1Z kone T4 1.9TD:n tilalle.

Keskustelua T4:n tekniikasta: Alusta, kori, sähkö ja voimansiirto.
Discussion forum for the 4th generation Van: Body, electrics, driveline and suspension.

1Z kone T4 1.9TD:n tilalle.

ViestiKirjoittaja Jafe » 23.01.2017 18:04

Tuommonen ois savotta työn alla.
Passatti -96 1Z koneella ja siitä ois tarkoitus vaihtaa tuo kone Transportterin -98 ABL/AAZ koneen tilalle.
Projekti oottelee kytkinlevyä ja muuta yleishyödyllistä sakemanneista niin oon tuossa nuita sähköjä tuohon ajankuluksi viritellyt :D .

Mitenkäs ootte tuon kaasupolkimen patentoineet toimimaan? Kun nykyinen kaasu on vaijerilla ja uusi ois luonnollisesti se sähköinen poljin systeemi.
Oisko kellään kuvaa polkimen kiinnitys systeemistä T4 koriseen.

Neuvoja ja ohjeita otetaan kiitollisena vastaan jos joku kyseisen projektin tehnyt.
Jafe
Vasta alkaja
 
Viestit: 8
Liittynyt: 11.04.2016 20:16

Re: 1Z kone T4 1.9TD:n tilalle.

ViestiKirjoittaja dmn » 23.01.2017 21:14

Varmaan helpoin olis t4 tdi:stä ottaa se poljinpaketti. Tai sitten vaan konetilaan se potentiometri ja kaasuvaijeri pyörittämään sitä.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
 
Viestit: 2443
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina

Re: 1Z kone T4 1.9TD:n tilalle.

ViestiKirjoittaja TT| » 23.01.2017 22:33

Nuo 2.5tdi poljinosat saa marmotilta, eikä maksanu muistaakseni maltaita. Tai sitten jostain purkuautosta. Jos ei mittaristoja ja muita sähköjä ole tarkoitus laittaa niin tuo vaijerilla konehuoneessa käyttö varsin hyvä ratkaisu.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6171
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1Z kone T4 1.9TD:n tilalle.

ViestiKirjoittaja Roiala » 24.01.2017 07:59

Sopiiko noissa moottoritukien paikat keskenään lohkossa. Yksi tuttu joskus selvitti vaihdon tehneenä tehneensä hirmuisen urakan kun ei sopineetkaan, no, se kone saattoi olla jostain pitkittäismoottorisesta tms. kun en tarkemmin kysellyt???
Roiala
AktiVWisti
 
Viestit: 323
Liittynyt: 13.04.2014 18:17
Paikkakunta: ROI

Re: 1Z kone T4 1.9TD:n tilalle.

ViestiKirjoittaja Jafe » 24.01.2017 09:31

Sopiiko noissa moottoritukien paikat keskenään lohkossa

Joo ainakin tuossa poikittais moottorissa riittää muistaakseni kolmen tai neljän M8 kierteen muuttaminen M10 kierteelle moottorin korvakkoja varten.
Lohko on sama ainakin noissa kaikissa poikttaisissa AAZ / ABL / 1Z moottoreissa. Poislukien tietenkin nuo eri kierteet. Reijät kuitenkin valmiina oikeissa paikoissa.
Ja tietenkin tuolle öljyn mittatikulle pitää lohkoon porata uusi reikä toiselle kyljelle.
Muuten ihan vaihda osaa koneesta toiseen homma. Voin kyllä muistella mitä vaihdellaan jos jollain kiinnostaa ;)

Mutta tuohon kaasupoljin viritykseen..
Vaihdoin jo johtosarjan Passatista tuohon Portteriin ja samalla tuon mittariston ja ajonestopoksin laittelin kans paikoilleen.
Eli ois jo nuo johdot polkimen korvilla tulollaan niin niin..
Toimineekohan tuo T4 TDI:n kaasupoljin ihan suoriltaan paikalleen asentamalla vai vaatiiko VCDS näppäilyjä ohjatakseen tuota 1Z koneen pumppua/ecua?
Jafe
Vasta alkaja
 
Viestit: 8
Liittynyt: 11.04.2016 20:16

Re: 1Z kone T4 1.9TD:n tilalle.

ViestiKirjoittaja dmn » 24.01.2017 12:26

Kaasupolkimen anturi sama kaikissa tdi:ssä, ainakin mitä mulle tullu vastaan...
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
 
Viestit: 2443
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina

Re: 1Z kone T4 1.9TD:n tilalle.

ViestiKirjoittaja TT| » 24.01.2017 12:47

Ja siihen T4 poljin mekanismiin voit laittaa sen 1Z potikan, ei ole pakko ostaa uutta.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6171
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1Z kone T4 1.9TD:n tilalle.

ViestiKirjoittaja Jafe » 30.01.2017 18:25

Päivitetäänpäs tännekkin sen verran että tänään sain T4 -97 TDI poljin paketin käsiini ja siinä saman mallinen mutta erinlaisilla littimillä oleva kaasupolkimen anturi kuin Passatissakin.
Kuva
Uudemmissa T4 vuosimalleissa tuo anturi näkyy olevan kiinni suoraan polkimessa mutta tuossa tosiaan irrallinen potikka jota käytetään muuteman sentin pituisen vaijerin pätkän avulla. Samanlainen viritys kuin Passatissakin.
Eli Passatin potikka telineeseen paikoilleen niin pitäis olla säädötkin kohillaan.
Jafe
Vasta alkaja
 
Viestit: 8
Liittynyt: 11.04.2016 20:16


Paluu T4: Tekniikka - Technical

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa