Syncron viscosta

Keskustelua T4:n tekniikasta: Alusta, kori, sähkö ja voimansiirto.
Discussion forum for the 4th generation Van: Body, electrics, driveline and suspension.
HeikkiS
AktiVWisti
Viestit: 123
Liittynyt: 01.03.2012 14:07
Paikkakunta: Iisalmi

Syncron viscosta

Viesti Kirjoittaja HeikkiS »

Miten paljon pitää öljyä laittaa viscoon, jos nyt saan jossain vaiheessa aikaiseksi purkaa murkulan irti ja leväyttää sen pöydälle puhdistus ja huolto mielessä. T3:n viscosta löytyy tietoa vaikka miten paljon, mutta miten yhteneväinen se on T4:n kanssa. Tällä operaatiolla olisi tarkoitus saada peräpää mukaan hieman nykyistä nopeammin. Ilmeisesti rupeaa öljyt olemaan finaalissa, kun on jotenkin niin hitaan makuinen. Mistä olette ostelleet käypäistä lientä murikan sisälle?
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Syncron viscosta

Viesti Kirjoittaja TT| »

Jos/kun samaa lientä T4 viscossa on mitä T3, niin on tarkoitus tilata tuota ainetta vähän isompi satsi. Löytyi nimittäin kontakti, josta tuota saisi litroittain. Jos tulee kiireellinen tarve, niin minulla on yksi satsi olemassa dieselkontorin litkua. Varmaankin tilaan tuota löysempää 60000 öljyä ja 100000 jäykempää (kuulemma decouplerin kanssa hyvä) noista voi jokainen sitten miksata itselleen sopivan.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
HeikkiS
AktiVWisti
Viestit: 123
Liittynyt: 01.03.2012 14:07
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Syncron viscosta

Viesti Kirjoittaja HeikkiS »

Tänään kun ruuvasin talvikiekot alle, pyörittelin takarengasta ilmassa käsin. Eteenpäin ei oikestaan minkäänlaista vastusta, mutta taaksepäin pyörittäessä vastusta oli ihan tolkusti. Pitääkö sen pyöriäkin toiseen suuntaan "vapaasti" ja toiseen suuntaan vastustaa? Olen kuvitellut kokoajan, että se vastustaisi molempiin suuntiin yhtäläisesti...
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Syncron viscosta

Viesti Kirjoittaja TT| »

http://www.t4-wiki.de/wiki/Visco-Kupplung löytyi eniten tietoa T4 osalta. Vastaava testi tuolla oli kuvattu, mitä sanotaan T3 osalta. Eli T4 osalta etupää ilmaan/rullille ja takarenkaiden eteen kakkosnelonen tms ja sitten pitäisi ykkösellä kierroksia nostamalla alkaa kiivetä esteen yli.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
uno
AktiVWisti
Viestit: 326
Liittynyt: 13.06.2012 09:27
Paikkakunta: Tallinn, Muuga, Jüri

Re: Syncron viscosta

Viesti Kirjoittaja uno »

T3 viscon menee 280 g ölyä ta geli, kuka miten sanoo
Niin minullakin pian tällainen työ käsillä
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Syncron viscosta

Viesti Kirjoittaja TT| »

uno kirjoitti:T3 viscon menee 280 g ölyä ta geli, kuka miten sanoo
Niin minullakin pian tällainen työ käsillä
Juu T3 määrät ja liemet on tiedossa, mutta kukaan ei ole löytänyt vahvistusta että onko T4 sama määrä ja laatu.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Hmy
Vasta alkaja
Viestit: 13
Liittynyt: 20.10.2012 09:22

Re: Syncron viscosta

Viesti Kirjoittaja Hmy »

Voiko tuo visco ruveta luistamaan tiukassa paikassa vai hajoaako jokumuu ensin ?
Tuosta öljyn vaihdosta ei tunnu olevan tietoa vaikka yriteleee googlella lontoon kielellä.
HeikkiS
AktiVWisti
Viestit: 123
Liittynyt: 01.03.2012 14:07
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Syncron viscosta

Viesti Kirjoittaja HeikkiS »

tällainen pomppasi silmille, kun ebayta selailin.. onko kenelläkään tuommosta kansiota, tai pääsyä ko. opukseen. saattais löytyä tieto, miten paljon litkua tulisi laittaa ja paljon muutakin. ei olis kyl pahan hintainen vaikka tilatakin :roll:
ardem
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 52
Liittynyt: 20.01.2013 00:19

Re: Syncron viscosta

Viesti Kirjoittaja ardem »

Vanha aihe, mutta kirjoitetaan tänne. Jos tätä nyt joku tietäjä lukisi. Tämä nelivedon toiminta nyt mietityttää. Eli nyt kun olen saanut auton korotettua ja laitettua mieluisen rengastuksen on alkanut nelivedon toiminta häiritsemään. Tuntuu kun ajelee esim sellaisella tiellä pakkasella jossa polanne murtuu että etupää vetää niin kuin pitääkin mutta sutkuttaa tavallaan koko ajan tyhjää ja murtaa lunta pöperöksi ja takaset työntää sitten vähän kesymmin jälkijunassa. Vauhtia kun lisää niin alkaa takasetki vetää vimmatusti mutta sitten taas alkaa ura käymään kapeeksi. Eli jotenki turhan vaisusti tuo peräpää vetää. Onko tuo normaalia? Tuntus että paremmin etenis pakkaslumessa kun peräpää työntäs samaa tahtia keulan kanssa.
Voisiko tuo olla jo jonkinlainen oire 400tkm ajetulle viscolle. Onko tuo ihan kamala ajaa jos tuo visco ois ihan tönkkö?
ketsa
AktiVWisti
Viestit: 667
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Re: Syncron viscosta

Viesti Kirjoittaja ketsa »

Edit. Hups. Olin eksynyt ihan väärän otsikon alle :D
Viimeksi muokannut ketsa, 26.01.2022 11:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Syncron viscosta

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

T4, ketsa, T4.
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
ardem
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 52
Liittynyt: 20.01.2013 00:19

Re: Syncron viscosta

Viesti Kirjoittaja ardem »

Sori juu, en huomannut mainita että kyseessä siis T4 syncro. Tässä nyt lisää testejä ajanut niin kyllä se tuo perä tulee pitkällä viiveellä perässä. Keula kerkee jauhaa tyhjää ennenkuin perä tulee kaveriksi ja sitten se on jo myöhäistä.
Nyt kuitenkin viscoon tilattu tiivisteet ja aika jämäkät silikoniöljy koktailit. Jospa saisin nuilla eväillä viscon nappaamaan napakammin kiinni.
Vastaa Viestiin