re: Jäähdytysjärjestelmän venttiili ?

Lähetetty: 10.08.2022 06:34
Kirjoittaja donhammart
Ratsastan samalla aiheella. Lakkasi sähköflektit pyörimästä jo tuossa talvella. Ajattelin, että kesällä kelien lämmetessä tästä koituu ongelma, mutta eipä tuo ole häirinnyt, joten en ole vielä tehnyt mitään. Välillä raskasta kärryä vedettäessä täällä mäkimaastossa tai kauan tyhjäkäynnillä ollessa lämmöt nousee puoleen väliin, mutta ajossa pysyy aisoissa.

Ihmettelin sitten outoa ääntä auton sammuttamisen jälkeen, jos moottori oli hieman normaalia kuumempi. Katsoin alle, niin se sähköinen vesipumppu jäi aina hyrisemään kunnes neste jäähtyi ajastaan. Ja niin se tekee edelleenkin.

Mutta kysymykseni on, että mistä löytyy se anturi joka antaa tiedon sähköflekteille käskyn pyöriä? Ja jos se ei ole anturivika, niin mikä muu voisi aiheuttaa flektien toimimattomuuden? Sulakkeet mielestäni katsoin jo talvella, ettei vika ole siellä päässä.