Sivu 1/1

Syncron viscosta

Lähetetty: 08.10.2012 23:33
Kirjoittaja HeikkiS
Miten paljon pitää öljyä laittaa viscoon, jos nyt saan jossain vaiheessa aikaiseksi purkaa murkulan irti ja leväyttää sen pöydälle puhdistus ja huolto mielessä. T3:n viscosta löytyy tietoa vaikka miten paljon, mutta miten yhteneväinen se on T4:n kanssa. Tällä operaatiolla olisi tarkoitus saada peräpää mukaan hieman nykyistä nopeammin. Ilmeisesti rupeaa öljyt olemaan finaalissa, kun on jotenkin niin hitaan makuinen. Mistä olette ostelleet käypäistä lientä murikan sisälle?

Re: Syncron viscosta

Lähetetty: 09.10.2012 09:56
Kirjoittaja TT|
Jos/kun samaa lientä T4 viscossa on mitä T3, niin on tarkoitus tilata tuota ainetta vähän isompi satsi. Löytyi nimittäin kontakti, josta tuota saisi litroittain. Jos tulee kiireellinen tarve, niin minulla on yksi satsi olemassa dieselkontorin litkua. Varmaankin tilaan tuota löysempää 60000 öljyä ja 100000 jäykempää (kuulemma decouplerin kanssa hyvä) noista voi jokainen sitten miksata itselleen sopivan.

Re: Syncron viscosta

Lähetetty: 21.10.2012 21:46
Kirjoittaja HeikkiS
Tänään kun ruuvasin talvikiekot alle, pyörittelin takarengasta ilmassa käsin. Eteenpäin ei oikestaan minkäänlaista vastusta, mutta taaksepäin pyörittäessä vastusta oli ihan tolkusti. Pitääkö sen pyöriäkin toiseen suuntaan "vapaasti" ja toiseen suuntaan vastustaa? Olen kuvitellut kokoajan, että se vastustaisi molempiin suuntiin yhtäläisesti...

Re: Syncron viscosta

Lähetetty: 24.10.2012 14:26
Kirjoittaja TT|
http://www.t4-wiki.de/wiki/Visco-Kupplung löytyi eniten tietoa T4 osalta. Vastaava testi tuolla oli kuvattu, mitä sanotaan T3 osalta. Eli T4 osalta etupää ilmaan/rullille ja takarenkaiden eteen kakkosnelonen tms ja sitten pitäisi ykkösellä kierroksia nostamalla alkaa kiivetä esteen yli.

Re: Syncron viscosta

Lähetetty: 24.10.2012 16:04
Kirjoittaja uno
T3 viscon menee 280 g ölyä ta geli, kuka miten sanoo
Niin minullakin pian tällainen työ käsillä

Re: Syncron viscosta

Lähetetty: 24.10.2012 16:22
Kirjoittaja TT|
uno kirjoitti:T3 viscon menee 280 g ölyä ta geli, kuka miten sanoo
Niin minullakin pian tällainen työ käsillä
Juu T3 määrät ja liemet on tiedossa, mutta kukaan ei ole löytänyt vahvistusta että onko T4 sama määrä ja laatu.

Re: Syncron viscosta

Lähetetty: 05.11.2012 20:35
Kirjoittaja Hmy
Voiko tuo visco ruveta luistamaan tiukassa paikassa vai hajoaako jokumuu ensin ?
Tuosta öljyn vaihdosta ei tunnu olevan tietoa vaikka yriteleee googlella lontoon kielellä.

Re: Syncron viscosta

Lähetetty: 24.02.2013 18:28
Kirjoittaja HeikkiS
tällainen pomppasi silmille, kun ebayta selailin.. onko kenelläkään tuommosta kansiota, tai pääsyä ko. opukseen. saattais löytyä tieto, miten paljon litkua tulisi laittaa ja paljon muutakin. ei olis kyl pahan hintainen vaikka tilatakin :roll:

Re: Syncron viscosta

Lähetetty: 22.01.2022 21:59
Kirjoittaja ardem
Vanha aihe, mutta kirjoitetaan tänne. Jos tätä nyt joku tietäjä lukisi. Tämä nelivedon toiminta nyt mietityttää. Eli nyt kun olen saanut auton korotettua ja laitettua mieluisen rengastuksen on alkanut nelivedon toiminta häiritsemään. Tuntuu kun ajelee esim sellaisella tiellä pakkasella jossa polanne murtuu että etupää vetää niin kuin pitääkin mutta sutkuttaa tavallaan koko ajan tyhjää ja murtaa lunta pöperöksi ja takaset työntää sitten vähän kesymmin jälkijunassa. Vauhtia kun lisää niin alkaa takasetki vetää vimmatusti mutta sitten taas alkaa ura käymään kapeeksi. Eli jotenki turhan vaisusti tuo peräpää vetää. Onko tuo normaalia? Tuntus että paremmin etenis pakkaslumessa kun peräpää työntäs samaa tahtia keulan kanssa.
Voisiko tuo olla jo jonkinlainen oire 400tkm ajetulle viscolle. Onko tuo ihan kamala ajaa jos tuo visco ois ihan tönkkö?

Re: Syncron viscosta

Lähetetty: 24.01.2022 11:19
Kirjoittaja ketsa
Edit. Hups. Olin eksynyt ihan väärän otsikon alle :D

Re: Syncron viscosta

Lähetetty: 25.01.2022 09:41
Kirjoittaja DJSigma
T4, ketsa, T4.

Re: Syncron viscosta

Lähetetty: 25.01.2022 22:29
Kirjoittaja ardem
Sori juu, en huomannut mainita että kyseessä siis T4 syncro. Tässä nyt lisää testejä ajanut niin kyllä se tuo perä tulee pitkällä viiveellä perässä. Keula kerkee jauhaa tyhjää ennenkuin perä tulee kaveriksi ja sitten se on jo myöhäistä.
Nyt kuitenkin viscoon tilattu tiivisteet ja aika jämäkät silikoniöljy koktailit. Jospa saisin nuilla eväillä viscon nappaamaan napakammin kiinni.