Sivu 1/1

1Z kone T4 1.9TD:n tilalle.

Lähetetty: 23.01.2017 18:04
Kirjoittaja Jafe
Tuommonen ois savotta työn alla.
Passatti -96 1Z koneella ja siitä ois tarkoitus vaihtaa tuo kone Transportterin -98 ABL/AAZ koneen tilalle.
Projekti oottelee kytkinlevyä ja muuta yleishyödyllistä sakemanneista niin oon tuossa nuita sähköjä tuohon ajankuluksi viritellyt :D .

Mitenkäs ootte tuon kaasupolkimen patentoineet toimimaan? Kun nykyinen kaasu on vaijerilla ja uusi ois luonnollisesti se sähköinen poljin systeemi.
Oisko kellään kuvaa polkimen kiinnitys systeemistä T4 koriseen.

Neuvoja ja ohjeita otetaan kiitollisena vastaan jos joku kyseisen projektin tehnyt.

Re: 1Z kone T4 1.9TD:n tilalle.

Lähetetty: 23.01.2017 21:14
Kirjoittaja dmn
Varmaan helpoin olis t4 tdi:stä ottaa se poljinpaketti. Tai sitten vaan konetilaan se potentiometri ja kaasuvaijeri pyörittämään sitä.

Re: 1Z kone T4 1.9TD:n tilalle.

Lähetetty: 23.01.2017 22:33
Kirjoittaja TT|
Nuo 2.5tdi poljinosat saa marmotilta, eikä maksanu muistaakseni maltaita. Tai sitten jostain purkuautosta. Jos ei mittaristoja ja muita sähköjä ole tarkoitus laittaa niin tuo vaijerilla konehuoneessa käyttö varsin hyvä ratkaisu.

Re: 1Z kone T4 1.9TD:n tilalle.

Lähetetty: 24.01.2017 07:59
Kirjoittaja Roiala
Sopiiko noissa moottoritukien paikat keskenään lohkossa. Yksi tuttu joskus selvitti vaihdon tehneenä tehneensä hirmuisen urakan kun ei sopineetkaan, no, se kone saattoi olla jostain pitkittäismoottorisesta tms. kun en tarkemmin kysellyt???

Re: 1Z kone T4 1.9TD:n tilalle.

Lähetetty: 24.01.2017 09:31
Kirjoittaja Jafe
Sopiiko noissa moottoritukien paikat keskenään lohkossa
Joo ainakin tuossa poikittais moottorissa riittää muistaakseni kolmen tai neljän M8 kierteen muuttaminen M10 kierteelle moottorin korvakkoja varten.
Lohko on sama ainakin noissa kaikissa poikttaisissa AAZ / ABL / 1Z moottoreissa. Poislukien tietenkin nuo eri kierteet. Reijät kuitenkin valmiina oikeissa paikoissa.
Ja tietenkin tuolle öljyn mittatikulle pitää lohkoon porata uusi reikä toiselle kyljelle.
Muuten ihan vaihda osaa koneesta toiseen homma. Voin kyllä muistella mitä vaihdellaan jos jollain kiinnostaa ;)

Mutta tuohon kaasupoljin viritykseen..
Vaihdoin jo johtosarjan Passatista tuohon Portteriin ja samalla tuon mittariston ja ajonestopoksin laittelin kans paikoilleen.
Eli ois jo nuo johdot polkimen korvilla tulollaan niin niin..
Toimineekohan tuo T4 TDI:n kaasupoljin ihan suoriltaan paikalleen asentamalla vai vaatiiko VCDS näppäilyjä ohjatakseen tuota 1Z koneen pumppua/ecua?

Re: 1Z kone T4 1.9TD:n tilalle.

Lähetetty: 24.01.2017 12:26
Kirjoittaja dmn
Kaasupolkimen anturi sama kaikissa tdi:ssä, ainakin mitä mulle tullu vastaan...

Re: 1Z kone T4 1.9TD:n tilalle.

Lähetetty: 24.01.2017 12:47
Kirjoittaja TT|
Ja siihen T4 poljin mekanismiin voit laittaa sen 1Z potikan, ei ole pakko ostaa uutta.

Re: 1Z kone T4 1.9TD:n tilalle.

Lähetetty: 30.01.2017 18:25
Kirjoittaja Jafe
Päivitetäänpäs tännekkin sen verran että tänään sain T4 -97 TDI poljin paketin käsiini ja siinä saman mallinen mutta erinlaisilla littimillä oleva kaasupolkimen anturi kuin Passatissakin.
Kuva
Uudemmissa T4 vuosimalleissa tuo anturi näkyy olevan kiinni suoraan polkimessa mutta tuossa tosiaan irrallinen potikka jota käytetään muuteman sentin pituisen vaijerin pätkän avulla. Samanlainen viritys kuin Passatissakin.
Eli Passatin potikka telineeseen paikoilleen niin pitäis olla säädötkin kohillaan.