Audin nokka
Lähetetty: 03.10.2015 15:32
Terve,
Ajattelin laittaa pari kuvaa aiheesta "Näin asennan Audin nokka-akselin 2.5 bensakoneeseen". Etkan mukaan kaikissa T4 bensaviitosissa on sama nokka-akseli joka on spekseiltään melko laimea. Hankin parilla kympillä Audin 2.3 136hv (moottorikoodi muistaakseni NF) nokan. Hammashihnapyörän kiinnitys on erilainen, joten se kannattaa hankkia mukana. Mittausten mukaan venttiilin nosto pakun nokassa on 10,0mm ja Audilaisessa 10,7mm. Aukiolon asteet 1mm nostolla 163 vs. 180. Pitäisi siis tuntua hiukan raikkaampana vetona keski- ja ylärekisterissä.
Suurempi ero on nokan takapäässä, Audissa on apuakselia käyttävä hammaspyörä ja T4:ssä laippa virranjakajan pyöritykseen.
Sama tilanne, kun hammaspyörä on poistettu. Ulosvetäjälle ei oikein ollut paikkoja joten halkaisin pyörän rälläkällä.
Audin nokkaa lyhennetty ja olaketta syvennetty. Päällä rinkula joka on "lainattu" T4 nokasta ja porattu keskireikä. Voi toki tehdä uuden osan billetistä myös.
Rinkula prässätty paikoilleen liiman kera ja ajoitusreiän paikka huomioiden. Ei tarvitse olla ihan asteen päälle, koska jakajassa on kuitenkin säätö.
Ajattelin laittaa pari kuvaa aiheesta "Näin asennan Audin nokka-akselin 2.5 bensakoneeseen". Etkan mukaan kaikissa T4 bensaviitosissa on sama nokka-akseli joka on spekseiltään melko laimea. Hankin parilla kympillä Audin 2.3 136hv (moottorikoodi muistaakseni NF) nokan. Hammashihnapyörän kiinnitys on erilainen, joten se kannattaa hankkia mukana. Mittausten mukaan venttiilin nosto pakun nokassa on 10,0mm ja Audilaisessa 10,7mm. Aukiolon asteet 1mm nostolla 163 vs. 180. Pitäisi siis tuntua hiukan raikkaampana vetona keski- ja ylärekisterissä.
Suurempi ero on nokan takapäässä, Audissa on apuakselia käyttävä hammaspyörä ja T4:ssä laippa virranjakajan pyöritykseen.
Sama tilanne, kun hammaspyörä on poistettu. Ulosvetäjälle ei oikein ollut paikkoja joten halkaisin pyörän rälläkällä.
Audin nokkaa lyhennetty ja olaketta syvennetty. Päällä rinkula joka on "lainattu" T4 nokasta ja porattu keskireikä. Voi toki tehdä uuden osan billetistä myös.
Rinkula prässätty paikoilleen liiman kera ja ajoitusreiän paikka huomioiden. Ei tarvitse olla ihan asteen päälle, koska jakajassa on kuitenkin säätö.